Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

poniedziałek, 13 stycznia 2014

Robert Kubica w Rajdzie Monte Carlo - wprowadzenie [Aktualizacja wtorek godz. 21:50 - Kronika TVP i wywiad z Robertem]

Zaczynamy ogromne emocje związane z pierwszym rajdem WRC w tym sezonie. Rajdem nie byle jakim, bo legendarnym Monte Carlo. Trasy nie wybaczają błędów, a czołówka WRC jest w pełni zmobilizowana do walki. Robert Kubica będzie zdecydowanie jedną z gwiazd tej imprezy. Poniżej znajdziecie wszystkie niezbędne informacje o Rajdzie Monte Carlo i występie w nim Roberta Kubicy. Dla Polaka będzie to swego rodzaju domowy rajd.

Robert Kubica przez długi czas mieszkał w Monako, a imprezy samochodowe w Księstwie kojarzą mu się bardzo dobrze. Dwukrotnie wygrywał prestiżowe zawody Monako Kart Cup, a w Formule 1 dwukrotnie stawał na podium, swoją jazdą budząc zachwyt wszystkich.

Teraz Robert wraca do Monte Carlo jako kierowca WRC. Już raz Kubica przymierzał się do startu w rajdzie, w imprezie nie wystartował.

To już jednak historia, teraz doświadczeniem z poprzedniego roku będzie Kubicy służył jego nowy pilot, Maciej Szczepaniak, który już zaskarbił sobie sympatię polskich kibiców.

Co ciekawe, w tym roku start i meta rajdu wracają do Monte Carlo i odbędą się na Casino Square.

Przed rajdem Robert testował we Francji, dając tam mocny wycisk swojemu Fordowi Fieście. Poniżej zobaczycie filmy z testów Roberta.




Auto Roberta w drodze na rajd:
I Robert z Maciejem na zapoznaniu, które będzie trwało również dziś:

Harmonogram

Rajd Monte Carlo będzie rozgrywany w nieco innym harmonogramie niż ten, do którego przyzwyczailiśmy się w zeszłym roku w innych rajdach. Odcinki specjalne będą rozgrywane w czwartek, piątek i sobotę.

Oficjalny start rajdu odbędzie się już dziś o godz. 19:30. Konferencja prasowa FIA przed rajdem odbędzie się we wtorek, ale nie będzie na niej Roberta. Środa to dzień dwóch przejazdów shakedown.

Od czwartku kierowcy pokonają 15 OS-ów o łącznej długości 383,88 km. Łącznie z dojazdówkami, będzie to 1396,76 km.

Środa, 15 stycznia:
godz. 8:00 - Shakedown (3,52 km)
godz. 10:00 - Shakedown (3,52 km)

Czwartek, 16 stycznia:
godz. 07:28 - OS 1 - Orpierre - St. André de Rosans 1 (25,49 km)
godz. 08:16 - OS 2 - Rosans - Ste. Marie - La Charce 1 (17,98 km)
godz. 09:49 - OS 3 - Montauban sur l'Ouvèze - Laborel 1 (19,34 km)
godz. 11:54 - Serwis (Gap)   
godz. 13:32 - OS 4 - Orpierre - St. André de Rosans 2 (25,49 km)
godz. 14:20 - OS 5 - Rosans - Ste. Marie - La Charce 2 (17,98 km)
godz. 15:53 - OS 6 - Montauban sur l'Ouvèze - Laborel 2 (19,34 km)

Piątek, 17 stycznia:
godz. 08:48 - OS 7 - Vitrolles - Faye 1 (49,03 km)
godz. 10:41 - OS 8 - Selonnet - Bréziers (22,68 km)
godz. 12:11 - Serwis D (Gap)   
godz. 13:19 - OS 9 - Vitrolles - Faye 2 (49,03 km)
godz. 14:42 - OS 10 - Sisteron - Thoard (36,85 km)
godz. 16:52 - Serwis Mobilny (Digne Les Bains)   
godz. 18:00 - OS 11 - Clumanc - Lambruisse (20,77 km)

Sobota,  18 stycznia:
godz. 15:48 - OS 12 - La Bolléne Vésubie - Moulinet 1 (23,40 km)
godz. 16:41 - OS 13 - Sospel - Breil Sur Roya 1 (16,55 km)
godz. 21:02 - OS 14 - La Bolléne Vésubie - Moulinet 2 (23,40 km)   
godz. 21:55 - OS 15 - Sospel - Breil Sur Roya 2 (16,55 km)   

TUTAJ zobaczycie wirtualny przelot 3D nad OS-ami, a poniżej OS-y na mapie:
Trasa

Rajd Monte Carlo określany jest jako rajd asfaltowy, którego trasy podatne są na śnieg i lód. Jak zobaczycie na filmach poniżej, czasami o asfalcie niezbyt może być mowa. Co prawda obecnie jest dość sucho, co obrazuje poniższe zdjęcie ukazujące wjazd na Col de Turini...

... ale kierowców i tak może czekać bardzo trudne zadanie dotyczące wyboru opon i utrzymania się na trasie. Obejrzyjcie filmy z ubiegłego roku:







I ciekawostka historyczna:



Prognozy pogody

W samym Księstwie, w trakcie rajdu ma panować temperatura rzędu 10 stopni Celsjusza przy jednoczesnych opadach deszczu, ale nie można zapominać o odcinkach górskich, a na nich temperatury będą wynosiły 3-4 stopnie, a na czwartek i piątek zapowiadane są opady śniegu. Będzie zatem bardzo ciekawie, również biorąc pod uwagę niepewną pogodę. A ona w niektórych sytuacjach może być gorsza niż lód na trasie, ale pewny.

Co w TV?

Tym razem mam dla Was dobre wiadomości - oprócz tradycyjnych sprawozdań z rajdu w TVP 1 będziemy mogli oglądać relacje na żywo z kilku OS-ów, niestety, tylko w Internecie.

Wtorek, 14 stycznia:
godz. 20:05 - Kronika TVP 1
Środa, 15 stycznia:
godz. 20:05 - Kronika TVP 1

Czwartek, 16 stycznia:
godz. 20:05 - Kronika TVP 1
godz. 22:35 - Podsumowanie MotorsTV (Wielka Brytania)

Piątek, 17 stycznia:
godz. 13:15 - na żywo OS 9 - Sport TV (Słowenia), Canal + (Hiszpania)
godz. 20:05 - Kronika TVP 1
godz. 22:35 - Podsumowanie MotorsTV (Wielka Brytania)

Sobota, 18 stycznia:
godz. 16:45 - na żywo OS 9 - Sport TV (Słowenia), BT Sport (Wielka Brytania), Canal + (Hiszpania)
godz. 20:05 - Kronika TVP 1
godz. 21:45 - na żywo OS 15 - BT Sport, (Wielka Brytania), Canal + (Hiszpania)
godz. 22:35 - Podsumowanie MotorsTV (Wielka Brytania)

Niedziela, 19 stycznia:
godz. 20:05 - Kronika TVP 1

Samochód

Ford Fiesta, którym Robert będzie startował w Rajdzie Monte Carlo, to ten sam samochód, którym Kubica jechał w Janner Rallye, oczywiście przebudowany ze specyfikacji RRC na WRC. Pierwszy raz pojawiło się ono w Meksyku w 2012 roku i od tego czasu przejechano nim 11 rajdów WRC. Jego kierowcą był przede wszystkim Nasser Al Attiyah, który w Rajdzie Hiszpanii zaliczył nim taki wypadek:


Autem tym jechał również Maciej Baran - z Michałem Sołowowem na Rajdzie Polski w 2012 roku.

Rywale

W przeciwieństwie do poprzedniego sezonu czy rund WRC, w tym roku rywale Roberta Kubicy będą stali, bowiem kierowcy, którzy chcą liczyć się w klasyfikacji generalnej na koniec sezonu, będą brali udział we wszystkich rundach. Czas zatem, przy rozpoczęciu sezonu, przedstawić kierowców.

W Volkswagenie tytułu bronił będzie Sebastien Ogier. Francuz jest zdecydowanym faworytem do mistrzostwa w tym roku. Drugim autem tej ekipy pojedzie Jari Matti Latvala, podobnie jak w zeszłym roku. Skład mistrzów świata uzupełni Andreas Mikkaelsen. W Citroenach pojadą Kris Meeke i Mads Ostberg. W fabrycznej ekipie M-Sportu pojadą Mikko Hirvonen i Elfyn Evans. Niewiadomą będzie forma Hyundaia, który wystawia mocnych kierowców - Thierry Neuville`a i Daniego Sordo. W Monte Carlo wystartują również Martin Prokop, Brian Bouffier, Francois Delecour i Jaroslav Melicharek, wszyscy w Fordach.

Realnie patrząc, Kubica może powalczyć z Evansem, Meeke, Ostbergiem, Mikkaelsenem, Prokopem i Bouffierem. Być może również z kierowcami Hyundaia, choć nie wiadomo, w jakiej formie będzie ich auto. Robert nie powinien mieć kłopotu z Delecourem i Melicharkiem. Wszystko to jednak wróżenie z fusów. Poniżej lista zgłoszeń aut startujących w WRC.

Jak zwykle na blogu będzie przeprowadzana pełna relacja z rajdu - będzie live timing, filmy i zdjęcia, w odpowiednim czasie pojawią się również linki do live streamingów OS-ów.

Aktualizacja 

Auto Roberta już w parku serwisowym, widok imponujący :)
fot. Rallye-Sport.fr
Aktualizacja godz. 14:35

Tomasz Kuchar i jego pilot Daniel Dymurski będą szpiegami załogi Robert Kubica/Maciej Szczepaniak na rajdzie Monte Carlo. Kuchar poinformował o tym na swoim profilu na portalu Facebook. Szpiedzy to załoga, która przejeżdża trasę OS-u na około 2 godziny przed jego startem, informując załogę o warunkach panujących na niej i stopniu ich zmiany w porównaniu z zapoznaniem. Często "szpiedzy" dysponują notatkami załogi. Szpiedzy dozwoleni są tylko dla ekip WRC.

Aktualizacja godz. 15:35

Na zdjęciach poniżej, autorstwa Colina Clarka, zamieszczonych na Twitterze, widać warunki, panujące obecnie na trasie rajdu.

Aktualizacja godz. 18:00

Poniżej zobaczycie wypowiedź Roberta Kubicy dotyczącą występu w Rajdzie Monte Carlo:


Aktualizacja godz. 20:50

Oto wspólne zdjęcie kierowców WRC przed sezonem. Robert i Maciej już w jednakowych kombinezonach.
fot. Andre Lavadinho
Aktualizacja godz. 21:30

Aby jeszcze bardziej podgrzać emocje przed Rajdem Monte Carlo, kolejny film z testów Roberta - bardzo ciekawe ujęcia z kamery zamontowanej z boku samochodu, pięknie widać, choć przez chwilę, precyzję kierowania Roberta:


Aktualizacja godz. 20:10

Poniżej zobaczycie zdjęcia autorstwa Kasi Inessy, prosto z Monte Carlo. Robert i Maciej w nowych kombinezonach:
fot. Kasia.Inessa

fot. Kasia.Inessa

fot. Kasia.Inessa
fot. Kasia.Inessa
fot. Mateusz Łabędzki

fot. Mateusz Łabędzki

fot. Mateusz Łabędzki

fot. Mateusz Łabędzki
Aktualizacja wtorek

Poniżej zobaczycie wypowiedź Roberta Kubicy dotyczącą jego celów na Rajd Monte Carlo.


Aktualizacja godz. 15:35

Do wpisu dodałem nowy wątek "Samochód", w którym przeczytacie więcej na temat samochodu, jakiego będzie używał Robert w Rajdzie Monte Carlo. Ponieważ pojawiają się dwa ważne pytania dotyczące sposobu rozgrywania rajdu, wyjaśniam je poniżej:

- Nie będzie Rally 2 - w Rajdzie Monte Carlo nie jest stosowany system Rally 2. Oznacza to, że jeżeli dany zawodnik nie będzie w stanie kontynuować jazdy, to nie może powrócić do rywalizacji następnego dnia po naprawieniu samochodu.

- Nie będzie odcinka kwalifikacyjnego - W tym roku w całym sezonie WRC nie będzie rozgrywany Odcinek Kwalifikacyjny. Pierwszego dnia kierowcy będą startowali według klasyfikacji WRC. W kolejnych kierowcy z priorytetem FIA1 i FIA2 będą jechać w odwróconej kolejności (np. Kubica zajmuje 2. miejsce po 1. dniu, a zatem startuje jako przedostatni z aut WRC). W czwartek kierowcy ruszą według listy startowej, a zatem jeżeli nic się nie zmieni w porównaniu z listą zgłoszeń, Robert wystartuje jako 10.

Aktualizacja godz. 18:45

Oto zdjęcia warunków na trasie niektórych OS-ów:

Aktualizacja godz. 21:15

Poniżej zobaczycie dzisiejszą kronikę TVP przed Rajdem Monte Carlo:


Aktualizacja godz. 21:45

TUTAJ zobaczycie wywiad z Robertem Kubicą przed Rajdem Monte Carlo.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i OneStopStrategy

133 komentarze:

Anonimowy pisze...

Moim zdaniem RK ma szansę na wygraną, bowiem wystarczy prześledzić rajd GB i czasy na kolejnych OS1-3... Różnice czasowe malały w postępie geometrycznym do Ogiera. Warto pamiętać, że Ford bardziej leży Kubicy niż cytryna i nie wspomnę już pilota... Moim zdaniem czeka nas bardzo ciekawy rajd.. :)

Anonimowy pisze...

Podzielę się jeszcze takimi oto uwagami:
1. RK przychodzi do rajdów z F1 i przesiadkę na samochód rajdowy można traktować jak zamianę Porsche na Poloneza,
2. Jako jedyny w stawce trenował na symulatorach jazdę po torach,
3. Nikt nie zwrócił uwagi, że wiele set razy oglądał i notował swoje uwagi z onboardów innych kierowców przygotowując się do startów,
4. I na koniec, po co w ogóle wspomniał o tym, że jeśli będzie sukces, to oznacza, że coś jest nie tak z systemem.. Widać jest inne podejście do tematu, bowiem mistrzostwo WRC-2 nie wzięło się z sufitu, a przecież na początku sezonu RK mówił, że jego szanse są zerowe...
Mam nadzieję, że moje przemyślenia zamienią się w ciało i będzie duuuużo powodów do radości i tematów do dyskusji... :)

Anonimowy pisze...

Nie wiem skąd się bierze taki pesymizm - kierowcy w fordach dużo ustępują Kubicy a jedynie Evans trzyma w miarę jakiś poziom choć jadąc niby gorszą cytryną dokładał mu . Pozostaje jedynie walka z vw czy hyundai i jeżeli te auta nie będą dużo lepsze od fordów wynik będzie gwarantowany .

Anonimowy pisze...

Rozpisałem się z samego rana i wypada pogratulować autorowi bloga profesjonalizmu! Dodam przy okazji kolejną uwagę, to walka psychologiczna... Świetnie to obrazuje rajd Janner, gdzie RK cały rajd kontrolował, ale bez szaleństw i po osiągnięciu rekordu na OS 17 (najszybciej przejechany odcinek w historii rajdu) OS 18 nie mógł skończyć się inaczej... Pozdrawiam wszystkich fanów RK i autora bloga..

Marcin J pisze...

Moim zdaniem zobaczymy pierwszy dzien. A pozniej drugi.

Parafrazujac odpowiedz pewnego anglika na pytanie kolegi czy jest szansa na prace - "Szansa jeeeeest".

Chodzi o to ze to na prawde ciezki rajd. Porownanie bolidu do wrc jest zupelnie nietrafione. Nawet 100 onboardow nie pokaze dokladnie jak dany kierowca przejedzie rajd. Sam musi go przejechac, bo kazdy ma inne predyspozycje ale rowneiz auto inaczej sie zachowuje.

Wystarczy ogladnac onboard loeba ktory jezdzi chirurgicznie. A dalej zobaczyc jak bardzo podobnie jezdzi Ogier, ktory nie na lezy do moich ulubiencow :)

Trzeba zaczekac zeby zobaczyc gdzie Robert znajduje sie w nowej stawce. I trzymac kciuki ;) Czy tam fingers crossed :P

Wojtek Kowalewski pisze...

Wypada odnieść się do przedmówcy, który napisał, że:
" Porownanie bolidu do wrc jest zupelnie nietrafione. Nawet 100 onboardow nie pokaze dokladnie jak dany kierowca przejedzie rajd"

Nie chodzi o porównanie bolidu do WRC, ale o sposób pracy nad uzyskaniem jak najlepszego rezultatu w walce o dziesiąte części sekundy..
Jakoś mało kto zwrócił uwagę na to, że RK dostał 10s kary za falstart... Ćwiczył start, jak w F1, bo warto sprawdzić, że często bywa w rajdach tak, że różnice pomiędzy liderami pomiędzy 1 i 2 miejscem w klasyfikacji różnica wynosi 0,1s.. RK niczego nie pozostawia przypadkowi... Co do przeglądanie onboardów, to czym innym jest, jak ogląda to amator, a czym innym, jak to robi profesjonalista. Zresztą, powiem tak, jak zwrócicie uwagę ile kamer wisi w samochodzie zapoznawczym, to przekonamy się jak wypadną OS-y, które w rajdzie Monte Carlo są zupełnie nowe dla wszystkich.. Pozdrawiam i dzięki za cierpliwość :)

Anonimowy pisze...

Zejdzcie na ziemie. Nie mam watpliwosci , ze na asfalcie Robert ma tempo by walczyc z Ogierem, ale w Monte nie bedzie to mozliwe bo nie zna odcinkow, i jedzie z nowym pilotem. Ogier ma juz opisane odcinki, jechal je, ma zgranego pilota i i wyczuty samochod.


Takze nie wyciagalbym wnioskow na temat miejsca Roberta w stawce po jednym rajdzie bo to zwyczajnie głupie. Robert ma nowego pilota i nowy samochod. A wy chcecie go odrazu w 1 rajdzie prownywac w stawce z goscmi ktorzy maja stalych pilotow i znaja rajdy.

Marcin J pisze...

@anonim 09:09
Dlatego napisalem - poczekajmy jeden dzien i zobaczmy jak na ta chwile wyglada miejsce chlopakow w stawce.

@Wojtek - w sumie racja z onboardami.
Ale analogia - bolid-wrc i porsche-polonez - na prawde jest slaba. Tak jakby miala sie tylko liczyc jakosc jazdy glownei do przodu.

Nie rozumiem tez o co chodzilo z tymi symulatorami @8:19...

ghostface pisze...

Witam.Jeżeli ktoś stawia na wygraną Roberta w rajdzie MC to znaczy że jeszcze wiele musi się nauczyć o rajdach.Będąc gorącym fanem Roberta pozostaję realistą.

Anonimowy pisze...

Marcin J


Oceniac go to bedzie mozna dopiero w drugiej czesci sezonu, kiedy przyjedzie na rajdy które dobrze poznał w WRC2 ;]

Wojtek Kowalewski pisze...

Pierwsze dwa posty też moje i chyba czwarty też...A teraz do meritum, czyli symulatorów. Kierowcy F1 trenują na symulatorach, czyli w wirtualnym świecie i pozwala im to doskonalić technikę jazdy na wszystkich torach... To szczególna umiejętność jak i ta, która pozwala z kawałków poskładać jeden, idealny przejazd. Nie widzicie tego u RK teraz??? Toż to regularny wyścig z tym, że sam ze sobą, ale można do tego podejść właśnie w ten sposób, czemu nie?

Powiem tak, już niedługo się naocznie przekonamy, jak to jest w rzeczywistości... :)

Wojtek Kowalewski pisze...

Marcinie, piszesz tak: Oceniac go to bedzie mozna dopiero w drugiej czesci sezonu, kiedy przyjedzie na rajdy które dobrze poznał w WRC2 ;]

To jak wygrywał te wszystkie rajdy w 2013, skoro je dopiero poznawał, bo jechał tam pierwszy raz? I WRC jechał na ogonie? Szef M-sportu nie widział jeszcze kierowcy WRC-2 będącego tak blisko czołówki... Ja tylko zbieram fakty i staram się zrozumieć to, co inni mówią, a nie stosuję schematów myślowych bowiem jakim cudem został mistrzem świata WRC-2???!!!

karluum pisze...

Przy suchych warunkach Robert będzie w czubie, trasa zawiera odcinki, które są wykorzystywane po raz pierwszy od wielu lat (być może je pamięta F. Delecour), więc nie ma przewagi znajomości trasy. Na takich krętych OS Robert czuje się jak ryba w wodzie, więc podium jest realne.
Problemem są tak zwane gówniane warunki tak jak określił to kiedyś Gronholm, gdzie potrzebne jest doświadczenie, które przychodzi z czasem.

Jaro75 pisze...

Zaczynamy pierwszy odcinek pt. Monte Carlo :)
Bardzo jestem ciekaw jazdy Roberta.Jakie będą warunki itd.
Proponuję ostudzić głowy :)))

Mr DK pisze...

W tym rajdzie będzie dużo nowych odcinków dla wszystkich, wiec szanse się wyrównują. Pogoda też wygląda optymistycznie.

Anonimowy pisze...

Zebrało się tutaj stado malkontentów , którzy nie wierzą w umiejętności Roberta , który od pół roku udowadnia ,że zna tę robotę. Jedyną zagadką pozostaje różnica wartości aut wrc biorących udział w MC i to może być tzw. języczkiem u wagi. Proponuję nic z głowami nie robić a jedynie realnie patrzeć na rzeczywistość a pesymizm zostawić do poważniejszych wyzwań jak np. łapanie pcheł.

serek pisze...

jestem niemal przekonany, że na nowych-starych odcinkach Robertos będzie w czubie, o ile nie zaliczy jakiejś kraksy...

Wojtek Kowalewski pisze...


karluum pisze...
Problemem są tak zwane gówniane warunki tak jak określił to kiedyś Gronholm, gdzie potrzebne jest doświadczenie, które przychodzi z czasem.

Ten sam Gronholm po dziś dzień nie wie, jakim cudem RK wygrał Janner. Trzeba pamiętać i o tym, że kierowcy F1 wyróżniają się dbałością o gospodarowanie oponami. Skąd RK wytrzasnął opony, które dały mu zwycięstwo? To są tylko klocki do układanki, które w całości już niebawem obejrzymy osobiście i przyznam, że nie mogę się doczekać pierwszych info z trasy...
A tak na marginesie, to wyobraźcie sobie Ogiera, ambitnego, wręcz zarozumiałego w sytuacji, gdy ten, co się dopiero uczy, zdobywa doświadczenie będzie wisiał mu na ogonie.. Tak niechcący, przez przypadek... hmmm... Rajd Monte Carlo ma jedną cechę szczególną, bardzo dłuuuuugie OS-y. Umiejętność prowadzenia samochodu na 100% na torze na dystansie 300km nonstop da się konkurencji RK we znaki... Ciekawe, kto pierwszy popełni znaczące błędy.. :)

Anonimowy pisze...

Mateusz myślę, że mógłbyś do opisu jako ciekawostkę podać, że w Monte Carlo nie ma Rally2, więc jakikolwiek dzwon to koniec rajdu.
za wiki: "Similarly, the use of Rally 2 regulations is at the discretion of event organisers. For instance, the Monte Carlo Rally does not employ Rally 2 regulations, meaning that any retirement is permanent."

Anonimowy pisze...

Mam pytanie? Czy Robert wystartuje jako dziesiąta załoga? Nie ma kwalifikacji (choć zazwyczaj na trasie rajdu jest śnieg), więc jadą jak mają numery?

Anonimowy pisze...

...Zebrało się tutaj stado malkontentów... a gdzie ich widzisz... uwierz ich wycina autor bloga.

Jaro75 pisze...

13 stycznia 2014 10:55

Ja nie rozumiesz co czytasz to nie komentuj człowieku.
Już nie będziemy powtarzać tego co mówił i mówi Robert ale jak nadal tacy "fachowcy" piszą że Robert zna tą Robotę jak Ci co są w rajdach od lat to faktycznie proponuję poszukać tych pcheł u siebie.

Nikt na tym blogu nie wątpił i nie wątpi w umiejętności Roberta a ja tym bardziej ale trochę pokory człowieku,trochę pokory.
Robert ją ma ale widzę że całą masa napalaczy robi już z Roberta zwycięzcę rajdu MC i już całego sezon.
Gdyby tak się stało,pierwszy ku...wa dam wyraz temu sukcesowi żeby było jasne kto tu jest malkontentem a kto nie !

Irek L pisze...

Zapowiedź sezonu 2014:
http://www.youtube.com/watch?v=KWYW58SFKhE

Anonimowy pisze...

Uderz w stół a nożyce się... niby blog poświęcony RK a wpisów antyfanów o małych jego szansach wiele podczas , gdy realnie jest on mocny i skutecznie będzie walczył o wiktorię . Dobrze , że nie ma tutaj hurraoptymistów , którzy zakładają na 100 % wygraną tylko w miarę wyważony sposób przedstawiają stan faktyczny przed zbliżającym się rajdem .

karluum pisze...

@Wojciech Koralewski: przypomnę tylko pierwszy wypadek w trakcie rajdu GB, gdzie zmieniła się w trakcie zakrętu przyczepność i Robert wylądował na dachu.
Janner był trudny, ale w miarę stabilny, MC jest ruletką.
Po suchym powiem, że Robert będzie kręcił czasy w pierwszej trójce, po takim syfie, może być wynik zaje...sty, ale Robert może odpuszczać by przejechać na spokojnie cały rajd.

Anonimowy pisze...

Mateuszu na Wrc.com znów o Robercie- - tym razem wywiad z szefem M-sport Wilsonem
Yacko

Anonimowy pisze...

@anonim 11:38 gdzie Ty tu widzisz antyfanów? To, że ktoś tonuje nastroje wcale nie oznacza, że nie kibicuje Robertowi. Nawet sam Robert tonuje nastroje.

Prognoza pogody na piątek i czwartek przewiduje opady deszczu, co jest równoznaczne z opadami śniegu na wyższych partiach:
https://pbs.twimg.com/media/Bd2WOEsIgAAB4H2.jpg
https://pbs.twimg.com/media/Bd2WeTuIUAAIwqU.jpg

3 oesy będą transmitowane na kanale Fox Sport 2 HD we Włoszech.
http://www.rallyemotion.it/8181_wrc-montecarlo-tv-3-dirette-su-fox-sports-2-hd/

Norweska TV Viasat także będzie prowadzić transmisje, nie tylko z Monte Carlo, ale przez cały sezon:
World-of-Rally.com ‏@WorldofRally 1 h
In Norway, Viasat will broadcast all rallies and Power Stages will be live. Including MC. Thanks to @Atlegulbrandsen for information #WRC

Transmisje live z Monte Carlo będą też w czeskiej i francuskiej stacji(tej samej, która transmitowała Rajd Francji) ale nie pamiętam nazw kanałów. Czemu żadna polska tv nie transmituje eh...

pozdrawiam
vivera

Anonimowy pisze...

Czy Robert będzie miał swojego szpiega na MC?

karluum pisze...

@anonimowy 12:56: tak, ma być nim Łukasz Witas

Anonimowy pisze...

hej
Mam pytanie bo może coś przeoczyłem. Jaki interes ma M-sport dając samochód Robertowi a nie dając żadnej swojej reklamy - logo na jego samochodzie? No ok wszyscy wiedzą że to umowa pomiędzy RK Team a MSportem i że już sam Robert jest żywą ich reklamą no ale...

Anonimowy pisze...

Jaki interes ma M-sport dając samochód Robertowi a nie dając żadnej swojej reklamy - logo na jego samochodzie?
Może Lotus płaci za wszystko i M-Sport nie ponosi żadnych kosztów więc nie ma jego reklamy.

Michał Kuś pisze...

dokładnie to samo mnie ciekawi, zgrzyt na linii total-lotos zrozumiały, ale m-sport spokojnie się mógł znaleźć na ucie roberta czy reklama silnika eco-boost pewnych nowości dowiemy się podejrzewam w trakcie sezonu a na razie to coco jumbo i do przodu Robert!

karluum pisze...

Poprawka jeżeli chodzi o szpiega: Szpiegami załogi Robert Kubica / Maciej Sczepaniak w Rajdzie Monte Carlo są Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski.

Anonimowy pisze...

Malowanie auta raczej potwierdza moje przypuszczenia że M-Sport tylko udostępnia auto i serwis Robertowi. Wszyscy tu piszą że Robert jeździ w zespole M-Sport to trochę niezrozumiałe dla mnie jak patrze na auto Evansa i Roberta i po ilości testów w roku. Gdzie auta fabryczne mają podobno po 90 dni a Robert chyba 10. Więc różnica spora.

Łukasz "GuruPL" pisze...

Witam all
Ja nie wnikam , które miejsce zajmie .... kogo wyprzedzi po drodze i komu będzie "deptał po piętach"
Wszyscy życzmy RK przyczepności , szerokości ..... i oby dojechał do mety pełnosprawnym autem...... a fun i adrenalinę będziemy mieli zapewnione

Anonimowy pisze...

karluum myślę, że nie potrzebna tu relacja na żywo z forum autoklubu.

Andrzej Tkacz pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Michał Kuś pisze...

w takim razie wygląda na to że Lotos wykłada całą kase i chwała im za to że w reszcie ktoś w tym kraju docenił jego marketingowy potencjał

Konrad Kobedza pisze...

@Anonimowy z 13:49
Nazwa teamu Roberta brzmi: RK M-Sport WRT. Nie rozumiem twoich wątpliwości.

Anonimowy pisze...

Anonim z 13:49 prosze Cie nie pisz bzdur jak nie znasz wszystkiego


Robert ma 10 dni testowych teamu RK M-Sport WRT + ma jeszcze nieznaną blizej ilość dni testowych teamu M-Sport.


RK M-Sport WRT jest zespołem zarejestrowanym przez M-Sport.

To jest ich drugi team zalozony specjalnie dla Roberta, tak aby mogl miec fure obklejoną w Lotos.

serek pisze...

W środę Robert testuje przed Monte Carlo. Spytałem go, jak wygląda sytuacja z limitem dni testowych: RK M-Sport World Rally Team ma do dyspozycji 10 dni testowych jako zespół WRC wystawiający jeden samochód (zespoły producenckie mają 42 dni), ale czy istnieje np. możliwość „podłączenia się” pod testy z główną ekipą M-Sportu, korzystając z „ich” limitu testów?

Odpowiedź była krótka i konkretna: „Tak, mam więcej dni niż dziesięć”.

Marcin J pisze...

@13:49

Tylko ze testy dopiero co sie zaczely. A jak na razie przebiegaly one prawie po rowno. Wyjatkiem byl Janner gdzie chlopaki jezdzili a reszta siedziala gdzies z maszynami.

Wg mnie uklad RK/M-Sport wyglada troszke inaczej niz zwykle wypozyczenie auta. Poniewaz M-Sport firmuje soba zawodnika. Troche mi to przypomina okres przejsciowy gdy Citroen pracowal nad autem a Loeb smigal pod znaczkiem Kronos i zdobyl mistrza.

Mam watpliwosci czy team RK mozna nazwac w pelni prywatnym. Tym bardziej ze Wilson mowi o nim jak o swoim zawodniku. Podobnie jak o BrianieB. Mamy 3 (2) teamy M-sport, 2 VW. Citroen tym razem juz jest tylko jeden.

No ale jest Lotos. W sensie - auto w Lotosie, Team RK M-Sport, nikt nikomu ze sponsorow nie wchodzi w droge. Pewne jest tez ze od polowy roku wszystkie cztery fiesty beda w swym najnowszym specu z nowym przodem. I to chyba wyznacza "fabryke" - top spec tylko dla swoich.

Ale tak na prawde nie widzimy ani ofert ani kontraktow i zmian jakie zaszly w nich w ciagu np pol roku i mozna sobie tylko wrocyc ;)

Jaro75 pisze...

Pan Tomasz bardzo lubi Roberta więc pewne jest że sumiennym szpiegiem będzie :))

kaesen pisze...

Ja sie pytam gdzie czarne słupki?

Anonimowy pisze...

Będzie więcej dni niż 10 testowych, Robert o tym mówił ..

Anonimowy pisze...

Hmmm,
na Facebooku Tomka Kuchara nie ma takiego info

Anonimowy pisze...

Myślę,że po rajdzie w Walii można założyć, że Robert bez doświadczenia, nie znając trasy, w nowym aucie i z nowym pilotem, jadąc bez szaleństw plasował się gdzieś w okolicach 6-8 miejsca.
Teraz mamy odcinki nowe dla wszystkich, pilota w jęz. polskim, lepsze wyczucie auta - myślę, że jak RK będzie 6-7 będzie b.dobrze, jak będzie 4ty będzie duży sukces... wszystko powyżej przy ukończeniu rajdu przez Oggiera, Latvalę, Neuvilla etc. to będzie świadczyło tylko o tym, że Robert za rok może być mistrzem WRC

Anonimowy pisze...

Taaak bo to czego nie ma na Facebooku to nie istnieje ;)

Grzesiek pisze...

eco-boost jest tak samo obciachowy jak Łada na bolidzie Reno :) Wolę Lotos Dynamit !!! :)

Anonimowy pisze...

@anonim 15:11
Tomek Kuchar umieścił to info w komentarzach pod tym artykułem:
http://rajdy.autoklub.pl/news/szpiedzy-w-monte,53047

oio pisze...

Trochę przeraża bardzo mały margines błędu na MC. Ale obawiam się jedynie, że ekipa, będzie go cały czas studzić, żeby nie cisnął i on ich może posłuchać.

patryktos pisze...

Coś o małym marginesie błędu; )
http://m.youtube.com/watch?v=DVf_QNYQVK4

Uwielbiam ten onboard, widać na nim świetnie, jak Robert doskonale sobie radzi na wąskiej trasie, zbliżonej do tej z MC, tyle że o niebo lepszej nawierzchni. (Szkoda,że już RK nie pokazuje takiego widoku z kamery)

Anonimowy pisze...

Bardzo podoba mi się to co pisze Pan Wojtek Kowalewski, dobra analiza wcześniejszych informacji i danych dotyczących startów Roberta

Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Ja osobiscie bardzo bym chcial widziec Roberta na mecie... :) nie wazne na ktorym miejscu, ale calego... Pierwsze pol roku to bedzie nauka... oby jak naj mniej dzwonow... za to od powiedzmy czerwca wierze w sukcesy... :):):)

kargul102 pisze...

Hallo słychać mnie

Anonimowy pisze...

anonimowy 17:39
Musze Ci powiedziec, ze ten onboard kozak... Mateusz wrzuc na bloga zeby wszyscy widzieli...
MA-SA-KRA

kargul102 pisze...

Witam jestem na tym blogu od jakiegoś czasu i co ? Tu jest bosko zadnej nadymki zadnego chamstwa tylko pasja do motorsportu gratulacje , mam tylko małą prośbę , nie krytykujcie innych postów poprostu wyrazajcie swoje opinię a bedzie milo jak do tej pory nikomu to nie służy a tylko wyzwala agresje

Andrzej Śliwa pisze...

Ktoś wyżej dał link do przejazdu w s1600 z 2010, robi wrażenie, ja przypomnę inny przejazd z 2010. To mój ulubiony
https://www.youtube.com/watch?v=OhsZDZ92FYM
Robert rób to co kochasz, nie każdy ma takie możliwości!

Anonimowy pisze...

Wydaje mi się, że sobota bedzie należeć do Roberta w drugich przejazdach.
Robert ma to z F1, ze niesamowicie zapamiętuje przejechaną trasę i drugi raz jedzie bezbłędnie. Tak jak było w ostatnim rajdzie.

macmp4 pisze...

GP Valencji ... klasyka z naszego punktu widzenia .. ile czlowiek by dal zeby jeszcze do tego udalo sie RK wrocic .. masakra ..

macmp4 pisze...

.. i do tego dochodzi jeszcze z 2010r GP Monaco z qwalem.. i masakre jaka urzadzil wszystkim RK w slabej renowce ... a w nastepnym roku jak Lotus przyjechal z lepszym modelem to nie byli w stanie zblizyc sie do takich wynikow jakie RK wykrecil ..

Łukasz R pisze...

Witam, nie wiem czy ktoś zauważył ale nowa stronka się buduje pod adresem http://www.kubica.pl/

Artur pisze...

Ale nam nie potrzebna nowa stronka. Tu jest wszystko !!!

Artur pisze...

Ale nam nie potrzebna nowa stronka. Tu jest wszystko !!!

Anonimowy pisze...

Przedstawiam mój ulubiony onboard:

http://www.youtube.com/watch?v=CD3sWbrEUPY

Grönholm dziwi się, że Robert nie używa rękawa. Dla Roberta to strata ,jak inni dopiero się składają Kubica jest już na wyjściu.


a.t.

Anonimowy pisze...

Racja niepotrzebna nam żadna inna :)
czy mi się zdaje czy widzę nowe kostiumy u Maćka i u Roba ?

supergrafik pisze...

No serce roście! czy rośnie? ;-)

supergrafik pisze...

No serce roście patrząc na te czasy!

Dq Dqq pisze...

Warto obejrzeć przed MC http://www.youtube.com/watch?v=1N-4JSHHoYw

Anonimowy pisze...

Jeszcze jeden film z testow ..https://www.youtube.com/watch?v=NFZY7nyvpy4&feature=youtu.be&a

serek pisze...

Wreszcie widać na tym ostatnim filmie jak pracuje prawa ręka Roberta :)

Anonimowy pisze...

Ustawili ich w piramidke jak te kule armatnie.....:)

Anonimowy pisze...

Niesamowicie historia zatoczyla kolo. 10 lat temu Kuchar wprowadzil Kubice w swiat rajdow, a dzisiaj "pracuje" dla niego.

Dla przypomnienia pierwsza jazda Kubicy pod okiem Qhara ;)

http://www.youtube.com/watch?v=LnlOXwHOea0

Ciekawe czy wtedy przypuszczal, ze kiedys ten gnojek za kierownica zajdzie tak daleko ;)

Kuchar zawsze byl dobrym kumplem Kubicy, kiedys w gazecie WRC opowiadal, jak wkrecil Kubice w quady. Namowil go na Yamahe Raptora 750. Kubcica na drugi dzien dokupil sobie zawieszenie Ohlinsa, bo koniecznie musial sobie ustawic szybkosc dobicia i odbicia amortyzatorow :)

rolen

Anonimowy pisze...

Rzeczywiście widać. Dowód dla niedowiarków, że Robert prowadzi dwoma rękoma.

Anonimowy pisze...

serek

Szczerze mówiąc, nawet nie zwróciłem uwagi...

ElTestosteron

Anonimowy pisze...

Na innych filmikach Evans i Hirvonen testują nową fiestę, ciekawe czy RK też taką dostanie...

Anonimowy pisze...

Witam,
wszyscy z czołówki będą jechali na nerwie bo startują już po raz kolejny pełen sezon. Pierwszy rajd - oznacza pokazanie się i psychologia na następny rajd = "to ja jestem lepszy, nie to my jesteśmy lepsi".
A Robercik będzie się przyglądał i robił swoje czyli notował, notował i poprawiał co zanotował :) = zwiększenie średniej prędkości

CZARNY

Anonimowy pisze...

22:13



a jaka niby Fiesta Evans i Hirvo jada w Monte ? Taka sama jak Robert.


marshad pisze...

Z równą ciekawością będę śledził poczynania w walce o pierwszą piątkę jak i drugą. Ciekawe nazwiska przewijają się przez WRC - zarówno w Monte jak i w Szwecji i pewnie jeszcze kilku innych rundach - i wiele należy zawdzięczać M-Sport. Szykuje nam się ciekawy rok i w WRC i w F1 :D

Nowa "szatka" na blogu całkiem spoko, ale czepię się może czegoś: ten bordowy kolor przycisków po najechaniu myszką jakoś mi nie pasuje, jakiś taki za ciemny i słabo kontrastuje z czarną czcionką =]

Anonimowy pisze...

Anonimowy 22,13 no nie dokonca jestem pewien czy taka sama fiestą , przesledz troche chistorie rajdów a pozniej sie wypowiadaj , fabryka a inaczej czołówka zawsze była o krok do przodu ,a do niej należy hirvo i evans, kubica jak narazie moze jest pod namiotem m- sportu co nie dokonca moze oznaczac że ma te same nowinki co czołówka . Oznaczało by to że np. Masz kase i chcesz wypożyczyc wrca na rajd i co myslisz ? Że dostaniesz to co czołowka? Chyba snisz

marshad pisze...

@Anonim 22:33 Nie zapędzajmy się, jak na razie to nikt się nie chwalił szczegółową wiedzą na temat układów RK z M-Sport.

Tak, ciężki koniec i początek roku dla niektórych - mam wrażenie, że JB chciałby coś w tym roku zadedykować ojcu.

Anonimowy pisze...

23:33


nie mow mi co mam sledzic, bo mam znacznie wieksza wiedze od Ciebie...


Fury są takie same dla Evans Hirvonena i Kubicy. Kubica jest w teamie M-Sportu. Malcolmowi tak samo zalezy by Kubica osiagal dobre rezultaty i dlatego współpraca jest na takiej zasadzie na jakiej jest. Robert nie jest prywaciarzem, ktory wypozycza tylko fure. Jest częścią zespołu.

serek pisze...

wałkowane to było już tak długo na forum, że nie chce się pisać, ale napiszę: wszystkie Fiesty M-Sportu dostaną nowe twarze od Rajdu Portugalii, włącznie z autem Roberta. Robert jest pełnowartościowym zawodnikiem M-Sportu... :)

Anonimowy pisze...

ale kolorystyka auta zupełnie inna niź była zapowiadana na blogu

Anonimowy pisze...

Wałkowane może było, wy wieżycie w co chcecie wieżyc i co chcecie słyszeć, chciał bym sie mylić ,jestem na tym forum od poczatku , i gdzie sa ci fani f1 co tak naparzali na rajdy no gdzie, jednak nie sa takie złe te rajdy? Co? Jesli interesujesz sie rajdami to nie pier. . . ol co było wałkowane bo ja akurat to wiem i od razu widać kto sie zna na rajdach a kto jak narazie z f1 sie przenosi

marshad pisze...

No to jeszcze się uczepię jednej rzeczy: główne zdjęcie ("kolaż") wygląda fajnie, ale jakoś tak... wszędzie widać sponsora, a Robert gdzieś zniknął. Może używając tej samej(?) techniki dałoby radę umieścić np. jednego na końcu lewej strony, a drugiego po przeciwnej?

Anonimowy pisze...

@Anonimowy 00:05

a "wież" sobie w co chcesz... sorki ale nie mogłem się powstrzymać

Ewa pisze...

No i chłopaki dostali nowe ciuszki :)
Anonim 00:05 , na razie nie mam wyboru, nie wiadomo czy wyścigi F1 będą gdzieś transnitowane, jeśli będą to z pewnością będę je oglądać. Rajdy są inne niż myślałam i z pewnością z przyjemnością będę oglądać wyniki tego zespołu.Szkoda, że nie ma transmisji choćby kilku OS, oglądanie reportaży jest przyczyną małej popularności tej dyscypliny.

Anonimowy pisze...

Nie wiem czy mnie wzrok nie myli ale na zdjęciu z parku maszyn chłopaki chyba się pomylili przy wyklejaniu nazwisk. Maćka przerobili na Szczenpaniak :)
qb

Anonimowy pisze...

anonimowy 14 stycznia 2014 08:45

masz racje :)

Ewa pisze...

Napis jest OK, zobaczcie na powiększeniu.

serek pisze...

Anonimowy
14 stycznia 2014 00:05

Do mnie pijesz znaffco rajdów? :)))) widzisz, gdybyś miał odwagę to nie pisałbyś jako Anonimowy i problemu by nie było, chyba oczywiste jest, że wpis dotyczył Anonima, który o to pytał, ale prorokiem nikt tu nie jest aby odróżnić jednego od drugiego, skoro przyjąłeś to na klatę i gul skoczył to nie mój problem, jeśli szukasz zaczepki, adwersarza, to też nie mój problem, szukaj w szkole, nie na tym forum, jeśli znałeś temat to trzymaj do dla siebie, a nie wylewasz żal, że ktoś odpowiedział Anonimowi, wspaniała wiadomość, że się znasz, naprawdę! Do twojej wiadomości, na forum nie siedzą tylko fanatycy F1, ale Sportów Motorowych i kibice RK...

Anonimowy pisze...

http://2.bp.blogspot.com/-rhs6wisdMkc/UtRmGPYyTOI/AAAAAAAANwQ/ZnCmP--GuoQ/s1600/RK11.jpg

Właśnie powiększam i widzę , że jest napisane z błędem. :)
qb

Ewa pisze...

No tak, patrzykiśmy na różne napisy :)

kargul102 pisze...

Spokojnie koguciki ,lepiej ustalcie gdzie i jak będzie można oglądać relacje na żywo z oesow,wtedy zobaczymy kto jest lepszym znawcą. Hi hi

serek pisze...

może Mateusz powinien zrobić jakąś podstronkę z możliwością typowania wyników rajdów, zwycięzca mógłby otrzymać jakąś nagrodę :)

co sądzisz Mateusz?

kargul102 pisze...

11 tom napisał: dzięki tom myśle ze się nie obrazisz ze wykorzystaliśmy twją wiedzę
14.01.2014 o 10:19
relacje w TV i internecie z RAjdu MC

Wtorek, 14 stycznia:
godz. 20:05 – Kronika TVP 1
Środa, 15 stycznia:
godz. 20:05 – Kronika TVP 1

Czwartek, 16 stycznia:
godz. 20:05 – Kronika TVP 1
godz. 22:35 – Podsumowanie MotorsTV (Wielka Brytania)

Piątek, 17 stycznia:
godz. 13:15 – na żywo OS 9 – Sport TV (Słowenia), Canal + (Hiszpania)
godz. 20:05 – Kronika TVP 1
godz. 22:35 – Podsumowanie MotorsTV (Wielka Brytania)

Sobota, 18 stycznia:
godz. 16:45 – na żywo OS 9 – Sport TV (Słowenia), BT Sport (Wielka Brytania), Canal + (Hiszpania)
godz. 20:05 – Kronika TVP 1
godz. 21:45 – na żywo OS 15 – BT Sport, (Wielka Brytania), Canal + (Hiszpania)
godz. 22:35 – Podsumowanie MotorsTV (Wielka Brytania)

Niedziela, 19 stycznia:
godz. 20:05 – Kronika TVP 1

Anonimowy pisze...

Szykuje się ekscytujący weekend z wrc. Również uważam, że Robert z Maćkiem mają szansę na pudło, ale trzeba pamiętać, że to trudny i zdradliwy rajd. Tu przede wszystkim auto do mety trzeba dowieźć.

Kacper Parol pisze...

http://plebiscyt.onet.pl/
kolejny plebiscyt! :D

serek pisze...

Groenholm podgrzewa atmosferę:

http://eurosport.onet.pl/motorowe/rajdy-samochodowe/groenholm-kubice-stac-na-bardzo-wiele/emnr2

serek pisze...

kargul, informacje o transmisjach są w artykule :)

Anonimowy pisze...

serek -> rozumiem że zasponsorujesz nagrodę :)

Anonimowy pisze...

O co Kubicy chodzi, że nie ma Rally 2? Czemu nie ma, bo nie ogarniam?

Anonimowy pisze...

Bo w Monte nie ma Rally2.

kubek pisze...

Rally 2 to system, dzięki któremu mimo awarii/kraksie w jednym dniu, możesz pozostać w rajdzie i od następnego dnia kontynuować rywalizację.

System ten jednak decyzją organizatorów nie funkcjonuje w Rajdzie Monte Carlo (jest to chyba jedyny rajd, w którym Rally 2 nie obowiązuje, ale głowy nie dam).

Anonimowy pisze...

W tym artykule z onetu jest bardzo ładna :) odmiana nazwiska Kimiego '(...) pamiętam jeszcze Kimiego Raikkonego (...)"
Kto to tłumaczy? :)

Jacek

serek pisze...

szkoda, że nie ma w tym rajdzie Rally 2. Robert z pewnością będzie jechał bardzo zachowawczo, celem poznania odcinków i całego rajdu. Choć może to dla niego lepiej :)

Anonimowy pisze...

Sami znawcy tematu!!!! F1,wrc-mam szacunek do wszystkich znających się na wszystkim,komentatorów na tym blogu. Nikt nigdy nie siedział w samochodzie rajdowym a ma same "Cenne porady" co powinien, a czego nie powinien robić ktoś kto, PO RAZ PIERWSZY!(czyt. nowicjusz)startuje w tak nieprzewidywalnym rajdzie MONTE CARLO! ps. nie wspominając o poradach chirurgicznych które dla ROBERTA w tej dyskusji miały miejsce.

Dq Dqq pisze...

Ludzie TOP 6 w tym rajdzie to będzie bardzo duży sukces. Deko realizmu!!!

robo-tabu pisze...

Zabawa w typowanie mogłaby być interesująca, ale może darujmy sobie to w tym sezonie. :)

Poza tym to chyba już za dużo roboty dla Mateusza, niech robi to wszystko tak jak do teraz, a będzie super.

Anonimowy pisze...

Szefem teamu Rk M-Sport WRT jest Malcolm Wilson

http://www.wrc.com/en/wrc/teams/team/rk-m-sport-world-rally-team/page/873-94-873--.html?h=2014/teams/7

Anonimowy pisze...

Dopiero teraz oglądam wczorajszy film (21.30)dodany na blogu i bardzo się ciesze z paru momentów-z tych gdzie widać ewidetnie,że prawa rączka jest tam gdzie powinna czyli na kierownicy!

Anonimowy pisze...

Witam wszystkich :)

Co do jazdy Roberta w MC, to chociaż jestem realistą, nie wykluczam miłej dla nas kibiców niespodzianki ze strony Roberta. Weźmy pod uwagę fakt, że to są praktycznie domowe trasy Roberta i nie chce mi się wierzyć, że jeżdżąc jeszcze w F1 nie przetestował w wolnym czasie po kilka razy tych odcinków. Ok, może nie na zamkniętym dla "cywilów" teście, ale co do znajomości charakterystyki trasy i jej układu, to myślę, że Robert zna te odcinki jak własną kieszeń. Oczywiście co innego przetestowanie limitów na trasie w nowym samochodzie z nowym pilotem i w extremalnych warunkach. Mimo wszystko jestem dobrej myśli i trzymam mocno kciuki.
Powodzenia Robert!!!

Jeszcze raz pozdrawiam
Czarek

sLaYeR pisze...

W rajdzie Walii była trudniejsza sytuacja. Był nowy rajd, samochód, pilot i język porozumiewania się.
Teraz można powiedzieć, że kwestia pilota i porozumiewania się odpada. Jak wiemy Robert szybko się uczy a za nim już dwa testy z nowym pilotem i jeden porządny rajd.

Będzie dobrze!

Anonimowy pisze...

+/- dodaj lub ujmij (gazu) przy wyjściu z zakrętu, ale pamiętajmy, że każda załoga ma swój słownik i tak na prawdę jest ciężko stwierdzić konkretnie. Pamiętajmy też, że inaczej opisuję się jazdę ośką a inaczej 4WD :) pozdrawiam, jeśli się mylę proszę o poprawkę.

Anonimowy pisze...

+/- powiem Ci że nie wpadlem na to, jak dla mnie to jedna z bardziej możliwych opcji. Ja też jeszcze mysle że może to oznaczać pod jakim nachyleniem jest zakręt, czy jest wyprofilowany ,czy też nie

Anonimowy pisze...

zapowiedz ralley montecarlo http://www.wrc.com/en/wrc/news/january-2014/a-different-monte-/page/917--12-12-.html

Mateusz Cieślicki pisze...

Widzę, że już zaczyna się wojenka pomiędzy tymi, którzy w rajdach siedzą od dawna i znają się na nich, a tymi, którzy dopiero się tych rajdów uczą. Tych bardziej doświadczonych proszę o zrozumienie i nie wywyższanie się, a tych drugich o więcej pokory i słuchania tych, którzy wiedzą więcej. Będzie lepsza atmosfera, będzie fajniej.

Anonimowy pisze...

Mateusz , chodzi poprostu o to że jesli ktos cos napisze , choc nawet nie jest to uzasadnione do końca , to na takim forum jak to nie powinnismy siebie krytykować a np. ROZWINAĆ TEMAT DLACZEGO TAK UWAŻASZ? a nie odrazu obrażać , i obrzucac mięsem innych , bo jak dobrze rozumiem na forum jestesmy wspólnymi kibicami.
A co do tego komenta wczesniejszego nie musiałeś go usowac ,przydała by mu sie mała lekcja pokory

kargul102 pisze...

Panowie i tak najważniejsze będzie zarządzanie oponami na rajd jest 20 opon to raczej mało oby kubica miał dobrego noss jak na janner a bedzie dobrze

kargul102 pisze...

Na rajd jest 20 opon to raczej mało więc oby kubica miał nosa z tymi oponami jak na janner

Anonimowy pisze...

Francuskie stacje meteorologiczne nie zapowiadają opadów śniegu. Jedna z miejscowości z dnia pierwszego rajdu.
http://france.lachainemeteo.com/meteo-france/ville/previsions-meteo-la-motte-chalancon-2467-0.php

miłej lektury

Anonimowy pisze...

Na tym filmiku przez chwilę widać wnętrze i trzymanie kierownicy... Widać też, że Robert oprócz Fiesty da się we znaki... mechanikom. W szczególności odpowiadającym za ustawienie zawieszenia auta i nie tylko...

http://www.youtube.com/watch?v=D5vSthK31oM

PrzeMo324 pisze...

Oczywiście "traktuję ten rajd bardziej treningowo.." ;)

Anonimowy pisze...

@kargul102
W tym rajdzie każdy kierowca ma do dsypozycji 82 opony, 24 supermiękkie, 24 miękkie, 10 zimowych i 24 zimowe z kolcami. Może jednak użyć tylko 40 szt. w dowolnej konfiguracji.

gogul

Anonimowy pisze...

bedzie fajny rajd, mam nadzieje ze pogoda dopisze :)

marshad pisze...

Opon może i nie za wiele, ale za to jaki wybór! :P Tylko tutaj dostaną aż 4 rodzaje.

Delecour, kierowca z największym doświadczeniem na trasach rajdu Monaco, spodziewa się w tym roku ostrej sieczki:
http://www.maxrally.com/2014/01/14/delecour-this-year-will-be-bizarre

Anonimowy pisze...

cyt: "Autem tym jechał również Maciej Baran - z Michałem Sołowowem na Rajdzie Polski w 2012 roku." - czyżby się zamienili miejscami ? to się nazywa doceniać pilota :)

Anonimowy pisze...

Myślę że udostępnienie filmiku z częściowym ujęciem RK to nie przeoczenie. Mnie najbardziej ucieszy na koniec tego sezonu onboard z jazdy Roberta pokazujący wnętrze samochodu z pięknie pracującymi 2 łapkami RK :))) O niebo bardziej niż jakikolwiek tytuł mistrzowski. Oczywiście jak jedno drugiemu nie przeszkodzi - tym lepiej! Szczytem marzeń byłoby zobaczyć Roberta na początku następnego roku wsiadajacego do normalnej rajdowki, bez żadnych udogodnień, heh... tyle że raczej na pewno byłby to wtedy bolid F1... ;)

Anonimowy pisze...

robert z bs (D):

dzisiaj to Robert powinien jezdzic na rowni z najlepszymi.
Shakedown przypomina mi np. z F1 runde kwalifikacyjna, gdzie trzeba na punkt byc w 100%-tach skoncentrowanym. Powinno pojsc niezle.

Jack K pisze...

Ta mina po "moim celem jest dojechanie do mety" Bezcenna ;D

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lWOBY8ssvEY

Anonimowy pisze...

Moim skromnym zdaniem cała przewaga Roberta w rajdach bierze się z umiejętności koncentracji przy szybkiej jeździe bolidem. Zauważcie, że kierowcy rajdowi jeżdżą z prędkością 150 km/h, a Robert ma we krwi średnio 300 km/h. Jak zjeżdżamy z autostrady, którą jechaliśmy 200/h i jedziemy 50/h to wydaje nam się, że ledwie sie toczymy. I tutaj tkwi cała tajemnica sukcesów Roberta. Gdy jeszcze doszkoli technikę jazdy i nabędzie doświadczenia na różnych nawierzchniach to nikt mu nie dorówna.

kargul102 pisze...

Uf :)