Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

czwartek, 9 stycznia 2014

Dziś testy, Malcolm o niesłychanym poświęceniu Kubicy i niesamowite onboardy [Aktualizacja piątek godz. 20:35 - Kubica o testach i Autosport show, onboard z testów]

Robert Kubica odbywa dziś jednodniowe testy Forda Fiesty WRC przed rozpoczynającym się za tydzień Rajdem Monte Carlo. W Birmingham odbywa się dziś AUTOSPORT International 2014 Show, na którym Malcolm Wilson, szef M-Sportu w bardzo pochlebnych słowach wypowiadał się o Robercie. W sieci ukazało się więcej onboardów Roberta Kubicy z Janner Rallye, w których słychać głos załogi. Robią niesamowite wrażenie. Poniżej obejrzycie wszystkie.

Testy Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka miały odbywać się wczoraj i dziś, ale awaria ciężarówki przewożącej auto sprawiła, że testy musiały zostać skrócone i przeprowadzane są tylko dziś.

Kubica i Szczepaniak nie mogli tym samym pojawić się w Birmingham, gdzie odbywa się AUTOSPORT International 2014 Show. Obecny jest tam jednak jeden z samochodów Kubicy, który zajmuje bardzo ważne miejsce przy scenie, a warto dodać, ze na imprezie można znaleźć m.in. bolidy F1. Oto zdjęcia z wystawy:
fot. David Evans, twitter.com/davidevansrally
fot. Motorsport News, twitter.com/Motorsportnews
fot. planetmarcus.com

Na gali obecny jest szef M-Sportu, Malcolm Wilson, który w pierwszej kolejności został zapytany o Roberta Kubicę. Zdradził on kilka ciekawostek dotyczących współpracy z Robertem:

"To, co mnie naprawdę zszokowało, to poświęcenie i determinacja, jaką w to wkłada. Jako przykład mogę podać sytuację kiedy siedział w warsztacie z mechanikami do 23 żeby dopasować hamulec ręczny i mechanizm zmiany biegów. Na Rajd Wielkiej Brytanii robił swoje notatki z onboardów, co jest dość niezwykłe" - powiedział Wilson.
Zdjęcie z warsztatu M-Sport i Robert doglądający przygotowań auta
Wilson zdradził też, że Kubica był bliski podpisania kontraktu na starty w M-Sport już przed sezonem 2013, a wcześniej wielokrotnie odwiedzał M-Sport.

"Odwiedzał M-Sport cztery lata temu, nawet przed swoim wypadkiem więc zawsze bardzo interesował się rajdami. Nawet gdy jeździł w F1, jeździł w większej ilości rajdów niż się może wydawać" - powiedział Wilson.

"Byliśmy bardzo blisko tego kontraktu 12 miesięcy temu, ale zdecydował się na wybranie innego kierunku. Nasz człowiek w Polsce wykonywał jednak bardzo dużą pracę zakulisową, gdyż od początku wiedzieliśmy, że chcemy Kubicę u sibie. Jestem zaszczycony, że mamy Roberta w naszym samochodzie. Bardzo dobrze rozumie ten sport. Widzieliśmy jego możliwości w poprzedni weekend - najlepsze zachował na koniec, pokazał swoje doświadczenie doskonałym wyborem opon. Myślę, że w drugiej części sezonu na rajdach asfaltowych, które przejechał już w poprzednim roku, będzie bardzo silny" - dodał szef M-Sport.

Na koniec dzisiejszego wpisu wróćmy jeszcze do Janner Rallye. Opublikowano kilka pełnych onboardów Roberta Kubicy z głosem załogi. Robią one ogromne wrażenie.

Najpierw nocny OS, kończący rajd, w którym Robert znokautował rywali mimo wielu problemów. Wszystkie możecie zobaczyć na onboardzie - najpierw była naruszona lampa, następnie wypadnięcie z trasy, potem prośba do Macieja Szczepaniaka o "nie trafianie w panel słoneczny", a potem prośby Roberta o włączenie świateł, przerywane prośbami pilota o ostrożną jazdę. Film kończy się serdecznymi przeprosinami Roberta w stosunku do Macieja. Wszystko robi wrażenie:


TUTAJ możecie zobaczyć na mapie miejsce, w którym wypadł Robert.

Na innych filmach możecie obejrzeć natomiast dzienne przejazdy, w których słychać np. poprawianie opisu przez Roberta i znane dobrze z poprzedniego sezonu komendy "ch**owy" czy "w ch** długi".






Jak tylko pojawią się informacje z testów, natychmiast je przekażę.

Aktualizacja

Dzisiejsze zdjęcia z testów Roberta:
fot. imageshack.com/user/mik06

fot. imageshack.com/user/mik06
Aktualizacja piątek

Poniżej znajdziecie kilka zdjęć z testów Roberta, umieszczonych w galerii na jego oficjalnym profilu na portalu Facebook. Pełna galeria TUTAJ.
fot. Facebook.com/KubicaOfficial

fot. Facebook.com/KubicaOfficial

fot. Facebook.com/KubicaOfficial

fot. Facebook.com/KubicaOfficial

fot. Facebook.com/KubicaOfficial

fot. Cgris Nicolet

fot. Chris Nicolet
Aktualizacja godz. 8:15

Poniżej zobaczycie drugi film z testów Roberta Kubicy Fordem Fiestą WRC:


Aktualizacja godz. 13:45

Poniżej zobaczycie film z testów Roberta i jego wypowiedź o nich:


Aktualizacja godz. 14:45

Robert Kubica z racji testów nie mógł się wczoraj pojawić na AUTOSPORT International Show 2014, ale nagrał wideo dla uczestników imprezy:


Aktualizacja godz. 20:35

Poniżej możecie zobaczyć onboard z testów Roberta:


Źródło: Autosport.com, Twitter.com, Facebook.com/KubicaOfficial

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i OneStopStrategy

118 komentarzy:

Anonimowy pisze...

"Dużo farta" - lol

Jaro75 pisze...

Tak,tak Malcolm.Robert zadziwiał świat i nadal zadziwia :))
W sumie pomijając fakt że jestem "chory" na punkcie Roberta to bez dwóch zdań coś niesamowitego co Robert pokazuje od lat i ciągle zaskakuje fachowców.Już brak słów...
Autko,pięknie wygląda :)

Anonimowy pisze...

trochę dziwne, że nie ma ani jednej nalepki na aucie "M-Sport". chociaż na szybie jak na tym zdjęciu http://www.6righttightens.com/qatar-m-sport-wrt-new-livery/

Ewa pisze...

Jaro, ta Twoja choroba to epidemia nieuleczalna :)), dopadła wszystkich.

Jaro75 pisze...

Ewa :)
Jestem za jak największą epidemią :)
Nie raz już pisałem o tym gdy Robert był w F1 i nie wstydzę się powtórzyć kolejny raz że nigdy bym nie przypuszczał że po Ayrtonie ktoś będzie jeszcze dla mnie "tak ważny" :) To był mój jedyny prawdziwy idol w życiu do pojawienia się Roberta :)I tu nie chodzi tylko o narodowość... Wiemy o co :)
Ja mam nadzieję że Robert przynajmniej do 50-tki z auta nie wysiądzie :) Chociaż Tusk zrobił od 67 lat emeryturę więc... hahahaha

Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

http://www.youtube.com/watch?v=DvXH7X1kbw4
Wywiad z Wilsonem

Anonimowy pisze...

Na SS10 pięknie się wyratował ~12:52!

Anonimowy pisze...

Malcolm Wilson AUTOSPORT International 2014

http://www.youtube.com/watch?v=DvXH7X1kbw4

Wiater pisze...

Sporo zmian w opisie zwłaszcza na SS2 :) Ogólnie widze że Robert z reguły robi opis zachowawczy i poprawia do góry :D chociaż miewa momenty które nie mogą się powtórzyć na monte, ale on wie jak sie jeździ gdy bandy sa blisko :)

Anonimowy pisze...

http://www.mototube.pl/film/5875/jak-kubica-awansowal-z-13.-na-7.-pozycje-podczas-gp-singapuru-2010/

rafalk74 pisze...

To malowanie jest juz zdecydowanie duuuzo lepsze :)

serek pisze...

był to tzw. "lodzik" :)

Anonimowy pisze...

Ja pierd... Roberta jest bezcenne :D

Anonimowy pisze...

witam
o Robercie wiemy jeż prawie wszystko. Hopin motoryzacji , jeździ koncertowo. Ale chciałbym wyraźić wielki szacunek i podziw dla Maćka Szczepanika . Wieżcie mi , niewielu ludzi umiałoby tak spokojnie i precyzyjnie zachować sie w takiej sytuacji( mam na mysli OS z przygodami , typu swiatło , wiata).Pamiętam histeryczny głos Maćka Barana. To na pewno nie pomaga.........
pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Brawo dla Macieja Szczepaniaka za zachowanie przytomnosci umyslu i powtarzanie nie przyjetego komunikatu a pozniej ponowne dyktowanie trasy jakb nic sie nie stalo (tylko lekkie przypomnienie ze nalezy zachowac spokoj i cisniemy dalej) !!!!

Mam nadzieje ze nie zrezygnuje ze wzgledu na rolercaster w wykonaniu Kubicy bo takich atrakcji nalezy sie spodziewac wiecej.


Bolo

Seba HWK pisze...

@ rafalk74

Gdzie widzisz jakąś zmianę "malowania" auta?

Seba HWK pisze...

@ rafalk74 16:58
"To malowanie jest juz zdecydowanie duuuzo lepsze :)"

Lepsze od którego "malowania"?

Anonimowy pisze...

"To" malowanie to jeszcze stadium mocno początkowe :)

misiekgladysz pisze...

Mam nadzieję ze LOTOS albo M-SPORT postarają się o kombinezony i kurtki przed Monte bo to aż nie wypada żeby mieli różne i do tego Kubica musiał naklejkami zasłaniać znak Cytryny

Anonimowy pisze...

zderzaki sa inne w wrc, dlatego tutaj sa czarne - widocznie jeszcze nie okleili. czarne przednie blotniki tez wskazuja, ze zrobili konwersje na wersje po face liftingu

rolen

Anonimowy pisze...

Zadanie dla ambitnych !! Jak każdy może się domyśleć istnieją onboardy fu paskudne słowo! może jakaś polska wersja?? wszystkich odcinków zarówno z fonią jak i bez (wtedy lepszy obraz istnieje przed autem Roberta ) . Szczególnie interesujący byłby odcinek z kapciem . Życzę powodzenia w słowotwórstwie jak i znalezienia źródeł historii choroby - victoria by kasztanland . Prezes MC szykuje liczne nagrody.

Anonimowy pisze...

Kochany chłopak ten NASZ Robert!
Pozdrowienia dla fanów.
masseter

Wiater pisze...

Nie zmienią im kombinezonów, bo to jest Robert LOTOS Kubica i Maciek DYNAMIC Szczepaniak :D piekna reklama :) A tak szczerze, to faktycznie mogliby coś ogarnąć, chociaż to faktycznie w gestii sponsorów i zespołu, bo chłopaki mają wyższe cele :)

Anonimowy pisze...

takie slowo juz istnieje - nagranie z kamery pokldowej. onboard zdecydowanie szybciej :) no chyba ze chcesz na-ka-pok :)

I jakby to brzmialo - jest juz nakapok z oes'u Kubicy! :P

rolen

patryktos pisze...

Przecież najzwyczajniej w świecie, "onboard" oznacza "na pokładzie", co tu takiego paskudnego?

P.S Ale panowie wymiatają na tych onboardach, jak dla mnie niezły dreszczowiec;)

Anonimowy pisze...

Oglądnąłem ten nocny onboard z głosem i jestem w jeszcze większym szoku. Toż to był dramat z tymi światłami. Ja wcześniej myślałem że Robert specjalnie wyłączał długie przez mgłę. Ile to zamieszanie kosztowało czasu!
Opanowanie Maćka i jego słowo "ostrożnie" i odpowiedź Roberta "dobra" pokazuje, że Kubica ma respekt dla pilota i potrafi słuchać.
To może być tylko owocna współpraca.

a.t.

Pan Japko pisze...

Kombinezony na bank zrobią na WRC (na razie to są takie testy). To samo z malowaniem samochodu który jest po Elfinie więc jeszcze nie ma swojego zajebistego "umaszczenia" :D

Anonimowy pisze...

od dawna Kubica jeździ z drążkiem po prawej stronie ? przegapiłem moment przejścia.

Anonimowy pisze...

Coś mi się wydaje że Robert z Maćkiem dobrali się "jak w korcu maku")) Tacy sami jajcarze - te gadki na odcinkach specjalnych i wzajemny gigantyczny szacunek do siebie i swoich umiejętności. To może być super duo na wiele lat pięknej, wspólnej jazdy. Kto wie co ujrzymy w kolejnych miesiącach....

Anonimowy pisze...


Na angielski "Onboard" istnieje piękny polski dokładny odpowiednik - "Kamera pokładowa" lub "Widok z kamery pokładowej". Faktycznie, ciut za dużo tej niepotrzebnej angielszczyzny.

Anonimowy pisze...

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.707125459306453.1073741859.555335824485418&type=1 ...

whiliam pisze...

Ostatni OS był niesamowity!!! Mimo takich "przygód" wygrali go z taką przewagą, coś nieprawdopodobnego. Przecież przez dobrą chwilę Robert jechał właściwie TYLKO po opisie Maćka.... po omacku, praktycznie bez świateł, przecież tam nic nie było widać!!!
Rzeczywiście widać, że Robert ma szacunek do Maćka, ale i na odwrót i to bardzo dobrze, bo bardziej sobie ufają.... NIESAMOWITY OS!!!

whiliam pisze...

Do Anonim z 15:49 - Dzięki za przypomnienie zajebistego wyścigu w Singapurze!
Wierzę głęboko, że KUB jeszcze będzie tam wygrywał!

Anonimowy pisze...

Może by tak pokusić się o przełożenie terminologii używanej przez duet RK<->MS w opisie trasy na język bardziej zrozumiały? Media, si, dżira... Syf i syfek to chyba wiadomo - błoto lub żwir/kamienie na drodze. liczby, które padają to prędkości do osiągnięcia, czy odległości?

patryktos pisze...

liczby podawane 1-7, na którym biegu RK ma wbić się w zakręt.
dziesiątki i setki, są to odległości do następnego zakrętu czy tez długość prostej.

Anonimowy pisze...

9 stycznia 2014 21:26
Ja z ego wszystkiego to rozumiem co znaczy "w chuj długi":D

a.t.

robo-tabu pisze...

Anonimowy 21:26
Dobry pomysł.

Mateuszu, robisz naprawdę ogromną pracę informując nas na bieżąco o wszystkim, ale myślę, że przydałby się oprócz wpisów informacyjnych, jakiś wpis edukacyjny wyjaśniający te wszystkie zagadnienia związane z rajdami. :) Jest to dla większości z nas zupełnie nowa i słabo znana dyscyplina sportu, kiedyś wspominałeś chyba, że dla Ciebie również.

Jeżeli jest ktoś, kto się zna na rajdach, to proszę o pomoc Mateuszowi. Przydałby się taki mini-poradnik przed rozpoczęciem sezonu, żebyśmy wiedzieli dokładnie o co w tych rajdach chodzi!

Zasady punktowania, wyjaśnienie opisu, takie bajery - fajnie by było mieć te informacje w jednym wpisie.

Wiem, że pewnie nie masz czasu (chyba od niedawna prowadzisz swój autorski blog? przynajmniej niedawno zauważyłem do niego odnośnik tutaj), ale przemyśl to.

Pozdrawiam, Robert

serek pisze...

nakapok !!! ekstra :):):) podoba mi się :D

Anonimowy pisze...

1-7 to raczej nie bieg na którym wjeżdza w zakręt lecz stopień jego "ostrości". Z tego co wiem opis biegowy odchodzi już raczej w zapomienie ze względu na małą dokładność opisu.

marshad pisze...

Liczby w opisie dotyczące zakrętów to nie biegi, lecz wychylenie kierownicy. Skrót do zdjęcia kierownicy z auta którym Robert robi zapoznania i wstępne opisy trasy: http://img818.imageshack.us/img818/2162/img6182h.jpg
Media, si i parę innych wywodzi się z włoskiego - szybkie i łatwe do wychwycenia. Media znaczy to co w angielskim 'medium' czyli średni. Jest to jedno z określeń charakteryzujących rodzaj zakrętu. Zakręty mogą być długie, "w ch** długie" ;] zawężające się itd. Każdy kierowca może używać własnych słów, zapożyczać z innych języków i systemów notacji.
Generalnie określa się odległość do następnej notki, która może dotyczyć specyficznych warunków, przeszkody, zakrętu, może spełniać rolę "przypominacza" itd. Później podajemy np. kierunek zakrętu, rodzaj zakrętu, kąt zakrętu (wychylenie kierownicy), opcjonalnie "ciąć" lub "nie ciąć" itd. Na necie można znaleźć sporo info o różnych sposobach notacji.
Jeżeli ktoś rozszyfrował co oznacza 'si' w notatkach Roberta to niech się podzieli wiedzą =]

patryktos pisze...

A tak na marginesie Mateusz, przydało by się już zaktualizować zdjęcie tytułowe na blogu, Baranek już tam z deczko nie pasuję od czasu kiedy znamy pilota RK, chyba że masz jakiś sentyment do tego zdjęcia to w takim razie z góry przepraszam(you are the boss on this blog)

Kacper pisze...

Liczby 1-7 to nie biegi, bo ich jest tylko sześć, a po prostu skala, nazwijmy to, "trudności zakrętu" do tego minus lub plus, w zależności czy nieco szybszy lub wolniejszy.

rafalk74 pisze...

Seba HWK
Malowanie auta na gali AUTOSPORU z tym co bylo na Janner :). Teraz juz widzisz?

patryktos pisze...

dzięki panowie za info:)

Anonimowy pisze...

marshad - na pewno do nastepnej notki? dla mnie to jest odleglosc pomiedzy zakreatmi. Dzwon sprzed roku na korsyce, kiedy Kubek wpakowal sie barierke. nie wiem czy to bylo tutaj poruszane, ale ostatnia komenda przed dzwonem byla STOP 50. Kubek zrozumial 150 i dlatego jazda zakonczyla sie slynnym "o ja pierd...le". po prostu stop50 zlalo sie w 150 i myslal ze moze jeszcze 100m cisnac. potem wyeliminowali takie budzace watpliwosc zwroty.

W sumie to Kubica nie przebiera w slowach za kierownica ;) i dobrze, czasami krotki dosadny zwrot daje wiecej informacji niz subtelny opis. "w ch*j dlugi" zamiast "delikatny niczym poranna bryza zakret" :)

rolen

Anonimowy pisze...

A może drobna zrzutka na wykupienie miejsca na kombinezonie Roberta i umieszczenie tam adresu tego bloga :)

Piotr Kłosowski pisze...

Szacunek dla Roberta za pokorę - pierwsze słowa po mecie "sorry" i to niejednokrotnie :)

kubek pisze...

W opisie Roberta skala zaczyna sie od 0 (rzadko, ale czasem sie pojawia). Czyli skala 0-7. Do tego skroty raczej autorskie 'si', 'pi', pewnie odnoszace sie takze do sposobu pokonywania zakretu. Z tego co pamietam pojawia sie tez slowo 'grip' zapewne okreslajace przyczepnosc/rodzaj nawierzchni.

Generalnie ciezko bedzie to wszystko rozszyfrowac, poniewaz opis Roberta jest niezwykle rozbudowany, autorski, a takze laczy kilka jezykow. Fajnie gdyby znalazl sie jakis ekspert/zapaleniec rajdowy i objasnil co nie co wiecej :)

Ps. Sorry za brak polskich znakow.

Anonimowy pisze...

A tu troszke o testch we Francji

http://en.best-of-rallylive.com/News/M-Sport-s-Monte-preparations

Anonimowy pisze...

E.Mełgwa podaje że Robert nieoficjalnie był najszybszy spośród testujących we Francji.

robo-tabu pisze...

Drobna zrzutka to pewnie niestety za mało... Ale super by było, bo każdy by wziął w tym udział i każdy widział by efekt. :)

Nakapok wymiata.

marshad pisze...

@rolen z reguły za odległością podąża zakręt, lecz nie zawsze - może to być np. szykana z bali słomy, może to być szczyt/hopka itp.

@kubek To prawda, że trzeba rozszyfrowywać, bo Robert używa języka polskiego, włoskiego i angielskiego i tworzy własne określenia, lecz co dwie głowy to nie jedna =]
Jestem przekonany, ze 'si' i 'pi' pochodzi z włoskiego. 'pi' to zapewne włoskie 'più' znaczące: więcej, (naj)bardziej, plus, ponad itp. Trzeba będzie się przyjrzeć i przysłuchać dokładniej kilku nagraniom.

Kristof pisze...

japier**** ale ogień
ogląda się lepiej niż film sensacyjny :D

Anonimowy pisze...

Co do opisu to ja wyłapałem jeszcze polskie "noo" jakieś propozycję co do tego skrótu ? ;) A tak w ogóle to widzę, że Robert nieźle lata tą fiestą. Zupełnie inaczej jak cytrynką , bardziej free style'owo ;) Chociaż mam wrażenie, że przód auta niestabilny na do hamowaniach, ale ogólnie gitara.

Kamil

Jack K pisze...

Przy Kubicy, Hirvonen na testach wygląda jak turysta.
Hirvonen
http://www.youtube.com/watch?v=xFsk5TQPpiI
Kubica
https://www.facebook.com/photo.php?v=707204372631895

Anonimowy pisze...

mam miedzy innymi pytanie o "kryptografie" u Roberta Kubicy.
Mam juz moze ktos z Was pomysl na "pi" i "si".

Do "si":
jedyne, co mi przychodzi do glowy to slowo si jako "tak" albo "si(lencio)". Przy silencio moglo by chodzic o spokojne pokonywanie zakretow (bez ciec)

Do "pi":
sam nie wiem; chyba raczej nie chodzi o matematyczna stala; pi= 3,1428....
Bardziej jest prawdopodobne pi jak piano.

Piano np. mialoby cos wspolnego z silencio?

Co myslicie o tym? Moze macie jakis inny pomysl?


Ktos z powyzszych wpisow wspomnial, zeby zrobic info odnosnie punktow, w sumie ogolne rzeczy odnosnie WRC.

Ja chyba mam lepsze pytanie.
Przydalaby sie cos w formie litanii, tabeli, wszystkie komendy uzywane podczas przejazdow Roberta przez Macka (tego teraz i poprzedniego). Mysle, ze bylo by przydatne.

Po drugie, pisze to z innego powodu. Juz sie dowiedzialem, ze niestety prawie nikt LIVE nie bedzie pokazywal WRC. W zwiazku z tym mam dla Was linka: http://www.feed2all.eu , tam mozecie prawie kazdy rodzaj sportu ogladac za free. Tak calkiem legalne to nie jest, ale podobno ta strona dziala przez jakies chinskie serwery, wiec nie powinno byc zadnych negatywnych konsekwencji.

Jak juz sie zacznie rajd Monte, to tam na 100% zagladne.

Robert z Braunschweig

Anonimowy pisze...

Witam życzę wszystkim czytelnikom bloga i autorowi miłego dnia. Ciekawi mnie jedna kwestia jak myślicie jaka jest presja sponsora Lotosu na wyniki Roberta w tym pierwszym pełnym sezonie WRC. Pozdrawiam.

hq pisze...

Co do opisu Robcia, moja interpretacja:

SI i NO wg mnie to ciąć i nie ciąć, są po prostu krótsze po włosku. Pasują mi do on-boardów, więc wg. mnie to prawdopodobne.

Syfek wiadomo, za Barana było SYF, ale trzeba było odróżnić wyraźnie SYF od SI, stąd SYFEK.

0-7 wiadomo, skala zakrętów. 0 to najciaśniejszy możliwy nawrót, 7 pełna p**da.

Długi, krótki wiadomo.

Późno, bardzo późno kiedy szczyt zakrętu / punkt chamowania

Jedno czego nie kapuje: media

Anonimowy pisze...

drugi filmik z testów wbija w fotel :)
qb

Dq Dqq pisze...

Dokładnie to samo chciałem napisać co kolega powyżej "wbija w fotel". Na takich serpentynach ze 120 km/h... Absolutnie pełen Szacunek.

serek pisze...

Robertoś już na testach wyciska co się da i zap***la na limicie :) niemniej z tego co widać, już teraz trudno oprzeć się wrażeniu, że Robert czuje się bardziej zespolony z Fordem niż kiedykolwiek był z Cytrynką...

Anonimowy pisze...

Ale on zapierdala po tym asfalcie na tym drugim filmiku... Masakra...
Moim zdaniem w drugiej części sezonu Robert w asfaltowych rajdach może rozjechać konkurencje :)
Kriss

Anonimowy pisze...

Po tym drugim filmiku z testów po prostu żal mi tej fiesty, to auto ma po prostu przeje.....
aż piszczy kwiczy i wyje :)

Anonimowy pisze...

media - jak dla mnie to bariery energochłonne, lub/i słupki przy drodze co 100 metrów.

serek pisze...

jak patrzę, na historię z 2013 to na szutrach może być ciężko z VW, widocznie ma lepszą trakcję, ale my mamy jednak Roberta, to czyni wielką różnicę...

Coolio189 pisze...

media to z włoskiego "pomiędzy, średni" z tego co kojarzę, także to też może oznaczać coś w rodzaju medium, czyli np. zakręt pomiędzy długim lub krótkim, na pewno nie chodzi tu o polskie znaczenie tego słowa

Coolio189 pisze...

Si i No to o cięciach ewidentnie tak jak ktoś zauważył, a Media to z włoskiego średnia, średni, pomiędzy lub jak angielskie medium itp. Więc to może chodzić o zakręt pomiędzy długim a krótkim przykładowo. Na pewno nie chodzi o polskie znaczenie tego słowa, Do tego dochodzą slowi gira (tu kolejne z włoskiego od giro dookoła lub w znazeniu też taki większy łuk) i w tych przypadkach wydaję mi się że Robert wchodzi w powolny zakręt raczej objeżdżając go szerzej i z dobrym wyjściem a nie na ręcznym.

Anonimowy pisze...

tutaj troche o opisie, ktory jest chyba jak najblizszy temu uzywanemu przez Kubice

http://tomekporebski.tumblr.com/post/1584215763/z-zeszytu-pilota-rajdowego

i jak dla mnie:
si - plytkie cicie
gleboko - glebokie ciecie
no - nie ciac
reszta jak juz wczesniej inni opisali,

pozdr,
rolen

Anonimowy pisze...

Podobno 3 oesy będzie można obejrzeć na hiszpańskim canal+, chodzi o OS: Vitrolles-Faye 2 w piątek oraz Sospel-Breouil s/Royans 1 & 2 w sobote

http://www.plus.es/guia/busqueda-simple?term=Rally+de+Monte+Carlo&x=0&y=0

Anonimowy pisze...

Robert nie ma szans w M-Sport w walce z VW (a za sezon, dwa z Hyundaiem) podobnie jak jeżdżąc Lotusem nie miał szans z Red Bullem... Współczesny sport wymaga po prostu przepływu kasy, który zapewni najlepszych inżynierów, najlepszy sprzęt, najlepsze zaplecze... Takie czasy nastały i trzeba się pogodzić.

asertywny

tomekmagic pisze...

Odpowiecie mi, dlaczego Robert i Maciek jadą Fiesta przed face liftem?

M-Sport to M-Sport.

Ponoć to tylko zderzak, ale tu zderzak, tu opona tu ble bla.. itd

Anonimowy pisze...

@ asertywny
to jak wytłumaczysz fakt że Loeb potrafił wygrywać z VW w zeszłym sezonie? Szans to on sam mówił że nie ma wielkich, w tym sezonie oczywiście. Myślę że w przyszłym z tempem kierowcy F1 będzie ważnym graczem w stawce walczącej o tytuł.

Pozdrawiam
Bocian

Anonimowy pisze...

Dla tych co patrza na malowanie,a raczej oklejenie samochodu Roberta-tym autem RK nie wystartuje w Monte.To tylko testy,a nie shakedown przed rajdem.Na Monte zostanie podstawiona nowa Fiesta,ale ze starym przodem.Nowy dziubek dopiero od Meksyku.

ghostface pisze...

@tomekmagic
Kubica nie jedzie w fabryce
ma tylko auto z M-sportu,a to oznacza ze zawsze bedzie o krok za fabryką.

serek pisze...

"Robert nie ma szans w M-Sport w walce z VW (a za sezon, dwa z Hyundaiem) podobnie jak jeżdżąc Lotusem nie miał szans z Red Bullem... Współczesny sport wymaga po prostu przepływu kasy, który zapewni najlepszych inżynierów, najlepszy sprzęt, najlepsze zaplecze... Takie czasy nastały i trzeba się pogodzić."


ekhm, niejaki Sebastien Loeb, również nie miał szans w 2013 gdzie dwa razy objechał Ogiera...porównywanie F1, gdzie 80% to bolid i jego aero vs WRC jest co najmniej nie na miejscu. I rzućmy jeszcze okiem na sezon WRC, kto jest drugi w tabeli: Neuville jeżdżący w Cytrynce, przed Latvalą, jeżdżącym w VW. No rzeczywiście masz rację asertywny...

serek pisze...

"Odpowiecie mi, dlaczego Robert i Maciek jadą Fiesta przed face liftem?

M-Sport to M-Sport.

Ponoć to tylko zderzak, ale tu zderzak, tu opona tu ble bla.. itd"


wersja po lifcie będzie od Portugalii, dla wszystkich z M-Sport

serek pisze...

przepraszam za błąd, oczywiście T.Neuville jeżdżacy w Fieście :)

Anonimowy pisze...

Monte Carlo i znany komentator

http://www.youtube.com/watch?v=IffpNtvx2dA

robo-tabu pisze...

Anonimowy 14:51

Dzięki za to wykopalisko!
Widzę, że nawet w rajdach, 21 lat temu pan Borowczyk miał tendencję do opowiadania o ważnych osobistościach. Długo nie musiałem czekać, 1:10 i już wspominki o księżniczce Monako. :D

Anonimowy pisze...

Może i Fiesta ma szanse z VW,ale zato umiejętnośći Roberta póki co odbiegają bardzo daleko od czołówej czwórki.Już za pare dni spadnie zimny descz na gorące głowy i wtedy nabierzecie pokory,rozumiecie,że nie tylko RObert jest zdolny.

Anonimowy pisze...

No to może si znaczy sinistra ( lewy z włoskiego) ?
Leo_

Konrad Kobedza pisze...

@Anonimowy z 17:44
Dosadnie powiedziane, ale w pełni się z tobą zgodzę. Ludzie budują sobie w głowie obraz Roberta Supermana i wyobrażają sobie, że nagle wszystkich zmiecie z powierzchni ziemi. Chyba mało osób pamięta, jak wielkie niektórzy mieli oczekiwania co do rajdu Wielkiej Brytanii i jak wiele osób oczekiwało nie wiadomo jak dobrego wyniku. Talent to jedno, a doświadczenie to drugie. Nie zapominajmy, że reszta kierowców w WRC też z choinki się nie urwała. Każdy zachwyca się onboardem z rajdu Janner, ale mało kto zauważa jak mało potrzeba żeby popełnić błąd i jak duże Robert i Maciek mieli wtedy szczęście (niby sprzyja ono lepszym, no ale to tylko powiedzenie). Osobiście będę mega zadowolony jeżeli Robert przejedzie wszystkie OSy i ukończy MC.

Anonimowy pisze...

nikt nie oczekuje zwycięstw, ale w mojej opinii realne i bardzo pożądane jest miejsce w pierwszej piątce, co jak na debiut byłoby znakomitym wynikiem. Ważne aby dojechał i przede wszystkim miał dobry opis, bo to klucz do sukcesu i jego pięta Achillesowa...a skoro już piszesz umiejętnościach, to podaj przykłady na poparcie swojej tezy po takie frazesy można wyczytać na onet.pl

Anonimowy pisze...

Gorąco polecam :)
http://www.youtube.com/watch?v=obiL0vTlcik

Tylko przyciszcie głośniki.

serek pisze...

tak, Kubicy brakuje umiejętności...ludzie ogarnijcie się, tu nie chodzi o umiejętności, a znajomość tras i doświadczenie/opis. Umiejętności ma najwyższej próby, o tym wiedzą nawet myszy. Przypominam z kim wygrał ostatni rajd:

1. Vaclaw Pech- 3 krotny Mistrz Czech
2. Baumchlager- 11 krotny (!) mistrz Austrii

Proszę Was, to nie są leszcze z podwórka- jak w takim razie ocenić Kajetana, z którym porównuje się poziom Kubicy? Przecież to tylko 4 krotny Mistrz Polski. Rozumiem, że mistrzowstwo CZech czy Austrii to nie to samo co Mistrzostwo Polski, tak? Pomijam już fakt, że Kubica objeżdża Kajetana w słabszym aucie :) Na 70rajdzie rywalizować na równi z B. Bouffier do pechowego odcinka z Mrągowa, mimo, że Bouffier znał Mikołajki jak włąsny portfel, a Robert walczył o pietruszkę. Przypomnę, że Bouffier to 3-krotny Mistrz Polski i Mistrz Francji oraz zdobywca 5 miejsca w zeszłorocznym Rajdzie Monte Carlo i zwycięzca SS14 tegoż rajdu...

Tak, Kubica nie ma umiejętności i jeździ z chłopcami do bicia...

serek pisze...

opinia Hirvonena nt Fiesty:

"“I was quite surprised about how different the car felt to last time I drove it,” he told WRC.com. "There was a big difference in how it was handling and working and the feeling with the car was really good."

Byłem zupełnie zaskoczony tym jak różni się auto od czasu kiedy nim ostatnio jeździłem. Auto prowadziło się i pracowało zupełnie inaczej. Wyczucie auta było naprawdę dobre.

Mateusz pisze...

Test Hirvonen"a http://www.youtube.com/watch?v=87tmk_mZ_Xw

Piotr Dudzik pisze...

@up quattro mniam mniam :D pięciocylindrowe mniam mniam...

Ewa pisze...

Ja oczekuję, że Robert dojedzie a Supermenem i tak jest a właściwie mamy 2 Supermenów :)

xan pisze...

Wszyscy tutaj zdajemy sobie sprawę z niewiarygodnego potencjału Roberta, jednak każde miejsce wyżej od 6. będzie sukcesem i sensacją.

Robert raczej będzie sprawdzał okolice limitów i dowiemy się sporo na temat systemu Rally2 (oby nie! odpukać!).

Mateusz pisze...

Test Evans'a http://www.youtube.com/watch?v=5z18ehEeGPQ

serek pisze...

nakapok z testów :)

https://www.facebook.com/photo.php?v=707588292593503&set=vb.555335824485418&type=2&theater

Marek Wójcik pisze...

W opisach są jeszcze punkty charakterystyczne na trasie. Słyszałem "drzewo", "dom"... Ciekawe, że dom czy drzewo pojawia się na trasie w różnych odstępach czasu. To znaczy: pada słowo "dom" (zrozumiałe, że musi tu być pewne wyprzedzenie), a dom pojawia się dopiero po 10-15 sekundach. Innym razem ów "dom" na trasie pojawia się niemal natychmiast. Być może pilot stara się podawać punkty orientacyjne, dostosowując się do tempa jazdy. A tempo przecież zmienia się w zależności od warunków.
Pomysł na słowo "media" - miejsce w którym stoją kibice i możliwość oślepienia fleszem aparatu... (?)
Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Malowanie M-Sportu

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1426174_761667033861723_1400237829_n.jpg


ONBOARD RK Z TESTÓW

https://www.facebook.com/photo.php?v=707588292593503&set=vb.555335824485418&type=2&theater

Anonimowy pisze...

Co do transmisji to Brytyjska tv BT Sport będzie pokazywać na żywo dwa sobotnie oesy Sospel-Breil sur Roya. Trzeba będzie poszukać jakichś streamów.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/112090

Słoweńska Sport TV będzie transmitować na żywo OS9 i OS13

OZiPhotoShooting pisze...

Z moich analiz wynika, że "media" znaczy tyle co przeszkoda typu słup energetyczny. Funkcja ostrzegawcza plus punkt orientacyjny przy dyktowaniu.
Pozdrawiam
OZ

Anonimowy pisze...

Kubica bardzo szybko potrafi dostosowac do tempa rajdu jedynym ograniczeniem jakim dysponuje to samochod jaki w danej chwili prowadzi!!! a w WRC2 wjezdzal gleboko w WRC!! przewaznie 7 i 8 miejsce w punktacji generalnej i w niemczech nawet 5 czy 4 zajol!!!!

Wiec ja spodziewam sie ze Robert bedzie minimum na 3 miejscu. On tylko powtarza ze nie ma doswiadzczenia !!! a on juz w rajdach siedzi juz chyba z 5-6 lat!!!!

Anonimowy pisze...

"media" to określenie kąta zakrętu, media -> medium
tak samo używana jest komenda "slow" przy oznaczeniu wolnego ciasnego zakrętu

dom86# pisze...

Niech krytycy i sceptycy mówią swoje. Już niedługo świat zobaczy, kto jest "Królem Monaco". Jeśli tylko pogoda będzie przyjazna, asfalt czysty na większości OS-ów,pudło biorę w ciemno. Która pozycja? Wiadomo :)

Anonimowy pisze...

No z tego co ja zauważyłem media oznacza zakręt krótszy od długiego ale dłuższy od zwykłego, na pewno nie oznacza przeszkody typu np słupek bo na onboardach z janner Maciek używa właśnie komend "słupek". Poza tym zacisk to oczywiście zakręt, który się zacieśnia (niektórzy mogą nie wiedzieć), i nie wiem czy zauważyliście komendę "otwiera", według mnie oznacza to zakręt, który jest coraz łagodniejszy, tzn. przeciwieństwo zacieśniającego się. Poza tym na onboardzie z testów zauważyłem, że "gnój" może oznaczać zakręt w którym dłużej utrzymuje się wilgoć, ale nie jestem pewny.

Anici.

Mateusz Cieślicki pisze...

Wróciłem właśnie z toru, gadałem z Mateuszem Tutajem (możecie wpisać w Google, ale ostatnio pilotował Rafała Grzesińskiego na Barbórce, wcześniej świetny kierowca) i oni oczywiście oglądali onboardy Roberta, ale też niektóre komendy było im b. ciężko zrozumieć. Szczególny problem jest z si i pi. Postaram się coś przygotować na ten temat.

Konrad Kobedza pisze...

@dom86#
"Jeśli tylko pogoda będzie przyjazna, asfalt czysty na większości OS-ów.."

Zdajesz sobie kolego sprawę, że MC to nie jest rajd "czystych" OSów?
W tym roku pogoda jest jaka jest, może jakieś OSy będą suche, ale raczej nie cały rajd. Nie każdy musi znać charakterystykę każdego rajdu, ale proszę was przynajmniej słuchajcie tego co mówi Robert: czysty i suchy asfalt (taki jak na testach) "to nie jest najlepszy trening przed MC"

serek pisze...

dobrze, że pojechał w tym Janner, to był chyba lepszy test niż czwartkowy...

Anonimowy pisze...

Media oznacza chyba coś charakterystycznego, np. znak drogowy, słup elektryczny.
http://www.ak-polski.org.pl/site.php?id=51aktualnosci.php?a=1&menu=1
http://www.ak-polski.org.pl/site.php?id=52aktualnosci.php?a=1&menu=1

Anonimowy pisze...

Ludziki Wy zluzujcie trochę. Kubica jest świetny, jest genialny, może i najlepszy w historii motosportu, ale nie wymagajcie od niego w tym roku samych sukcesów. To są rajdy, znajomość tras to ogromny procent sukcesów. Kibicujmy i czekajmy co Kubek zrobi, nie ma sensu się napinać. Oczywiście nie mówię, że nie stać go na wygraną, bo ten człowiek zadziwia cały czas, ale oczekiwanie, wymaganie wręcz od niego żeby zawsze i wszędzie wygrywał("..bo to Kubica!") jest głupie.

Anonimowy pisze...

Co do "media". Kilku kolegów wyżej raczej słusznie uważa, że "media" oznacza średni zakręt. Średni w sensie długości (nie ostrości - promienia). Czwórkowy zakręt może być krótki ale może się też ciągnąć (długi) i Robert musi wiedzieć, że szczyt zakrętu będzie później (i na ewentualne cięcie trzeba poczekać). "Media" jest zakrętem średniej długości.
Pozdrawiam! ;)

Anonimowy pisze...

No to sorki z tymi "mediami" kiedyś czytałem na temat opisów i wydawało mi się, że opisywano tam to inaczej, ale przecież nie każdy musi używać tego w takim samym znaczeniu.

Anonimowy pisze...

Jak dla mnie -si to przeciwienstwo "no".Moze chodzi o to,ze zakrety ktorych sa pewni jak je przejsc opisuja si,zakrety niepewne-dodaja no.Media-to dla mnie sredni.Zebra-to strzalki bialo-czerwone.Okreslenia typu-dom,drzewo-pomagaja w okresleniu miejsca i potwierdzaja zgode opisu z trasa

Anonimowy pisze...

Witam
nie wiem czy było testy vw Oriera przed MC
http://www.youtube.com/watch?v=dTBljuoWB6Q
troszkę wymiata polówka i ten dźwięk kolców ach
szkoda że Robert nie testuje w takich warunkach to bardziej przypomina co może być w MC niż taka pogoda jak we Francji
pozd. chrys66

Anonimowy pisze...

http://www.youtube.com/watch?v=yWlb9PxvzBA
I 20 test Sordo i Mati
pozd.chrys66

Anonimowy pisze...

jeszcze znalezione DC3 przed MC
http://www.youtube.com/watch?v=Rsw2lN1ETvE
pozd.chrys66

Anonimowy pisze...

a prepraszam, Monte Carlo to gdzie jest?

Anonimowy pisze...

Kurcze nigdy sie nie interesowałem jkoś specjalnie rajdami - nie oglądałem filmików , wiem ze wiele zalezy od ujecia i montażu ale filmiki z Robertem wydaja się niesamowicie szybkie, auto kontrolowane przez większość czasu co do centymetra - coś niesamowitego.

Rajd Janner pokazał coś innego. Poza drogą był na każdym oesie i tylko szczęście pozwoliło mu dojechać do mety i wygrać. Są opinie że nie uda mu się ukończyć Monte Carlo. Gwoli ścisłości to za moich czasów byliśmy poza drogą dwa razy nie licząc "wypadku".

Komentarz Gerbera dotyczący jazdy Roberta w Janner.

Anonimowy pisze...

Kurcze nigdy sie nie interesowałem jkoś specjalnie rajdami - nie oglądałem filmików , wiem ze wiele zalezy od ujecia i montażu ale filmiki z Robertem wydaja się niesamowicie szybkie, auto kontrolowane przez większość czasu co do centymetra - coś niesamowitego.

Rajd Janner pokazał coś innego. Poza drogą był na każdym oesie i tylko szczęście pozwoliło mu dojechać do mety i wygrać. Są opinie że nie uda mu się ukończyć Monte Carlo. Gwoli ścisłości to za moich czasów byliśmy poza drogą dwa razy nie licząc "wypadku".

Komentarz Gerbera dotyczący jazdy w Janner.

marshad pisze...

@Anonim 21:10 Przygoda Roberta z rajdami zaczęła się już dawno temu, lecz starty w około 20 rajdach (do momentu rozpoczęcia "rehabilitacji"), wyłącznie asfaltowych i wolnych od śniegu czy lodu, nie można nazywać sporym doświadczeniem. Dlatego nie spodziewam się podium w MC, choć nie można i tego wykluczyć.

@Anonim 22:46 Czepiam się, ale...rozpoczynanie wpisu od pełnego szacunku sformułowania "Ludziki Wy zluzujcie trochę" to nie najlepsza opcja.

'Media' to średni zakręt, nie chodzi o długość (krótki, długi itd.), a rodzaj, charakterystykę zakrętu (slow-media-fast).
'si' i 'no' to zapewne, jak już proponował rolen, odpowiednio 'płytkie cięcie' (jedno koło) i 'nie ciąć'. Jakoś nie mogę odnaleźć 'pi', może się przesłyszałem?

Anonimowy pisze...

Chrys66

Ten dźwięk o którym piszesz to nie odgłos kolców, tylko najprawdopodobniej odgłos turbosprężarki kiedy spada w niej ciśnienie, czyli podczas hamowania:)

Anonimowy pisze...

"Pamiętam histeryczny głos Maćka Barana."

Ma ktos moze namiary na te filmiki? :)

Anonimowy pisze...

Panie Szczepaniak, BRAWO. Szacunek! Cieszę się że p. Baranowi zmiękła rura. Robert, dbaj o nowego Pilota bo to skarb :)