Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

czwartek, 2 stycznia 2014

Robert Kubica w Jänner Rallye - wprowadzenie [Aktualizacja czwartek godz. 17:15 - poznaliśmy malowanie auta na ten sezon, Ilka Minor o Kubicy, zdjęcia auta na Janner]

Po krótkiej świątecznej przerwie wracamy do wielkich emocji związanych z występami Roberta Kubicy. Polak rozpoczyna nowy sezon - z innym pilotem i w innym aucie. Na początek czeka go treningowy start w Jänner Rallye w Austrii, pierwszej rundzie sezonu ERC. Polak wystartuje w nim autem w specyfikacji RRC. Oprócz trudnych warunków czeka go również rywalizacja z mocnymi zawodnikami, takimi jak Kajetan Kajetanowicz. Poniżej znajdziecie wszystkie najważniejsze informacje o tym rajdzie.

Zaczyna się niezwykle intensywny okres kariery Roberta Kubicy. Wizyta w Polsce na Święta przyniosła chyba ostateczne dogadanie się z Maciejem Szczepaniakiem, który - wszystko na to wskazuje - będzie pilotem Roberta w przyszłym sezonie WRC. Ostateczny test tej ewentualnej współpracy to właśnie Jänner Rallye w Austrii.

Było testowanie


Robert wczoraj miał pierwszą dłuższą okazję do testowania auta - Forda Fiesty RRC - którym pojedzie w Jänner. Wspólnie ze Szczepaniakiem kilka godzin jeździli we Francji, a Robert był zadowolony z pracy, którą wspólnie wykonali. Poniżej możecie zobaczyć film z przejazdami Roberta oraz jego wypowiedzi po testach:

Oto wypowiedź Roberta dotycząca startu w Jänner Rallye:


Robert w Jänner Rallye

Będzie to pierwszy raz Roberta w tej imprezie. Kubica traktuje Jänner Rallye jako rozgrzewkę i ostateczny sprawdzian przez początkiem sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata, który nastąpi już za niecałe 3 tygodnie Rajdem Monte Carlo. Wynik będzie zatem dla Kubicy sprawą drugorzędną, ważniejsze będzie zgranie z nowym pilotem, Maciejem Szczepaniakiem, który w imprezie tej będzie startował po raz pierwszy.

Program rajdu:

Impreza składa się z aż 18 Odcinków Specjalnych o długości od 7 do 25 kilometrów. 10 z nich zostanie rozegranych w sobotę (od godz. 8 do 19:30), a pozostałe od godz. 7:45 do 17 w niedzielę. Wcześniej, w piątek, odbędzie się shakedown rajdu oraz Odcinek Kwalifikacyjny, oba o długości niespełna 2 kilometrów.  Zapoznanie z trasą rozpocznie się w środę rano. Pełny program rajdu przeczytacie TUTAJ.

Harmonogram rajdu:
Piątek, 3 stycznia:
godz. 10:00 - Shakedown - Freistadt Trölsberg (1,99 km)
godz. 10:30 - Odcinek kwalifikacyjny - Freistadt Trölsberg - (1,99 km)

Sobota, 4 stycznia:
godz. 08:11 - OS 1 Pierbach 1 (18,99 km) (Zobacz w 3D)
godz. 09:14 - OS 2 Liebenau 1 (10,22 km)
godz. 10:00 - OS 3 St. Oswald 1 (8,30 km)
godz. 10:43 - Serwis (Freistadt)    
godz. 12:04 - OS 4 Pierbach 2 (18,99 km)
godz. 13:07 - OS 5 Liebenau 2 (10,22 km)
godz. 13:53 - OS 6 St. Oswald 2 (8,30 km)
godz. 15:06 - Serwis (Freistadt)    
godz. 15:53 - OS 7 Pregarten 1     (8,76 km)
godz. 16:36 - OS 8 Schönau - St. Leonhard 1 (22,93 km)
godz. 17:50 - Serwis (Freistadt)
godz. 18:47 - OS 9 Pregarten 2 (8,76 km)
godz. 19:30 - OS 10 Schönau - St. Leonhard 2 (22,93 km)

Oto te OS-y na mapie:
Niedziela, 5 stycznia
godz. 07:43 - OS 11 Gutau 1 (8,27 km)
godz. 08:40 - OS 12 UnterweiOSenbach 1 (12,54 km)
godz. 09:15 - OS 13 Arena Königswiesen 1 (7,79 km)
godz. 10:40 - Serwis (Freistadt)
godz. 11:38 - OS 14 Gutau 2 (8,27 km)
godz. 12:35 - OS 15 UnterweiOSenbach 2 (12,54 km)
godz. 13:10 - OS 16 Arena Königswiesen 2 (7,79 km)
godz. 14:00 - OS 17 Bad Zell - Tragwein - Aisttal 1 (25,00 km)
godz. 15:03 - Serwis (Freistadt)
godz. 16:20 - OS 18 Bad Zell - Tragwein - Aisttal 2 [Power Stage] (25,00 km)
 
Oto te OS-y na mapie:


Pełny harmonogram rajdu TUTAJ

Trasa:

Jänner Rallye zazwyczaj odbywa się na śniegu czy oblodzonym asfalcie, ale w tym roku, z racji wysokich temperatur, może to być bardzo błotnista nawierzchnia. Wirtualny przelot nad trasą 3D zobaczycie TUTAJ. Poniżej możecie zobaczyć najlepsze akcje z 2013 roku:




Co w Tv?

Jako że Jänner Rallye to runda ERC, będziemy mogli oglądać relacje w telewizji Eurosport, ale niestety nie będzie ich wiele. Ponownie nie zawiedzie TVP:

Piątek, 3 stycznia
godz. 20:05 - Kronika TVP 1

Sobota, 4 stycznia
godz. 20:05 - Kronika TVP 1
godz. 24:00 - Eurosport - podsumowanie dnia 1

Niedziela, 5 stycznia
godz. 7:15 - Eurosport 2 - podsumowanie dnia 1
godz. 20:05 - Kronika TVP 1

Rywale

Oczywiście jako Polacy, głównego rywala dla Roberta Kubicy w Jänner Rallye upatrujemy w Kajetanie Kajetanowiczu, który startował już w tej imprezie i jest znacznie bardziej doświadczony od Roberta. Kajto już od dawna zasługuje na sukcesy poza Polską i na pewno wszyscy będziemy mocno kibicować obu Polakom. Oprócz nich groźni będą na pewno Andreas Aigner czy Vaclav Pech.

Oto górna część listy zgłoszeń rajdu:
Pełna lista zgłoszeń TUTAJ

Rywalizację będziemy oczywiście śledzić na blogu, w piątek pojawią się linki do live timingu, a w międzyczasie będę informował o wszystkich wydarzeniach związanych ze startem Roberta i Macieja w Austrii.

Aktualizacja wtorek

Poniżej możecie zobaczyć historię auta, którym Robert Kubica będzie jeździł w Jänner Rallye. Jak widać jest ona dość bogata, a jechał nią już m.in. Maciej Baran. (KLIK aby powiększyć)
fot. ewrc-results.com
Aktualizacja godz. 17:20

Robert Kubica został wybrany kierowcą rajdowym roku serwisu crash.net. Oto pierwsza dziesiątka:
1. Robert Kubica
2. Sebastien Ogier
3. Sebastien Loeb
4. Thierry Neuville
5. Jan Kopecky
6. Elfyn Evans
7. Dani Sordo
8. Jari-Matti Latvala
9. Bryan Bouffier
10. Sebastien Chardonnet


Poniżej możecie zobaczyć, co Robert będzie robił w tego sylwestra :)


Aktualizacja środa

Jeden z portali napisał, że Ilka Minor, która wcześniej była pilotem m.in. Jegienija Novikowa, może w nowym sezonie zasiadać na prawym fotelu auta prowadzonego przez Roberta Kubicę. Nie jest to jednak mocno prawdopodobne.

Aktualizacja czwartek

Tak będzie wyglądało auto Roberta Kubicy w tym sezonie:
fot. www.facebook.com/KubicaOfficial
Aktualizacja godz. 13:30

Ilka Minor przyznała w wywiadzie dla almrally.ru, że nie ma żadnego kontaktu z Robertem Kubicą, ale jeżeli z jego strony pojawiłaby się propozycja współpracy, to byłaby nią zainteresowana.

Aktualizacja godz. 13:45

Auto Roberta Kubicy na Janner Rallye już czeka:

Aktualizacja godz. 14:45

Kolejne zdjęcia auta, z innej perspektywy:
Aktualizacja godz. 17:15




Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i OneStopStrategy
   

51 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Jak widać z listy zgłoszeń jest jeszcze jedna polska załoga w Fiescie.

Anonimowy pisze...

Wystartuje Fiestą RRC zapewne...

Anonimowy pisze...

Nie no bez jaj. Kajetanowicz startował w tym rajdzie raz.

dom86# pisze...

Sporo km przed chłopakami :) Oby współpraca się zazębiała i ERC było wreszcie szczęśliwe dla Roberta.

Anonimowy pisze...

Z tym VW to nie był żaden szpieg VW tylko fotograf rajdowy, który po prostu był ubrany w kurtkę VW. Dobrze, że nie miał emblematu Ferrari, bo zaraz by ludzie jeszcze inne bajki wymyślali...

Jaro75 pisze...

Na święta mieli rekord ciepła :)
Mam nadzieję że tam gdzie się rajd odbywa będą warunki jak najbardziej zbliżone do MC.

Anonimowy pisze...

Kajetanowicz startował w tym rajdzie tylko raz.

Anonimowy pisze...

@ 17:47 dokładnie, taką kurtkę można kupić w fan shopie VW

F1Kubica FAN pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
F1Kubica FAN pisze...

Witam.Panowie dla czego nie ma na liście zgłoszeń Jana Kopeckiego co z nim ? Pozdrawiam

MairW78 pisze...

Kopecki w tym sezonie będzie startowal w mistrzostwach Azji i Pacyfiku. Do ERC Skoda w tym roku nominowala Esapeke Lappi, ale w Janner nie startują.

Anonimowy pisze...

@F1Kubica_FAN
Kopecky w nadchodzącym sezonie będzie startował w rajdowych mistrzostwach Azjii i Pacyfiku. W ERC Skodę reprezentować będą Esapekka Lappi i Sepp Wiegand. Tu masz info na ten temat:
http://rajdy.autoklub.pl/news/kopecky-w-aprc,52455

Anonimowy pisze...

Fiesta Roberta: http://www.ewrc-results.com/carinfo.php?cid=13&spz=1672

Jey pisze...

Moim zdaniem jest błąd na liście startowej i tak jak mówiło się cały czas Robert startować będzie Fiesta RRC jak się w słuchacie w filmiki to na redukcjach biegów słychać turbiny. A S2000 różni się od rrc głównie silnikiem (bez turbo)

macmp4 pisze...

Na ktoryms z filmikow z testow Fiesty w ten weekend , RK mowi wyraznie ze testuje Fieste w specyfikacji RRC wiec nie wie skad to S2000 ..

Grzegorz Kuczmik pisze...

Kolejna nagroda dla Roberta - tym razem portal crash.net:
http://www.crash.net/wrc/news/199019/1/world-rally-2013-driver-of-the-year-vote-1st.html

Tomek pisze...

Witajcie
Nurtuje mnie jedno i muszę zapytać jestem laikiem w tej dziedzinie więc wybaczcie!
Wyżej jest pokazana historia samochodu Roberta na rajd w Austrii, czy jest to jeden i ten sam samochód?? czy Robert ma nowy?? a to jest historia ogólna modelu??

Anonimowy pisze...

Polecam też dodatkowo kibicować rzeszowskiej załodze Sławek_Ogryzek/Szczepan_Mirek startującej cytryną C2 z numerem 51. Jest to ich debiut w ERC, więc tym bardziej trzymajcie za nich kciuki!

Anonimowy pisze...

@ Tomek 13:06:
to jest historia jednego egzemplarza - tego którym Robert będzie jeździł w tym roku.
Pozdrawiam
OZ

Anonimowy pisze...

Ford Fiesta RRC rej. PX61 AYL, którą pojedzie Robert to jeden i ten sam samochód, aktualnie przerobiony ze specyfikacji WRC na RRC.
Dużo było na temat tego typu przeróbki, przy okazji startów Roberta Citroenem DS3 RRC.
Podobno można tego dokonać w ciągu 6 godzin - mniejsza o 3 mm zwężka w kolektorze dolotowym sprężarki, co obniża osiągi auta (WRC 33 mm, RRC 30 mm), ponadto aerodynamika (mniejszy tylny spoiler).

Ciekawie o Fieście RRC tutaj:
http://autokult.pl/2011/08/03/rajdowe-podsumowanie-lipca

Co do Fiesty Roberta:
jak można prześledzić na:
http://www.ewrc-results.com/carinfo.php?cid=13&spz=1672

(fajna baza danych o rajdach, kierowcach i rajdówkach, ja osobiście lubię śledzić wieści o nowej Fieście R5, która faktycznie rozchodzi się jak ciepłe bułeczki)
jest w użyciu od 2012r. głównie jeździł nią Nasser Al-Attiyah, choć w specyfikacji RRC pojechał nią też Michał Sołowow w 69 Rajdzie Polski w 2012 roku (zajmując 2-gie miejsce za Esapekką Lappim w Skodzie Fabii S2000).

Pozdrawiam. K.S.

Anonimowy pisze...

http://www.crash.net/wrc/news/199019/1/world-rally-2013-driver-of-the-year-vote-1st.html

Anonimowy pisze...

Widzę ,że fabia Kubicy z ronde di andorry została wyklepana

http://ewrc-results.com/carinfo.php?cid=3&spz=644

Tomek pisze...

Dzięki!
wiem że wszystko się wymienia podmienia itp ale mimo wszystko to chyba mocno eksploatowane auto i po pewnym czasie może być w kiepskim stanie. Czy na przyszły sezon Robert będzie miał również "używaną" rajdówkę czy nowo zbudowany samochód??
Dziękuję za odpowiedź

Anonimowy pisze...

W przyszłym sezonie Robert będzie jeździł Fiestą RS WRC w nowej "budzie" czyli wygląd jak R5, a specyfikacja WRC.

Wiater pisze...

Tomek - w Janner Rally chodzi tylko o lepsze zgranie z pilotem :) Co do elementów eksploatacyjnych, to zapewne wszystkie niezbędne zostały wymienione :) A Fiesta na przyszły sezon zapewne będzie używana i jest to normalna sytuacja ;) Chociaż chyba będzie inny przód i tylny spoiler w celu poprawy aerodynamiki i upodobnienia samochodu do fiesty po liftingu :)

Tomek pisze...

dziękuje za odpowiedzi
Szczerze mówiąc myślałem że będzie to nowy samochód na sezon 2014 ! zwłaszcza że będzie przystosowany do Roberta (łopatki)to wymaga chyba dość radykalnych przeróbek. Ale zdaje sobie sprawę o wartości takiego samochodu i kosztach jego budowy i serwisowania.

Anonimowy pisze...

każdy używa wiekowej rajdówki wię nie bd. z tym problemów pozdr :)

Anonimowy pisze...

Historia samochodu to historia samego nadwozia, poszczególne elementy wewnatrz sa wymienianie na nowe, wiec de facto to jest zawsze jak nowa furka.

Tak samo Hirvonen, Evans jak i Robert w sezonie 2014 beda jezdzic Fiestami, ktorymi ktos wczesniej juz jezdzil, ale elementy wewnatrz sa na pewno nowiutkie : ]

Rajdowki nie sa budowane nowe z sezonu na sezonu. Nie ma takiej potrzeby skoro buda cała. To jest tylko kwestia wymiany części wewnętrznych.

Anonimowy pisze...

Ktoś wie o co chodzi z tym live videos w sobotę o 19:30?
http://www.jaennerrallye.at/en/spectator/program.html

Anonimowy pisze...

Panie Mateuszu czym się różni aktualizacja ze środy od tej z czwartku? Dodał Pan tylko nazwę portalu.... Nie zawsze więcej tekstu znaczy więcej treści...

Mateusz Cieślicki pisze...

Anonimowy 8:04 - wybacz, pogubiłem się, już poprawiłem :)

Anonimowy 8:02 - Janner będzie robił swój live streaming, który pojawi się również tu na blogu i pewnie to są jego godziny :)

mcninsane pisze...

Na nowej fotce z malowaniem jest "stara" Fiesta.
Myslalem ze nowe wurce M-Sport beda bazowalym na nowszym modelu (jak R-5tki)

Anonimowy pisze...

R5 w wrc będą dopiero od 2015 roku ponieważ wówczas coś można robić, zmieniać w silnikach i nadwoziach jeśli się nie mylę

Anonimowy pisze...

I co z wynikami odcinka kwalifikacyjnego ? Mial zaczac sie o 10.30 a tu nie widac zadnych wynikow

ŁukaszRog pisze...

"I co z wynikami odcinka kwalifikacyjnego ? Mial zaczac sie o 10.30 a tu nie widac zadnych wynikow" Dziś jest CZWARTEK, a nie piątek.

Mateusz Strzoda pisze...

Jutro jest odcinek kwalifikacyjny :)

serek pisze...

widzę, że niektórzy jeszcze nie wytrzeźwieli po nocy sylwestrowej :)

Anonimowy pisze...

Cześć,

Wybiera się ktoś z Was na ten rajd? Z Dolnego Śląska to raptem ~400km, więc wypad sobota rano - niedziela wieczór to mniejsza wyprawa niż na Mazury :)

Jak najlepiej zorganizować się na miejscu, żeby zobaczyć cokolwiek więcej niż bazę serwisową? Niektóre OS`y są kilkadziesiąt kilometrów oddalone od siebie, więc piechotą odpada, a drogi dojazdowe pewnie też będą pozamykane? :)

Wszelkiego rodzaju rady mile widziane.

Z góry dziękuję.

Pozdrawiam
Mariusz

Anonimowy pisze...

Cześć,

Wybiera się ktoś z Was na ten rajd? Z Dolnego Śląska to raptem ~400km, więc wypad sobota rano - niedziela wieczór to mniejsza wyprawa niż na Mazury :)

Jak najlepiej zorganizować się na miejscu, żeby zobaczyć cokolwiek więcej niż bazę serwisową? Niektóre OS`y są kilkadziesiąt kilometrów oddalone od siebie, więc piechotą odpada, a drogi dojazdowe pewnie też będą pozamykane? :)

Wszelkiego rodzaju rady mile widziane.

Z góry dziękuję.

Pozdrawiam
Mariusz

ghostface pisze...

szkoda ze nie ma czarnego oklejenia na słupkach A

Anonimowy pisze...

Wczoraj było zapoznanie, nie ma żadnych zdjęć ani informacji?? (zgodnie z tym co Kubica mówił, że 1 o 8 czy tam 9 mają zapoznanie).

Poza tym chapeau bas dla Mateusza za tego bloga.

Mateusz Cieślicki pisze...

Anonimowy 16:40 - no właśnie nie ma i to dziwne, ale jeździli Lancerem więc nic ciekawego :P

Anonimowy pisze...

Wczoraj było zapoznanie, nie ma żadnych zdjęć ani informacji?? (zgodnie z tym co Kubica mówił, że 1 o 8 czy tam 9 mają zapoznanie).

Poza tym chapeau bas dla Mateusza za tego bloga.

Anonimowy pisze...

Mnie tylko dziwi czemu ani na RRC, ani na grafice z WRC nie ma żadnego napisu typu M-Sport..

Anonimowy pisze...

Na jakim programie będzie można w tym roku obejrzeć poczynania Robercika?

Anonimowy pisze...

Powinnismy zorganizowac jakis bojkot Polsatu.....

Anonimowy pisze...

dla zainteresowanych -do 23.20 trwa podsumowanie sezonu 2013 na polsacie sport ex i ex hd

Aadam2003 pisze...

Mateusz, proszę, nie róbmy aktualizacji z każdym kolejnym sfotografowanym narożnikiem fiesty...:)
Pozdrawiam w Nowym Roku!

Anonimowy pisze...

Witam pisałem kiedyś że Robert będzie jeździł w prywatnym zespole pod szyldem Lotos, a jedynie auto obsługuje M-Sport. Lotos wynajmuje auto od M-Sport na potrzeby swojego prywatnego zespołu i Roberta oczywiście. W poprzednim roku podobnie było z autem Michała które też obsługiwał M-Sport a przecież Michał nie jeździł dla M-Sport tylko dla Lotos. Michał K. oczywiście :)
ps. Moim zdaniem z tym M-Sport to lekka ściema. Co może potwierdzać fakt że Robert nie jest tam nawet trzecim kierowcą...Ale najważniejsze żeby wygrywał! Nieważne jak i z kim.

Anonimowy pisze...

@Mateusz,

świetnie odpowiedziałeś temu kretynowi z Polsatu - wypunktowałeś prawie każdą bzdurę.
(Szkoda tylko, że nie odniosłeś się do jego stwierdzenia, jakoby tytuł WRC 2 był "wydmuszką".
Wydmuszkę to on ma we łbie, zamiast mózgu...)

o

MairW78 pisze...

@Anonimowy godz 3 stycznia 0.09
Myślę, że jesteś trochę w błędzie. Lotos nie stać by było na sfinansowanie samemu całego pełnego sezonu WRC, dlatego też team nie nazywa się Lotos Rally Team tak jak to bylo u Kosciuszki, ktory nie mial sfinansowanego calego sezonu, tylko RK M-Sport WRT. Sporo kasy wyklada M-Sport, ktoremu zależało aby Robert jeździł pod ich szyldem i stąd nazwa teamu. Z drugiej strony Lotosowi tez zależy żeby miec w tym wszystkim spory udział i stąd taki układ a nie inny.