Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

wtorek, 31 grudnia 2013

Podsumowanie roku Roberta Kubicy

To był zdecydowanie bardzo ciekawy rok w wykonaniu Roberta Kubicy, które jeździł autami zarówno na rajdowych trasach, jak i na torze i w symulatorze. Był to również rok bardzo udany, zwieńczony zdobyciem mistrzostwa Świata WRC2 i podpisaniem kontraktu na starty w WRC. Poniżej telegraficzny skrót najważniejszych wydarzeń ze sportowego roku Roberta Kubicy.

Styczeń

17 stycznia - dowiadujemy się, że Robert Kubica będzie testował samochód DTM i że ma już za sobą test w aucie Renault Megane Trophy.

24 stycznia - Robert testuje Mercedesa AMG C-Coupe DTM. Polak wykręca świetne czasy na torze Ricardo Tormo w Walencji. Pojawia się propozycja startów Kubicy w tej serii w 2013 roku



Luty

19 lutego - dowiadujemy się, że Robert Kubica jednak nie będzie kierowcą Mercedesa w serii DTM. Wszystko wskazuje na to, że Polak wybierze starty w rajdach.

27 lutego - Toto Wolff, szef Mercedesa, mówi, że jest jeszcze za wcześnie na starty Roberta Kubicy w DTM. Według niego Polak najpierw "Musi pozbyć się swoich demonów".

28 lutego - Yves Matton potwierdza, że trwają rozmowy z Robertem Kubicą w sprawie startów w serii ERC.

Marzec

4 marca - Citroen potwierdził, że Robert Kubica będzie startował w serii WRC i ERC w roku 2013

11 marca - były pilot Michała Sołowowa, Maciej Baran, zostaje pilotem Roberta Kubicy na 2013 rok. Panowie umawiają się na 3-letnią współpracę o ile Robert pozostanie w rajdach

14 marca - na oficjalnej konferencji prasowej w Warszawie Robert Kubica przedstawia swoje plany na 2013 rok. Jego oficjalnym sponsorem będzie Grupa Lotos, a Kubica wystartuje w 7 rundach WRC i czterech rundach ERC.


21-23 marca - Robert Kubica bierze udział w pierwszym rajdzie - Wysp Kanaryjskich. Polak jest bardzo szybki - pierwsze miejsce na odcinku testowym, a następnie wygrane wszystkie 8 OS-ów pierwszego dnia. Drugi dzień rajdu nie zaczął się jednak pomyślnie dla Roberta. Najpierw Jan Kopecky odrobił 1 sekundę z ponad minutowej straty do Kubicy, a potem Polak zaliczył zderzenie z barierą, po którym pożegnał się z rywalizacją. Na pocieszenie, Kubica otrzymuje Colin McRae Trophy dla najbardziej efektownie jadącego kierowcy.


28 marca - Robert Kubica otrzymuje 74 numer startowy w sezonie 2013 WRC

Kwiecień

6 kwietnia - Robert Kubica zajmuje 5. miejsce w Fafe Rally Sprint - rozgrzewce przed Rajdem Portugalii

12-14 kwietnia - Kubica bierze udział w Rajdzie Portugalii, pierwszej rundzie sezonu WRC. Po wielu kłopotach - najpierw z oponami, potem z hydrauliką w aucie, Polak zajmuje ostatecznie 6. miejsce, zdobywając swoje pierwsze punkty w WRC2.

22-25 kwietnia - Robert i Maciej biorą udział w Rajdzie Azorów (ERC), gdzie po dachowaniu zajmują ostatecznie 6. miejsce

Maj

8 maja - Niki Lauda wyjawia, że Kubica współpracuje z Mercedesem i testuje w symulatorze F1 tego zespołu.

17 maja - Polacy biorą udział w Rajdzie Korsyki, gdzie spisują się świetnie, aż do awarii systemu paliwowego, który uniemożliwił im dojechanie do mety.

31 maja - Kubica rozpoczyna Rajd Akropolu, swoją drugą rundę WRC. Od początku spisuje się świetnie i wygrywa rajd, inkasując 25 punktów do klasyfikacji WRC2.

Czerwiec

8 czerwca - Robert udziela bardzo ciekawego wywiadu dla BBC: "Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp - czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze" - mówi Robert.



21 czerwca - Kolejny rajd w WRC - Kubica jedzie w kolejnej imprezie - Rajdzie Sardynii - szybko zyskuje ogromną przewagę i dowozi zwycięstwo do mety. Jednocześnie zdobywa swój pierwszy punkt do klasyfikacji WRC.

30 czerwca - Yves Matton mówi, że Robert Kubica będzie doradcą Citroena przy przygotowaniu samochodu WTCC na 2014 rok. Belg stwierdza, że chciałby aby Robert wystartował w przynajmniej jednym wyścigu tej serii.

Lipiec

29 lipca - Robert Kubica i Maciej Baran przystępują do Rajdu Finlandii, jednej z najbardziej wymagających rund WRC w sezonie. Polacy jadą bardzo dobrze i przegrywają tylko z bardzo doświadczonym na tych trasach Jaari Ketomaą. Kolejne 18 punktów do klasyfikacji WRC2 sprawia, że Kubica staje się jednym z głównych kandydatów do zdobycia tytułu.


Sierpień

21 sierpnia - rozpoczyna się zwycięski marsz Roberta Kubicy. W Rajdzie Niemiec Polak zdecydowanie wygrywa, zajmując jednocześnie 5. miejsce w całej imprezie. Oznacza to najwyższe miejsce w historii polskich startów w WRC.
28 sierpnia - Dowiadujemy się, że Robert odmówił podpisania kontraktu z Hyundaiem, który rozpoczyna starty w WRC w 2014 roku

Wrzesień

9 września - Robert Kubica zalicza bardzo groźny wypadek podczas przygotowań do Rajdu Polski, ostatniej rundy ERC, w której wystartuje w tym roku. Zawiodło zawieszenie, na szczęście jego auto udało się szybko naprawić.


13 września - Robert Kubica rozpoczyna Rajd Polski od wygrania Odcinka Kwalifikacyjnego. Jedzie świetnie pierwszego dnia, zmieniając się na prowadzeniu z Brianem Bouffierem. Niestety, uderzenie w kamień podczas jednego z ostatnich sobotnich OS-ów sprawia, że Kubica ostatecznie odpada z rywalizacji. W niedzielę spotyka się z kibicami, którzy bardzo licznie przybyli do Mikołajek, mimo fatalnej pogody.



20 września - Kubica i Baran biorą udział w Vosgien Rallye we Francji w ramach przygotowań do Rajdu Francji. Polacy wygrywają w cuglach.

Październik

5 października - Kubica i Baran wygrywają kolejny rajd - Francji i są już bardzo blisko zdobycia tytułu WRC2. Scenariusz imprezy podobny jak wcześniej - szybkie zdobycie dużej przewagi i kontrolowanie tempa.

8 października - Na światło dzienne wychodzi wygląd nowego kasku Roberta Kubicy. Kasku wyścigowego...

10 października - Malcolm Wilson z M-Sport potwierdza rozmowy z Robertem Kubicą dotyczące startów w 2014 roku.

26 października - Kubica i Baran potrzebowali 2. miejsca w Rajdzie Hiszpanii by zapewnić sobie tytuł w WRC2. Polacy nie zawiedli i wygrali. Kubica osiągnął największy sukces w polskich rajdach od kilkunastu lat, zdobywając pierwszy tytuł mistrza świata dla Polaka.





Listopad

5 listopada - Maciej Baran oznajmia Robertowi Kubicy, że nie pojedzie z nim w Rajdzie Wielkiej Brytanii w WRC, który był dla Polaków nagrodą za znakomity sezon. Baran kończy współpracę z Kubicą, zostawiając go w bardzo trudnej sytuacji. Pilotem Kubicy w Walii zostaje Michele Ferrara.

8 listopada - Kubica testuje auto WTCC Citroena na torze Monza.



11 listopada - Kubica udziela kolejnego bardzo ciekawego wywiadu - tym razem dla telewizji SKY.


14 listopada - Robert Kubica i Michele Ferrara startują w aucie WRC w Rajdzie Wielkiej Brytanii. Początkowo jadą nieźle, niestety w piątek Kubica zalicza dachowanie, a mechanikom z trudem udaje się naprawić auto na sobotę. Trzeciego dnia Robert ponownie zalicza wypadek, tym razem znacznie poważniejszy i rezygnuje z dalszej rywalizacji.



19 listopada - M-Sport występuje do FIA o zgodę na umieszczenie w swoim aucie WRC w 2014 roku łopatki zmiany biegów dla Roberta Kubicy.

30 listopada - Robert Kubica z Jakubem Gerberem startuje w małym włoskim rajdzie Ronde Citta dei Mille i wygrywa rywalizację w klasie.

Grudzień

6 grudnia - pojawia się informacja, że Robert Kubica może podpisać kontrakt na starty w WRC w zespole Volkswagena, sponsorowanym przez Red Bulla.

7 grudnia - Robert Kubica odbiera na uroczystej gali FIA w Paryżu puchary za sezon 2013 i zostaje wyróżniony tytułem Osobowości Roku FIA




9 grudnia - Citroen podaje swój skład na 2014 rok, ale nie ma w nim Roberta Kubicy.

11 grudnia - Dowiadujemy się, że Robert Kubica będzie kierowcą zespołu M-Sport sponsorowanego przez Lotos i przejedzie cały sezon w WRC 2014.


14 grudnia - Robert Kubica i Jakub Gerber startują w kolejnym rajdzie we Włoszech - Ronde Citta di Sperlonga i pewnie wygrywają w tej imprezie.

18 grudnia - Robert Kubica otrzymuje 10 numer startowy w 2014 roku, ale nadal nie wiadomo, kto będzie jego pilotem.

27 grudnia - Maciej Szczepaniak zostaje ogłoszony jako pilot Roberta Kubicy w Janner Rallye, co prawdopodobnie oznacza również, że ta para przejedzie cały sezon 2014 wspólnie.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i OneStopStrategy
  

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Szampana na kółkach z napędem na dwie osie życzę wszystkim śmigającym po szosie.

Piesnapiwo

Anonimowy pisze...

Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku Panowie!! Zdrowia i dużo ognia na rajdach!! Tylko uważajcie na krowy, osły i barany! ;)

Jaro75 pisze...

Działo się,działo w 2013 r :))
A w 2014 r będzie jeszcze więcej !

Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku !