Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

piątek, 27 grudnia 2013

Szczepaniak pojedzie z Kubicą w Austrii [Aktualizacja godz. 21:30 - onboard z testów]

Maciej Szczepaniak będzie pilotem Roberta Kubicy podczas Jeanner Rallye w Austrii, który rozpocznie się za tydzień. Były pilot Michała Kościuszki będzie prawdopodobnie siedział na prawym fotelu auta prowadzonego przez Roberta Kubicę w przyszłym roku. Szczepaniak to pilot z dużym doświadczeniem, który zapewni Kubicy odpowiedni poziom w przyszłorocznych startach.

Kwestia wyboru pilota Roberta Kubicy na przyszły sezon pozostawała niewiadomą. Jednym z głównych kandydatów był Jakub Gerber, z którym Kubica przejechał dwa małe rajdy we Włoszech. Od pewnego czasu trwały jednak rozmowy z Maciejem Szczepaniakiem i raz już pojawiła się plotka, że wybór padnie właśnie na Szczepaniaka. Teraz wszystko wskazuje na to, że Kubica zamieni Macieja Barana na Macieja Szczepaniaka.

Aktualizacja

Szczepaniak to bardzo doświadczony pilot. Wystartował już w 66 rajdach WRC, z których ukończył 44. W porównaniu zatem z Jakubem Geberem wypada bardzo dobrze i zapewne na to przede wszystkim zwracał uwagę Robert Kubica. Należy zakładać, że start w Jeanner Rallye będzie dla jedynym i ostatecznym testem współpracy Kubicy z nowym pilotem.

Aktualizacja godz. 16:30

Mocna ekipa Lotosu na lotnisku - trójka zwycięzców - Robert Kubica, Kamil Stoch i Jan Ziobro spotkała się dziś w drodze na zawody - skoczkowie w Niemczech, Robert w Austrii.

Aktualizacja godz. 19:45

Maciej Szczepaniak skomentował dzisiejszą informację na swoim profilu na portalu Facebook: "Wiele już napisano wiec nic nowego nie dodam. Podczas gdy Michał dzielnie walczy z rehalibitantami ja dostałem możliwość startu w Austrii. Dawno nie siedziałem w rajdówce wiec z przyjemnością czekam na rywalizacje. Trzymajcie kciuki".

Aktualizacja godz. 22:30

Michał Kościuszko wypowiedział się dla TVN24 na temat nawiązania współpracy swojego byłego pilota z Robertem Kubicą: "Częsta zmiana pilota nie jest dobra, ale to też z czegoś wynika. Jeżeli kierowca ma określony charakter i piloci umieją się do niego dopasować, to wszystko gra. Jeżeli kierowca nie może sobie znaleźć odpowiedniego partnera, to też o czymś świadczy" - powiedział Kościuszko.

Tymczasem pojawiła się informacja, że firma Vodafone będzie nowym sponsorem M-Sportu.

Aktualizacja sobota

Robert Kubica i Maciej Szczepaniak testują dziś we Francji przez przyszłorocznymi startami. Oto 2 zdjęcia z nich (fot. selvaginna23):


Aktualizacja godz. 15:40

Kolejne zdjęcie z testów a poniżej film z przejazdów:




Aktualizacja godz. 20:00


Aktualizacja godz. 21:25

Kolejne zdjęcia z testów:









Aktualizacja godz. 22:00

TUTAJ i TUTAJ znajdziecie filmy z przejazdów Roberta.








Aktualizacja godz. 22:40

Poniżej film z testów wraz z wypowiedzią Roberta:


Oraz kolejny film:


Aktualizacja godz. 23:10

TUTAJ Robert wypowiada się o dzisiejszej współpracy z pilotem Maciejem Szczepaniakiem.

Kolejne zdjęcia z testów (fot. Raphael Olivier)






Aktualizacja godz. 18:45

Kolejny, ciekawy film z testów:


Aktualizacja godz. 21:30

Oto onboard z wczorajszych testów Roberta:
 

fot. v10.pl, facebook.com/KubicaOfficial

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i OneStopStrategy
  

121 komentarzy:

Marek Wójcik pisze...

A jednak Szczepaniak... Szkoda, że nie Kuba Gerber. Robert z Kubą już jeździli, a ze Szczepaniakiem będą się "docierać". Czyżby o tym kto w aucie Roberta zajmie prawy fotel zdecydował sponsor?

sLaYeR pisze...

Chyba najkrótszy artykuł w historii tego bloga ;)

Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Oby go nie zawiódł i spełnił jego oczekiwania kolejny pilot bo jeśli ten nie wypali to prędzej RK przesiądzie się do niższej serii niż wciąż będzie denerwował pilotami.

Fabek pisze...

https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1503458_10200375956080154_1875130695_n.jpg

Mistrzowska obsada :)

Mateusz Cieślicki pisze...

Przepraszam dziś wszystkich za opóźnienie w dodaniu informacji i blokowanie komentarzy - Hobbita mi się zachciało w kinie :)

Anonimowy pisze...

I jak

Jaro75 pisze...

To chyba dobrze.Kuba jest OK ale nie ma co ukrywać że doświadczenie jest po stronie Maćka.Bez dwóch zdań to powinno zaprocentować w przyszłości a na pewno pomoże w szybszym zgraniu się.Ja się cieszę.
P.S.
Ale na tym zdjęciu Robert ma włosy :))

Wiater pisze...

Z wypowiedzi wynika że wcale nie jest pewne czy będzie to pilot na cały sezon:)

Anonimowy pisze...

Wypowiedz macka jakby to nna razie jednorazowy start ale moge sie mylic

Anonimowy pisze...

A literówkę można poprawić?

Anonimowy pisze...

Nie do konca jednorazowy wystep sie zapowiada, jesli Kubica nie popelni tego bledu co z ostatnim pilotem pewnie zwiąże sie z Maćkiem jakąś madrom umowom, a z drugiej strony Szczepaniaka troche kusi Kubica , nie chce tu narzekac na kosciuszke , sledze jego poczynania od poczatku jest znakomitym kierowcom , ale ostatnio jezdzi na jednym poziomie , i wcale nie uwazam ze zlym, a kubica narazie daje duze nadzieje na progres i mysle ze szczepaniak nawet nie powinien sie zastanawiac wstapic do fabrycznego teamu z kubica , bo jego starty tez mowia same za siebie ze nie jest to przecietny pilot

Sławek molenda pisze...

Dlaczego na oficjalnej stronie wrc jako trzeci w M-sport jest Bryan Bouffier?

http://www.wrc.com/drivers-and-teams/teams/

MairW78 pisze...

A Kościuk jak zwykle cwaniakuje. Tyle już jeździ, a tak naprawdę niewiele osiągnął. Może niech się obudzi, wyleczy i wystartuje w RSMP. Pokaże co potrafi na OS'ach w Polsce, może spokornieje. Pozdrawiam

Wiater pisze...

Kościuszko chyba załamany :) Dlatego próbuje kąsać :D Ma trochę racji ze częsta zmiana pilota o czymś świadczy i ja wiem o czym :D Wszyscy boja się gdy Robert jedzie tak szybko :) No i przy swoim ogromnym zaangażowaniu na pewno wymaga tego od swoich partnerów :) Co do Vodafone, to nie jestem pewien czy dotyczy to również auta Roberta. ale moze okaże się już w Janner :)

ŁukaszRog pisze...

Jeżeli potwierdzi się informacja o sponsorowaniu M-Sportu przez Vodafone to może w trakcie sezonu załatwią Robertowi jakieś test bolidem McLarena :) Zawsze to wspólny sponsor.

Anonimowy pisze...

Nie znam Michala Kosciuszko osobiscie.Natomiast rajdy obserwuje dziesiac plus lat.Wyniki pokazuja kierowce.Kosciuszko jezdzi 6 ,7 lat w WRC i co?Dla mnie solidny rzemieslnik.Nic ponad to.W tej ostatniej wypowiedzi wyczuwam jakby bezinteresowna zawisc.Kubica to wirtuoz,Kosciuszko rzemieslnik,ale tacy tez sa potrzebni,takich tez kibice lubia i szanuja.Moze troche pokory panie Michale.Czeste zmiany pilota?Moze to nie chodzi o charakter kierowcy,a o dazenie do perfekcji?Byloby milo ,gdyby polscy kierowcy wspierali sie w rajdach na najwyzszym poziomie

Anonimowy pisze...

Eobert uzera sie z wyborem pilota i jezdzi jakimis ogorkami z drugiej ligi a vw testuje do Monte Carlo 2014 http://www.youtube.com/watch?v=k7bhud-envw

Maximus pisze...

A Kościuchowi znowu nerwy puściły i plecie bzdury.Wydaje mi się,że Robert poprostu zakończył kariery Kościuszki w WRC,dlatego Miachał jest taki wściekły.

Dariusz Stołek pisze...

Kurde, nigdy nie starałem się "najeżdżać" na pana Michała, ale faktycznie - kolejna jego wypowiedź, która trąci złośliwością. W zasadzie zgadzam się z kolegą Wiaterem (Wiatrem?) ;) Każdy wie, że w tym momencie Robert potrzebuje doświadczenia i totalnego profesjonalizmu.

Anonimowy pisze...

Człowieku, udaj się wpierw do szkoły, a później bierz się za komentarze. Kiedyś było inaczej i dziś również powinno się najpierw osiągnąć pewien poziom wykształcenia, by móc się udzielać publicznie. Nie wstyd? Przecież tych wypocin nawet czytać się nie da nie będąc okalaczanym - jak obuchem w łeb.
G.

serek pisze...

Nigdy nie lubiłem Kościuszki, taki wypindrzony gwiazdor, któremu udało się załapać dobrego sponsora. Talent z niego przeciętny, na polskim podwórku na pewno są lepsi, Kubicy może buty czyścić. Czy to nie przypadkiem on ok. roku temu szczypał Kubicę, coś w rodzaju "niech sobie Kubica nie wyobraża, że tak od razu wskoczy do WRC itd itp"? Swoją drogą czy przypominacie sobie, aby Kubica kogoś bezpośrednio atakował? Oczywiście nie liczę ripost...zwykle trafnych i mocno kujących...

Anonimowy pisze...

Testują rrc czy tegoroczne wrc?

Piotr Pawlak pisze...

ŁukaszRog ...
Od najbliższego sezonu Vodafone już nie będzie sponsorem Mclarena, dlatego też testy Kubicy w ich bolidzie/symulatorze są mało realne.
Być może Vodafone przerzuci się na sponsorowanie rajdów zamiast F1. Wiadomo, koszty znacznie mniejsze. M- Sport zatrudnił E. Evansa, być może to jakoś się łączy.

Marek Wójcik pisze...

@27 grudnia 2013 22:07
Przyłączam się do kolegi @28 grudnia 2013 09:21

Faktycznie, dużo pracy jeszcze przed Tobą ale walcz! Zasady pisowni polskiej są trudne, ale są do ogarnięcia.

A teraz do rzeczy.
Michał Kościuszko jest zapewne rozżalony. Zabrano Mu pilota. Swoją drogą na tym blogu cytowano wypowiedź Roberta, że nie chce być sprawcą "rozwodu" w światku polskiego WRC, więc będzie szukał pilota wśród "samotników".
Dlatego też nadal uważam, że decyzję w obsadzeniu prawego fotela auta Roberta podjęto gdzieś w kierownictwie(?) sponsora...

Maciej Szczepaniak niewątpliwie jest baaaardzo doświadczonym pilotem. Ale jeśli wystartować ma z Robertem jednorazowo, to przyczyni się tylko do sporego fermentu pomiędzy Kubicą a Kościuszką. Szkoda, że starty Roberta w "najwyższej półce" rajdów zaczynają się od zgrzytu pomiędzy kierowcami. Przykłady z tych rajdów lokalnych pokazywały, że kierowcy darzą się wzajemnym szacunkiem i sympatią. A nie zawiścią i nie skrywanymi urazami...
Mam nadzieję, że sytuacja wkrótce się wyjaśni i obaj Panowie "K" dojdą do porozumienia.

Pozdrawiam sympatyków tego Bloga i Roberta

asertywny nonkonformista pisze...

"Eobert uzera sie z wyborem pilota i jezdzi jakimis ogorkami z drugiej ligi a vw testuje do Monte Carlo 2014 http://www.youtube.com/watch?v=k7bhud-envw"

No chyba wybierając M-Sport Kubica miał swiadomosc ze nie bedzie miał profesjonalizmu i dążenia do sukcesu na poziomie VW czy też choćby Hyundaia... A także tak wielkiego rozmachu przy testach i promocji. Chciał niezaleznosci wiekszej i pewnie mniejszej presji - coś za coś.

asertywny

asertywny nonkonformista pisze...

spojler tylny trochę niewyraźny ale wygląda na wrc raczej

Anonimowy pisze...

Hyundai też testuje, Monte-carlo 2014-i20 WRC

http://www.youtube.com/watch?v=yWlb9PxvzBA

Anonimowy pisze...

Informacje o sponsorowaniu M-Sportu przez Vodafone podały hiszpańskie media. Dzisiaj w Hiszpanii jest odpowiednik naszego prima aprillis, więc nie wiadomo czy ten news jest prawdziwy czy to tylko żart. Mam nadzieje, że Hiszpanie nie robią sobie jaj z tak poważnej sprawy.

asertywny nonkonformista pisze...

choc nawet jak wrc to nie tegoroczne bo ma stare światła...

Anonimowy pisze...

Jeżeli F1 będzie nadal tak interesująca to można się spodziewać że za vodafone inni pójdą. Mniejsza kasa większa rywalizacja.

lukasz76543 pisze...

Mam nadzieje że to nie jest końcowe malowanie samochodu :)

Marian pisze...

Czyli jak to jest, Lotos wypożyczył dla Roberta Forda z cała obsługą i za to płaci, czy M Sport też go sponsoruję w przyszłym roku?

Anonimowy pisze...

Auto wygląda na rrc. To nie jest spojler z wrca. Zresztą - to jest stara buda - z wcześniejszej specyfikacji.
Mam nadzieję, że docelowo Rob dostanie nowe auto.

brzęczący rabarbar

Anonimowy pisze...

To malowanie (a raczej oklejanie) też mi raczej wygląda na prowizorkę na jeden rajd - siakieś takie bydle-jakie :)

brzęczący rabarbar

asertywny nonkonformista pisze...

"spojler tylny trochę niewyraźny ale wygląda na wrc raczej"

tfu wyglada na rrc... co jest logiczne patrząc na najblizszy rajd:)

MairW78 pisze...

Vodafone juz nie jest sponsorem McLarena

MairW78 pisze...

Vodafone już nie jest sponsorem McLarena.

Jaro75 pisze...

Oj,oj Kościuszko.Z każdą kolejną wypowiedzią traci szacunek.Mój na pewno.

Anonimowy pisze...

od Kościuszki mała złośliwość w stronę Roberta - widać rozżalenie

Anonimowy pisze...

http://www.youtube.com/watch?v=386xGnGgEqE

film z przejazdu

Anonimowy pisze...

tak samo na miejscu kosciuszki bym zreagowal przeciez robek mu prace podp........l ;)

Czytelnik pisze...

Może Lotos finansując całoroczny program Kubicy okroił znacznie albo i całkiem program Kościuszki w WRC.
Byłoby to całkiem logiczne wytłumaczenie "focha" Kościuszki.
Przy całym szacunku dla niego, WRC to za wysokie progi, poziom bardziej na miarę Mistrzostw Europy bądź WRC 2.

Anonimowy pisze...

A co do sprzętu to chyba ten egzemplarz (o ile dobrze numery widzę): http://www.ewrc-results.com/carinfo.php?cid=13&spz=287&t=Ford-Fiesta-RS-WRC-/-RRC
Jacek

Anonimowy pisze...

Ciekawe-Robert testuje na gladkim asfalcie,a Kajto na totalnym wyrypie.Testuja przed tym samym rajdem?

Ewa pisze...

Jaro 75, mój też, nie spodziewałam się takich złośliwości, przecież Robert dopiero szuka właściwego pilota. Kościuszko znowu sobie nagrabił.

dom86# pisze...

Asfalt może i gładki ale mokry i zdradliwy. Nadchodzący rajd nie jest przypadkiem na śniegu? Za info w tej sprawie będę wdzięczny ;)
Poniżej kolejny film z testów Roberta:

http://www.youtube.com/watch?v=UdzupGGAC_Y&feature=youtu.be

Co do Kościuszki, niech sobie gada swoje. Niczego tym nie zmieni. Może być tak, że Lotos faktycznie postanowił maksymalnie poświęcić uwagę=pieniądze talentowi Roberta. Jeżeli Kościuszko potrafiłby walczyć z czołowymi zawodnikami nie miałby tego problemu. Niestety dla niego tak nie jest ;)

Anonimowy pisze...

Lotos wykłada kasę i zarządza.... współczuję Kościuszce ale, to Lotos decyduje jak najlepiej spożytkować swoją kasę. To sa blaski i cienie sponsoringu. Odgrywanie sie złoścliwościami na RK sa wyrazem braku "klasy"

Anonimowy pisze...

Kosciuch stracil fotel w lotosie, teraz bedziemy ogladac Kubice i Kajtka w ich barwach. Po co lotos mialby wydawac kase na tylu kierowcow. Szkoda go choc wynikow nigdy nie robil. Od wczesnuch lat w rajdach dysponpwaö topowym sprzetem a tytulu powaznego nie zdobyl nawet na polskim podworku. nigdy nie mial wynikow . Angaz w lotosie byl duzum zaskoczeniem.

Anonimowy pisze...

https://m.ak.fbcdn.net/scontent-a.xx/hphotos-prn1/1520757_700975886588077_1109033875_n.jpg

Anonimowy pisze...

https://m.ak.fbcdn.net/scontent-b.xx/hphotos-prn2/1505037_700975726588093_882788033_n.jpg

Anonimowy pisze...

https://m.ak.fbcdn.net/scontent-b.xx/hphotos-ash4/1450040_700975699921429_1026444566_n.jpg

Anonimowy pisze...

https://m.ak.fbcdn.net/scontent-b.xx/hphotos-ash3/1512554_700975969921402_921257178_n.jpg

Anonimowy pisze...

https://m.ak.fbcdn.net/scontent-b.xx/hphotos-ash3/1497601_700975649921434_822542388_n.jpg

Anonimowy pisze...

Polecam zatrzymanie drugiego filmiku na 1:36. Konkurencja nie śpi :)

gnat

Anonimowy pisze...

Nie wiem czy widzieliscie poczatek ostatniego filmu sa kompletnie pozalepiane tylnie blotniki folia w stylu wlukno i niebieska ciekawe czy nowy sponsor czy jakiws tajne przerobki auta.

Anonimowy pisze...

Anonimowy 17:39
Raczej ten:
http://www.ewrc-results.com/carinfo.php?cid=13&spz=1672&t=Ford-Fiesta-RS-WRC-/-RRC

brzęczący rabarbar

Maximus pisze...

Albo śnieg albo błoto,suchego asfaltu raczej nie zobaczymy na przyszłym rajdzie.

Anonimowy pisze...

Ogladajac filmiki troche niepokoi duza podsterownosc Fiesty.W F1 Robert lubil auta podsterowne,ale tutaj auto wyraznie ma ochote wyjechac przodem na zewnatrz. Zreszta chlopaki na testach na pewno sobie z tym poradzili.

nemerif pisze...

Widać proroczy uśmiech na twarzy Roberta... to się nazywa radość z robienia czegoś co się kocha!!!

Anonimowy pisze...

konkurencja haha

http://2.bp.blogspot.com/-s7W4sUriQbs/Ur88ih9tK2I/AAAAAAAAAB4/QHSRuyxfJbo/s1600/vv.jpg

Anonimowy pisze...

http://4.bp.blogspot.com/-OZNkf6dD8V0/Ur8-qO6HgCI/AAAAAAAAACE/UdwoZfye6u8/s1600/kubek1.png

Anonimowy pisze...

http://2.bp.blogspot.com/-apTZyX61w_8/Ur9ALj2WPyI/AAAAAAAAACM/WJ_EugvY74Q/s1600/kubek2.png

Anonimowy pisze...

Widać że jest zadowolony z Fiesty - będzie dobry i ciekawy sezon :)

https://www.facebook.com/photo.php?v=701017269917272

Piotr Kolarski pisze...

Ciekawe czy ten gościu jest faktycznie z VW Motorsport czy to tylko zbieg okoliczności :D

Piotr Kolarski pisze...

Ciekawe czy ten gościu jest faktycznie z VW Motorsport czy to tylko zbieg okoliczności :D

Anonimowy pisze...

Testowany samochód to Ford Fiesta RRC | chassis #30

Rozumiem, że to nim pojedzie w Janner, ale dziwi mnie, że testując tyle mówi o przyszłym sezonie i poznaniu auta, a tak na pawdę nie będzie nim raczej jeździł za często skoro wystartuje w WRC.

Anonimowy pisze...

Pare spostrzezen-Fiesta prezentuje sie ladnie,choc bez rewelacji,bez zaskoczenia.Ciekawe czy WRC bedzie podobne.Ciekawe co pod tym czarnym imitujacym carbon-Vodafone czy moze Grupa Azoty?Robert zasuwa jak zwykle,ale Maciek jakis znudzony?Kiedy Panowie sobie kupia jakies kombinezony?Chyba chca wygladac jak zaloga?Rajdy obserwuje 25 lat i nigdy nie moglem powiedziec,ze mamy polska zaloge,mogaca zamieszac w rajdach WRC.Teraz mamy.Dziekuje Robert.Dziekuje Maciek.Dziekuje Lotos.

KolegaGERBERA pisze...

Pan Gerber jako znana mi osoba z Poznania jest człowiekiem bardzo pewnym siebie i bardzo aroganckim.
To wiele osób w światku uraża i stąd niechęć do niego. Każdy po dłuższym czasie stwierdza, że jego pycha i cwaniakowatość uraża innych. Kuba mnie już nawet przestał poznawać mimo, że razem chodziliśmy do szkoły. Jest to przykre.

dom86# pisze...

Film z wypowiedzią Roberta po testach:
https://pl-pl.facebook.com/photo.php?v=701017269917272&set=vb.555335824485418&type=2&theater

Taki szczegół ale jeśli Szczepaniak będzie pilotem Roberta w cyklu WRC, znowu RK będzie mógł mówić Maciuś ;P

dom86# pisze...

Wypowiedź RK o współpracy z Maćkiem. Z tego by wynikało, że może już znalazł właściwą osobę na prawy fotel ;)Czas pokaże, na szczęście dla nas zostało go coraz mniej.

https://www.facebook.com/photo.php?v=701030129915986&set=vb.555335824485418&type=2&theater

MairW78 pisze...

RRC to jest auto zrobione z modelu WRC wiec Jeździ się nim podobnie. Ten sam silnik tylko mniejsza zwezka na turbo i bardziej uboga aerodynamika.

Anonimowy pisze...

@brzeczacy rabarbar
tak, masz rację. Na tych nowych filmikach / zdjęciach wyraźnie wdać numery i to chassis #30
@ Anonimowy 00.39 - ta fiesta jeździła jako RRC i WRC wiec może po prostu zmienią jej (tego egzemplarza) specyfikację na następne rajdy. W sumie dużo tego nie ma (zwężka, spojler, tarcze hamulcowe).
Jacek

Anonimowy pisze...

Okazało się, że news o sponsorowaniu M-Sportu przez Vodafone był tylko głupim żartem! Eh...

Motor & Racing ‏@motoryracing 15 h
We are sorry, it was all a joke. Vodafone will not partner M-Sport, and there is no chinese coupe 2+2 (spanish April's Fools Day)

Marek Wójcik pisze...

Z fotek widać, że coś progi w autku się posypały... Czyżby małe przygody na trasie?
Albo oklejenie auta tandetne ;-)

Anonimowy pisze...

Podsterowny ten Ford

serek pisze...

Tez sie zastanawiam czy nie za dużo tej podsterownosci. Ale Robert woli taka charakterystykę. Jakby co to mam nadzieje, ze poradzą sobie z ustawieniami...

Anonimowy pisze...

Ta czesc samochodu jest jak by zaslonieta Moze to miejsce dla kolejnego sponsora? Np grupa azoty? Chyba ze napis RK jsk na subaru?

dom86# pisze...

Tylko tak. Ciekawe na ile ta Fiesta RRC jest podobna do Fiesty R5 którą RK będzie startował w nadchodzącym sezonie WRC

Anonimowy pisze...

Fajnie brzmi ten ford, Robert na tych lukach dosc czesto widac dociaza przod przednim hamulcem.

Anonimowy pisze...

Będzie startował Fiestą WRC, a nie R5!

Anonimowy pisze...

No to koniec Vodafone/M-sport sponsorship joke.

http://www.worldrallyblog.com/2013/12/29/wrc-news/funny-end-vodafone-sensation/

http://www.worldrallyblog.com/2013/12/28/wrc-news/m-sport-partner-vodafone-2014-season/

dom86# pisze...

@15:18

Dzięki za info :) To zupełnie zmienia postać rzeczy.

Anonimowy pisze...

Najwazniejsze ze Robert zadowolony ze wspolpracy z pilotem oraz samochodu

untrusted pisze...

kosciuszko dostal swoja szanse ale jej nie wykorzystal bo troche zabrakło talentu szkoda jednak ze nie potrafi pokazac ze jest gosciem na poziomie i przejsc do ERC z honorem bo to wylewanie kwasu po fakcie fanów mu nie przysporzy :/

dom86# pisze...

@untrusted

Podzielam Twoje zdanie. Może to wina Roberta, że słabo się prezentował na tle najlepszych? To tak np. jakby stanąć nad urwiskiem i wyrzucać pieniądze. Brak talentu, brak pokory i przede wszystkim brak klasy i taktu.
Patrząc na testy, zadowolenie RK (który raczej przyzwyczaił nas do narzekania :)) zapowiada się emocjonujący sezon. Kurcze chciałbym, by nasz nowicjusz zakręcił się w top 4 bądź wyżej :)

ŁukaszRog pisze...

"Polecam zatrzymanie drugiego filmiku na 1:36. Konkurencja nie śpi :)"
Ludzie to jest zwykły gość w bluzie VW do kupienia dla każdego fana marki. Zacznijcie trochę myśleć. https://volkswagenstore.co.uk/products/mens-wrc-softshell-jacket

Maximus pisze...

Dom86 patrz realnie-5-6 miejsce w I sezonie to maks.Niedługo się okaże kto miał racje.Pamiętajmy,że WRC to najlpsi z najlepszych na świecie i to,że już tam jest to wielki sukces!

Anonimowy pisze...

w końcu postanowiłem uświadomić co niektórych, na temat samochodu jakim startuje Robert, moze dostanie nowy na sezon 2014 a tym starym z sezonu 2013 tylko testuje, ale Ford Fiesta RS W specyfikacji WRC i RRC ma to samo DNA ta sama buda ten sam silnik , czyli ten sam samochud na jednych tablicach rejestracyjnych ,który w 6 godzin może być przebudowany z RRC do specyfikacji WRC
poniżej oryginalny tekst ze strony m-sport.co.uk


The Ford Fiesta Regional Rally Car (RRC) is a variant of the Ford Fiesta RS WRC – the rally car which claimed a podium clean sweep at its debut in the FIA World Rally Championship.

Both the Fiesta RRC and the Fiesta RS WRC share the same DNA but the RRC features a 30 mm engine restrictor and aerodynamic modifications to qualify for regional rally championship regulations. The car is supplied as a WRC variant with a kit of parts to enable it to be converted to WRC specification in six hours.

The Ford Fiesta RRC is built to comply with FIA regional rally regulations so customers will be eligible to compete in regional rallies across the globe.

The arrival of the Fiesta RRC means that together, Ford and M-Sport offer a complete ‘Ladder of Opportunity’ for rally competitors to graduate with Ford from national level right through to the top epsilons of the WRC.

pozdr Camillio

Jaro75 pisze...

Ewa
28 grudnia 2013 19:06

Dokładnie :)
Kościuszko zapomniał na jakim etapie jest Robert.
Pretensje może mieć tylko do siebie że przez tyle lat nie zrobił wyniku.
W ogóle od początku jak tylko Robert "wszedł" w rajdy cały czas kąsał Roberta i się w końcu zdziwił.
W wypowiedziach zabrakło klasy i samokrytyki a rajdach telntu,poświęcenia i cieżkiej pracy.
Ale uczciwie mogę powiedzieć że parę lat temu liczyłem że coś osiągnie i życzyłem Mu tego ale teraz dużo stracił w moich oczach.

Pozdrawiam :)

Anonimowy pisze...

SCHUMACHER mial wypadek na nartach trafil w bardzo ciezkim stanie do schpitala jest zagrozenie zycia jego stan ulegl wlasnie pogorszeniu ma uraz muzgu.Do szpitala w Grenobel zostal wezwany znany profesor neurohirurg z francji.

dom86# pisze...

@Maximus
Napisałem, że chciałbym Top4 ;) Życie zweryfikuje wszystko wiadomo. Robert jedzie cały sezon, nowe trudne szutry itd. Na asfaltach wiadomo, że łatwiej będzie. Nie ma co się spinać. Pozdrawiam

ŁukaszRog pisze...

Według TVN24 nic poważnego się mu nie stało, jest przytomny.

dom86# pisze...

Nie ma zagrożenia życia Schumiego. Spokojnie :)Tak podaje francuska agencja AFP.

Anonimowy pisze...

on board z testow https://www.facebook.com/photo.php?v=701468559872143&set=vb.555335824485418&type=2&theater

Maximus pisze...

Anonimowy skąd ty masz takie informacje?z tego co prześledziłem serwisy to podają wszędzie,że ma uraz głowy ale jego życiu nic nie zagraża i nie jest tak żle.Ciekawią mnie twoje żródła..

Mateusz Cieślicki pisze...

Niestety, napływają coraz gorsze informacje o Schumacherze. Nawet, że stan jest krytyczny :(

Maximus pisze...

kur...ale doła złapałem.Mam nadzieje,że wszystko będzie OK!.Na głupich nartach idzie życie stracić,a co dopiero rajdy...

MairW78 pisze...

Coooo???? Cos sie koledze wszystko pomieszalo!!!! Kubica nie bedzie jezdzil R5 tylko WRC ale widze kolega nie smiga w temacie i nie rozróżnia tych samochodów.

Anonimowy pisze...

http://sport.tvn24.pl/f1,116/niepokojace-informacje-o-stanie-schumachera-wylew-krwi-do-mozgu,383019.html

Mateusz Cieślicki pisze...

Francuska telewizja jest na miejscu, jest źle i miejmy nadzieję, że Schumacher to przeżyje :(

Ewa pisze...

Co za paradoks, zaszkodziła mu prędkość. Trzymam kciuki za niego i bardziej rozumiem Roberta.Mam nadzieję, że silny organizm sportowca wytrzyma.

dom86# pisze...

Oby Schumacher z tego wyszedł eh. Jak powiedział RK, jeżeli bałby się o swoje życie z domu by nie wychodził bo nogę za chwilę złamie. Przeklęty los nie wiadomo kiedy nas dotknie. We mnie trzy lata temu wjechał dziadek 80 lat. Byłem kilka set metrów od domu, zza zakrętu na mój pas ruchu, czołowo...
Trzymam kciuki za Michaela.

Anonimowy pisze...

Do przetłumaczenia w google:
http://rmcsport.bfmtv.com/info/557795/schumacher-victime-d-un-accident-ski/

Mateusz Cieślicki pisze...

Jest oficjalne potwierdzenie - stan krytyczny Schumachera, wprowadzono go w śpiączkę :( Echh

Anonimowy pisze...

"Michael Schumacher jest w stanie krytycznym, mamy nadzieję, że wygra ten wyścig" - poinformowali rzecznik szpitala oraz menedżer kierowcy w oficjalnym oświadczeniu.

Anonimowy pisze...

SCHUMACHER nie zostal wprowadzony w spiaczke zapadl w nia po wypadku do kturego doszlo przez zderzenie z innym narciarzem po czym Schumacher uderzyl glowa w skale mimo kasku uraz jest ciezki byl operowany walczy o zycie.

Anonimowy pisze...

Mateusz będę bardzo wdzięczny jeśli będziesz informował tutaj w komentarzach co z Schumim jeśli dasz radę.
Jestem w szoku w szoku jakim byłem 4 lutego 2011 roku.
Nie dociera do mnie to co sie dzieje.

serek pisze...

w takiej chwili bez względu na animozje życzmy MS powrotu do zdrowia :(

Mateusz Cieślicki pisze...

Dobrze, będę. Najnowsze informacje są takie - Michael z synem jeździli poza wyznaczonym szlakiem, upadł na głaz i mimo że miał kask doznał obrażeń głowy. Początkowo był przytomny, został przetransportowany do lokalnego szpitala, tam stracił przytomność, zapadł w śpiączkę i został przetransportowany do Grenoble, gdzie tomograf wykazał konieczność operacji (wylew krwi do mózgu). Jest już po operacji, ale nadal jego stan jest krytyczny i jest w śpiączce.

Anonimowy pisze...

Mateusz informacje o jezdzie SCHUMACHERA poza szlakiem sa nie prawdziwe ze z synem tak , do zderzenia doszlo na skrzyzowaniu szlaku czerwonago z niebieskim po czym uderzyl w skale.

Anonimowy pisze...

Bardzo cenię tą stronę za szybkie i ciekawe informacje na temat startów Kubicy i dodatkowe informacje.

Ale Kalendarz startów Kubicy jest od dawna nieaktualny. Nie można by na nowy rok zaaktualizować?

Anonimowy pisze...

SCHUMACHER na godzine 11 jest zapowiedziana konferencja prasowa ze szpitala. Brawn i Todt byli juz w szpitalu mysle ze wszyscy fani f1 i nie tylko myslami jestesmy z nim SCHUMI WALCZ !!!!!

Auto pisze...

W skupieniu, 3mamy kciuki za Szumiego! Czekamy na 11.

Ewa pisze...

Jednak Szumi jechał poza trasą, współczuję niemieckim kibicom.

Anonimowy pisze...

w tvn24 - kierowca rajdowy Michael Schumacher - kompletny brak wiedzy- zreszta jak zawsze . Szybkiego powrotu do zdrowia!

livelongandhappy pisze...

Schumacher jest w stanie krytycznym, dlatego, ze to domyslny stan kazdego kto przechodzi operacje mozgu. Poniewaz na poczatku byl swiadomy, pozniej stracil swiadomosc, to najprawdopodobniej mial krwotok (albo ponad oponami mozgowymi, albo do mozgu) ktory budowal cisnienie w czaszce. Lekarze najprawdopodobniej usuneli krew, zeby zmniejszyc obrzek, ktory jest bardziej niebezpieczny niz sam krwotok. Po takim zabiegu, kazdy jest w stanie kytycznym - lezy na oddziale intensywnej terapii, zaintubowany i spiaczce farmokologicznej. Nie oznacza to natomiast, ze jego stan nagle ulegl pogorszeniu, wbrew temu co pisze gazeta.pl.

livelongandhappy pisze...

btw. beda go trzymac w spiaczce jeszcze przez kilka dni, wiec uzbrojcie sie w cierpliwosc. Na konferencji byc moze powiedza, czy mial tzw. diffusive brain injury, ktore jest bardzo niebezpieczne, i czasem zdarza sie w traumatycznych obrazeniach. To mozna zauwazyc na skanach z tomografii komputerowej, wiec lekarze juz to powinni wiedziec. Jezeli byl to krwotok pomiedzy czaszka i oponami mozgowymi, i zajeli sie nim dostacznie szybko, to powinien byc ok po rehabilitacji. Jezeli nie, to cisnienie krwi moglo spowodowac obrazenia neurologiczne.

livelongandhappy pisze...

diffusive axonal injury, nie diffusive brain injury sorry.

Anonimowy pisze...

A więc jednak. Obrażenia są bardzo poważne. Uszkodzenie mózgu, to chyba najgorsze co może się przytrafić... Oby Michael przeżył. Tylko czy odzyska pamięć i świadomość... Oby przeżył i nie stał się tgzw. "roślinką". To bez wątpienia czarny dzień w historii motorsportu.
---
Qu

Anonimowy pisze...

SCHUMACHER wedlug lekarzy doznal 2 urazow 1 uraz samej masy mozgu przy uderzrniu w skale 2 przez wylew krwi i ucisk na mozg oba bardzo powazne .

livelongandhappy pisze...

Skad masz zrodlo na temat uszkodzenia masy mozgu? Pytam sie, bo jestem ciekaw jakiego dokladnie uzyli sformulowania. Jedno z dwoch mozliwych uszkodzen ma bardzo zle rokowania a drugie ok, zaleznie od tego jak jest powazne.