Strona główna Kalendarz Motorsportu O Robercie Kubicy Filmy Kontakt English version
Go Pro - Kamery i Akcesoria.

środa, 15 stycznia 2014

Robert Kubica w Rajdzie Monte Carlo - dzień 1 [Aktualizacja godz. 22:25 - Co nas czeka jutro, kronika TVP]

Zaczynamy pierwsze emocje związane z Rajdem Monte Carlo. Dziś zostaną rozegrane tylko przejazdy shakedown, a już jutro rywalizacja rozpocznie się na dobre. Robert Kubica w wywiadach przyznaje, że jego celem jest dojechanie do mety, ale wiemy też, że Polak jak zwykle będzie chciał pokazać się z dobrej strony. Kluczowe mogą okazać się warunki atmosferyczne. Poniżej znajdziecie pełną relację ze środy w Monte Carlo.

PEŁNĄ ZAPOWIEDŹ RAJDU MONTE CARLO ZNAJDZIECIE TUTAJ

Robert o rajdzie

Poniżej możecie zobaczyć to, co najważniejsze, czyli wypowiedzi Roberta przed rajdem, oraz jego wywiad dla TVP.






Co nas dziś czeka?

Dziś zostanie rozegrany jedynie shakedown - kierowcy o godz. 8 i 10 będą przejeżdżać odcinek liczący 3,52 km. Jego wyniki nie będą miały jednak dużego znaczenia. Nie zostanie rozegrany Odcinek Kwalifikacyjny - Pierwszego dnia kierowcy będą startowali według klasyfikacji WRC. W kolejnych kierowcy z priorytetem FIA1 i FIA2 będą jechać w odwróconej kolejności (np. Kubica zajmuje 2. miejsce po 1. dniu, a zatem startuje jako przedostatni z aut WRC). W czwartek kierowcy ruszą według listy startowej, a zatem jeżeli nic się nie zmieni w porównaniu z listą zgłoszeń, Robert wystartuje jako 10.

Środa, 15 stycznia:
godz. 8:00 - Shakedown (3,52 km)
godz. 10:00 - Shakedown (3,52 km)

Co w TV?

Dziś możemy liczyć tylko na kronikę TVP, która zostanie nadana o godz. 20:05.

Środa, 15 stycznia:
godz. 20:05 - Kronika TVP 1

Warunki

Kluczowe dla wyników rajdu mogą być warunki atmosferyczne. Obecnie na OS-ach rozgrywanych w wyższych partiach jest nieco śniegu, a jego większe opady zapowiadane są na czwartek i piątek. Niżej jest sucho, ale już jutro ma zacząć padać.

Oto zdjęcia warunków na trasie niektórych OS-ów:




Poniżej będą umieszczane aktualizacje z dzisiejszych wydarzeń.

Aktualizacja

W Monte Carlo jest zimno, temperatury są ujemne, ale póki co nie ma żadnych opadów. Warunki na trasie shakedownu mogą być jednak bardzo zdradliwe. 

Aktualizacja godz. 8:10

Jak widać na poniższym zdjęciu, stan nawierzchni na trasie shakedownu jest dość dobry, nie ma lodu czy śniegu, choć może być ślisko.
Aktualizacja godz. 8:35

Aktualne wyniki shakedownu:

1. Ogier 2:16.0
2. Meeke 2:16.5
3. Ostberg 2:18.3
4. Neuville 2:19.0
5. Latvala 2:19.4
6. Hirvonen 2:20.4
7. Mikkaelsen 2:20.6
8. Sordo 2:20.8
9. Evans 2:27.3

Aktualizacja godz. 8:40

Robert Kubica ukończył pierwszy przejazd shakedown z czasem 2:20,2. 

Aktualizacja godz. 8:42

Aktualna klasyfikacja:
1. Ogier 2:15.3
2. Meeke 2:16.5
3. Mads 2:16.5
4. Hirvo 2:18.8
5. Neuville 2:19.0
6. Latvala 2:19.4
7. Kubica 2:20.2
8. Mikelsen 2:20.6
9. Sordo 2:20.8 


Aktualizacja godz. 8:45

Podawane czasy niestety nie są pewne, ale wygląda na to, że Kubica znacznie poprawił swój czas w kolejnym przejeździe i traci tylko 3 sekundy do Ogiera. 

Aktualizacja godz. 8:48

W swoim drugim przejeździe Robert Kubica poprawił swój czas i obecnie ma 2:18,3. 

Aktualizacja godz. 8:58

Aktualne wyniki shakedownu:
1. Ogier 2:15.3
2. Meeke 2:16.5
3. Ostberg 2:16.5 
4. Latvala 2:18.2 
5. Kubica 2:18.3
6. Hirvonen 2:18.8
7. Neuville 2:19.0
8. Mikkelsen 2:20.6
9. Sordo 2:20.8
10. Bouffier 2:21.9
11. Evans 2:27.3
12. Prokop 2:27.8


Aktualizacja godz. 9:30

Poniżej zobaczycie przejazd trasą shakedownu (link dzięki R.Tormo):


Aktualizacja godz. 9:45

Poniżej zobaczycie zdjęcia Colina Clarka z parku serwisowego, Robert i Maciej przed drugim przejazdem:


Aktualizacja godz. 10:05

Po 3. przejeździe kierowców nie zaszły żadne większe zmiany w klasyfikacji shakedownu - kierowcy nie poprawiali swoich czasów.

Aktualizacja godz. 10:20

Oto wyniki shakedownu:
1. Ogier (Volkswagen) 2:15.3 (4)
2. Meeke (Citroen) 2:16.5 (4)
3. Ostberg (Citroen) 2:16.5 (4)
4. Latvala (Volkswagen) 2:18.2 (4)
5. Kubica (Ford) 2:18.3 (4)
6. Neuville (Hyundai) 2:18.4 (4)
7. Hirvonen (Ford) 2:18.8 (4)
8. Sordo (Hyundai) 2:20.4 (4)
9. Mikkelsen (Volkswagen) 2:20.4 (4)
10. Bouffier (Ford) 2:21.9 (3)
11. Evans (Ford) 2:22.0 (3)
12. Prokop (Ford) 2:22.6 (2)
13. Melicharek (Ford) 2:29.7 (2)
14. Delecour (Ford) 2:54.4 


Aktualizacja godz. 10:25

Oto szczegółowe wyniki przejazdów shakedown:
Aktualizacja godz. 12:40

TUTAJ możecie zobaczyć krótki film z shakedownu z kilkoma sekundami z Robertem pod koniec.

Aktualizacja godz. 14:30


Aktualizacja

Tomasz Kuchar przygotowuje się do bycia szpiegiem Roberta Kubicy na jutrzejszych OS-ach. PS. Polecam zaglądanie w komentarze - co jakiś czas nadsyłacie kolejne filmy ze zbiorczymi przejazdami shakedownu.
fot. M-Sport

fot. Facebook - Tomasz Kuchar
fot. M-Sport

fot. M-Sport
Aktualizacja godz. 17:35

fot. FIA

fot. Martin Prokop

fot. Martin Prokop
Aktualizacja godz. 18:55

fot. Citroen Racing

fot. Facebook.com/KubicaOfficial

fot. Facebook.com/KubicaOfficial

fot. Facebook.com/KubicaOfficial

fot. Facebook.com/KubicaOfficial
Aktualizacja godz. 19:25

Poniżej zobaczycie ujęcia z dzisiejszych przejazdów Roberta Kubicy:


Aktualizacja godz. 21:25

Już jutro pierwszy OS Rajdu Monte Carlo. Początek wielkich emocji już o godz. 7:28. Robert ruszy na trasę o godz. 7:46. Oto harmonogram jutrzejszych OS-ów:
godz. 07:28 - OS 1 - Orpierre - St. André de Rosans 1 (25,49 km)
godz. 08:16 - OS 2 - Rosans - Ste. Marie - La Charce 1 (17,98 km)
godz. 09:49 - OS 3 - Montauban sur l'Ouvèze - Laborel 1 (19,34 km)
godz. 11:54 - Serwis (Gap)   
godz. 13:32 - OS 4 - Orpierre - St. André de Rosans 2 (25,49 km)
godz. 14:20 - OS 5 - Rosans - Ste. Marie - La Charce 2 (17,98 km)
godz. 15:53 - OS 6 - Montauban sur l'Ouvèze - Laborel 2 (19,34 km)


Aktualizacja godz. 22:25

Poniżej możecie obejrzeć dzisiejszą Kronikę TVP:


Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i OneStopStrategy

138 komentarzy:

Anonimowy pisze...

dużo gazu sprzęgło odrazu

Marcin J pisze...

To my ladnie poprosimy o "nioficjalne czasy" na szjkdałnie ;)

piotrek p pisze...

jedziesz Robert!!!

Rafał K. pisze...

Mateusz na wstępie dzięki za całą Twoją robotę. Mam dla Ciebie dwie propozycje które mogłyby uprzyjemnić korzystanie z bloga:

1. W linkach do wpisów, w których jest aktualizacja wyróżniłbym dwie części. Główna część przenosiłaby tak jak teraz po prostu na stronę wpisu. Część z aktualizacją przenosiłaby pod kotwicę w miejscu gdzie ta aktualizacja jest opisana. Np. mamy link:
Rajd Monte Carlo [Aktualizacja godz. 10].
Część Rajd Monte Carlo przenosi na stronę a Aktualizacja godz. 10 dodatkowo przewija na koniec strony gdzie są wprowadzone zmiany. Dodatkowo na stronie wpisu można wyświetlić na górze link do aktualizacji, żeby można było łatwo przeskoczyć w odpowiednie miejsce.
2. Żeby przyśpieszyć trochę wczytywanie strony wyrzuciłbym filmiki i może też zdjęcia. Tutaj dwie propozycje podejścia do tematu:
- w tekście umieszczać jakieś nagłówki filmów np. FILM: Przejazd OS1. W momencie kliknięcia w niego rozwijałby się div z filmem. Wszystko musiałoby być tworzone dynamicznie żeby nie było ładowane na starcie strony
- wyrzucić filmiki na osobne strony a w tekście umieścić tylko linki.

Nie wiem jak innym widziałyby się takie zmiany, ale stwierdziłem, że nie zaszkodzi się tymi pomysłami podzielić.

Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Szykujemy się zatem razem z naszą załogą;) RK! RK! RK!

Anonimowy pisze...

Gdzie można śledzić czasy z shakedownu na żywo?

Anonimowy pisze...

Mapka do trasy SHAKEDOWN ;)

http://www.acm.mc/documents/4/ANNEXE%20B3%20-%20SHAKEDOWN.pdf

ZB

Anonimowy pisze...

Bry wszystkim prosze link do czasów :)
http://www.rallye-sport.fr/place-au-shakedown/

Anonimowy pisze...

Na miłość boską , NIE ZACZYNAJMY DYSKUSJI O KONSTRUKCJI BLOGA OD NOWA!!!

Przynajmniej NIE TERAZ!!
Teraz TYLKO MC!, proszę!

Anonimowy pisze...

Na razie najszybszy z 5 startujących Fiest WRC.

Anonimowy pisze...

Anonimowy 8:42 dzięki za link. Robert daje radę! A Ty Rafale K. daj sobie na luz ze swoimi poprawkami.

Anonimowy pisze...

Proszę o objasnienie, nie bardzo rozumiem (żółtodziób) szejkdałn ma dwa przejazdy??
Czy to był juz drugi szejkdałn?

Anonimowy pisze...

Ile razy przejadą ?

Anonimowy pisze...

Czy prawie 3 sekundy Ogiera nad Kubica to przepasc? Biorac pod uwage tak krotki dystans. Czy moze Kubica nie cisnie jak zwykle! Z reszta watpie by Ogier tez na 100% jechal. Widze ze Ogier to taki Vettel w WRC! Lub moze VW jak RedBull.

Anonimowy pisze...

Już raz pisałem, ale widzę nie dotarło ...

Osoby którym nie odpowiada forma prowadzonego blogu "ZAPRASZAM" na g__gle.com lub inne takie...

PS. Pozdrowienia dla autora

Anonimowy pisze...

Ogier wykrecił czas z kosmosu

Anonimowy pisze...

Przypominam, że sponsorem VW jest Red Bull ;)

Ja uważam, że czas Kubicy jest bardzo dobry, a nawet powyżej moich oczekiwań. Stawiałem, że na początku znajdzie się gdzieś pod koniec pierwszej dziesiątki, a dopiero z czasem będzie się rozpędzał, zwłaszcza w drugich przejazdach tych samych odcinków. Brawo Robert.

Anonimowy pisze...

Juz kiedys zadalem to pytanie. Czy Jesli Kubica bedzie zdobywal punkty, to czy beda one sie liczyly w klasyfikacji konstruktorow? Z tego co rozumiem to Kubica to tak jakby sub-team (satellite team), czyli jesli klasyfikacja konstruktorow istnieje, to czy bedzie Kubica sam ja tworzyl. Smiesznie bedzie jak w pojedynke zbierze wiecej pkt niz np Hirvonen i Evans razem wzieci...

Anonimowy pisze...

jest dobrze :-) na czele stawki volkswageny i citroeny. Kubica najszybszy z 5 załóg startujących w fordach fiesta RS. liczę na podium w klasyfikacji końcowej. Ogier poza zasięgiem Roberta . niesamowity czas w shakedownie. pozdro

Rafał K. pisze...

Do wszystkich, których oburzyły moje propozycje - wybaczcie, nie chciałem ani narzekać ani powodować niepotrzebnych dyskusji. Nie śledziłem dotąd komentarzy także nie wiedziałem, że ten temat był wiele razy poruszany. Po prostu wpadłem na taki pomysł i stwierdziłem że się podzielę. Oczywiście jestem wdzięczny Mateuszowi za całą robotę i nie miałem złych intencji. Także na spokojnie.

Anonimowy pisze...

Niesamowity jest Ogier - trzy identyczne świetne przejazdy

R.Tormo pisze...

trasa shakedown'u http://www.youtube.com/watch?v=VOIzz7QD9HQ#t=197

Tadeusz Czarkowski pisze...

Mateusz.
Domyślam się, że prowadzenie Bloga w sposób jak dotychczas pochłania cały Twój "wolny" czas.Dlatego też nie trać części tego czasu na wszelakie "experymenty". Jesteśmy (przynajmniej ja) Ci bardzo wdzięczni za pracę jaką wykonałeś dotychczas i mamy nadzieję na taką w przyszłości.Dla mnie - jako kibica RK - Twój Blog jest podstawowym źródłem informacji o Nim i tym co robi obecnie. Proszę - niech wszystko zostanie jak jest - bo jest dobrze....
Pozdrowionka.

Anonimowy pisze...

RK trzeci przejazd i czas ten sam co poprzednio 2’18’3. Znaczy szybciej się nie da :)Powinien nam dać do myślenia czas Hirvo - po 4 przejazdach jest wolniejszy od RK a jedzie takim samym autem. To 4x v-ce Mistrz Świata !!!
Oshły

Anonimowy pisze...

RK poprawia s
czasy z przejazdu Ogier widocznie wycisnął maxa ile się dało więc czekamy na poprawe czasu Roberta

Anonimowy pisze...

Shakedown potwierdza moje oczekiwania/przewidywania wobec Roberta na czyli okolice 5 miejsca. Ale w tym rajdzie od końcowej lokaty ważniejsze jest dojechanie do mety. ;)
ZB

Seba HWK pisze...

Robert mógłby sobie jakiś kask ogarnąć :D

sLaYeR pisze...

Myślę, że nie najgorszy czas biorąc pod uwagę, że Robert jedzie spokojnie. Zresztą usłyszymy to od niego pewnie jeszcze dzisiaj w podczas jakiegoś wywiadu ;)

Anonimowy pisze...

Mnie nadal zastanawia kolejność startowa. Mateusz napisał:
"Nie zostanie rozegrany Odcinek Kwalifikacyjny - Pierwszego dnia kierowcy będą startowali według klasyfikacji WRC."

Ale przykładowo w zeszłym roku Latvala ukończył jako 3 a Neville jako 2. Na liście startowej Latvala jest 2 a Neville 7. :?
To według jakiej klasyfikacji startują kierowcy?
ZB

Starosta Grupy pisze...

Co to jest shakedown?

Anonimowy pisze...

5 czas? Super. Myślałem, że będzie max 7. A tu już jest najszybszy ze wszystkich jadących Fiestami. Cytryny też mnie zaskoczyły. Myślałem, że będą wolniejsze niż Fordy. Ale to na razie i tak tylko początek. Zobaczymy jak będzie potem. :)

Anonimowy pisze...

ZB
Wg klasyfikacji z zeszłego roku. Kierowców i producentów.

oio pisze...

Jaki trzeci przejazd?
Nie czaję, a nie mamy przypadkiem dopiero jednego za sobą?

R.Tormo pisze...

Po 4 przejazdach czasy również nie poprawione bo trasa już brudna.

Anonimowy pisze...

O jakich 3 przejazdach piszecie? Czy shakedown nie jest jechany 2 razy?

R.Tormo pisze...

Obowiązkowo 4 przejazdy

Anonimowy pisze...


http://www.rallye-sport.fr/place-au-shakedown/

W nawiasie jest podane kto ile razy jechał shakedown 1:

Ogier (Polo R WRC) 2’15’3 (4)
Meeke (DS3 WRC) 2’16’5 (4)
Ostberg (DS3 WRC) 2’16’5 (4)
Latvala (Polo R WRC) 2’18’2 (4)
Kubica (Fiesta WRC) 2’18’3 (4)
Neuville (i20 WRC) 2’18’4 (4)
Hirvonen (Fiesta WRC) 2’18’8 (4)
Sordo (i20 WRC) 2’20’4 (4)
Mikkelsen (Polo R WRC) 2’20’4 (4)
Bouffier (Fiesta WRC) 2’21’9 (3)
Evans (Fiesta WRC) 2’22’0 (3)
Prokop (Fiesta WRC) 2’22’6 (2)
Melicharek (Fiesta WRC) 2’29’7 (2)
Delecour (Fiesta WRC) 2’54’4 (3e passage en clous pour économiser les pneus)


Oshły

oio pisze...

Aha, to chyba tak, że jest sobie jeden shakedown, który można jechać kilka razy - minimum 4, a zaliczany jest czas najszybszego przejazdu. Tak?

Anonimowy pisze...

"Wg klasyfikacji z zeszłego roku. Kierowców i producentów."
Dzięki, to by wszystko wyjaśniało. Najpierw biorą pod uwagę klasyfikację konstruktorów a potem kierowców.
ZB

Anonimowy pisze...

ciekawe zestawienie, Fordy obecnie są na szarym końcu wg. innych ekip, a najlepszy w fordzie jest Robert i to jest jedyny pozytywny aspekt dotyczący Forda

Anonimowy pisze...

@ZB
Bardziej skomplikowane to jest. najpierw biorą klasyfikację kierowców, bo mistrz świata jedzie zawsze z "1", więc jako pierwszy w pierwszym rajdzie. Bez względu na miejsce zespołu w klasyfikacji producentów :)
Od następnego rajdu będzie to całkiem proste, bo pojadą zgodnie z klasyfikacją WRC kierowców po Monte-Carlo :)

Anonimowy pisze...

Zastanawia mnie dlaczego Eryk Mełgwa nie prowadzi już relacji dla TVP

Konrad Kobedza pisze...

Ja tam do wynikow shakedownu nie przywiazuje wiekszej wagi. Po pierwsze jest to krotki odcinek, a po drugie jest to tylko przejazd treningowy. Znacznie wiecej o formie poszczegolnych zespolow bedzie mozna powiedziec jutro po pierwszej petli.

P.S. sory za brak polskich znakow

Anonimowy pisze...

Świetne miejsce Roberta, Cytrynki zaskoczyły...ale nie sugerujmy się wynikami shakedown...Jeden pojedzie na 90%w pierwszym-drugim przejeździe, inny na 60%, szczególnie nie znający trasy. W ten sposób robi czas, potem ze względu na syf ciężko poprawiać czasy...Jutro się zacznie. Ogier poszedł na maksa, znakomity czas...niemniej jak widzicie najlepszy czas ustanowił w drugim przejeździe...

serek pisze...

Świetne miejsce Roberta, Cytrynki zaskoczyły...ale nie sugerujmy się wynikami shakedown...Jeden pojedzie na 90%w pierwszym-drugim przejeździe, inny na 60%, szczególnie nie znający trasy. W ten sposób robi czas, potem ze względu na syf ciężko poprawiać czasy...Jutro się zacznie. Ogier poszedł na maksa, znakomity czas...niemniej jak widzicie najlepszy czas ustanowił w drugim przejeździe...

Anonimowy pisze...

Ale jakie gwiazdy uplasowaly sie ZA RK...

oio pisze...

Ten drugi shakedown już był, czy jak?

Anonimowy pisze...

@ 10:52 bo tvp tonie...?

Pawełek pisze...

Ładnie to wygląda w tabelkach ale to tylko shakedown. Zabawa zaczyna się jutro i pewnie dopiero po pierwszej pętli ukształtuje się jakiś obraz tego jak to będzie wyglądać w Monte.

Jaro75 pisze...

Jest ok :)

Anonimowy pisze...

TVP ma gigantyczne problemy finansowe - przykład: tvp info po zmianie systemu nadawania od 1 września 2013 roku straciło 55 proc. oglądalności! Na Woronicza nastąpiły duże zwolnienia, ludzie coraz mniej oglądają m.in dlatego, że upolitycznienie tej firmy sięgnęło zenitu.
Ale, ale, ale dlaczego jestem pierwszy, który o tym pisze:
TV4 I TV6 NIE POKAŻĄ RELACJI Z RAJDU :(((
Do wtorku 21 stycznia ani śladu rajdu MC w programach tych (i innych posiadających te dwie stacje).

Anonimowy pisze...

Ładnie to wygląda. Na czele Volkswageny i Citroeny, a dalej reszta, której przewodzi Robert:)

Marcin J pisze...

Analizowałem sobie pobieżnie czasy. Zakładając że wszyscy jechali na maks mozliwosci w tym czasie to:

ogier -4,4s
meeke -3,9s
ostberg -3,9s
latvala -3,7s
kubica -3,5s
neuville -5,4s
hirvonen -2,6s

Porownywalem drugi czas - akurat najlepszy - do czwartego, gdzie kondycja drogi byla juz slaba.

Z tego porownania widac ze najrowniej jechal hirvonen, pozniej rk, latvala,meeke,ostberg. Dopiero przedostatni ogier a na koncy thierry.

Moze to oznaczac ze zwlaszcza hirvonen i pozniej rk reszta kolegow maja bardzo dobra adaptacje. W tym wypadku wynik ogiera i neuvilla bardzo mocno zastanawia...

Anonimowy pisze...

Sokół napisał, że strat w MC będzie pierwszym rajdem Roberta w jego pierwszym pełnym sezonie WRC. MS już prawie otwartym tekstem pisze więc, że 2014 to pierwszy sezon WRC, a kolejne lata będą kolejnymi sezonami WRC. O tak ą szczerość prosiłem Go na blogu od ok. 2 lat.

R.Tormo pisze...

fotki do wrzucenia

http://www.rallye-sport.fr/wp-content/gallery/monte-carlo-2014-aurelien/aurelien_vialatte-2.jpg

http://www.rallye-sport.fr/wp-content/gallery/monte-carlo-2014-aurelien/aurelien_vialatte-3.jpg

http://www.rallye-sport.fr/wp-content/gallery/monte-carlo-2014-aurelien/aurelien_vialatte-20.jpg

Anonimowy pisze...

wyniki potwierdzają moją tezę , że RK jest najlepszy z kierowców forda

serek pisze...

nie ma co sugerować się wunikami shakedown, teoretycznie, a właściwie praktycznie, Ogier miał najlepsze warunki stąd tak odjechał...prawdziwe rajdowanie jutro i pojutrze, gdzie starują w odrotnej kolejności :)

"Moze to oznaczac ze zwlaszcza hirvonen i pozniej rk reszta kolegow maja bardzo dobra adaptacje. W tym wypadku wynik ogiera i neuvilla bardzo mocno zastanawia..."

Możesz rozwinąć? :)

Anonimowy pisze...

To że Ford będzie najsłabszym samochodem z trójki to raczej wiedział każdy, ale że Hyundai będzie na tym samym poziomie to już żenada. No cóż, ale ja już w zeszłym sezonie pisałem, że wszystko tylko nie m-sport...

asertywny

Anonimowy pisze...

http://www.youtube.com/watch?v=4_qASwWzYxo

Marcin J pisze...

Serek - chodzi o to ze pomimo zmiany warunkow na gorsze, hirvo i kubica pojechali "w miare rowno" a ogier byl przedostatni w tej stawce. Moze to oznaczac np ze ma problem ze zlapaniem rytmu a moze mial jakas mikro przygode albo slajda.

Chociaz nie musi to niczego oznaczac ;) Ot takie spekulacje ze na czystym najlepszy, juz nie odstaje tak mocno od hirvo czy kubiki gdy jada na brudnym.

serek pisze...

"To że Ford będzie najsłabszym samochodem z trójki to raczej wiedział każdy, ale że Hyundai będzie na tym samym poziomie to już żenada. No cóż, ale ja już w zeszłym sezonie pisałem, że wszystko tylko nie m-sport..."

no, rzeczywiście, różnice te są najbardziej widoczne porównując czasu Robera i JM Latvala...

Anonimowy pisze...

MarcinJ
Z Twojego porównania czasów wynika, że Ogier jechał jeszcze w miarę po czystym, a Kubica już nie. I proporcjonalnie między przejazdami to Ogierowi bardziej się warunki pogorszyły.

ZB pisze...

Koledzy, żeby porównywać czasy to musielibyśmy mieć jeszcze wiedzę jakie opony używali poszczególni kierowcy i jakie opony były najlepsze na te warunki. W dodatku jedne opony mogą się spisywać świetnie na czystej drodze i sporo tracić na przyczepności gdy droga się zabrudzi a inne opony mogą mieć podobną przyczepność na czystej i brudnej drodze.

serek pisze...

Marcin J- zgadza się...


weźmy również pod uwagę to, że z pierwszej dziesiątki Robert jechał jako 10-ty, a więc na najbardziej zasyfionej trasie, więc doceńmy tym bardziej jego wynik...

Anonimowy pisze...

asertywny


gratuluje, ze na podstawie wynikow shake oceniles konkurencyjnosc samochodow, hahahhaha


Ale juz takich czynnikow jak to, ze Robert jechal jako jeden z ostatnich swoje przejazdy i już miał drogę zasyfioną na maxa to nie wziałes pewnie co ?

Anonimowy pisze...

13:05

To się jutro przekonasz na trasie cwaniaku kto z nas ma racje:)

asertywny

serek pisze...

jutro ze względu na odległą pozycję startową nie oczekuję jakiś super wyników po naszej załodze i pierwsza piątką może odjeżdżać, może... bo również dobrze może zacząć się loteria z oponami i pogodą...:) uff nie mogę się doczekać...

Marcin J pisze...

ZB - spoko - tylko my porownujemy roznice czasow 2-4, gdzie 2 to lekki syfek ale za to drugi-pewny przejazd szejka (i dlatego wiekszosc dwojek to najlepsze czasy), a 4 to zasyfienie na maksa. Czyli nie badamy szybkosci a "wydajnosc" - pomimo pogarszajacych sie warunkow jedni potrafia jechac w miare rowno, podczas gdy inni zaczynaja tracic wlasnie na swojej wydajnosci.

Oczywiscie moze nie miec to znaczenia wiekszego ale statystycznie w tych czterech probach wyglada to calkiem interesujaco.

Konrad Kobedza pisze...

@asertywny
Ale jak się w niedziele okaże, że nie maileś racji, to mam nadzieje, że będziesz miał odwagę oficjalnie przyznać rację anonimowemu z 13.05? :)

Żeby bya jasność, nie twierdze że się mylisz, według mnie jest o wiele za wcześnie na wyciąganie jakichkolwiek wniosków na temat kondycji poszczególnych zespołów (nawet po jednym rajdzie może to nie być 100% jasne).

Anonimowy pisze...

Konrad oczywiście, ale wiesz to nie chodzi o wyniki dzisiejszych prób, ale choćby sposób przygotowania do sezonu, który w wykonaniu m-sport a w szczególności rk m-sport był żenujący. Wystarczy porównać pracę jaką odwalił VW no i Hyundai, którego dzisiaj (dział sportowy w Niemczech itd.) nie da się porównać do przygody z wrc sprzed kilku dobrych już lat. A Citroen wydaje się, że ma szansę wyjśc na prostą po "stracie" Loeba...

asertywny

Anonimowy pisze...

No i trzeba brać pod uwagę fakt, że Hyundai tegoroczne i20 uważa tylko za model testowy i własciwe auto nadejdzie wraz z nową generacją i20.

asertywny

Anonimowy pisze...

@Konrad Kobedza 13:31
"według mnie jest o wiele za wcześnie na wyciąganie jakichkolwiek wniosków na temat kondycji poszczególnych zespołów"

Zgadzam się. Tzn. teoretyzować i gdybać można ale wszystko będzie jasne po rzucie okiem na klasyfikację końcową po 13 rajdach. Weźcie pod uwagę jak było w poprzednim sezonie - po Portugalii raczej nie można się było spodziewać szału. Natomiast wyciąganie jakichkolwiek wniosków po shakedownie do pierwszego rajdu sezonu... no wg mnie nie ma to zbyt wielkiego sensu.
Oshły

Anonimowy pisze...

jest juz nowa wersja serwisu WRC

live timingi:
http://www.wrc.com/en/wrc/results/monte-carlo/itinerary/page/315-226-311--.html

ale nie moge znalezc radia..

Marcin J pisze...

Asertywny - ale jak wtedy wyobrazasz sobie przygotowanie od sezony RK M-sport jesli miesiac temu nie bylo wiadomo czy i w czym RK pojezdzi, bo przeciez kontrakt podpisany w ostatniej chwili a i pozniej z pilotem byl problem.

WG mnie wlasnie dlatego RK pojechal janner zeby ogolnie ogranac fieste - co mu sie udalo. Testy na asfalcie wg mnie nie musialy byc w idealnych warunkach, po tym jak janner bylo tak bardzo zroznicowane. Za to RK mial okazje bardzo mocno przetestowac speca wrc pod katem silnika, opon, zawiasow i innych rzeczy na ktorych tez sie nie znam ;)

Anonimowy pisze...

@asertywny 13:43
"sposób przygotowania do sezonu w wykonaniu rk m-sport był żenujący"

No chyba sobie kpisz. VW przed debiutem w zeszłym roku testował prawie 2 lata i zrobił 20 000 testowych km. Nie wspominając o ludziach, typu Carlos Sainz, którzy dla nich przez ten czas pracowali. Hyundai miał trzech kierowców testowych w zeszłym roku, m.in. B.Bouffier'a. Jakim cudem RK i M-Sport wg Ciebie mogliby się chociażby do tego zbliżyć? Podpisanie umowy ogłosili ok 13.12.2013 a dzień później RK już śmigał we Włoszech Peugeotem 207 S2000. W styczniu wiadomo co się działo. Z drugiej strony M-Sport zdobył w zeszłym roku V-ce MŚ więc wg mnie przygotowanie i testy miał dobre.

Oshły

Anonimowy pisze...

http://bleacherreport.com/articles/1915992-assessing-robert-kubicas-f1-career-how-good-could-he-have-been-without-injury Nie wiem czy bylo, jak nie to polecam lektore

Konrad Kobedza pisze...

@asertywny
Wszystko co mówisz jest prawdą i prawdopodobnie brak bardziej rozbudowanego programu testów M-Sportu jest spowodowany finansami. No ale z drugiej strony, samochód na ten sezon to jest praktycznie to samo auto co rok temu (nie wiem dokładnie ile mogli zmienić na ten sezon, ale chyba niewiele) więc mają je w miare ogarnięte.
W zupełnie innej sytuacji jest Hyundai, dla którego rajd MC bedzie tak naprawde pierwszym poważnym testem, a którego realną formę będzie można ocenić myśle dopiero po kilko rajdach. Testowali niby sporo, ale z tego co pamiętam było to znacznie mniej kilometrów niż zrobił Volkswagen przed swoim pierszym sezonem no i testy to jednak co innego niż pełna rywalizacja w rajdzie.
Dodatkowo, w kontekscie formy zespołu, bardzo ważnym czynnikiem jest kierowca przecież, a z tym różnie bywa. Wyniki Ogiera i Latvalii to najdokładniej pokazują (choć akurat to też może być wina polityki zespołu).
Dla mnie ciągle jest sporo niewiadomych w tej układance i ciagle będę się upierał, że żeby realnie ocenić zespoły trzeba jeszcze poczekać, przynajmniej do niedzieli :)

niewiadomix pisze...

http://www.youtube.com/watch?v=TD1lI6Qxihw

Anonimowy pisze...

http://www.youtube.com/watch?v=TsGy-fuXvXQ 2:00 i 5:10

niewiadomix pisze...

czarna fela to jest to :)

Marcin Sl pisze...

http://www.youtube.com/watch?v=TsGy-fuXvXQ

Anonimowy pisze...

http://www.youtube.com/watch?v=UIzv7oAlzO4

Anonimowy pisze...

Czytam wypowiedzi asertywnego, i nie moge sie oprzeć wrażeniu, że nasz kolega nie chce przyjąc do wiadomości kilku faktów, które maja ZASADNICZE znaczenie i zasadniczy wpływ na to w ktorym miejscu znajduje sie Kubica.
Przypomnę, że cały plan jaki RK MIAŁ opracowany runął w gruzach po odejściu MB. DOSŁOWNIE wszystko pieprznęło i cały okres przygotowań w 2013 roku (bo to był okres przygotowan rozpisany na trzy lata) diabli wzięli. Niewatpliwie w jakims stopniu ucierpiała również pozycja przetargowa Roberta! Citroen nie jest dobrym wójkiem rozdającym na lewo i prawo autka rajdowe i ostatnio chyba nie najlepiej mu sie wiodło, potrzebował RK ale na swoich warunkach. Jestem przekonany że sytuacja w jakiej znalazł się RK spowodowała USZTYWNIENIE stanowiska Citroena, w jakimś stopniu niewygodne dla RK (nie wiemy, może nawet mocno niewygodne).
Jestem przekonany że te braki porozumienia pomiędzy TOTALEm a Lotosem to była zawykła biznesowa próba wrogiego przejęcia kierowcy, stawiając go pod ścianą pewnego przymusu!
Chwała RK że nie poddał sie tej presji, bo pewnie nie oglądalibyśmy naczków LOTOS na MC 2014 w ogóle.
jednak skutkiem tego był dramatyczny brak MOŻLIWOŚCI PRZYGOTOWANIA SIE DO SEZOU, z trudem dopięto umowy i wykonano skrome treningi. Wczesnie po prostu było to niemożliwe.
Tym bardziej RK należą się słowa uznania i podziwy za niezłomność i przebojowośc!

oio pisze...

Czym będzie Kuchar szpiegował?

Anonimowy pisze...

Czytajac te komentarze _duzo tu dzieci chyba.Wczoraj paru pisalo o Robercie jako o pewniaku do wygranej ,dzisiaj jakas licytacja kto jest madrzejszy.

Anonimowy pisze...

Niektorzy zrobili z Roberta Boga I obstawiali top 3 w pierwszym starcie.Ogarnijcie sie troche.Ogier ,Latvala czy Meeke to nie Al Kuwari czy Al Rajhi.Dajcie Robertowi czas I sluchajcie co mowi on sam.Dzisiejszy czas? To co sie spodziewalem.Jutro niestety moze byc gorzej.W zmiennych warunkach bardziej sie liczy doswiadczenie.Spokojnie do mety, a wynik sam sie znajdzie.

Anonimowy pisze...

niby sucho, ale na tych filmach widac ze jest b. silsko :)
Super postawa Roberta

Anonimowy pisze...

@16:17
Z tym Bogiem to sam wymyśliłes??
Przeginasz nie mniej niż Ci których krytyjujesz

Anonimowy pisze...

http://farm6.staticflickr.com/5540/11963372466_7b763617fd_o.jpg

zonk

Anonimowy pisze...

http://www.youtube.com/watch?v=-7DegStvlRY

zonk

Anonimowy pisze...

fajne zdjecie Robera .....https://twitter.com/pablichor/status/423486835700932611/photo/1/large

Anonimowy pisze...

Anonimowy16:48.Nikogo nie krytykuje.Proponuje tylko troche ostudzic glowy.

Anonimowy pisze...

Mysle ze lotos namieszal!!! jako panstwowa firma dała kase(kiedy nikt w niego nie wiezyl)i daje Robertowi ogromna szanse i pewnosc sponsoringu co przeniesie sie na zyski tej firmy w przyszlosci!!!! Inne zagranicze firmy moga zmienic zdanie po sezonie. A Głównym akcjonariuszem przedsiębiorstwa jest Skarb Państwa (53,19%) A wladze maja duze plany co do tej firmy !!! Wspieraja sie na wzajem oby tak dalej!!!

a tu dwa linki;)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Grupa_Lotos

http://www.lotos.pl/en/1031/p,695,n,3711/lotos_group/press_centre/news/pgnig_and_lotos_expand_cooperation

remigiusz zydorczak pisze...

chciałbym przypomnieć słowa Roberta dotyczące różnic między fordem a cytryną. mówił, że na asfalcie cytryna jest po prostu lepsza. a ten shakedown był właśnie na asfalcie, prawda? kondycję teamówbędziemożna ocenić po kilku rajdach.

Anonimowy pisze...

2 zdjęcie z godz. 17.35

Czyżby Robert z Prokopem w kółko krzyżyk grał ?? ;pp

Anonimowy pisze...

Anonimowy 17:23
Jeszcze nie tak dawno bo rok temu SP chciał opchnąć Lotosa zagranicznemu inwestorowi , jednak zainteresowany był jedynie rosyjski Lukoil to do transakcji nie doszło ze względu na obawy o krajowy rynek. Więc sprawa z Lotosem nie jest taka sielankowa.

Anonimowy pisze...

Zauważyliście, że Maciej ma czeską flagę obok nazwiska na kartce?

Artur pisze...

Według mnie Robert dojedzie do końca rajdu na 4 pozycji(ktoś przyjmuje zakłady? hehe), poznawanie trasy to jedno, ale nieraz już mówił, że nie jest tu po to by się wozić po oesach. Jest skromny, robi "swoje" nic nie obiecując i zawsze pozytywnie zaskakuje :)

PS:
Świetny blog, zaglądam tu kilka razy dziennie i to głównie z telefonu. Dlatego bardzo podoba mi się pomysł z linkiem przenoszącym od razu do aktualizowanej części posta.
Puki co za każdym razem muszę przewijać cały post aż do ostatniego wpisu.

serek pisze...

@ remigiusz zydorczak

Robert nic takiego nie powiedział, jedynie, że jest trochę do poprawienia jeśli chodzi o jazdę po asfalcie(coś w ten deseń) :)

Anonimowy pisze...

Czy mi się wydaje, czy Robert z Prokopem w kółko i krzyżyk grają? Widzę, że nawet na chwilę nie mogą wytrzymać bez adrenaliny:)

Anonimowy pisze...

Ciekawe jak im poszło na "kartach"!? :)

Anonimowy pisze...

@Anonimowy 18:30,

dokładnie! No i jak tu nie kochać tego faceta? :)

o

Tomi Max pisze...

Materiał z dzisiejszego dnia:
http://www.youtube.com/watch?v=ArEMtKJ6eT4

Wiater pisze...

I co ścigali się gokartami? Nie mieliby szans :D

serek pisze...

Robert potwierdza to o czym było pisane:

"The Polish star was fifth quickest ... but admitted he found the conditions increasingly difficult in his Ford Fiesta RS WRC.

"The road was getting worse," said Kubica, "the corners were being cut and [the road] was dirty, it was difficult."

Jack K pisze...

Wyjąłeś mi to z ust!!

remigiusz zydorczak pisze...

serek

oczywiście masz rację i oczywiście wiesz o co mi chodziło :)

chociaż to tylko shakedown, to czas Roberta - genialny. a co do fordów jestem spokojny. będą błyszczeć w tym sezonie.

Anonimowy pisze...

Kuchar w tym Volvo ma kierownice oklejoną z numerami od 1 do 7 żeby sprawdzić czy dany zakręt jak Robert opisal da się przejechać wg opisu

camillio

serek pisze...

ja się nie dziwię, że pierwsza trójka tak odjechała...w Kronice widać było pięknie błotko na wirażach...

Ewa pisze...

2 lata temu nikt niczego nie mógł powiedzieć ani przewidzieć, nawet sam Robert.

serek pisze...

@ remigiusz zydorczak

"chociaż to tylko shakedown, to czas Roberta - genialny. a co do fordów jestem spokojny. będą błyszczeć w tym sezonie."

również uważam, że Robert pojechał bardzo ładnie, ale wszystko zostanie zweryfikowane w ciągu najbliższych trzech dni :)

Mateusz Cieślicki pisze...

PS - dodam tylko, że to gokarty elektryczne, które miałem okazję testować 23 KM robią wrażenie. Kilka filmów z tych testów - jedno fajne porównanie startu:

http://www.youtube.com/watch?v=P0lddFR1QwQ

http://www.youtube.com/watch?v=xEHALjI-HTo

http://www.youtube.com/watch?v=MtSBaYlTke0

Anonimowy pisze...

Na ostatnim filmiku gdy w 7 sekundzie Robert zaczyna zmieniać biegi przypomina mi to jego czasy w F1 GO ROBERT!

serek pisze...

9KM już nieźle odjeżdża, szczególnie po przesiadce z popularnego u nas 6,5KM TobiKart, 23KM- hmmm, mam nadzieję, że kiedyś będę miał okazję przetestować :)

Anonimowy pisze...

Czy Robert na skręcie z poniższego linka do filmiku nie za mocno traci?
Tak jak zauważył w innym rajdzie Gronholm, Robert po prostu w odpowiednim miejscu skręca bez ręcznego.
3-4 dziesiętne mógł tu stracić.
http://www.youtube.com/watch?v=klfzdNar7C4
Czas: 0.55. Pokonuje go inaczej niż pozostali.

Anonimowy pisze...

Anonim z 21:09
masz racje, w tym zakręcie uzycie "klamy" napewno daje dziesiąte sekundy :)
pytanie tylko czy ten przejazd Roberta był z 2 przejazdu czy innego, bo moze na innych juz na ręcznym było, ale wątpie :)

Anonimowy pisze...

ja miałem okazje śmigać 28konnym easykartem 125
ochraniacz na żebra obowiązkowy bo rwie nieźle :D

serek pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
serek pisze...

Anonimowy 15 stycznia 2014 21:31

no tak, ale elektryczny dysponuje stałym momentem obrotowym, więc doznania pewnie jeszcze lepsze niż spalinówka 29KM :) swoją drogą to zazdraszczam :)

Anonimowy pisze...

Anonim z 21:09 i 21.:25 -> Niekoniecznie jest tak jak piszecie. Zastanawiałem się nad taką techniką Roberta już w Janner Rally. Nie wynika ona, jak wiadomo, z ograniczeń ręki, bo hamować Robert może i robi to gdy trzeba, wręcz narzeka, gdy awaria auta mu to uniemożliwia (vide przypadek w ubiegłym sezonie).
Zatem sądzę, że to świadomy wybór. Auto nie traci przyczepności na żadnej z gum i ma lepsze wyjście z nawrotu, niż przy ręcznym nawrocie, gdzie następuje uślizg tylnych kół. Oczywiście są nawroty na tyle ostre, że wymuszają ręczny, ale te łagodniejsze mogą dawać szansę na taką przewag o której piszę. Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia innych ustawień auta (choćby przełożenia skrzyni), które muszą taką technikę uwzględniać.

Mateusz -> nie pisałem dotąd, choć czytam blog od prawie 2 lat. Gratuluję świetnej roboty i dziękując proszę, byś kontynuował to dzieło! :)
pozdrawiam wszystkich
Ceer

Aadam2003 pisze...

Mateusz, czytasz w myślach!
Jak co dzień, odświeżam kolejny n-ty już raz, przeczytałem komentarze i myślę sobie, "upewnię się, o której jutro co i jak". Odświeżam, a tu Twoja aktualizacja, co nas czeka jutro.
Naprawdę dzięki Tobie mamy cudowne źródło informacji, dziękuję.

Jak zawsze pozdrowienia z Kijowa:)
Adam

Mateusz Cieślicki pisze...

:) Miło mi.

Anonimowy pisze...

Mateusz obejrzałem te 3 filmiki i co do tej kierownicy to chyba jest tak, że czym wyższa prędkość, tym większe przeciążenia, a co za tym idzie ciężej się skręca. Jak wiadomo wspomagania te maszynki nie mają :D zastanawiam sie jednak jak to jest ze skręcaniem w profesjonalnych gokartach, np w mistrzostwach swiata gdzie jeżdzą z prędkością grubo ponad 150km/h, a taki MACH1KART 125cm 50KM leci nawet 200km/h

Mateusz Cieślicki pisze...

Anonimowy - miałem okazję jeździć takim kartem już absolutnie profesjonalnym, nawet dwubiegowym i powiem, że skręca się jak dla mnie łatwiej niż np. w takim elektryku. Ale to też zależy od toru - na normalnych nie ma takich nawrotów jak na halach.

Mateusz Cieślicki pisze...

I pisząc "łatwiej" wcale nie mówię, że łatwo czy lekko. Każdy kto jeździł kartami wie, że trzeba sporo pary w rękach. Ja jeżdżę cały czas więc jestem przyzwyczajony.

Anonimowy pisze...

Dzisiejsza Kronika TVP

http://youtu.be/IkneCwglklU

Anonimowy pisze...

Robert i Ogier jechali na supermiękkich oponach a Meeke i Ostberg na miękkich.Stąd ich przewaga nad Robertem.

Anonimowy pisze...

Na najważniejszy (najbardziej prestiżowy doprecyzuję) rajd sezonu sytuacja w mediach wygląda tak:
Sport 1 - całkowity brak relacji (ostatnie bodaj 4 sezony mieli rajdy WRC)
TVP 1 - kroniki skrócone z 3 do 1,5 minuty
TVP Sport - nie ma relacji z podsumowania rajdu (może zaczną od Szwecji, ale pewnie nie, bo jak sami mówią wszystkie siły jadą do Soczi)
Streamy - na razie to jakiś żart
TV4 i TV 6 - abdykowali (grupa polsatowska w ogóle zrezygnowała z motorsportu, także Porsche SuperCup out)
Na dodatek RK w chwili startu sezonu (najbardziej prestiżowy rajd sezonu...) nie ma uruchomionej swojej strony internetowej i w tym punkcie jest prawdopodobnie najbardziej oryginalnym sportowcem świata.
Kamil

Anonimowy pisze...

Podpisuję się pod komentarzami powyżej. Czytam od początku , a komentowałem 3 razy ( zawsze podając czasy Roberta na odcinkach , których jeszcze nie było na blogu - zawsze te fonmenalne - czyli pisałem pod wpływem emocji ). Wielki szacunek dla Mateusza. Myślę , że niedługo Mikołaj i Cezary będą podawać informacje z Twojego bloga. Taką mam nadzieję.

Anonimowy pisze...

A o to jak z nas baranow robia!!!

http://eurosport.onet.pl/motorowe/rajdy-samochodowe/groenholm-kubice-stac-na-bardzo-wiele/emnr2


http://sport.wp.pl/kat,1778,title,Groenholm-Kubice-stac-na-bardzo-wiele,wid,16326005,wiadomosc.html

Ten sam artykol na dwoch konkurencyjnych portalach! Alez dzis jest ciezko o dobra i rzetelna informacje:/

Anonimowy pisze...

ta dyskusja o uzyciu lub nie uzyciu recznego jest bezcelowa .. dlaczego ?

ponieważ to jest topowy kierowca wyscigowy, on nie jedzie jak typowy rajdowiec, ze lapie reczny co drugi wolny zakret

on ma naturalny zegar czasowy w głowie i wiedzę w jaki sposób pokonywac zakrety, szczegolnie na asfalcie zeby czas się zgadzał : )

Anonimowy pisze...

@anonimowy z [15 stycznia 2014 21:09]

Obejrzałem te nawroty wiele razy, czas niemal identyczny, a jaka oszczędność opon! Po jednym może nie , ale po 20stu nawrotach..

Wojtek Kowalewski pisze...

Warto zwrócić uwagę na czasy 2 i 3 serii, bowiem RK jechał pod koniec serii i w podobnych warunkach jechał Ogier na początku 3 serii... Różnica czasów, to 0,1s na korzyść Ogiera..
Ciekawie się zapowiada... :)))))

Anonimowy pisze...

Także zwróciłem uwagę na ten "oszczędny" sposób pokonania zakrętu. I nie my byliśmy pierwsi, w trakcie Janer zauważył to Groenholm. Czas prawie identyczny, opony nie przytarte, a ryzyko nigdy nie do końca kontrolowanego uslizgu na syfie wyeliminowane.

Anonimowy pisze...

yaro

zanim zacznie się na dobre :)
można by wyświetlać kolejność numerków przy komentarzach aby łatwiej znaleźć wątek przy następnym logowaniu (jeżeli czas pozwoli oczywiście).
Dajmy naszej załodze się rozkręcić, sami najlepiej wiedzą jakie tempo narzucić od 1 oesu.
pozdrawiam

Anonimowy pisze...

@23:46
Media już dawno nie są źródłem informacji więc mnie to nie dziwi. zadanie mediów jest inne. Dlatego powstaja miejsca takie jak to

Anonimowy pisze...

@ Kamil...
smutne ale to tylko potwierdza moja tezę, że media nie są stworzone do przekazywania informacji. Jak już raz zaakceptujemy ten fakt zrozumiemy gdzie interesujących nas informacji szukać a gdzie NIE.
Co do strony RK i jego komunikacji z kibicami, musimy zaakceptować stan jaki jest. RK na pewno mając tak nie wiele czasu pomiędzy sezonami nawet nie zawracał sobie tym głowy.Jest pare osób które maja do niego dostęp, które on uważa za rzetelne i one są źródłem informacji. To jest jego model działania, jego hierarchia ważności i kropka. Całkowicie to rozumiem i się z tym zgadzam.

Wojtek Kowalewski pisze...

Bardzo się cieszę, że moje analizy były trafne!!!! System padł, bo już dwa OS-y ma RK w kieszeni.. i nie ma znaczenia, co wydarzy się dalej, ważne, że cała reszta jest za nim!!!