Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

piątek, 20 grudnia 2013

Kubica z "10" w 2014 roku, dłuższy wywiad i wizyta w M-Sport [Aktualizacja poniedziałek]

Wreszcie ukazała się lista zgłoszeń Rajdu Monte Carlo. Robert Kubica jest zgłoszony w zespole RK M-Sport World Rally Team, póki co jeszcze bez pilota. Robert będzie w najbliższym sezonie jeździł z numerem "10". Robert w wywiadzie dla TVP opowiedział o sezonie 2014, a wczoraj odwiedził M-Sport.

Na początku tygodnia poznaliśmy listę zgłoszeń najbliższego rajdu Roberta - Janner Rallye w Austrii. Teraz wreszcie została opublikowana lista zgłoszeń do pierwszej rundy WRC w nowym sezonie, Rajdu Monte Carlo.

Robert widnieje na niej z numerem 10 i właśnie z tym numerem - podobnie jak podczas swojego debiutu w WRC w Rajdzie Wielkiej Brytanii - Polak będzie jeździł w najbliższym sezonie. Nie podano nadal nazwiska pilota Roberta Kubicy. Polak jeszcze nie zdecydował, kto będzie siedział na jego prawym fotelu, choć wiele wskazuje na to, że będzie to Jakub Gerber.

Zaskakująca jest natomiast nazwa zespołu, w jakim będzie jeździł Robert - RK M-Sport World Rally Team. W nazwie nie ma zatem Lotosu, który miał być tytularnym sponsorem zespołu Kubicy w przyszłym sezonie. Być może jednak nazwa zespołu będzie skorygowana na liście startowej.

Bardzo dobrą wiadomością dla kibiców z Polski jest obecność na liście zgłoszeń trzykrotnego mistrza naszego kraju, Braina Bouffier, który wystartuje w prywatnym zespole M-Sportu.

Wczoraj TVP Sport opublikowało obszerny wywiad z Robertem dotyczący przyszłego sezonu, można zobaczyć go poniżej:


Robert odwiedził wczoraj M-Sport, przyglądając się zapewne przygotowaniom swojego auta:

Aktualizacja sobota

Na stronie rallye-magazin.de ukazał się artykuł dotyczący powodów rozstania Roberta Kubicy z Citroenem.

Yves Matton powiedział: "To naprawdę było ryzyko, kiedy zaproponowaliśmy mu start w jednym z naszych samochodów w Rallye du Var w 2012 roku. Ten pomysł wypalił i był początkiem naszej współpracy w tym sezonie. Robert nigdy wcześniej nie startował na szutrze, wiedzieliśmy, że jest szybki na asfalcie. Uczynił niesamowite postępy, poprawił swoją szybkość i pracował cholernie ciężko. Niestety, nie będziemy współpracować w przyszłym sezonie i nie jest to wina Citroena czy Roberta, ale sponsorów."

Matton obwinia za tę sytuację Lotos, sponsora Roberta. "Total próbował uczynić wiele dla Lotosu aby zaakceptować jego sponsorowanie Roberta. Lotos nie chciał jednak nic zmienić i porozumienie nie było możliwe. Total sponsoruje nas od 45 lat i musieliśmy przerwać negocjacje" - powiedział Matton.

Aktualizacja poniedziałek

A na oficjalnej stronie Roberta Kubicy ruszyły przygotowania do nowego sezonu :)
 

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i OneStopStrategy
  

52 komentarze:

Anonimowy pisze...

Wątpię żeby nazwa zespołu Roberta uległa zmianie.

Jeśli chodzi o pilota to według plotek brani są pod uwagę Jakub Gerber i Maciek Sczepaniak. Obaj są profesjonalistami. Przewaga Maćka to spore doświadczenia (66 startów w rajdowych mistrzostwach świata, a ogólnie wszystkich startów ma 162).

Jaro75 pisze...

"10" :)
Nazwa ciekawa. Hmn...

Anonimowy pisze...

Czy punkty Kubicy jako kierowcy nie fabrycznego zespolu, beda sie liczyc w klasyfikacji konstruktorow? czy tez nie? bo jesli Kubica odnajdzie sie za kolkiem wrc to moze sie okazac ze bedzie jednak punktowal.
Jak to jest z tymi satellite-teams?

Anonimowy pisze...

Czyli Lotos nie zdecydowal sie na sponsorowanie Roberta w tym rajdzie...jakis konkretny powod?

SlipStreamCanuck

Anonimowy pisze...

Co oznacza literka "T" przy RK ? Bouffier np nie ma tego.

Anonimowy pisze...

Oficjalne podsumowanie gali FIA (film)
https://www.facebook.com/photo.php?v=682911671739464

Oczywiście pojawia się też Robert :)

Anonimowy pisze...

Anonim 16:24

M=/ Manufac
turer T=/Team Manufacturer
WRC2=/WRC2
WRC3=/
WRC3
P=/Promotion
2RM=/ 2WheelDrive

rolen

Anonimowy pisze...

anonim 16:!0

co ty wymylasz, kurde ? jakie nie sponsoruje...

to jest juz zarejestrowany team... tak jak mowilem to nie jest zaden prywatny team lotos tylko drugi zespol M-Sportu zalozony po to by mogl w nim jezdzic Robert z Lotosem na samochodzie.

Natomiast nazwa swiadczy o tym, ze Lotos nie wylozyl na tyle pieniedzy by byc w nazwie teamu. Wyglada na to, ze czesc wylozyl M-Sport z wlasnej kieszeni.

Jaro75 pisze...

Orientuje się może ktoś ile w dzisiejszych czasach może kosztować pełny sezon autem WRC?

Anonimowy pisze...

@20:52
Może kosztować całkiem dużo, albo jeszcze więcej!

Anonimowy pisze...

Oswiadczam wszem i obem:nie bede pilotem Roberta Kubicy w przyszlym roku.Kandytura Macieja Szczepaniaka wydaje sie najlepsza.Gerber jest ok.,ale Szczepaniak robi roznice

Anonimowy pisze...

15 lat temu auto klasy WRC kosztowało 0,5 mln $. Teraz okolice tego w euro. A i tak to są drobne w porównaniu do pełnego programu startów.

Anonimowy pisze...

Ale wyraźnie widać zmianę w nastawieniu RK - już nie ma tego doła który był widoczny podczas rajdu walii, widać, że jara się nowym wyzwaniem i cieszy się na myśl o tym co będzie. Co do pilota to raczej Gerber wg mnie bo też jakoś spokojnie się to odbywa. No i to, że nie wspomniał o F1 ten jest znaczące - chyba wreszcie pogodził się z nową ścieżką życia. Ja się cieszę, od lat czekam na polskiego mistrza wrc. Chyba się doczekam w końcu - bo jak nie RK to kto?

gmbs

Marian pisze...

Mam pytanie do Mateusza, po tym jak zrezygnował Maciek Baran z pilotowania, Robert miał ponoć konkretne propozycje z wyścigów. Może wiesz co to była za seria?

Marian pisze...

Mam pytanie do Mateusza, po tym jak zrezygnował Maciek Baran z pilotowania, Robert miał ponoć konkretne propozycje z wyścigów. Może wiesz co to była za seria?

Mateusz Cieślicki pisze...

Marian - wg mnie wyścigi nie są jeszcze wykluczone w 2014 - chodzi o serie GT, może Le Mans. Wiadomo, że jeżeli byłby to Citroen to w grę wchodziłoby WTCC.

Marian pisze...

Fajnie byłoby go zobaczyć na torze w 2014 roku, np w Le Mans.

Anonimowy pisze...


Pelny sezon WRC zespolu fabrycznego
to koszt okolo 13-16 milionow euro...
Plus wpisowe...plus indywidualny program testowy dla kierowcy(opony
+obsluga)

Pozdr.

siwolong pisze...

Nie raz się zastanawiałem...Czy Robert wie, że istnieje ta strona? Ile Mateusz i my WSZYSCY poświęcamy dla niego czasu bo tak nas interesuje co aktualnie się z nim dzieje? Miło byłoby kiedyś usłyszeć od Roberta podczas któregoś z wywiadów- "pozdrawiam Mateusza twórcy strony o mnie i wszystkich oglądających tą stronę"

Rafał Chmurs pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Mihu Mih pisze...

Robert za czasów BMW mówił, że nie jest fanem Le Mans.
http://wwwww.f1wm.pl/php/news_id-8942.html

Wracając do jego opcji na następny sezon - oficjalnie Mercedes poinformował, że zaproponował mu posadę w DTM, nad którą RK się zastanawiał. Była też propozycja BMW, którą odrzucił na starcie, prawdopodobnie po doświadczeniach z F1. WTCC - oficjalnie Citroen o tym mówił, ale RK powiedział, że tam nie jest najlepszy poziom i jeżeli miałby wybierać to DTM. Jeszcze pewnie były propozycje z wyścigów GT czy z wspomnianych wyścigów długodystansowych.

marshad pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Anonimowy pisze...

Rozumiem rozczarowanie Mattona, ale nawet z boku patrząc bez emocji wybrałbym M-Sport który miał wicemistrza w zeszłym już sezonie i zdecydowanie lepiej moim zdaniem się zaprezentował od Citroena który już raczej chce wycofać się z WRC w ciągu paru lat niż walczyć o tytuł za wszelka cenę. Skoro nawet ich człowiek Loeb mówił że VW im odjechał i jest bezkonkurencyjny to chyba nie za dobrze o podejściu tematu do citroena świadczy.

Pozdrawiam
Bocian

marshad pisze...

Jak na zespół fabryczny 13-16mln euro to nie jest ogromna kwota, lecz kto za taką kwotę sponsorowałby prywatnego kierowcę w WRC, gdy umożliwia ona wykupienie miejsca w F1? Nie znam szczegółów finansowych kampanii P. Solberga w roku 2012, ale jak wiemy miał ofertę kontynuacji w Fordzie od M-Sport za około 3mln. Partner Roberta, Lotos, zapewne nie wyłożył znacznie więcej.
Tymczasem, tydzień temu, Bentley Continental GT3 przygotowywany przez M-Sport zaliczył bardzo udany test/debiut podczas 12h wyścigu w Abu Dhabi. Ciekawe, czy pokuszą się by wykorzystać doświadczenie i talent Roberta w jakikolwiek sposób; to w końcu Christian Loriaux jest odpowiedzialny za ten projekt od strony M-Sport'u - gość który "puścił farbę" o tajemniczym kierowcy podczas testu Forda we Francji, ponad rok temu i ten sam który "ściąga kapelusz" przed owym kierowcą.

@Mihu Mih Robert dość często wspominał serie GT. DTM to większy docisk, większe pieniądze i status, lecz także większe wymagania i ograniczenia dla Roberta.
Co do wypowiedzi na temat LeMans24h, pod podanym przez ciebie adresem, to uśmiałem się czytając słowa Ron'a: "(...)To przeciwieństwo ducha Formuły 1; rzadko kiedy zwalniasz w Formule 1" ;P Tak, minęło ponad 5 lat i sytuacja uległa nieco zmianie, a Robert w chwili obecnej nie jest kierowcą F1.

marshad pisze...

No i a propos M-Sport, to mnie ta kombinacja się podoba. Takiemu zespołowi należy się coś extra, przynajmniej od czasu do czasu, w zamian za ich poświęcenie dla sportu.

Mateusz Cieślicki pisze...

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=580106775372013&set=a.233995626649798.47666.184774444905250&type=1&theater

marshad pisze...

Czyżby barwy pozostały? Porównując chociażby z tym zdjęciem: http://i.wp.pl/a/f/jpeg/30856/kubica_kanary_rajd_newspix_03_2013_650.jpeg
Niebieskie wstawki mniej-więcej ta sama pozycja, powyżej karoseria świeci się jak chrom, a biały fragment na tyle zapewne zostanie przemalowany na czerwono.

Jaro75 pisze...

21 grudnia 2013 13:44

Tak sobie właśnie myślałem czy 20 milionów euro starczy.Spora kwota ale przy F1 to grosze.
Ile Lotos wyłożył ? Pewnie dużo dużo mniej ale może w przyszłości program rozszerzą.W końcu chyba ich stać :)

Taki zespół fabryczny jak Citroen,"M-Sport",Hyundai mając minimum dwa auta to przynajmniej 50 milionów w skali roku.Takie minimum ale i chyba wystarczająca suma.Wiadomo że rozwijanie auta kosztuje ale tutaj nie ma takich ekstremalnych rozwiązań jak w F1.Regulamin jest nieubłagany.
Liczę że jednak z czasem powróci parę ekip które jeździły już kiedyś w WRC.Podobno Toyota planuje powrót,Ford chyba też.Może gdy Citroen odejdzie to Peugeot wróci.Tak w sumie było że na zmianę PSA wystawiało te marki.
Jak z Subaru i Mitsubishi to cięzko powiedzięć.Zawsze startowali większymi modelami.Subaru chyba nie ma takiego modelu aby wrócić do WRC.
Podsumowując liczę że do rajdów zaczną wracać koncerny.
Kto wie,i nie można tego wykluczyć że sama osoba Roberta spowoduje taką sytuację.Więcej się od razu zaczęło o nich mówić a to wiadomo większe grono reklamowidzów :))

P.S.
Mateusz,sorki za wczorajszy komentarz i nie dziwię się że Go zecenzurowałeś ale zadałem normalne pytanie a takie odpowiedzi jak ta:
20 grudnia 2013 21:17
po prostu mnie grzeją.Nic nie poradzę.
Jestem spoko ale nerwowy :):)
Pozdrawiam !

Jaro75 pisze...

Słuchając i patrzać na ostatnie wywiady Roberta można śmiało powiedzieć że Robert się wkręcił :)
Oczywiście na ile można mając cały czas w głowie F1 ale jednak się wkręcił :) hahaha (-_-)

D@nnn pisze...

Pędzi, pędzi Fiesta niczym błyskawica, hej ! jedzie małym fordem tak to jest Kubica, hej ! jedzie małym fordem tak to jest Kubica !

D@nnn pisze...

Pędzi, pędzi Fiesta niczym błyskawica, Hej! jedzie małym Fordem tak to jest Kubica, Hej! jedzie małym Fordem tak to jest Kubica!


Forza Robert!

Już nie mogę się doczekać Roberta w WRC-u.

Jaro75 pisze...

Mateusz ,może Ty wiesz dlaczego Lotosa nie ma w nazwie zespołu ??
Jeżeli takie twarde warunki postawili przed Totalem to dlaczego teraz nie ma ich nazwy ?
Wydaje mi się że skoro (jeżeli) tyle kasy wyłożyli to chyba każdy by chciał widnieć "na papierze".
Ciekawy jestem także tego RK.Robert miał ten skrót także gdy założył swój zespół kartingowy,w końcu wykładał kasę.Wiesz coś może o tym Mateusz aby teraz nadal Robert dokładał ?

Anonimowy pisze...

Nie ma w nazwie Lotosu, bo Lotos to tylko cząstkowy sponsor, a nie tytularny jak w tym sezonie Qatar. Poza tym RK będzie jeździł w zespole M-Sport, a nie w ekipie prywatnej, takiej jak chociażby Martin Prokop.

Anonimowy pisze...

Jaro 75, prosze opanuj się... w żadnej dyscyplinie sportu 20 milionów dolarów czy Euro to NIE SĄ GROSZE. Jak w EKIPIE zabraknie tych groszy to nigdzie nie pojedzie. Tylko ci co nigdy nie zarobili powaznych pieniędzy mogą tak pleśc!

Anonimowy pisze...

Apropos Roberta jako sportowca roku 2013.
We Francji sportowcem roku wybrano Tony Parkera. Ogiera, który wygrał 9 z 13 rajdów sezonu nie było w pierwszej trójce. Kiedyś Bouffier mówił, że we Francji mimo tytułów mistrza Loeba, a wcześniej Auriola (plus wielu wicemistrzostw, itd.) rajdy są daleko w tyle jeśli chodzi o zainteresowanie. Zdaniem Bryana wynika tak m.in. ze świadomości Francuzów, że rajdy są sportem, którym specjalnie świat się nie interesuje, a konkurencja jest dużo mniejsza niż przy sportach motorowych toczonych na torze.
Może więc uznając talent Roberta zastanówmy się czy uczestniczy on obecnie w sporcie jakoś nieprawdopodobnie bogatym w konkurencję, prestiż i zainteresowanie.
PS. Budżet najbogatszego w WRC teamu w 2013 VW wynosił ok. 22 mln euro i jak ktoś policzył to mniej niż budżet skompromitowanego w pucharach mistrza Polski w kopanej - mistrza ligi prowincjonalnej.
Budżet M - Sport ze wszelkimi sponsorami to zapewne góra 15 - 18 mln euro. Nie wiem skąd Wam się wzięła liczba z sufitu czyli 50 mln.

Mateusz Cieślicki pisze...

Jaro75 - nie mam pojęcia niestety i jest to dla mnie wielka zagadka.

Jaro75 pisze...

22 grudnia 2013 16:54

Nie gorączkuj się tak.Widzę że dosłownie wszystko odbierasz.A to niedobrze.

Jaro75 pisze...

Mateusz Cieślicki
22 grudnia 2013 17:11

Taka walka z Totalem...
Na paliwo tylko rzucili ? :) haha

Daro pisze...

No no Panie Mateuszu artykuł w najnowszym F1 racing gratulacje super sprawa :)

dom86# pisze...

https://www.youtube.com/watch?v=BHW40Xz96EM

Ciekawy Quiz przeprowadzony z Robertem :)

Anonimowy pisze...

Jaro 75, Z całym szacunkiem,ja sie nie gorącuję, ja ci zwracam uwage na noszalancję z jaką to traktujesz... tylko tyle i az tyle. Dosłownie odbieram to co jest dosłownie napisane.... to słowo pisane a nie domyślane.
Pozdrawiam i zyczę Ci tych groszy pod choinke ;-)

Mateusz Cieślicki pisze...

Daro - dziękuję :) To już mój 22 :)

Anonimowy pisze...

:)

23 :)

Yoozeck pisze...

Mateusz to może pochwalisz się z czasem artykułem i podzielisz się na swoim blogu? :p Byłoby sympatycznie z Twojej strony

Anonimowy pisze...

Zdrowych i pogodnych swiat Robertowi ijego kibicom Adam iMarco

Jaro75 pisze...

Mateusz, będzie osobny temat do życzeń ? :)
Nie wiem czy tutaj pisać czy poczekać :)

Mateusz Cieślicki pisze...

Będzie osobny :)

Jaro75 pisze...

OK :)

Anonimowy pisze...

A strona RK w przebudowanie ;D

nowa wersja strony już wkrótce !!!

pozdrawiam iGreG

Anonimowy pisze...

Ooo strona Kubicy w przebudowie... Ciekawe czy znów sobie odpusci prowadzenie strony w 1/3 roku;)

Anonimowy pisze...

WRC sportem mało konkurencyjnym, nie prestiżowym i nie popularnym - tezy anonimowej wypowiedzi. Zgadzam się tylko i to częściowo z 3. częścią - to na pewno nie sport masowy, a już na pewno nie dość popularny w Polsce. Ale to akurat zawdzięczamy poziomowi ekonom. społeczeństwa + wsparciu naszej TVP publicznej - konfrontacja vs skoki albo biegi narciarskie, poza naszym krajem raczej dyscypliny niszowe. DOWÓD: Wystarczy zapytać przeciętnego Polaka, czy wolałby "być" Kubicą"czy Małyszem?

Anonimowy pisze...

A co do sprzętu to chyba ten egzemplarz (o ile dobrze numery odczytałem) http://www.ewrc-results.com/carinfo.php?cid=13&spz=287&t=Ford-Fiesta-RS-WRC-/-RRC

Jacek