Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

sobota, 14 grudnia 2013

Robert Kubica i Jakub Gerber wygrali Ronde Citta di Sperlonga! (filmy, zdjęcia) [Aktualizacja 23:00 - sporo zdjęć, na Monte Carlo z Gerberem]

Robert Kubica i Jakub Gerber wygrali 3 z 4 OS-ów Ronde Citta di Sperlonga i z ogromną przewagą triumfowali w całej imprezie, wyprzedzając załogi w znacznie silniejszych autach. Współpraca Polaków wydaje się być coraz lepsza. Poniżej znajdziecie filmy i zdjęcia z tego rajdu.


LIVE TIMING RAJDU WŁĄCZYCIE TUTAJ


Przypomnijmy informację najważniejszą, która została ogłoszona wczoraj - Robert Kubica w przyszłym sezonie przejedzie wszystkie 13 rund WRC za kierownicą Forda Fiesty WRC, przygotowanej przez M-Sport. Zespół Polaka będzie sponsorowany przez Lotos. Kontrakt został podpisany prawdopodobnie na rok, a jeszcze nie znamy nazwiska pilota, z którym będzie jeździł Robert.

W Ronde Citta di Sperlonga, Kubica wystartuje wraz z Jakubem Gerberem. Polacy, ponownie jak w Ronde Citta dei Mille, pojadą Peugeotem 207 S2000, przygotowanym przez Erreffe.

Program rajdu

W Ronde Citta di Sperlonga kierowców czekają 4 przejazdy liczącego 9,4 km odcinka La Magliana. W sobotę odbędzie się oficjalna prezentacja oraz zapoznanie z trasą, które rozpocznie się o godz. 16.

Rywalizacja na dobre zacznie się w niedzielę o godz. 8:04. Robert Kubica i Jakub Gerger wystartują z numerem 5.

Oto rozkład OS-ów:
godz. 8:04 - OS 1 - La Magliana 1 (9,4 km)
godz. 11:01 - OS 2 - La Magliana 1 (9,4 km)
godz. 13:58 - OS 3 - La Magliana 1 (9,4 km)
godz. 16:45 - OS 4 - La Magliana 1 (9,4 km)

Oto trasa rajdu:


O samochodzie

Robert wystartuje z numerem 5-tym w Peugeocie 207 S2000 i będzie to drugi jego występ w tym samochodzie, po niedawnym Ronde Citta dei Mille, gdzie nie obyło się bez problemów technicznych (urwana półoś). Auto będzie miało zamontowaną łopatkę przy kierownicy do zmiany biegów. Samochód, powstały w 2007 roku, ma 2-litrowy silnik i 6-biegową skrzynię biegów. Waży 1200 kg.

Rywale

W całym rajdzie wystartuje aż 108 załóg, a w klasie S2000, w której będzie jechał Robert, zobaczymy 12 aut. Oczywiście, Kubica jest zdecydowanym faworytem tej rywalizacji. Z pierwszymi numerami startowymi pojadą dwa auta R4 oraz 2 auta WRC - Fordy Focusy z 2008 roku.


Całą rywalizację we Włoszech będziemy śledzić w tym wpisie, zapraszam!

Aktualizacja

Jeden z hiszpańskich portali napisał, że Volkswagen złożył pismo w FIA, w którym sprzeciwia się zezwoleniu M-Sport na używanie w jego samochodzie dla Roberta Kubicy łopatki zmiany biegów przy kierownicy. Nie są to jednak potwierdzone informacje. Przypomnę, że Robert używa łopatki działającej z pewnym opóźnieniem, tak aby nie miał żadnej przewagi nad innymi kierowcami.

Coraz więcej mówi się również o tym, że to jednak Maciej Szczepaniak będzie pilotem Kubicy w przyszłym sezonie. Póki co są to jednak tylko plotki.


Aktualizacja godz. 14:20

Przygotowania Roberta do startu (fot. Luigi Mandarelli):




Aktualizacja niedziela

Tak trenował wczoraj Robert:


Aktualizacja godz. 8:20

Kilka zdjęć autorstwa Edwina Mroza z wczoraj:


Aktualizacja godz. 8:20

Po przejeździe 5 załóg w pierwszym OS-ie, Robert Kubica jest liderem rajdu. Polak wyprzedził drugą załogę o prawie 3 sekundy!

Aktualizacja godz. 8:40

Wszystkie mocne auta dojechały już do mety i chyba można już bez większego ryzyka stwierdzić, że Robert Kubica wygra 1. OS Ronde Citta di Sperlonga!

Aktualizacja godz. 11:05

Drugi OS został rozpoczęty, a tak Robert jechał podczas pierwszego:


Aktualizacja godz. 11:18

Robert Kubica jest już na mecie 2. OS-u. Polak ponownie uzyskał znakomity czas - 13 sekund lepszy od tego z pierwszego przejazdu i prowadzi w tej próbie.

Aktualizacja godz. 11:35

Robert Kubica wygrał również 2. OS Ronde Ciita di Sperlonga z ogromną przewagą nad rywalami. Czas 6:25,7, który wykręcił Robert w drugim przejeździe, to rekord tej trasy!
Aktualizacja godz. 13:00

Film z przejazdu:


Robert w kombinezonie już bez logo Citroena:

A tak będzie prawdopodobnie wyglądał jego samochód w przyszłym sezonie:
Aktualizacja godz. 14:05

Rozpoczął się już 3. OS Ronde Citta di Sperlonga. Niebawem na trasie będzie Robert.

Aktualizacja godz. 14:15

Robert Kubica jest póki co najszybszym kierowcą w 3. OS-ie Ronde Citta di Sperlonga. Czasy na tej próbie były około 30 sekund wolniejsze niż na poprzednich. Drugi OS został przerwany po przejeździe 15 załóg. 

Aktualizacja godz. 14:35

Robert Kubica wygrał kolejny OS Rajdu Ronde Citta di Sperlonga. Polak ma już ponad 35 sekund przewagi nad drugim z kierowców.
Aktualizacja godz. 15:45



fot. Rocco Bianchi
Aktualizacja godz. 16:45

Rozpoczął się ostatni OS Ronde Citta di Sperlonga. 

Aktualizacja godz. 17:00

Robert Kubica i Jakub Gerber ze świetnym czasem ukończyli ostatni OS Ronde Citta di Sperlonga i zapewnili sobie zwycięstwo w całej imprezie, niezależnie od wyników pozostałych kierowców, którzy jeszcze są na trasie. 

Aktualizacja godz. 18:05

Robert i Jakub byli drudzy na ostatnim OS-ie, ale i tak z ogromną przewagą wygrali Ronde Citta di Sperlonga. Gratulujemy!

 
Aktualizacja godz. 19:25

Zdjęcia Roberta:





fot. www.facebook.com/KubicaOfficial
Erreffe Rally Team

Erreffe Rally Team

Erreffe Rally Team

Erreffe Rally Team
Aktualizacja godz. 20:35

Jakub Gerber widnieje obok Roberta Kubicy na liście zgłoszeń Rajdu Monte Carlo.




Aktualizacja godz. 23:00

fot. Alessandro Bugelli



Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i OneStopStrategy
  

70 komentarzy:

patryktos pisze...

Witam;) oby obyło się bez problemów. Robert gazuuuu!!!!!!

Anonimowy pisze...

Zawsze jak Kubica jedzie z Gerberem moje obawy wzrastają o 200%. Chciałbym żeby Kubica znalazł sobie innego pilota.

Anonimowy pisze...

Mateusz o co dokładniej chodzi z aferką związaną z Volkswagenem? Podobno złożyli oficjalny protest do FIA na łopatkowy system zmiany biegów dla Roberta w Fieście WRC

Anonimowy pisze...

@anonim 9:56
Dlaczego? Obarczasz całą winną za ten nieszczęsny wypadek Jakuba? To bardzo niesprawiedliwe.

Krążą jakieś plotki, że w przyszłym roku pilotem Roberta może być M. Szczepaniak ze względu na jego doświadczenie w WRC. M. Kościuszko wciąż leczy tę kontuzję kręgosłupa.

Anonimowy pisze...

Według tego artykułu Volkswagen wysłał do FIA sprzeciw w sprawie łopatki w aucie Roberta. Podobno dziennikarz, który napisał ten artykuł nie jest zbytnio wiarygodny, więc póki co należy na to patrzeć z przymrużeniem oka.
http://motor.as.com/motor/2013/12/13/mas_motor/1386933658_966307.html

Anonimowy pisze...

Po prostu zawsze jak Kubica jedzie z Gerberem to w głowie mam ten nieszczęsny wypadek.
Wiem ze to nie jego winna, ale chcąc czy nie chcąc niestety zawsze będę o tym pamiętać.
Kubica na szczęście ma lepsze podejście niż moje i pewnie nie rozpamiętuje tego tak jak niektórzy jego fani.
Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

FIA powinno zmienić regulamin i pozwolić używać łopatek każdemu kierowcy , wtedy bedzie sprawiedliwie . Inną sprawą jest protest czołowego Teamu WRC dysponującym najlepszym samochodem - czyżby jakieś obawy?

Adrian Kozioł pisze...

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=631074856939265&set=o.184774444905250&type=1&ref=nf

Paweł Zięba pisze...

Robert jeździ po Włoszech a VW nie próżnuje i prowadzi testy przed Monte Carlo 2014
http://www.youtube.com/watch?v=Sy89V0epBKE

Hyundai też testuje

http://www.youtube.com/watch?v=IN6bTOoR1Co

Ciekawe czy M-Sport - Lotos ma przewidziane jakie testy :?:

Paweł Zięba pisze...

testy listopadowe Hyundai
http://www.youtube.com/watch?v=_9_iFaTKU90

Marek Wójcik pisze...

Na własne oczy czytałem informację, że łopatka używana przez Kubicę jest w jakiś sposób "spowolniona" aby Robert nie miał przewagi nad innymi kierowcami...
Zapewne więc jakiś pseudo-"znafca" zajudził i czeka, aż reszta prasy złapie haczyk...

Anonimowy pisze...

Dźwigienki do zmiany biegów pod kierownicą zostały zakazane ze względu na koszty (mechanizmy wykonawcze i ich ciągłe udoskonalanie). Sam system zmiany biegów jest taki sam jak przed zmianami - różnica jest tylko w dźwigni po prawej stronie która służy do sekwencyjnej zmiany (jak w motocyklach) biegów - tutaj zgodnie z przeciążeniami czyli bieg w dół przesuwamy do przodu i bieg w górę przesuwamy do tyłu.
To są cały czas skrzynie półautomatyczne tak jak w roku 1998 i później. Kierowca nie musi zajmować się pedałem sprzęgła podczas jazdy (sprzęgło używane jest tylko podczas startu i zatrzymania). Odchodzi kupa roboty z wyrównywaniem obrotów podczas redukcji w czasie hamowania. Dla mnie jako starego kibica to źle (zabrano jedną z 4 czynności wykonywanych przez kierowcę) - tradycyjna obsługa powinna być zachowana choćby ze względu na tradycję i utrzymanie poziomu trudności dla kierowców. Ale z drugiej strony ten system umożliwia dzisiaj jazdę jednemu z 2 największych kierowców sportowych w historii. Co znacza że już słowa złego na półautomaty nie powiem)). W sumie Robert miał już do czynienia z ręczną skrzynią sekwencyjną w F3 (np. Macao) i jak wiemy poradził sobie wybornie. Poza tym moim zdaniem nie ma systemu i pojazdu z którym Robert nie dałby sobie rady).

Wracając do tematu - nie wierzę że VW wystosował tego typu pisemko do FIA to byłaby kompromitacja w oczach pozostałych zespołów i kibiców. To byłoby wyjątkowo ohydne.

Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

co, już zaczęły się obawy o szybkość Roberta?, niech Ogierowi przytrzasną porządnie prawą rękę i składają wniosek do FIA o łopatkę, .. będzie sprawiedliwie hehe

Anonimowy pisze...

Dokładnie,raczej mało prawdopodobne żeby tak poważny zespół jak VW bawił się w ten sposób. A po drugie skoro FIA sama wydała zgodę na wprowadzenie tego rodzaju systemu w samochodach którymi podróżuje Robert,to raczej wątpliwe żeby teraz się z tego wycofali.Plotki,plotki,plotki:).

Anonimowy pisze...

@ 11:18
W biznesie nie ma określenia typu "coś ochydnego", jeśli angazuje sie miliony dolarów to "cos ochydnego" ma bardzo małą cenę i jest z inwestycyjnego punktu widzenia najmniejszą inwestycja, a nikt a tym bardziej Niemcy nie ZANIEDBAJĄ okazji do przechylenia na swoją korzyść jakichkolwiek możliwości

asertywny nonkonformista pisze...

Ja wierzę w ten protest i myślę, że jeżeli Robert zacząłby wygrywać część oponentów będzie domagać się używania przez niego "normalnej" skrzyni biegów... a jak to nie wyjdzie będą coraz głośniej mówić o tym, że wygrywa tylko dzięki nie odrywaniu ręki od kierowcy. Frustracja zawsze rodzi agresję i będzie zupełnie jak w przypadku Red Bull reszta świata, gdzie co chwilę są podejrzenia o nieuczciwą grę...

Anonimowy pisze...

ale chamstwo ze strony VW. FIA wyraziło zgodę na to już wcześniej i na pewnie odrzuci protest VW, a ten będzie mógł szybkość Kubicy w natchodzącym sezonie tłumaczyć łopatką - normalnie żenujące. Może faktycznie Kubica miał jechać VW ale zrezygnował i teraz VW się mści. Jak to się potwierdzi to atmosfera na początek sezonu będzie niesmaczna. Jak zwykle interesy i kasa jest ponad piękno sportu i rywalizacji. A jeżeli FIA przychyli się do protesu VW no to prawdopodobnie Kubica nie wystartuje.

Anonimowy pisze...

Te dwa Fordy z 2008 roku to są Focusy.

Anonimowy pisze...

@ 12:23...
Drogi kolego, to nie jest chamstwo ze strony VW i nie powinniśmy w ten sposób traktowac ewentualnego protestu. WRC nigdy nie była prawdziwym sportem (przypomne w sporcie wszyscy maja miec równe szanse na zwyciestwo ) VW pilnuje swoich interesów i słusznie. NIECH KAŻDY PILNUJE SWOICH. Możemy miec nadzieję, że ich potencjalna skarga zostanie odrzucona, jesli nie to kubica dowali im i tak przy pomocy zwykłej skrzyni sekwencyjnej.
W moim Lancerze mam i łopatki i sekwencyja skrzynie i wygoda używania łopatek ponad wszelką wątpliwośc jest ponad wszelkie inne wynalazki!

asertywny nonkonformista pisze...

Z drugiej strony VW jak przegra powinien wystąpić o możliwość używania łopatek przy kierownicy i powinien mieć prawo do tego.

Anonimowy pisze...

Ronde Citta di Sperlonga - szkoda, że organizatorzy nie mają bieżącej info na stronie rajdu - przynajmniej ja się do niej nie dokopałem. Robert JEDZIE... Rozumiem, że jak nie możemy być z tym na bieżąco to piszemy o czym innym. Ale może ktoś znalazł jakiś kanał bezpośredni...

Anonimowy pisze...

Najnowsze zdjęcia Kubicy z Ronde Citta di Sporalonga https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10201132261970989&set=pb.1302641967.-2207520000.1387022904.&type=3&permPage=1

AK

Anonimowy pisze...

@12:43... czemu nie tylko, komu mają zamiar zmiazdżyć dłon czy rękę?? Bo to było podstawą i uzasadnieniem o dopuszczenie łopatki zmiany biegów...

ŁukaszRog pisze...

W biznesie nie ma określenia typu "coś ochydnego", jeśli angazuje sie miliony dolarów to "cos ochydnego" ma bardzo małą cenę i jest z inwestycyjnego punktu widzenia najmniejszą inwestycja, a nikt a tym bardziej Niemcy nie ZANIEDBAJĄ okazji do przechylenia na swoją korzyść jakichkolwiek możliwości

Tylko zauważ że oni tam jeżdżą raczej w celach promowania marki, a takim pismem VW raczej by sobie zaszkodził niż pomógł.

Anonimowy pisze...

PS anonim z 12.53... W odróżnieniu od niektórych postów, uważam, że bardzo dobrze że Robert jedzie z Gerberem - z co najmniej kilku ważnych powodów. Jeśli tylko Jakub miałby czas, to byłoby bardzo dobrze, żeby pojeździli razem
przyszły sezon...

Anonimowy pisze...

Tylko zauważ że oni tam jeżdżą raczej w celach promowania marki, a takim pismem VW raczej by sobie zaszkodził niż pomógł.
14 grudnia 2013 13:59

Niestety się mylisz.... jak bedzie nagłośniane ewentualne zwyciestwo ??
Wszystkie sportowe magazyny, dzienniki, news i akcje promocyjne własne VW. A o takim protescie , jedna dwie wzmianki na dole czwartej strony. Bez znaczenia. Miliony obejrzą info ze zwycięstw setka może zainteresuje się detalem.
Liczy się globalne oddziaływanie tylko to sie liczy co sie przekłada na sprzedaż, reszta to środki do osiągnięcia tego celu. Dla nas przykre, ale to są realia

Maximus pisze...

FIA dokładnie badała "operacje zmiany biegów",i tak wszytko ustawiła,że Robert wogóle nie ma przewagi przy zmianie biegów a dodatkowo ma mase problemów z hydrauliką a szczególnie z ręcznym.Walić szwabów!

Anonimowy pisze...

Gdybym miał możliwość wyboru to zdecydowanie wybrałbym opcję, którą ma obecnie Robert czyli łopatkę. Co prawda w zakrętach kierowcy raczej biegów nie zmieniają (nie mylę się prawda?), ale w rajdach szutrowych (70 proc. sezonu) wielokrotnie trzeba walczyć z koleinami, kamieniami, podbiciami różnego typu i zdecydowanie jest lepiej mieć możliwość cały czas trzymania obydwu rąk na kierownicy. Małe znaczenie ma rodzaj zmiany biegów na asfaltach, ale rajdów asfaltowych jest w sezonie bardzo mało.
Idealną sytuacją byłaby decyzja FIA, że każdy może w aucie WRC zastosować sobie albo konwencjonalną zmianę biegów (jak teraz) albo zmianę jaką ma Kubica. To jest kolosalnie ważna sprawa, nie widzę absolutnie żadnego skandalu (jeśli oczywiście protest VW nie jest plotką).
PS. Sugestia, że Ogier już drży oprócz śmieszności tej tezy zaczyna mi przypominać "walkę z Heidfeldem" toczoną na polskich forach w latach 2006 - 2009, zamiast kierować pretensje do Theissena i szefostwa w Monachium. Mateusz, stawiam wszystko, że w 2014 roku będziesz wielokrotnie usuwał wpisy obrzydliwe odnośnie Ogiera, zobaczysz, już widzę jak sytuacja zaczyna sie rozwijać...

Anonimowy pisze...

Mateusz,nie masz nic do przekazania na temat protestu VW...?

karol

Mateusz Cieślicki pisze...

karol - a przeczytaj sobie wpis i aktualizacje...

Anonimowy pisze...

VW moze pomarzyc pozytywnym rozpaczeniu protestu,jestem pewien ze pan Todd ich poprostu oleje.

Piotr Dudzik pisze...

Abstrahując od tematu łopatki, wspaniale brzmi ten system podtrzymania turbo w tym polo. Chichocze jak ur/sport quattro :)

Anonimowy pisze...

VW to Rampf... Czemu to nie dziwi?

Anonimowy pisze...

Być może ktoś z VW posiedział na onboardami Roberta, pomierzył przerwy pomiędzy zmianami biegów i stwierdził, że są za krótkie w porównaniu do innych kierowców.


a.t.

Grzegorz Kuczmik pisze...

Dwie foty z dzisiaj:
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1412675_694009897284676_224209150_o.jpg
pic.twitter.com/UrLdOHWHpN

Jutro wczesna pobudka i jazda, do jutra !

Anonimowy pisze...

na jutro, raczej na dzisiaj, zycze RK, wszystkim prawdziwym kibicom Roberta i oczywiscie mnie samemu bardzo dobrego rajdu bez zadnych zbednych przygod technicznych czy jeszcze innych. To wtedy moze zatkaja sie ryje tych, co tylko czychaja, aby cos Robsonowi nie wyszlo, no i wtedy dawaj, negatywne komentarze :)

robert (z Braunschweig)

Anonimowy pisze...

Super Robcio

Anonimowy pisze...

drugi OS... mam nadzieje że z każdym OS-em przewaga będzie rosła....

Anonimowy pisze...

na 2 OS juz konkretnie Robert dołozył 13 sekund ! 6:25,7

Anonimowy pisze...

Ale ich leje :)

Anonimowy pisze...

Zatrzymali ten rajd czy coś? LT nie działa.

Blaz pisze...

Czekam z niecierpliwością na start sezonu. Mam nadzieje ,że to Jakub będzie pilotem Roberta.

Anonimowy pisze...

15 grudnia 2013 11:47
twoje stanowisko i teksty sa niepoważne i żenujące, niech to niech tamto, opanuj sie człowieku

Anonimowy pisze...

Nie zrozumiałeś ironii.

Anonimowy pisze...

No niestety, ale można sie było spodziewać takiego protestu....w zeszłym sezonie Robert o nic poważnego nie walczył wiec nie było problemu. W tym to co innego.....zresztą bodajże w pażdziernikowym wywiadzie Matton sygnalizował ze z łopatkami w ewentualnym WRC może być wielki problem.
VW nie robi nic niestosownego, sporty motorowe to bardzo drogi biznes i nie ma tu zmiłuj. Bezwzględna gra, w F1 zespoły często oprotestowują mniejsze modyfikacje u rywali.

Anonimowy pisze...

Te nowe Fiesty mają przody trochę jak w DB9. Ciekawie to wygląda. Oby były też szybkie.
---
Qu

dom86# pisze...

Co do tego całego protestu... Niech wystosują pismo do FIA by Ogier mógł tak jak Robert zmieniać biegi łopatką i już. Niech przestaną lamentować ;) Jeszcze sezon nie ruszy a już mają pełne portki ;) I to kto, ekipa mistrzowska z najlepszym wozem ubiegłego sezonu.

Wiater pisze...

Robert miecie rywali :) Co do protestu VW to myślę że FIA zbłaźniłoby się gdyby protest uwzględnili... Ale niestety VW jako mistrzowie mogą mieć teraz znacznie większy wpływ na decyzje sędziów niż przed rokiem... Oby wszystko się wyjaśniło :) Chociaż myślę że Robert i z drążkiem da sobie radę :D

Anonimowy pisze...

Po różnicy odsadzenia między pierwszym odcinkiem, a kolejnymi dobitnie widać umiejętności Roberta zapamiętywania trasy wyniesione z jazdy po torach wyścigowych. Szkoda, że w WRC odcinków nie przejeżdża się kilkakrotnie, góra 2-krotnie i są za długie żeby wszystko spamiętać. Wówczas nawet Ogier mógłby czuć się zagrożony:)

Anonimowy pisze...

15 grudnia 2013 11:47
a na pewno wiesz co to ironia???

Anonimowy pisze...

dom86# pisze... jezu co on wypisuje.....

Szanujmy naszych wrogów jeśli sami chcemy być sznowani. Zapewne możemy łatwo znaleźć argumenty aby dodawać sobie pewności, aby podziwiać naszych zawodników ... poniżanie innych, poniżanie naszych konkurentów zminiejsza doniosłość ewentualnego, późniejszego zwycięstwa.....
nie rubmy z rajdów/F1 hali bokserskiej, proszę

Anonimowy pisze...

Wiem. Myślę, że po prostu nie nadajemy na tych samych falach i tyle. Nie chcę się wdawać w nic nie wnoszące (oprócz eskalacji słownej agresji do której, jak czuję, jeden krok) utarczki słowne. Myślę, że jako prawdziwi kibice Roberta, fani sportów motorowych i czytelnicy tego (genialnego) bloga, powinniśmy mieć do siebie szacunek i odrobinę wyrozumiałości, nawet jeśli jakiejś opinii nie uda się sformułować na tyle udolnie, żeby wszyscy (lub ktokolwiek) poczuli co tak naprawdę chciał przekazać jej autor. I tak wszyscy chcemy jak najlepiej dla Roberta i dla polskiego motorsportu.

Anonimowy pisze...

ciesze sie, z każdego zwyciestwa RK sie cieszę, czekamy na kolejne informacje o protestach, i przyszłych rajdach.
Podziekowanie i pokłony dla Super blogera P. Mateusza!!!

Anonimowy pisze...

Przegrali ostatni os o 4,3,ale wygrali rajd o 35 s.

Anonimowy pisze...

Wówczas nawet Ogier mógłby czuć się zagrożony:)
15 grudnia 2013 14:39

A myślisz dlaczego VW składa protest, częsą portkami już teraz. Oni dobrze wiedzą z kim będą walczyć.

Anonimowy pisze...

Rajdowe mistrzostwa świata zaczynają się już w
połowie stycznia od Rajdu Monte Carlo. Wcześniej
Kubica będzie jeszcze testował nowe auto.
Nieoficjalnie mówi się też o starcie w Rajdzie
Janner, pierwszej rundzie mistrzostw Europy.

Anonimowy pisze...

A ciekawy jestem czy Robert używał tej łopatki zmienay biegów w dzisiejszym rajdzie???

Mateusz Cieślicki pisze...

Kłócicie się ludzie o bzdurny wniosek, którego prawdopodobnie nie było, zamiast napisać coś o dzisiejszym rajdzie... litości...

Anonimowy pisze...

nie przejmuj się Mateusz. Wytrwałości i cierpliwości w prowadzeniu Bloga.

Anonimowy pisze...

FIA zatwierdziła modyfikacje w aucie Roberta. Z czternastu głosujących trzynaście osób było za. W artykule jest tez wypowiedź szefa Volkswagena, Capito powiedział, że zespół wysłał jedynie zapytanie, a nie protest. Dodał też, że wszyscy czekają na Roberta w WRC.

http://www.rallye-magazin.de/rallyes/wm/nachrichten/news-detail/d/2013/12/15/aufregung-um-kubica-modifikationen/index.html

Błażej Przybyła pisze...

Ja czekam na onboard. Po tym będzie można wyciągać jakieś wnioski co do jazdy Roberta. Ciekaw jestem jak podszedł do tego rajdu. Czy był to głównie test notatek, zgranie z pilotem, zdobywanie doświadczenia i zrobienie kilometrów czy było też miejsce na jazdę na limicie?

Przyznam, że onboard z poprzedniego rajdu zwalił mnie z nóg, bo moim zdaniem widać na nim kolejny duży krok do przodu. Tylko nie mam pojęcie dlaczego w głosowaniu ma tylko 2 głosy, z czego jeden mój;). Z mojego punktu widzenia przecież o to tutaj chodzi - o jazdę Roberta i jego umiejętności.

Jeśli chodzi o dzisiejszą jazdę to wydaje mi się, że Robert poprawił nawroty i szuka kompromisu między poślizgiem, uślizgiem i całkowitą przyczepnością, co widać na niektórych wyjściach z nawrotów.

Mam wrażenie, że Robert czuje, że może zrobić to lepiej od innych - zresztą nie tylko w tym aspekcie jazdy.

Błażej Przybyła pisze...

Poprawka - ma 25 głosów, jakiś błąd wyświetlania na mojej maszynie (widać dopiero po podświetleniu). Pozdr.

Anonimowy pisze...

bylo to co tygryski lubia najbardziej......zapach benzyny i duzo huku .....do tego super widoki jadac wzdloz wybrzeza i co najwazniejsze zdjecie z Robertem oraz autograf....czego chciec wiecej...

Grzegorz Kuczmik pisze...

Mimo, że nie była to runda Mistrzostw Świata czy Europy to widać fajny nastrój i klimat panuje na tym rajdzie. Wiele wesołych, serdecznie do siebie nastawionych osób. Robert kolejny raz dał lekcję jazdy innym rajdowcom, a oni potrafią okazać mu szacunek i mają duży fun że mogli rywalizować z kimś takim. Mam nadzieje, że to nie był ostatni weekend w tym roku, że jeszcze gdzieś pojedzie. Na dzisiaj dzięki wielkie wszystkim za info, zdjęcia i video. Wielkie podziękowania dla autora bloga, Mateusza - za wspaniałą robotę.

Dobra teraz info z ostatniej chwili:
Robert Kubica zgloszony na Rajd Monte Carlo z pilotem Jakubem Gerberem. Z twittera C. Gutowskiego.

Anonimowy pisze...

To, że Jakub Gerber został zgłoszony do Rajdu Monte Carlo wcale nie musi oznaczać, że w nim wystartuje. Przepisy pozwalają na zmianę pilota widniejącego na liście zgłoszeń. Mówił o tym dzisiaj Pan Eryk Mełgwa w programie "Trzecia strona medalu" w radiowej Trójce.

Anonimowy pisze...

Orientuje sie ktos czy m sport planuje jakies zmiany w swojej maszynce , i jak to wyglada wzgledem innych teamow?
pozdrawiam Tomulo13

Anonimowy pisze...

Brawo Robert i Jakub! Dzięki Mateusz!

Anonimowy pisze...

Cudownie jest widzieć jak rywale podrzucają Roberta) Ogólnie widać że atmosfera jest rodzinnie serdeczna. I to są prawdziwi sportowcy, którzy wiedzą że przegrać z Robertem to jak wygrać))No i fajowo że jedzie z Gerberem Monte Carlo - widać że komunikacja działa dobrze.

Jaro75 pisze...

Super :)Robert potrenował i się "zabawił".Kuba widać zadowolony i można powiedzieć że w pewnym sensie szczęśliwy.
Ależ u Roberta widać że to całe Jego życie :)
Lubią Go bardzo.To widać:)

Co do protestu VW, jak to prawda to chyba troszkę przesadzili.Na tym etapie już mają problem do elementu który w niczym nie daje przewagi.
Już bardziej bym ich zrozumiał gdyby chcieli aby Robert jeździł z opaską na oczach :) (-_-)

Anonimowy pisze...

Panie Robercie,

Pana wyniki mnie uszczęśliwiają.