Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

poniedziałek, 6 stycznia 2014

Kubica i Szczepaniak się dogadali, w środę testy we Francji [Aktualizacja czwartek godz. 10:15]

Tak, jak się można było spodziewać, Maciej Szczepaniak będzie pilotem Roberta Kubicy w tym sezonie. Polacy już dziś udają się do Francji, gdzie będą testować przed Rajdem Monte Carlo. Pierwsza runda WRC będzie zupełnie inna niż Janner Rallye, a osiągnąć w niej wysoką pozycję będzie bardzo trudno.



 FILMOWO - ZDJĘCIOWE PODSUMOWANIE JANNER RALLYE ZOBACZYCIE TUTAJ

Wybór Macieja Szczepaniaka na pilota w nowym, bardzo ważnym sezonie, był logiczny i wydaje się być bardzo trafiony. Nie ma w Polsce chyba lepszego kandydata na pilota dla Kubicy niż Szczepaniak, a sprawę ułatwiał jeszcze wspólny sponsor obu zawodników.

Szczepaniak ma na swoim koncie blisko 15 lat doświadczenia w WRC ze świetnymi polskimi kierowcami, takimi jak Tomasz Kuchar, Leszek Kuzaj czy Michał Kościuszko, dysponuje notatkami i informacjami z poprzednich rajdów i dla Kubicy będzie niezwykle pomocy. Dodatkowo to pracowity i oddany kierowcy pilot dzięki któremu Kubica ma szanse osiągnąć w WRC bardzo wiele. W Rajdzie Monte Carlo Szczepaniak startował dwa razy, oba z Michałem Kościuszko.

"Pilot powinien być narzędziem w rękach kierowcy i musi się dostosować. Wszyscy wiedzą, że Robert jedzie ultraszybko. Jest mistrzem świata WRC2. A ja starałem się po prostu dostarczyć mu taki serwis, jakiego oczekuje. Wiem czego Robert oczekuje i wiem, że jestem w stanie to dostarczyć" - mówił Szczepaniak w wywiadzie dla Przeglądu Sportowego o współpracy z Robertem.

Oficjalne potwierdzenie wyboru zapewne zostanie ogłoszone w najbliższych godzinach/dniach, a już od przyszłego tygodnia czekają nas wielkie emocje.

W nowym wpisie miało znaleźć się podsumowanie Janner Rallye, ale ta informacja jest zdecydowanie ważniejsza, a o austriackiej napisano i powiedziano już wystarczająco dużo. Polecam Wam podsumowanie filmowo zdjęciowe, które wyczerpuje temat, ale i tak poniżej krótko o poprzednim weekendzie.

Robert w Janner Rallye pokazał nie tylko genialne umiejętności za kierownicą, o których doskonale wiemy, ale też znakomitą strategię, wykorzystując krótkie doświadczenie rajdowe. Ta impreza dala również dużego pstryczka w nos krytykantom Roberta, szczególnie tym, którzy uważali, że bardzo często ma wypadki..Janner Rallye, to nie on, a Kajetan Kajetanowicz nie ukończył. I choć wypadek nie był w żadnym stopniu winą Kajto, to pokazał tym, którzy nie wiedzieli wiele o rajdach, że przygody zdarzają się najlepszym i najbardziej doświadczonym kierowcom, a takim jest właśnie Kajetanowicz.

Robert - dzięki odpowiedniemu doborowi opon i znakomitej jeździe znokautował rywali w ostatnim OS-ie w Austrii, ale przed Rajdem Monte Carlo warto się wyciszyć i ostudzić emocje. To zupełnie inny rajd, który nie wybaczy żadnego błędu czy szerszego wyjazdu poza trasę. A zauważmy, że tych ostatnich Robert miał sporo. Czołówka WRC to zdecydowanie lepsi kierowcy niż ci, którzy startowali w Austrii więc miejsce w pierwszej 10-tce będzie dobrym wynikiem.

Teraz przed Robertem czas intensywnych testów, które miejmy nadzieję, zaowocują dobrym wynikiem na Monte Carlo. Przypomnę, że Robert nie jechał jeszcze w tym rajdzie, choć przejechał zapoznanie. Miał jechać w 2011 roku, ale nie udało się to i zamiast tego Kubica postanowił pojechać dwie mniejsze imprezy we Włoszech. Pierwszą było Ronde di Andorra... Gdyby zatem pojechał 3 lata temu, nie jechałby teraz.

Aktualizacja 

Poniżej zobaczycie pełny onboard z ostatniego OS-u Roberta Kubicy.


Na portalu openpaddock.net pojawił się ciekawy artykuł zatytułowany "Kubica - powstaje rajdowa legenda?" - autor przedstawia krótko Roberta, jego historię i pisze o rajdowych występach, które bardzo pomogły dyscyplinie, zwracając na nią uwagę mediów, kibiców i sponsorów.

"Po dwóch latach od wypadku Kubica pokazał swoją siłę i wrócił do sportu, ale nie do wyścigów. Zmierzył się ze swoimi demonami startując w rajdach, które niemal odebrały mu życie. Kubica szturmem wszedł do stawki odnosząc kilka zwycięstw i zdobywając tytuł WRC2."

"Kubica to niesamowity talent z niezwykłą umiejętnością dostosowania się do panujących warunków, taką, jaką widzieliśmy w początkach kariery Sebastiena Loeba."

"Kubica to hiperskoncentrowany kierowca, który ma łatwość blokowania emocji podczas jazdy. Nie spodziewajcie się usłyszeć od niego wiele na mecie, ponieważ jest nadal skupiony na swojej pracy. Nie oznacza to jednak, że nie ma poczucia humoru. Wystarczy posłuchać go przed albo po rajdzie i wychodzi na to, że to bardzo zabawny człowiek."

"Kubica może w całkiem niedalekiej przyszłości wrócić do F1, ale ja i wielu innych kibiców rajdów jesteśmy podekscytowani mając go w WRC"...


Aktualizacja godz. 12:00

Na porfilu Roberta Kubicy na portalu Facebook oficjalnie potwierdzono opublikowaną powyżej informację: "Maciej Szczepaniak dołączył do RK M-Sport World Rally Team i w sezonie 2014 będzie pilotem Roberta Kubicy" - napisano. 

Aktualizacja godz. 13:40

Maciej Szczepaniak skomentował na swoim profilu na portalu Facebook dzisiejsze ogłoszenie o nawiązaniu współpracy z Robertem Kubicą: "Uff. Dziś jest dość istotny dzień w moim zawodowym życiu. Jak pewnie już wiecie rozpoczynam nowe wyzwanie Ostatnie 7 lat spędziłem ze świetnym kierowcą i przyjacielem, za co serdecznie chciałbym podziękować. Wierzę że Michał poradzi sobie z kontuzją i jeszcze wielokrotnie będzie sprawiał mnóstwo radości kibicom swoją jazdą. Ja koncentruje się już w 100% na nadchodzących zawodach i do zobaczenia na rajdowych trasach, bo bez takich kibiców ten sport nie byłby tak wspaniały. Trzymajcie kciuki." 

Aktualizacja godz. 14:30

Maciej Baran wystartuje wraz z Michałem Sołowowem w Rajdzie Szwecji, drugiej eliminacji obecnego sezonu WRC. Na prowizorycznej liście zgłoszeń jest oczywiście załoga Kubica/Szczepaniak, ponownie jednak pojawiły się problemy z pisownią imienia Maciej. Tym razem jest to "Maciei". 

Aktualizacja środa

Jak poinformowano na oficjalnym profilu Roberta Kubicy na portalu Facebook, dzisiejsze testy zespołu RK M-Sport zostały odwołane z przyczyn logistycznych. Nie podano, kiedy zostaną przeprowadzone, ale należy spodziewać się, że jutro. 

Aktualizacja godz. 17:25

Powodem odwołania dzisiejszych testów Roberta Kubicy było zepsucie się ciężarówki wiozącej auto. Poinformował o tym Robert w wywiadzie zamieszczonym na jego oficjalnym profilu na portalu Facebook. Polacy będą jeździć jutro, niestety tylko jeden dzień.

Aktualizacja godz. 20:05

Niedawno na oficjalnej stronie WRC, ukazał się artykuł dotyczący nowego sezonu, zatytułowany "5 powodów, aby się ekscytować".
W pierwszym punkcie "Nowi kierowcy" wymieniana jest oczywiście osoba Roberta.

Dziś ukazał się natomiast artykuł "Ten, na którego trzeba patrzeć w Monte Carlo". Traktuje oczywiście o Robercie. Słusznie zwraca się uwagę na to, że Robert na lokalnych drogach zdobył już dwa podia. Chodzi oczywiście o F1 i jego wyniki w 2008 i 2010 roku.

Po drugie zwraca się uwagę na to, że M-Sport potrzebuje teraz bohatera i jednym z nich może być właśnie Robert.

Trzeci punkt zatytułowany jest "Dobry w hazardzie" i nie chodzi tu o pokerowe zdolności Kubicy, a o dobór opon na ostatnim OS-ie Janner Rallye.

W ostatnim punkcie "Precyzja i pewność" autorzy piszą, że Kubica - jak każdy inny - ma na swoim koncie kilka wypadków. Kiedy jednak jeździł w F1, bardzo rzadko zdarzało mu się popełnić błąd. I właśnie dlatego może być bardzo groźnym rywalem dla czołówki WRC w Monte Carlo.


Aktualizacja godz. 21:45

Poniżej możecie zobaczyć podsumowanie Janner Rallye przez Roberta Kubicę:


Aktualizacja czwartek

Dziś Robert Kubica odbywa jednodniowe testy Fordem Fiestą WRC przed przyszłotygodniowym Rajdem Monte Carlo. Testy miały odbyć się również wczoraj, ale z powodu awarii ciężarówki wiozącej auto, nie doszły do skutku.
fot. www.facebook.com/jose.arandadedios
Aktualizacja godz. 10:15

Po raz ostatni chyba wracamy do Janner Rallye - oto onboard Roberta z ostatniego OS-u z dyktowaniem Macieja Szczepaniaka. Usłyszeć można m.in. "Ostrożniej trochę" "Staraj się w to nie trafić" oraz prośby Roberta o włączenie świateł:


Źródło: Facebook.com 

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i OneStopStrategy

156 komentarzy:

Ewa pisze...

To świetna wiadomość na to liczyłam i bardzo się cieszę. Życzę obu sukcesu i tytułu mistrza w tych ćwiczebnych rajdach :)

Anonimowy pisze...

Mega wiadomosc.Ognia chłopaki

Ritmo ck

Piotr Palij pisze...

Rok temu Maciej Szczepański i Michał Kościuszko zajęli 8 miejsce w Monte Carlo http://wrc.lotosrallyteam.pl/80/r,1/wyniki/rallye_monte-carlo

untrusted pisze...

gdybys powiedzial ze miejsce w pierwszej 7-mce będzie dobrym wynikiem to bym ci wybaczył ale 8 to by robert przyjechal nawet samochodem RRC ;)

kaesen pisze...

tego filmiku chyba jeszcze nie było.

http://www.youtube.com/watch?v=15oIv10VWfg

Anonimowy pisze...

Super wiadomosc. Duet Kubica-Szczepaniak to sila z ktora wszyscy beda musieli sie liczyc....

No I Bobby K doprowadzil do rozwodu:D Czy ktos wie jak dlugo jeszcze Michal Kosciuszko bedzie leczyl kontuzje?

A co z 3 letnim planem w WRC? Ten rok z MS a pozniej bedzie znow problem ze znalazieniem pilota. No chyba ze wszystko zostalo juz uzgodnione na dluzsza mete z MS bez fleszow kamer:)

Pzdr SlipStreamCanuck

GrandeFan pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
GrandeFan pisze...

Idealna wiadomość na dobranoc.Niech MOC będzie z wami :-)

Anonimowy pisze...

Super wiadomość przed snem!! Maciek, świetna decyzja - taka okazja zdarza się raz na milion i masz wreszcie szansę wypłynąć na szerokie wody. Trzymam za Was kciuki chłopaki :)

Anonimowy pisze...

Ciekawe co na to Michał Kościuszko, pewnie ma świadomość że jeśli duet KR MS będzie robił dobre wyniki (czytaj lepsze niż MK MS) to lotos może pozbawić Kościuszkę swojego pilota, będzie rozwód będą zgrzyty. Oby wszystkim wyszły na dobre;)

Anonimowy pisze...

"... oddany kierowcy pilot ..." - na temat tego oddania z pewnością chętnie wypowie się M. Kościuszko. ;)

Anonimowy pisze...

To jest to na co czekałem,wspaniała wiadomość,wspaniały blog o Robercie. Pozdrawiam
Lambert

Anonimowy pisze...

Jaki szczepanski? Kto to jest?

Jaro75 pisze...

Super :)
Sytuacja z pilotem nie mogła się lepiej potoczyć dla Roberta :)
Dla Maćka chyba też.Brak sukcesów na pewno ułatwił jego decyzję.

Mateusz :) kto wie czy by nie jechał:-)) Chociaż pewnie Ferrari nie pozwalałoby na rajdy.
Ale teraz jedzie,w całkiem innej sytuacji i cieszmy się z tego :))

Dq Dqq pisze...

Mega wiadomość!!! Przyczepności w wystarczającej ilości życzę :)

Coś dla ludzi o mocnych nerwach --- >>> cały onboard ostatniego odcinka 13 minut nocą po lasach i polach

http://eurosport.onet.pl/motorowe/rajdy-samochodowe/niesamowity-nocny-przejazd-roberta-kubicy/n7jtc

serek pisze...

tutaj onboard Roberta z SS18:

http://eurosport.onet.pl/motorowe/rajdy-samochodowe/niesamowity-nocny-przejazd-roberta-kubicy/n7jtc

:O jak on tego dokonał...

nemerif pisze...

Pamiętajcie, że wieczorem na Eurosporcie o 23:30 kolejny materiał o rajdach "ERC od środka"

Anonimowy pisze...

Mateusz - super blog i mega praca z Twojej strony. Szacun.

Ps. prosze osoby zorientowane o kilka slow opisujacych roznice pomiedzy Fiesta R5 a RS WRC jaką pojedzie caly cykl RK, z gory bardzo dziekuje. Darek

Anonimowy pisze...

"Przejechałem" z Robertem cały OS 18 i powiem szczerze, że nie wiem kto musi mieć większe jaja - kierowca czy pilot...:)

Jaro75 pisze...

Jak ja lubię gdy tak piszą o Robercie :)

Anonimowy pisze...

Sytuacja z michałem nie powinna nikogo dziwic, (czytaj michała)postawcie sie w sytuacji włodarzy lotosu.przeciez robert nieporównywalnie bardziej medialny i większe prawdopodobieństwo sukcesu.a to ze podebral pilota cóż życie

Ritmo ck

Anonimowy pisze...

Chyba jednym z najwiekszych komplementow dla zalogi byly wypowiedzi Gronholma... Pomimo doswiadczenia i 2 tytulow mistrza nie mogl wyjsc z podziwu dla jazdy Robeta i Macka. Podobala mi sie szczegolnie jedna scena gdzie Marcus stal przy zakrecie i pelen podziwu komentowal "... He didn't usa a hand-break... he just turned... in perfect moment..." z niedowierzaniem komentowal Gronholm (moze nie dokladnie tak powiedzial ale takie bylo przeslanie, nie pamietam dokladnie bo tyle bylo filmikow ze trudno wszystkie pamietac co do slowa)

Oli

Blaz pisze...

Świetna wiadomość. Bardzo się ciesze ,że Maciek będzie pilotem Roberta.

Polecam przejechać sobie ten OS z Robertem. OMG!
Ciekawe ile by było na mecie różnicy bez tej przygody z lampą.

Ewa pisze...

Kierowca nie jest właścicielem pilota, pilot ponosząc takie samo ryzyko ma prawo mieć swoje ambicje.Tylko jeżdżąc z Robertem ma szansę na tytułu mistrza czego im życzę :)

Anonimowy pisze...

Zastanawia mnie skąd macie info że jeźdzą razem skoro nawet Colin Clark informację zamieścił na bazie tego bloga :)
https://twitter.com/voiceofrally

Anonimowy pisze...

W wolnym tłumaczeniu:

To wielki zaszczyt otrzymać to trofeum po raz drugi – powiedział Kubica. Za pierwszym razem byłem w nieco odmiennym nastroju, po utracie zwycięstwa przez błąd na Wyspach Kanaryjskich, ale tym razem jest dużo lepiej. Colin zawsze był bardzo szybkim i spektakularnym kierowcą. Kiedy byłem młodszy zawsze grałem w grę komputerową z jego imieniem. Był wspaniałą osobowością i [jego śmierć] to naprawdę wielka strata.

Dwukrotny rajdowy mistrz świata Marcus Grönholm, który wręczał nagrodę Kubicy tego wieczoru, powiedział: Wszyscy czołowi kierowcy wykonali świetną robotę, ale Robert wywarł szczególne wrażenie, ponieważ nie miał poprzednich doświadczeń z tego rajdu, warunków i samochodu. Nadal nie mogę pojąć czasu, który wykręcił na ostatnim odcinku, na którym wygrał rajd.

fiaerc.com

Anonimowy pisze...

No Mateusz, skoro Colin Clark podaje info na podstawie Twojego bloga, to już naprawdę COŚ :)
Gratulacje

Grzegorz

Anonimowy pisze...

jest pieknie ;)

Anonimowy pisze...

Nie myslales Mateusz zeby napisac ksiazke o Robercie?
Mam juz nawet tytul ''Wyniki rajdowe i powrot Roberta Kubicy do F1'' Mateusz Cieslicki...
hehe pod koniec ksiazki moze jakies komentarze z bloga, a material na ksiazke jest na blogu (twojej glowie)
Kupilbym taka napisana przez Ciebie... ;) blog jest super, ksiazka na pewno tez by byla... teraz mam 26lat milo by bylo otworzyc taka ksiazke jak bede mial 70 i przypomniec sobie ile czasu spedzalismy na blogu czytajac i sledzac wyniki Roberta :)

Dq Dqq pisze...

Co do pytania "Oli": Gronholm komentował sposób pokonywania dość ostrego zakrętu prawie nawrotu i nie mógł wyjść z podziwu, że Robert nie użył hamulca ręcznego... Kiwał głową ze dwie minuty :P ( trochę przesadzam )

Anonimowy pisze...

A macie gdzieś filmik z tej sytuacji z Gronholmem?

Dq Dqq pisze...

"Oli" wątek o którym piszesz jest d relacji Eurosportu dzień drugi od 9:00

serek pisze...

Anonimowy 7 stycznia 2014 13:36

tutaj masz link:
http://www.youtube.com/watch?v=GjtJXIqwchM

patrz: od 9,15s

warto popatrzeć od 8 minuty jak jadą inni

Anonimowy pisze...

Tutaj masz link z Gronholmem i jak Dq Dqq napisał od 9min

http://www.youtube.com/watch?v=GjtJXIqwchM

Jaro75 pisze...

Mateusz , mam pytanie.
Czy kiedykolwiek gdy miałeś okazję rozmawiać z Robertem wspominał o tym ile dostał listów które były wysłane na adres szpitala gdy tam leżał po wypadku ? :-))
Zostały w ogóle one przekazane Robertowi ?

Anonimowy pisze...

Macieja Barana po prostu przerósł nadmiar pracy z Robertem. Leniuszek z niego...
Wolał iść do Sołowowa gdzie "popracuje" 5-8dni w miesiącu a reszte ma wolne, przy Robercie musiał pracować (może nawet harować) codziennie...

Ewa pisze...

Nie, po prostu "wymiękł" gdy się zorientował, że to co przeżył na prawym fotelu to jeszcze nie była jazda na limicie Roberta :)

Anonimowy pisze...

Gratuluję Panu Maćkowi Baranowi,że poprawiła mu się sytuacja rodzinna.
Ciekawe,czy będzie miał jeszcze raz odwagę zaprosić kogokolwiek do WC na porównywanie tego i owego.

Cieszę się z postawy Pana Maćka Szczepaniaka.
Kolejny raz Pan Maciek Szczepaniak imponuje mi otwartością,okazywaniem uczuć i nie ukrywaniem emocji - już go lubię :)

Myślę,że nie wymiękną z Robertem na robocie.Powodzenia Panowie :)

Anonimowy pisze...

Witam wszystkich. Jestem wielkim fanem Roberta i mam nadzieje, ze rok 2014 bedzie jeszcze lepszy niz poprzedni...Bardzo sie ciesze, ze Szczepaniak bedzie pilotem Roberta...widac, ze facet sam chce pracowac z Kubica i cieszy sie z nadarzajacej sie okazji. Mysle, ze to swietny wybor Roberta. Chce sie podzielic jeszcze jednym spostrzezeniem - ogladajac onboard z ostatniego OS musze przyznac, ze trzeba miec jaja aby byc jego pilotem... a to jeszcze nie jest jego maximum...wypas:)i czy ktos sie zgadza czy nie...zycze F1 w 2015:)-Krzemyk

Anonimowy pisze...

Nie jeździjcie już tak po Maćku Baranie, bo w tamtym sezonie wykonał dobrą robotę. Na pewno nie bał się jeździć z Robertem. Jak powiedział, że z powodów rodzinnych nie może poświęcić się w 100 procentach Robertowi. Więc oczywistym było, że nie rzuci "pilotowania", tylko znajdzie pracę, która zajmuje mniej czasu. Ale ludzie w Was nienawiśći jest. O najeżdżaniu na Kościuszkę już nie wspomne. Wyluzujcie z tymi Waszymi posranymi teoriami.

Anonimowy pisze...

Podajcie proszę link do facebooka Macieja Szczepaniaka, bo nie mogę znaleźć...

Python pisze...

Ciekaw jestem co będzie jak wejdą do rywalizacji zawodnicy z czołówki, bo chyba Robert im nie nakopie jak wszystkim do tej pory.

Ewa pisze...

Anonimie 15:53
jest sprawą oczywista, że MB ma prawo dysponować swoim czasem jak chce ale wystawić Roberta do wiatru w ostatnim rajdzie, ważnym dla Kubicy,gdy przedtem zdobył z nim tytuł, trochę wkurza.Gdyby pojeździł z nim do końca, nikt nie powiedziałby złego słowa. MB miał też prawo zrezygnować w każdym innym momencie ale nie w tym w którym to zrobił zwłaszcza, że za chwilę znowu będzie pilotem.
Kościuszko sam sobie nagrabił, co mu dały te głupie docinki.Miał 7 lat z tym pilotem żeby coś osiągnąć, MSz. ma teraz szansę z której skorzystał.
Nikt ich nie obraża ale pośmiać się można, sami na to zapracowali.

serek pisze...

"O najeżdżaniu na Kościuszkę już nie wspomne. Wyluzujcie z tymi Waszymi posranymi teoriami."

o przepraszam bardzo, Pan KOściuszko zaczął szczekać jako pierwszy, demonstrując swą frustrację w antyKubicowcyh mediach już na początku zeszłego roku. Niedawno dolał oliwy do ognia, pretensje on i jego fani mogą mieć tylko do siebie. Niech lepiej siedzi cicho, bo Szczepaniak zasłużył na znacznie lepszego kierowcę, a Kubica to 2 levele wyżej i każdy rozsądny człowiek to widzi, pomiędzy nimi jest Kajetan...który jakoś potrafi trzymać poziom i nie robić smrodu innym...dlatego większość Kubicomianiaków go szanuje...

serek pisze...

a w temacie Maćka Barana...wątpię, że jest leniem. Jak będziecie mieć dzieci, co zrozumiecie, że nie da się przebywać poza domem 3/4 i więcej czasu w roku. Niech Baran robi swoje i życzmy mu wszystkiego najlepszego, bo w zeszłym roku wykonał dobrą robotę. Widocznie tak miało być. Uważam, że Szczepaniak jest jeszcze lepszy, choćby ze względu na doświadczenie w WRC i to jak dobrze się dogaduje z Robertem. I ta jego naturalna radość, widoczna po ostatnim OS, cieszył się jak dziecko :)

Anonimowy pisze...

Szkoda, że na tym filmiku z ostatniego OSu nie słychać dyktowania Maćka... (Jak ktoś ma link takiego okazu to dajcie znać)

Anonimowy pisze...

Myślę, że nie ma co się zbytnio roztkliwiać nad sytuacją Kościuszki. Michał dostał swoją szansę jazdy w WRC, a przy poziomie, który reprezentował to naprawdę miał szczęście, że aż kilka sezonów sobie pośmigał. Zresztą rajdy to brutalna rzeczywistość gdzie karty rozdają sponsorzy i ich pieniądze, a MK dobrze sobie zdawał z tego sprawę, co wnioskuję oglądając jego wywiad w Dzień Dobry TVN. Nie wydaje mi się, że Lotos chciałby dalej podtrzymywać duet Michał/Maciek w WRC w sytuacji, w której mają materiał na mistrza, który z kolei boryka się z brakiem doświadczonego pilota, a chyba nie ma lepszego kandydata od Szczepaniaka. Wydaje mi się, że kontuzja Michała nawet "pomogła" w bezkolizyjnym połączeniu Roberta i Maćka. Dodatkowo mam nadzieję, że w przyszłym sezonie Kajto wesprze RK w podboju WRC:) Michałowi natomiast życzę szybkiego powrotu do zdrowia oraz znalezienia odpowiedniego kompana.

Anonimowy pisze...

Oglądnijcie sobie wypowiedź Michała sprzed roku i skonfrontujcie z obecną sytuacją, a konkretnie ostatnie zdanie:)
http://sport.tvp.pl/9297792/kosciuszko-miejsce-kubicy-jest-w-f1

dom86# pisze...

Oglądałem ostatni os Janner w wykonaniu naszej załogi i osłupiałem :O
Pomyślałem, że chciałbym to zobaczyć raz jeszcze z głosem Macieja dyktującego trasę. Wtedy jeszcze jedna rzecz mnie zastanowiła. Jestem laikiem jeśli chodzi o wszystkie detale rajdów, dlatego mam takie pytanie. Jak pilot dyktuje notatki podczas nocnego przejazdu? Oświetla sobie latarką notatki czy co?
Nie śmiejcie się :) tylko udzielcie fachowej odpowiedzi. Dzięki z góry.

Anonimowy pisze...

Będzie jak zawsze,wyciśnie z tego czym jedzie tyle ile się da:)

Jaro75 pisze...

Kolejny raz obejrzałem onboard Roberta z ostatniego os-u.Nie wiem już nawet który raz :)
Za każdym razem mówię sobie ja pie...olę :-))

Ogólnie rajdy to coś niesamowitego.Od zawsze.Nic się nie zmieniło.No może nie ma już tego co kiedyś gdy kieriowca nie widział drogi przed sobą bo w ostaniej chwili tłum się przed nim rozstępował :)
Jak sobie tamto przypomnę to nie wiem w sumie kto miał większe jaja.Ten co kierował czy Ci ludzie :)

serek pisze...

ten szefuńko dostaje ode mnie nagrodę za odwagę i głupotę:

http://zapodaj.net/61cedfbc31c72.jpg.html

;/

Anonimowy pisze...

ciekawy dialog podczas "momentu" i to tez dowód, że Maciek "nie wymięka przy robocie"
M: 4 pi, 4 pi
R: ja p....
M: zależy co mnie trafi
R: ...sorry

M: 120 lewy sześć śmiało

Tomi Max pisze...

Ostatni Os z opisem Maćka!!!
http://www.youtube.com/watch?v=2ueo7ctZxYY

Anonimowy pisze...

< Jak pilot dyktuje notatki podczas nocnego przejazdu? Oświetla sobie latarką notatki czy co? >
Pilot ma zamontowaną lampkę z prawej strony:
https://www.youtube.com/watch?v=KeYGHM-D7R0

Mateusz Cieślicki pisze...

Jaro75 - wielu takich okazji nie miałem i nie pytałem o to :)

Czy tam na pewno jest "zależy co mnie trafi"?

dom86# pisze...

@20:40

Jednak latarka.Dzięki za info ;)

Anonimowy pisze...

tak to brzmi :) ale spokój Macieja - imponujący, głos mu nawet nie drgnął

dom86# pisze...

Ponownie przestudiowałem ostatni os, faktycznie Maciek mówił: zależy co mnie trafi. Potem słychać hehe Roberta i sorry:) W takiej sytuacji taki luz? :)

Dobrze to słychać na słuchawkach.

Anonimowy pisze...

Maciek: 4 pi 4 pi
Robert: ja pi...
Maciek: staraj się znowu trafić (czyt. na trasę)
Robert: dobra jedziemy

Bez polskiego tłumacza całkiem wyraźnie słychać ich rozmowę, tu możecie sprawdzić:
http://www.youtube.com/watch?v=ETr5inV7JrI

pozdrawiam
vivera

Mateusz Cieślicki pisze...

A nie przypadkiem "Staraj się w drogę trafić?"

Anonimowy pisze...

Gdyby ich nie wypluło i puzniej te akcje z gaszeniem reflektorów to by jeszcze z 10 dołożyli do pieca.on board miażdzy.Drżyjcie OGIERY, HIRVONENY, NEUVILLE nadchodzi nowa era.Jezeli dwókrotny mistrz WRC otwiera facjate ze zdziwienia to ja już ne mam pytań.Pozostaje tylko przyklasnąć.pozdrawiam wszystkich kibiców motorsportu

Ritmo ck

Anonimowy pisze...

Mam pytanie sołowow z baranem jadą szwecje fiestą WRC?

Anonimowy pisze...

"Anonimowy pisze...
Nie myslales Mateusz zeby napisac ksiazke o Robercie?
Mam juz nawet tytul ''Wyniki rajdowe i powrot Roberta Kubicy do F1'' Mateusz Cieslicki...
hehe pod koniec ksiazki moze jakies komentarze z bloga, a material na ksiazke jest na blogu (twojej glowie)
Kupilbym taka napisana przez Ciebie... ;) blog jest super, ksiazka na pewno tez by byla... teraz mam 26lat milo by bylo otworzyc taka ksiazke jak bede mial 70 i przypomniec sobie ile czasu spedzalismy na blogu czytajac i sledzac wyniki Roberta :) "

Pomysl jest Genialny !
Mateuszu , jestesmy pełni uznania dla ogromu pracy jaka wkladasz w prowadzenie tego bloga . Ksiazka bylaby znamienitym zwienczeniem Twojego dziela
Pozdrawiam Max

serek pisze...

tam jest "Staraj się w drogę (znowu?) trafić...

swoją drogą, jednego się boję: gdy Robert zacznie odnosić sukcesy (a nie wątpię, że tak będzie), czy zaraz nie zaczną podnosić larum, że to jednak dzięki tym łopatkom przy kierownicy- taki typowy cios poniżej pasa od konkurencji :)

Anonimowy pisze...

Witam wszystkich
Czy zauważyliście na powyżej umieszczonym filmiku to że na mecie Roberta tak naprawdę nie interesowało że wygrał. Wręcz wkurzył się że mu przerywają pierdołami a On chciał powiedzieć o motywie z lampami/oponami i przeprosić pilota.

Szaczun z każdej strony.

Mateuszu, gratuluję bloga. Nieważne czy szybko się ładuje, ma komentarze u góry/dole. Najważniejsza jest treść a tutaj jej nie brakuje.

pozdrawiam wszystkich!
posi

Anonimowy pisze...

na filmiku z angielskim komentarzem słychać wyraźnie, staraj sie w drogę trafić. w każdym razie Maciej Nawet na moment nie przerwał pilotowania. Jestem fanem Roberta odkąd dowiedziałem się o jego istnieniu. F1 zacząłem oglądać jak jeżdził Jody Sheckter i Niki Lauda - druga połowa 70' i oglądam do dziś, choć z mniejszą adrenaliną. Chciałbym, żeby Robertowi udało się wrócić do F1, ale to co robi w rajdach jest chyba jeszcze lepsze a na pewno dobitniej pokazuje jak genialnym jest kierowcą. Pozdrawiam wszystkich fanów i dziękuje Mateusz za Twój blog.
Adam

mollllto pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
kubek pisze...

Chyba Mateusz jesteś najbliżej, chociaż mi się wydaje, że Maciek mówi:
"Staraj się w dom nie trafić", lub "staraj się w tą nie trafić" - przez "tą" mając na myśli ten baldachim obok, którego wracają na trasę.

W każdym razie, onboard imponujący, tym bardziej, kiedy weźmie się pod uwagę warunki w jakich Robert jechał i przyczepność, która na każdym zakręcie mogła okazać się zupełnie inna niż zakładana.

A w duecie Kubica - Szczepaniak, na pierwszy rzut oka widać wzajemny szacunek i zrozumienie. Chyba nic lepszego nie mogło Roberta spotkać w obliczu przyszłego sezonu w rajdach :)

Anonimowy pisze...

Onboard z ostatniego odcinka w 720p http://www.youtube.com/watch?v=lZeLBWg2IXY

Anonimowy pisze...

patrząc na jazdę Roberta mam wrażenie, że jego przewaga bierze się stąd, że nie odpuszcza tam gdzie inni nieco odpuszczają i gdzie zdrowy rozsądek nakazałby nieco odpuścić kosztem pół czy jednej sekundy - i tym Robert w większości nadrabia brak doświadczenia jeśli jednak tak będzie wyglądać to cały czas to prędzej czy później skończy się to konkretnym dzwonem niestety

JJ pisze...

Dla mnie to brzmi "staraj się tam nie trafić" z takim lekkim śmieszkiem na końcu (w odniesieniu do tego budynku), no i Robert w danej chwili też zaczyna się śmiać, po czym wracają szczęśliwie na trasę.

Anonimowy pisze...

Za pierwszym razem wydawało mi się, że słyszałem "staraj się w drogę trafić" ale później słyszałem już tylko: "staraj się tam nie trafić"

Anonimowy pisze...

To była właśnie jazda na limicie i to charakteryzuje najlepszych kierowców. Trzeba wiedzieć kiedy pokazać pełnię umiejętności, a kiedy ją ukryć, to jest różnica między wygrywaniem, a przegrywaniem. Znacie ten tekst? ;)

Bartol

robo-tabu pisze...

Anonimowy 22:42

Taka jest niestety prawda. Szybkość to jedno, ale szczęście to drugie. Filmów obejrzałem z tego rajdu kilka i było widać jak w niektórych momentach zjeżdża z trasy i szczęśliwie na nią wraca. Nie zawsze będzie taki fart... Tak samo jak z tymi choinkami kiedyś, to też był fart. ;)

Trzeba trzymać kciuki i liczyć na to, że doświadczenie, które będzie nabywał pomoże Robertowi unikać niechcianych przygód.

Anonimowy pisze...

chcialbym, zeby ten bozyszcze niemcow - Vettel - sprobowal swoich sil w WRC, albo nawet w ERC. Wtedy zobaczymy jakim jest kierowca sportowym. Tym sie roznia rajdy od F1, ze w F1 powiedzialbym 70% to sprzet, samochod, technika, aerodynamika i reszta, czyli 30% umiejetnosci kierowcy.
W rajdach stanowia umiejetnosci kierowcy duzo wiecej niz w F1, dlatego rajdy maja u mnie duze uznanie. Kubica ma duzo wieksze szanse na podium, niz w F1; smutne (dla F1) ale prawdziwe. Wkurza mnie rowniez okreslenie F1 - krolowa motorsportu. Bardziej zasluguje na to miano WRC (przeze mnie w niedalekiej przeszlosci nie za bardzo doceniana; przyznaje sie bez bicia).

Robert z Braunschweig

Anonimowy pisze...

Co do Barana, to mam swoją teorię - Roberto kazał mu schudnąć, tymczasem Szczepaniak ma tę rozmowę jeszcze przed sobą. ;)

marshad pisze...

@robo-tabu Takie warunki, takich wizyt poza trasą było mnóstwo, zwłaszcza na pierwszych dwóch OSach. Baumschlager, Aigner, Pech, Harrach itd., wszyscy w pewnym momencie "ścinali" więcej niż by chcieli lub oglądali drogę przez boczne szyby. Robert nie był tu żadnym wyjątkiem i nie wieżę, by ktokolwiek przejechał rajd czysto - nawet pojazd otwierający trasę robił piruety. Przypadek z lampą akurat był dość ekstremalny, ale i też dość nietypowy.

Szykuje nam się ciekawa runda w Szwecji.

Paulina Wosek pisze...

Poprzednik ma rację. Niemal każdy miał jakąś wizytę poza trasą. Nawet wyjadacze jadący klasykami - tempem można by powiedzieć spacerowym i dalekim od limitu miewali ciepło. W załączeniu link do przejazdów pięciocylindrowych audi https://www.youtube.com/watch?v=ZL5JSTFBtq4 Szkoda, że dzisiejsze rajdówki tak nie brzmią.

serek pisze...

"chcialbym, zeby ten bozyszcze niemcow - Vettel - sprobowal swoich sil w WRC, albo nawet w ERC."

na niego w Race of Champions wystarczył Grosjean, więc wynik byłby oczywisty :)

Anonimowy pisze...

Anonimowy 2:29
Nie tylko Vettel by nie dał rady w rajdówce, ale większość kierowców wyścigowych. Alonso,Hamilot, Button,Giermaziak.
Tak to już jest. To dwie różne dyscypliny. Jak piłka nożna i sitakówka.
W historii motorpostu jest tylko 3 kierowców, którzy punktowali i w WRC i w F1

Anonimowy pisze...

ale wy pierniczycie, Robert pierwszy raz jechal w takich warunkach to musial przetestowac jaki jest limit przyczepnosci
jego szybkosc bierze sie z ,.... jego szybkosci i techniki. na tym to polega, ze jedzie szybciej tam gdzie inni jada wolniej.
Tylko tak ostrą jazdą mozna wygrywac w WRC. To nie jest jazda rekreacyjna. WRC jest dosłownie jak F1 tylko rajdowe. Trzeba zasuwać albo jest się środkiem stawki.
Takie są rajdy, ze czasami sie cos omsknie.

Anonimowy pisze...

swoją drogą...czy ktoś jest w stanie wytłumaczyć po co te fajerwerki w kilku miejscach przy drodze? czyżby próba zdekoncentrowania kierowcy czy doświetlenia trasy? :)

Anonimowy pisze...

@Anonim z 8 stycznia 2014 10:03
Piłka nożna i siatkówka to moim zdaniem porównanie lekko nie trafione... Już bardziej hokej na trawie czy uni-kohej i hokej na lodzie... Albo piłka nożna i piłka nożna plażowa lub halowa... Chodzi mi o to, że nie są to aż tak odległe dyscypliny i nie ma co przesadzać...

Anonimowy pisze...

Jeśli ktoś wejdzie w posiadanie linka do Inside ERC Janner z eurosportu to proszę o linka, bo nigdzie nie mogę znaleźć. Pozdro

serek pisze...

nie wiem, czy ktoś czytał wypociny jednej ofermy dziennikarskiej nt Roberta:

http://www.polsatsport.pl/inne-dyscypliny/polscy-bohaterowie-i-skandalisci-2013-oraz-nadzieje-2014.html#.Us0m4aik9jS

ufff, ciężko uwierzyć w to co się czyta...

Kaczmar pisze...

Takie pytanko, w ilu rundach ERC ma wystartować Robert? Czy ma matematyczne szanse także na walkę o tytuł mistrza ERC?

serek pisze...

Anonimowy 8 stycznia 2014 10:58

Ale co chcesz obejrzeć? to był tylko skrót z dwóch dni ostatniego rajdu, nic więcej...

Anonimowy pisze...

@serek

Liczyłem, że jakieś dodatkowe materiały oprócz skrótu, jakieś wywiady, może jakieś porównanie odcinków (takie wirtualne). Jeśli to to tylko materiały z poprzednich podsumowań dni to chyba odpuszczę.

serek pisze...

również na to liczyłem, niemniej nie jest to nic ponadto co oglądaliśmy przez ostatnie dwa dni w relacjach Eurosportu, tylko znacznie skrócone...

Anonimowy pisze...

Rajd Monte Carlo w tv:
od środy 15 stycznia do poniedziałku 20 stycznia dwu i półminutowe kroniki po godzinie 20 w tvp 1.
W środę 22 stycznia 25 minutowe podsumowanie rajdu w tvp sport.
I to tyle, co ciekawe nawet francuski canal plus nie wysyła tam ludzi z kamerą.
Niemiecki Sport 1 (dawny DSF) ze względu na mistrzostwa piłkarzy ręcznych również odpuścił...

Anonimowy pisze...

Anonimowy 10:03

Jacy 3 kierowcy to byli? W jakich latach?

Jest w historii Motorsportu jakiś kierowca który w swojej karierze wygrał GP w F1 oraz Rajd w WRC?

Anonimowy pisze...

Nie ma takiego... Kubica moze zostac pierwszym...

Anonimowy pisze...

Jesteś pewien że nie ma? Sam trochę szperałem ale nie znalazłem. Jeśli Kubica będzie pierwszym, a oceniam jego szanse na 90% że w całej swojej karierze w WRC wygra przynajmniej 1 Rajd w klasyfikacji generalnej WRC, to będzie to niesamowite :) można pokusić się nawet o stworzenie pojęcia Kierowca Kompletny (Geniusz Kierownicy) ;) - perfekcyjne wyczucie samochodu wyścigowego oraz rajdowego. Samym tym wyczynem zasłużył by sobie na miano wybitnego kierowcy w całej historii Motorsportu. A co zrobi w następnej kolejności to już inna sprawa.

Plebla pisze...

Nie będzie żadnych skrótów na Eurosporcie z MC ????

Anonimowy pisze...

RK M-Sport World Rally Team poinformował, że zaplanowane na dzisiaj testy Roberta Kubicy i Maćka Szczepaniaka w Fieście WRC przed Rajdem Monte Carlo, zostały odwołane z przyczyn logistycznych.

Anonimowy pisze...

anonimowy 12:35

nie ma kierowcy, który wygrał GP F1 i rajd WRC.

anonimowy z 10:03 napisał, że punktujących bylo do tej pory trzech ( w tym jeden - Raikonen wygrał raz odcinek specjalny).

Anonimowy pisze...

Plebla Eurosport od lat nie pokazuje WRC.
Na stronie WRC.com są półgodzinne relacje z każdego dnia, ale dopiero po zakończeniu rajdu dodają.

Anonimowy pisze...

Najbliżej chyba był Carlos Reutmann. Wygrał 12 wyścigów w F1. W WRC najlepsze miejsce to 3 i chyba jeden wygrany OS. Wg mojej wiedzy oczywiście. Może ktoś zweryfikuje.

Jaro75 pisze...

Nie ma takiego kierowcy.
Robert będzie pierwszy.I nic dziwnego.Drugiego takiego nie ma i nie będzie :)

Anonimowy pisze...

Czy tylko ja oglądałem ostatni OS 5 razy ? no poprostu nie moge uwierzyć ze można jechać tak szybko i z taka precyzją !!! a dzwiek silnika .... muzyka dla uszu :-) Geniusz !!!

Dq Dqq pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Dq Dqq pisze...

Raikkonen najwyżej był bodajże szósty

Anonimowy pisze...

Specjalnością Rajdu Polskiego były krowy na oesie , Rally Janner to konie i sarny !

Anonimowy pisze...

http://www.autosport.com/news/report.php/id/112060
Jak zwykle zwięźle i w temacie :) .

Pozdrawiam
Bocian

Anonimowy pisze...

Robert był już piąty i to jadąc RRC. Będzie ciekawie na asfalcie w drugiej połowie sezonu.


Ostatni dzień na głosowanie:

http://plebiscyt.przegladsportowy.pl/plebiscyt/rejestracja.asp

Jaro75 pisze...

Dobija mnie to że nie ma transmisji WRC w Eurosporcie.Tak odejść od tego sportu to normalne chamstwo.
I nie chodzi tylko o Roberta bo rajdy już za czasów Kankkunena mnie wciągnęły i zawsze było dużo sprawozdań.A teraz co ? Gówno !!

Anonimowy pisze...

Tak jak wyzej potwierdzam, ze 3 kierowców do tej pory punktowało i w F1 i w WRC.
Reutemann, Raikonen i Kubica.
Reutemann był jedynym przez 3 dekady.

Tomi Max pisze...

To musicie zobaczyć:
http://www.youtube.com/watch?v=WiQtrxnsyR8

Anonimowy pisze...

A ja mam takie pytanie.Dzis hirvonen testował przed mc fiestę po liftingu i czy Robert tez bd miał taka czy będzie jeździć stara ?

MairW78 pisze...

Masakra!!!! Straszny ignorant to jakiś pisał !!!

ŁukaszRog pisze...

"A ja mam takie pytanie.Dzis hirvonen testował przed mc fiestę po liftingu i czy Robert tez bd miał taka czy będzie jeździć stara ? " Robert w wywiadzie opublikowanym na jego oficjalnym Facebooku mówi, że te Fiesta którą jeździł podczas rajdu Jänner została przybudowa na auto w specyfikacji WRC.

serek pisze...

Mateusz, nie ma możliwości wprowadzenia cytowania wypowiedzi na blogu?

Anonimowy pisze...

Test Mikko Hirvonena Ford Fiesta WRC przed Monte Carlo 2014

http://www.youtube.com/watch?v=xFsk5TQPpiI

Anonimowy pisze...

to bedzie ta sama fiesta ale nie ten sam egzemplarz g podejrzewam ze nowego przodu tez nie dostanie
Pozdrawiam
Rajdowiec

Anonimowy pisze...

na wrc.com ciekawe artykuły o R.Kubicy- po raz pierwszy widze że sa jako dwie pierwsze i do tego główne wiadomosci
yacko

serek pisze...

czytałem ten artykuł na WRC dzisiaj, widać, że zaczyna troszkę wrzeć w świecie rajdowym ;)

Anonimowy pisze...

Nie wiem czy już było... Zastanawiałem się co to za wiaty były obok których Robert przejechał, gdy wyjechał po za trasę na OS18. Jeśli kogoś to interesuje to informuję, że były to panele słoneczne https://maps.google.pl/maps/myplaces?ll=48.358046,14.612498&spn=0.002855,0.004823&ctz=-60&t=h&z=18

Anonimowy pisze...

To bedzie ten egzemplarz przebudowany na wrc wlasciwie to juz jest przebudowany.tylko nie dojechał:(

Ritmo ck

Marek Wójcik pisze...

@serek 11:24
Faktycznie wypociny...
A swoją drogą kim jest ten "znafca" Robert Zieliński? Szef sportu w Polska the Times, a poziom judzenia jak w gazecie "Fuckt". Jak wynika z lektury jego "dzieła" są w Polsce sportowcy lubiani przez Pana Zielińskiego oraz (w większości) ci "lubiani inaczej". Lubianym przykadził, tym drugim - dowalił.
Cóż tu komentować? To "dzieło" i jego twórca nie zasługują na większą uwagę i komentarze...

Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Ale powinien dostać z nowym przodem bo w sumie jest w zespole m-sport i powinien dysponować takim samym autem

Anonimowy pisze...

Tą samą Fiestą Michał Sołowow i Maciek Baran jechali w 2012r w Rajdzie Polski
http://www.ewrc.cz/ewrc/image_browse.php?id=97587

http://www.ewrc.cz/ewrc/image_browse.php?id=97596

http://www.ewrc.cz/ewrc/image_browse.php?id=97584

Anonimowy pisze...

Pytanie do zorientowanych:
Spotkałem się w kilku miejscach z informacją że w obecnych testach m-sport kierowcy testowali model WRC zbliżony wyglądem(czy tylko?) do modelu R5. Czy już w tym sezonie będą mogli jeździć tym samochodem i czy tylko pierwszy zespół? Wie ktoś jakie są różnice w parametrach ?

Kamil pisze...

lepiej zobaczcie jak trenuje Ogier. Czy Robert dobrze robi trenując na suchym asfalcie?

Anonimowy pisze...

Roberta Fiesta PX61 AYL

Rally Mexico 2012
http://s1.blomedia.pl/autokult.pl/images/2012/03/wrc-rally-mexico-2012-15.jpg
http://www.rally-mania.cz/fotogalerie/2012/985/985_rally_guanajuato_mexico_2012_680941ab62.jpg

Rally Mexico 2013
http://www.ewrc.cz/ewrc/image_browse.php?id=112225
http://www.ewrc.cz/ewrc/image_browse.php?id=112261

Rally Argentina 2012
http://www.ewrc.cz/ewrc/image_browse.php?id=84805
http://www.ewrc.cz/ewrc/image_browse.php?id=84826

Rally New Zealand 2012
http://www1.pictures.zimbio.com/gi/Jari+Matti+Latvala+FIA+World+Rally+Championship+vAodVBZ9iuNl.jpg

Wales Rally GB 2012
http://www.ewrc.cz/ewrc/image_browse.php?id=96254
http://www.ewrc.cz/ewrc/image_browse.php?id=96450

69. Rajd Polski 2012
http://www.ewrc.cz/ewrc/image_browse.php?id=97657
http://www.ewrc.cz/ewrc/image_browse.php?id=97596

Rally Sweden 2013
http://www.ewrc.cz/ewrc/image_browse.php?id=109430
http://www.ewrc.cz/ewrc/image_browse.php?id=109414

Monza Rally Show 2012
http://imga.automoto.it/static/upload/mon/0015/monza-rally-show-2012--1-.jpg
http://static3.demotix.com/sites/default/files/imagecache/a_scale_large/1600-5/photos/1632785.jpg

Rally Portugal 2013
http://www.ewrc.cz/ewrc/image_browse.php?id=114994
http://www.ewrc.cz/ewrc/image_browse.php?id=114993
http://www.ewrc.cz/ewrc/image_browse.php?id=115004

Acropolis Rally 2013
http://www.ewrc.cz/ewrc/image_browse.php?id=122347
http://www.ewrc.cz/ewrc/image_browse.php?id=121992

Rally Italia Sardegna 2013
http://www.ewrc.cz/ewrc/image_browse.php?id=123800
http://www.ewrc.cz/ewrc/image_browse.php?id=123244

Rallye Deutschland 2013
http://www.ewrc.cz/ewrc/image_browse.php?id=130255
http://www.ewrc.cz/ewrc/image_browse.php?id=130489

Rally Catalunya 2013
http://www.ewrc.cz/ewrc/image_browse.php?id=138741
http://www.ewrc.cz/ewrc/image_browse.php?id=138204

Jänner Rallye 2014
http://www.ewrc.cz/ewrc/image_browse.php?id=144411
http://www.ewrc.cz/ewrc/image_browse.php?id=144518

Rallye Monte Carlo 2014
.....cdn...


Anonimowy pisze...

Sebastian Ogier to testuje chyba do Szwecji (opis for Monte Carlo 2014)

http://www.youtube.com/watch?v=l_IYwr1kGkw

Anonimowy pisze...

Tylko Robert Kubica i Michał Sołowow jechali tą Fiestą w specyfikacji RRC w innch rajdach zawsze jechała jako WRC.

Anonimowy pisze...

Piękne'
http://www.youtube.com/watch?v=yfhfszO5kxA

Anonimowy pisze...

OS18 w wersji z komentarzem Maćka - rewelacja: http://www.youtube.com/watch?v=HwyRS_6Uqn0

Anonimowy pisze...

Monza Rally Show 2012
http://motorsport.motorionline.com/wp-content/gallery/rally-show-monza-ita-23-25-11-2012/rally_show_monza_2012_76.jpg

http://i1.ytimg.com/vi/QDPowJuH_Mo/maxresdefault.jpg

http://motorsport.motorionline.com/wp-content/gallery/rally-show-monza-ita-23-25-11-2012/rally_show_monza_2012_75.jpg

Anonimowy pisze...

No nie wiem. Mateusz czy wiesz jak to jest z tym Fordem X61AYL.Czy Robert na pewno będzie jeździł tym egzemplarzem? Czy będzie miał nowe auto.

Anonimowy pisze...

Maciek na ss 18 mówił : staraj się w dom nie trafić ; ale potem przez 2 minuty była jeszcze akcja jak Robert prosił o włączenie świateł - Maciek to zrobił w chwili gdy nie musiał czytać - z tego wynika , że Robert ciężki technicznie odcinek etapu przejechał po omacku . W ich opisie często pojawiało się słowo syf - naniesione błoto na drogę.

Anonimowy pisze...

fajny ten ss 18, i Robert trochę klnie, ale tekst Maćka aby zwolnił bezcenny, widać że jazda na limicie i po omacku, umie napędzić niezłego stracha. Co do tego odcinka... jak działałyby dodatkowe światła do końca to czas byłby jeszcze +20 sekund... rewelacja.

PS. Ciekawe ile Maciek wytrzyma, zawał po takich odcinkach gwarantowany.

Konrad Kobedza pisze...

Moim zdaniem Maciek ewidentnie mówi: "Staraj sie w TO nie trafić".

Anonimowy pisze...

Zgadzam się, Maciek mówi "staraj się w to nie trafić".

Onboard z interkomem jest jeszcze bardziej niesamowity. Brawa dla chłopaków!

pozdrawiam
vivera

serek pisze...

niesamowity ten onboard z interkomem...ten przejazd pokazuje jak Robert czuje to auto i dobrze mu się nim jeździ...oby tak dalej...

serek pisze...

R.K.-normalne światła dawaj
M.S.- co ma zrobić?
R.K. - Normalne światła, żeby były długie
M.S.....nie mam jak teraz...

uff działo się, myślałem, że w końcu znalazł przełącznik, ale to Maciek operował :)

Anonimowy pisze...

DZIĘKI MATEUSZ ZA OSTATNI FILMIK
Jestem pod niesamowitym wrażeniem zarówno Roberta jak i Maćka bo byli w czarnej ...
Oby zawsze wychodzili obronną ręką z ciężkich sytuacji.
Jacek
P.S. Wiele osób to pisało ale się dołączę - świetny blog dziękuję

Ewa pisze...

Wow!, dzięki za ten film z dyktowaniem.Tutaj widać jak dobranym są zespołem i do czego jest potrzebny dobry pilot :). Maciek faktycznie nie wymięka; nawet głos mu nie zadrżał. To chyba był najlepszy sprawdzian ich jako zespołu.Cieszę się, że będą jeździć .razem

serek pisze...

gdyby ktoś miał ochotę obejrzeć onboardy:

SS2:
http://www.youtube.com/watch?v=1YtyRipNUlM

SS10:
http://www.youtube.com/watch?v=MB5tMRsFPNk

SS16:
http://www.youtube.com/watch?v=8a1Ak5Q-5w0

Kaczmar pisze...

Ja pierdziele on przejechał Pod panelem Swietlnym, nie obok, pod :DDD

w 6:07 dzwiek ocierajacego sie slupka - bezcenne

Kaczmar pisze...

poprawka, 2 otarcia 6:07 oraz 6:16 =)

Anonimowy pisze...

Sokolim Okiem
Jedna z gwiazd wystawy Autosport Show International. Załoga z oczywistych przyczyn nie zjawi się w Birmingham, przygotowania do Monte ważniejsze.
https://twitter.com/MNRally/status/421217291892572160/photo/1

Kaczmar pisze...

8:17 otarcie o barierke mostu

robo-tabu pisze...

Niezły chrzest bojowy mieli podczas tego OSu. :) Wiedziałem o doświadczeniu pana Szczepaniaka, ale w tym filmiku udowadnia jak dobrze kontroluje jazdę kierowcy i swój opis. Niesamowity zespół.

A tak swoją drogą - Robert zapier...ł. Czy było to spowodowane chęcią zwycięstwa, czy może podświadomość kazała mu nadrabiać straty czy to z wkurzenia na całą sytuację?

Naprawdę fajnie, że wyszli z tego cało, bo w niektórych momentach nie było nic widać! Dobrze, że Robert radzi sobie nawet w takich warunkach. :)

Kaczmar pisze...

10:42 - swist pachołka =)

Anonimowy pisze...

Z Facebooka:

Szymon Stachura:
Troszke wałek, bo Robert testuje swoją. Ale warto wiedzieć że jest rezerwowa w razie czego
17 minut

Sokolim Okiem:
Szymon W rajdach nie ma „swoja”. Każdy zespół korzysta z wielu nadwozi, także wymieniając między kierowcami.

Kaczmar pisze...

i 12:59 pacholeczek , sorry za spam =)

Dq Dqq pisze...

Absolutny szacunek dla Maćka... za spokój. Nawet głos mu nie zadrżał. Mam wrażenie, że nawet Robert był zaskoczony uwagą "staraj się w to nie trafić".

Myślałem, że "kojones" z mieszanki adamantium oraz unobtainium to fantastyka... i myliłem się!!! Jak kiedyś na lotnisku, przed wami będzie stał Robert lub Maciek ( lub oni razem ) i detektory metalu zawyją w promieniu 300 metrów - będziecie wiedzieć dlaczego :P

Anonimowy pisze...

Dla tych , ktorzy maja zamiar panikowac ...


NOWY PRZÓD BEDZIE WE FIESTACH DOPIERO OD PORTUGALII.
Na testach tylko go sprawdzają i w Monte wszystkie Fiesty będą miały stary przód.

Anonimowy pisze...

Jechali tak szybko na początku, bo Robert chciał zetrzeć kolce :).

Anonimowy pisze...

Niema co panikować, nie ma nowych fiest w M-Sporcie , to co testował Hirvonen to hasis #6 , czyli fiesta z 2011 roku jak to określają przebudowana do wyglądu 2014 :) RK używa #30 z 2012 roku czyli w zasadzie nowszej :) a że ze starym noskiem , jak reszt a jest w najnowszej specyfikacji ze wszystkimi poprawkami rozwojowymi to niema czego się czepiać :)

Jaro75 pisze...

Niestety muszę czekać do wieczora aby obejrzeć onboard z dyktowaniem Maćka.W pracy mam głuchego kompa :))
Ale wytrzymam :)
Walnę jednego za Ich zdrowie i będzie gitara :-))

Anonimowy pisze...

a to ci nowina cały Rob https://www.facebook.com/SokolimOkiem/posts/626663987391617

Anonimowy pisze...

Na yuo tube stiepek81 ma dużo filmów z rajdu janner .

Jaro75 pisze...

Ewidentne "staraj się w to nie trafić".Maciej musiał podnieść głowę do góry i zobaczył wtedy TO :)