Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

sobota, 30 listopada 2013

Robert Kubica w Ronde Citta dei Mille - LIVE TIMING, filmy, zdjęcia [Aktualizacja niedziela godz. 18:55 - Robert zwycięża w klasie, film!]

Robert Kubica w najbliższy weekend wystartuje w małej imprezie rajdowej we Włoszech. W Ronde Citta dei Mille jego pilotem będzie Jakub Gerber, który nie siedział na prawym fotelu Kubicy od ponad roku. W imprezie wystartują aż 122 załogi, które będą rywalizować na 4 krótkich OS-ach. Poniżej znajdziecie wszystko o tej imprezie.


TUTAJ WŁĄCZYCIE LIVE TIMING RAJDU


W porównaniu z rajdami, w których Robert Kubica brał udział w tym roku, najbliższy może zostać uznany za malutkie spotkanie grupy miłośników motoryzacji, choć trzeba przyznać, że grupa ta jest całkiem liczna - 122 załogi.

Startu w tak krótkiej imprezie nie można traktować zbyt poważnie, nie mniej ciekawy jest fakt startu Kubicy właśnie z Gerberem, który może być jednym z kandydatów do pilotowania Roberta w przyszłym sezonie.

O aucie, pilocie i poprzednim występie

Robert wystartuje z numerem 90-tym w Peugeocie 207 S2000 i będzie to pierwszy jego występ w tym samochodzie. Auto będzie prawdopodobnie miało zamontowaną łopatkę przy kierownicy do zmiany biegów. Samochód, powstały w 2007 roku, ma 2-litrowy silnik i 6-biegową skrzynię biegów. Waży 1200 kg.

Na prawym fotelu Roberta będzie siedział Jakub Gerber, pilot, z którym Kubica miał wypadek w Ronde di Andora w 2011 roku (nie było tam żadnej winy pilota). Po powrocie do sportu Robert pojechał z Gerberem jeszcze w Rally San Martino di Castrozza, którego nie ukończył z powodu wypadku. Łącznie obaj panowie zaliczyli 12 wspólnych występów i tylko dwa ostatnie - wyżej wspomniane - zakończyły się wypadkami.

W samym rajdzie Kubica startował już w 2009 roku z Michałem Kuśnierzem, ale nie ukończył go po awarii silnika. Oto jak jechał Polak 4 lata temu:


O rajdzie

Ronde Citta dei Mille odbędzie się po raz 9. a podczas imprezy kierowcy czterokrotnie będą pokonywać odcinek Selvino liczący 8 km. Trasa rywalizacji jest bardzo kręta z dużą ilością nawrotów. Przy trasie stoi zawsze wielu kibiców, a przejazdy są bardzo widowiskowe. Poniżej możecie zobaczyć wirtualny przelot nad trasą:


Onboard z poprzedniego roku z auta Matteo Gamby i dobrze nam znanego Emanuele Inglesi:


oraz zdjęcia trasy:
Shakedown:
 OS:


Harmonogram rajdu

W sobotę rozegrany zostanie shakedown - kierowcy będą jeździć od godz. 8 do 14. Rywalizacja rozpocznie się w niedzielę o godz. 7:55. Załogi będą czterokrotnie przejeżdżać odcinek Selvino.

Niedziela, 1 grudnia:
godz. 7:55 - OS 1 - Selvino (8 km)
godz. 11:07
- OS 1 - Selvino (8 km)
godz. 14:14 - OS 1 - Selvino (8 km)
godz. 17:16 - OS 1 - Selvino (8 km)


Rywale

Jak dwukrotnie wspomniałem wyżej, na liście startowej rajdu są 122 załogi, jadące przede wszystkim autami grup N i R. Będzie jednak 5 aut WRC, a Robert będzie walczył z 9-cioma innymi autami S2000. Polacy otrzymali 8 numer startowy. Z jedynką pojedzie Alessandro Perico.

Już teraz zapraszam na relację z rajdu, która będzie przeprowadzana na blogu.

Aktualizacja

Pogoda postanowiła sprawić kierowcom niespodziankę i na trasie OS-u spadł śnieg. 

Aktualizacja godz. 11:05

Citoren Racing ogłosi skład swojego zespołu w WRC w poniedziałek, 16 grudnia. Raczej nie będzie w nim Daniego Sordo, który prawdopodobnie podpisze kontakt z Hyundaiem.

W środę natomiast odbyło się spotkanie Roberta Kubicy z młodymi piłkarzami Lechii Gdańsk, zorganizowane przez LOTOS. Oto film z niego:



Aktualizacja godz. 11:35

Zakończył się już shakedown Ronde Citta dei Mille, nie znamy jeszcze czasów. Takie warunki panowały na trasie:

A to auto Roberta w serwisie:

Aktualizacja godz. 12:40



Aktualizacja godz. 14:30

Zapewne nie poznamy wyników shakedown, zresztą przy takich warunkach nie byłyby one miarodajne. Poniżej zobaczycie, że Robert jednak jeździł już wcześniej Peugeotem 207. Było to w 2010 roku:


Aktualizacja godz. 16:30


Aktualizacja niedziela

Rozpoczął się już pierwszy OS Rajdu Ronde Citta dei Mille!

Aktualizacja godz. 8:15

Robert Kubica jest już na mecie 1. OS-u. Polak uzyskał bardzo słaby czas 6:31,4 tracąc prawie 48 sekund do lidera i 29 sekund do  najlepszego auta swojej klasy.

Aktualizacja godz. 8:25

Robert i Jakub zapewne zaliczyli drobną przygodę na trasie 1. OS-u Ronde Citta dei Mille, stąd duża strata. 

Aktualizacja godz. 8:55

Jadący przed Robertem Kubicą i Jakubem Gerberem Marco Carrara i Simone Noris mieli problemy na trasie przez co Polacy musieli znacznie zwolnić lub nawet zatrzymać się i stąd ich ogromna strata na 1. OS-ie. Czekamy do godz. 11:07, kiedy mamy nadzieję poznać prawdziwe tempo Kubicy. 

Aktualizacja godz. 10:15

Robert Kubica był ostatecznie 44. na 1. OS-ie. Za godzinę Polak powinien być już na trasie drugiej próby. 
Aktualizacja godz. 11:08

Niebawem rozpocznie się 2. OS Ronde Citta dei Mille. Za kilkanaście minut na trasie będzie Robert.

Aktualizacja godz. 11:30

Robert Kubica jest już na mecie 2. OS-u. Polak zajmuje 3. miejsce w klasyfikacji generalnej tej próby i 1. w swojej klasie. Do lidera traci ponad 8 sekund i ma 9 sekund przewagi nad drugim w swojej klasie.

Aktualizacja godz. 12:05

Robert Kubica zajął 3. miejsce na drugim OS-ie i jest 15. w klasyfikacji generalnej:

Aktualizacja godz. 13:30

Za 45 minut rozpocznie się 3. OS rajdu Ronde Citta dei Mille. Takie warunki są na trasie - wygląda ona imponująco. (fot. Piotr Palij)

Aktualizacja godz. 14:15

Rozpoczął się już 3. OS Ronde Citta dei Mille. Za kilka minut Robert będzie na trasie.

Aktualizacja godz. 14:35

Robert Kubica jest już na mecie 3. OS-u. Polak ponownie uzyskał świetny czas i póki co jest 3. na tej próbie. Do zwycięzcy, którym ponownie był Alessandro Perico, Polak tym razem stracił 10,9 sekundy. 

Aktualizacja godz. 15:15

Robert Kubica zajął 3. miejsce na 3. OS-ie i awansował do 10-tki zawodów. Robert jest 2. w swojej klasie i do zwycięstwa brakuje mu nieco ponad 9 sekund.

Aktualizacja godz. 16:20

Podczas pierwszego OS-u Robert Kubica miał awarię półosi i dlatego stracił tak dużo czasu, a nie dlatego, że przed nim awarię miał jeden z zawodników za którym Kubica utknął. Po takich trasach jadą kierowcy (fot. Piotr Palij). Za godzinę ostatni OS!

Aktualizacja godz. 17:30

Rozpoczął się ostatni OS Ronde Citta dei Mille.
fot. Piotr Palij


Aktualizacja godz. 17:48

Robert Kubica ukończył Ronde Citta dei Mille. Polak pojechał rewelacyjnie na ostatnim OS-ie i prawdopodobnie zajmie na nim 2. miejsce. Czy awansuje na 1. miejsce w swojej klasie i na którym miejscu ukończy imprezę - przekonamy się niebawem.
fot. Piotr Palij
Aktualizacja godz. 17:55

Robert Kubica zwyciężył w swojej klasie w Ronde Citta dei Mille! Polak zajmie prawdopodobnie 4. miejsce w klasyfikacji generalnej tej imprezy. Gdyby nie awaria na pierwszej próbie, Polak zapewne zająłby 2. miejsce.

Aktualizacja godz. 18:55

Oto krótki fragment przejazdu Roberta:


Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i f1ultra.pl
   

111 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Nie wiem jak Robert, ale ja tutaj jestem pierwszy ;-) Oby jemu poszło tak samo!

Anonimowy pisze...

Kubica traktuje ten rajd jako sprawdzian pilota. Kubica ma duzo wiecej doswiadczenia po wystepach w WRC2 w tym roku i jego wspolpraca z Gerberem moze nie wypasc dobrze. Zobaczymy jak pojada jutro.

Anonimowy pisze...

Super widowiskowy OS. Trudna technicznie trasa a na takich Robert czuje się jak ryba w wodzie. Trzymam kciuki.
TKO

Anonimowy pisze...

Ruszyli??

Anonimowy pisze...

http://www.cronocomo.it/web/2013/RyMille13/index.html

Konrad Kobedza pisze...

Colin Clark na twitterze: "Heard from a pretty good source that @DaniSordo will be in the second Hyundai in Monte Carlo." Ktoś Pisał ze Mikko przechodzi do M-sportu, pytanie kto będzie jeździł w Cytrynie?

Marek Wójcik pisze...

Skoro Robert na poważnie chce się zająć rajdami WRC (a wszystko czym się Robert zajmuje czyni to na poważnie) to musi On znaleźć dobrego pilota. Urządził więc niewielki casting(?) na pilota. Sam Gerber może być rozsądnym rozwiązaniem na dłuższą stabilną współpracę i dalszą ciężką pracę, jaką Robert wykonuje...
Obawiam się tylko, czy trasa owego włoskiego "rajdziku" jest profesjonalnie przygotowana. Jednym zdaniem: czy trasa jest bezpieczna. We Włoszech podchodzą do pewnych spraw z większą niefrasobliwością niż w Polsce. Czego dowodem był Wypadek Roberta.

Pozdrawiam wszystkich fanów RK.

Żaneta pisze...

spotkanie młodych piłkarzy z Robertem:

http://www.youtube.com/watch?v=ueCrBjfg1yM

Żaneta pisze...

http://www.youtube.com/watch?v=ueCrBjfg1yM

Piotr Palij pisze...

@Marek Wójcik, nie zgadzam się z Tobą odnośnie niefrasobliwości w kwestii bezpieczeństwa na Włoskich rajdach. We Włoszech jest organizowanych ponad 100 (nawet chyba 130) rajdów rocznie i uwierz mi, że są naprawdę dobrze zabezpieczone. Po zakończeniu rajdu w Como jednym z pierwszych pytań do RK było "Jak oceniasz poziom bezpieczeństwa ? "

Piotr Palij pisze...

Shakedown zawieszony ?

Anonimowy pisze...

skad informacja o lopatce? w s2000 nigdy takiego rozwiazania nie bylo, i trudno mi uwierzyc ze wypozyczalnia sama dorobila hydauliczne sterowanie. do tego zmiana biegow za pomoca pada nie byla homologowanega w s2000 wiec gdyby takie urzadzenie znalazlo sie w tym konkretnym Peugeot'cie automatycznie Robert nie bylby klasyfikowany.

Rajd jest krotki wiec moim zdaniem bedzie reczna mlocka biegami :)

pozdr,
rolen

Mateusz Cieślicki pisze...

rolen: http://autosprint.corrieredellosport.it/2013/11/28/kubica-a-selvino-con-una-s2000/11988/

Piotr Palij pisze...

Nie było dramatu, obawiałem się, że będzie gorzej.. Niedaleko od Mediolanu sypało na potęgę...

Anonimowy pisze...

No to ja sobie trochę pogdybam. :-D

Oczywiście też nie znam powodów występu Roberta w tym rajdzie ale...

Może to nie jest test pilota - bo znają się przecież... Raczej obstawiam sprawdzenie w jaki sposób mogą poprawiać zgranie się z nowym typem opisu. Ten rajd wydaje mi się do tego idealny. Jadąc kilka razy ten sam odcinek można sprawdzić na ile da się poprawiać komunikację z pilotem. To jest chyba teraz najważniejsze. Zobaczcie jak ważna dla Roberta jest umiejętność szybkiego uczenia się, ciągłej poprawy. Co więcej to jest krótki odcinek. Takie 8 kilometrów to dla Roberta jest pikuś do nauczenia się. Może potraktować to jak "tor", który zna i może skupić się na innym zadaniu. Czyli np. właśnie słuchaniu pilota i reagowaniu na komendy. Można super sprawdzić progres w kolejnych przejazdach.

brzęczący_rabarbar

Lukasz Michalski pisze...

Ciekawostka ze spotkania RK z piłkarzami w Lotosie:
"Już jak miałem 15 lat przestałem przywozić puchary do domu. Mieliśmy małe mieszkanie, a ja miałem w nim malutki pokoik. Poza tym mama miała za dużo roboty z odkurzaniem (śmiech). Teraz swoje trofea rozdaję jako prezenty, mechanikowi czy inżynierowi. Oni nic nie dostają, mało kto ich w ogóle zauważa. Ja siedzę za kierownicą, ale auto prowadzi tak naprawdę wiele osób, a rajdy to tak jak piłka nożna sport zespołowy"

Jeśli dobrze zostało opisane co Robert powiedział to dla mnie szok. Rozdaje nagrody?

Anonimowy pisze...

W tekście w l'Equipe wypadek Kubicy uznaje się za jedną z największych tragedii w studwudziestoletniej historii sportu wyczynowego i za największą tragedię w historii Formuły 1 nie licząc śmiertelnych wypadków na torze, natomiast wg autora to zdecydowanie największy dramat w 63 - letniej historii F1 poza torem. Autor dodaje, powołując się na polskiego dziennikarza Macieja Petruczenko, że wypadek Kubicy jest największą tragedią w historii polskiego sportu. Zdanie Petruczenki bardzo mnie zaskoczyło, bo nie spodziewałem się, aby zdaniem dziennikarza lekkoatletycznego kierowca wyścigowy i jego niska sprawność ręki były dla niego gorsze niż śmierć Janusza Kusocińskiego w Palmirach albo wypadku Komara i Slusarskiego (choć oczywiście Wymienieni byli już byłymi sportowcami).
16 grudnia na stronie Roberta będzie mam nadzieję: "Robert Kubica 2014 - 2016 Citroen WRC".
Wojtek

Anonimowy pisze...

Robert startuje samochodem z grupy PSA z pilotem z ktorym teoretycznie moglby jezdzic przyszly sezon wiec wszystko wskazuje na miejsce w fabrycznym citroenie na przyszly rok,oby!

Lukasz Michalski pisze...

@Up
Tak to prawda że wszystko wskazuje że RK będzie jeździł w Citroenie, ale mylisz się że Peugot ma coś z tym wspólnego, to auto jest wynajęte z tej samej firmy co poprzednie Clio R3

Anonimowy pisze...

z piłkarzami lechii

http://www.pilkalotos.pl/upload/news/70_app_news_image_kubica2.JPG

Anonimowy pisze...

http://www.pilkalotos.pl/upload/photos/254_app_photos_image__woj9678.JPG

Anonimowy pisze...

http://www.pilkalotos.pl/upload/photos/251_app_photos_image__woj9644.JPG

Anonimowy pisze...

Z oficjalnej strony Lechii Gdańsk:

Na początku spotkania młodzi piłkarze byli onieśmieleni siedząc naprzeciwko jednego z najlepszych kierowców na świecie, ciekawość wzięła jednak w końcu górę.
Gdzie pan trzyma te wszystkie puchary? – spytał z zaciekawieniem jeden z piłkarskich adeptów.
- Już jak miałem 15 lat przestałem przywozić puchary do domu. Mieliśmy małe mieszkanie, a ja miałem w nim malutki pokoik. Poza tym mama miała za dużo roboty z odkurzaniem (śmiech). Teraz swoje trofea rozdaję jako prezenty, mechanikowi czy inżynierowi. Oni nic nie dostają, mało kto ich w ogóle zauważa. Ja siedzę za kierownicą, ale auto prowadzi tak naprawdę wiele osób, a rajdy to tak jak piłka nożna sport zespołowy – tłumaczył Kubica.
Tegoroczny mistrz świata WRC2 podkreślił, że piłka nożna powinna być pasją młodych zawodników.
- Tak jak moją były i są samochody. Kiedy miałem 17 lat mieszkałem nad warsztatem, rozmawiałem z mechanikami, jeździłem skuterem po części, budziłem się rano tylko z jedną z myślą, żeby jeździć samochodem – wspominał Kubica i zachęcał młodych piłkarzy do ciężkiej pracy.
- Nie wystarczy być utalentowanym, bez pracy nawet największy talent na świecie będzie niczym. Nie można poddawać się, kiedy nie idzie trzeba zacisnąć zęby, zadawać sobie sprawę z tego ile potrzeba czasu i wyrzeczeń.
A z czego musiał pan zrezygnować, żeby zostać kierowcą? – chciał wiedzieć młody piłkarz.
Z nauki – odpowiedział Kubica i szybko dodał: - Ale wam tego absolutnie nie radzę.
Znakomity rajdowiec udzielił młodym chłopakom, kilku innych życiowych rad.
- Nigdy nie szukałem dodatkowych atrakcji poza samochodami. Wy teraz też nie biegajcie za dziewczynami, tylko za piłką. Jak będziecie świetnymi piłkarzami, to dziewczyny będą same za wami biegały.
Pytany o najważniejszy wyścig w swoim życiu zaskoczył młodych słuchaczy, którzy spodziewali się usłyszeć o tym wygranym w Formule 1.
- Gdy miałem 13 lat wygrałem wyścig na gokarcie we Włoszech, bez niego tutaj by mnie teraz nie było. Potem spełniłem część moich marzeń, teraz myślę o kolejnych. Dzięki LOTOSOWI, który mnie wspiera mogę nadal żyć swoją pasją. Wy też dzięki LOTOSOWI macie świetne warunki do trenowania, musicie do docenić – podkreślił Kubica, który wspomniał także swoją przygodę z piłką nożną.
- Niestety, albo „stety” nie byłem w tym zbyt dobry: w polu byli lepsi ode mnie, chciałem być bramkarzem, ale byłem dosyć mały. Grałem w drużynie osiedlowej, to był sposób na spędzeni wolnego czasu. W pewnym monecie piłka zeszła na bok i dobrze, bo nigdy nie byłbym tak dobrym piłkarzem jak kierowcą – przekonywał Kubica.
A co o spotkaniu z Kubicą sądzą młodzi piłkarze?
Mateusz Kaczyński:
Kubica bardzo ciekawe opowiadał. Porównywał piłkę do rajdów. Jak jego ekipa zrobi błąd, np. źle zamontuje opony, to tak jakby nasz obrońca stracił piłkę i wpadła przez to bramka. Radził nam, żeby jak najwięcej trenować, podkreślał, że trening czyni mistrza. Mówił, żeby to co robimy, było naszą pasją. Ja traktuję piłkę jako pasję, jak wstaję rano myślę tylko kiedy będzie trening, nie mogę się go doczekać.
Mateusz Romanowski:
Robert Kubica opowiadał nam o swoim życiu, mówił jak można pogodzić tor i życie prywatne, żeby to współgrało ze sobą. Oglądam jego jazdę w telewizji, widziałem, że ostatnio miał wypadek, bardzo się przeraziłem, no ale nic się na szczęście nie stało. Rajdy są ciekawe, ale wolę być piłkarzem, bo to moja największa pasja, samochody traktuję jak hobby.
Maciej Szary:
Bardzo mnie zaciekawiło, to co mówił Robert Kubica. Opowiedział nam jak zaczął karierę i jak toczy się dalej jego rajdowe życie. Pokazał, że można realizować swoje marzenia. Zapadło mi w pamięci, że trzeba walczyć do końca i nigdy się nie poddawać, uczyć się dobrze, jak najmocniej trenować i nie opuszczać zajęć.

Anonimowy pisze...

mam nadzieję ,że to bd. jednak m-sport a nie citroen ze swoim przestarzałym ds3

Marcin pisze...

Co do Peugeota, to ważna wskazówka jeśli chodzi o jazdę w Citroenie ;) Wiadomo że nie ściąga się na 3 ligowy rajd we włoszech fabrycznego DS3 skoro bez trudu można wynająć na miejscu auto tego samego producenta (PSA).

A tak wogóle, to trasa przypomina mi Col de Turini ;) jeszcze jak posypie mocno śniegiem to porządny trening przed Monte 2014 ;)

Marcin pisze...

Co do Peugeota to może wskazywać na kontrakt z Citroenem ;) Wiadomo że nikt nie ściąga na 3 ligowy rajd we Włoszech fabrycznego DS3, skoro bez trudu można wynająć na miejscu auto tego samego producenta (PSA).

A co do samego rajdu to trasa przypomina Col de Turini z tymi wszystkimi nawrotami ;) jeszcze jak popada mocno śnieg to porządny trening przed Monte 2014 ;)

Anonimowy pisze...

na ostatnim zdiecu nie ma "paddle shift" :)

Anonimowy pisze...

Ja z kolei widzę wyraźnie łopatkę przy kierownicy. To nie jest w pełni profesjonalny rajd więc nie było konieczności zgłaszania prośby do FIA która i tak pewnie nie ma nic wspólnego z tym rajdem

dom86# pisze...

@17:37

Popatrz dokładnie lub jakieś okulary załóż ;)

bartoszcze pisze...

/wypadek Kubicy jest największą tragedią w historii polskiego sportu/

Hmm, choćby śmiertelny wypadek Bronisława Malinowskiego...

MarLuc pisze...

Na World Rally Blog jest ankieta na temat idealnego składu Citroena w 2014. Tutaj link: http://www.worldrallyblog.com/2013/11/30/thoughts/poll-pick-ideal-citroen-racing-line-2014/

Zachęcam do głosowania :)

Anonimowy pisze...

Wiadomo, że tylko nieszczęśliwe wypadki śmiertelne były gorsze w historii polskiego sportu niż wypadek Roberta, ale jeśli chodzi o czynnych sportowców i konsekwencje 6 lutego dla Roberta i polskiego sportu to wypadek Roberta jest czymś tak przerażajacym i strasznym, że mieści się poza kategoriami dotychczas znanego dramatu.
Robert zresztą nie ukrywa, że NAWET top WRC i jego sukcesy tam to taka trochę jednak niestety masa upadłościowa po niedokonanej karierze w F1 (cele, marzenia, prestiż, ranga dyscypliny, pieniądze, sława, oglądalność w tv, rozpoznawalność w świecie, etc.). To taki niestety puchar pocieszenia po niespełnieniu tego na co zasuwał DWADZIESCIA LAT.

Anonimowy pisze...

https://www.youtube.com/watch?v=RitktioEQXM

Theonekapa Kapa pisze...

Nie wiem czy zwrociliscie uwage ale na zdjeciu ktorym robert trzyma rekawiczki reka pewniej trzyma rekawiczki juz tak nie "wisi" zastanawiam sie czy w bolidzie nie dalo by sie tak pokombinowac ze pelny skret przenosilby sie na np 30stopniowy ruch kierownica nie wiem czy takie cos by dzialalo ale napewno rozwiazalo by problem roberta po czesci siedzi mi to w glowie dlatego musialem zapytac tak samo z tymi brakujacymi centymetrami nie wydaje mi sie zeby nie mozna bylo znalesc tam 5cm z kazdej strony kwestia checi tylko i wylacznie stajni moze w tym roku bylo juz z pozno na takie modyfikacje bo do konca sam robert nie wiedzial co i jak bedzie ale moze od 2015 kto wie moze dlatego robert ma dylemat maldonado kontrakt tylko na rok wiec? Bylem na rajdzie walii i jesli chodzi o wrc to vw albo m-sport w vw brak miejsc a jesli chodzi o m-sport to citroen chowa sie na szybkim servisie widac bylo roznice citroen dwa male busy i kanapki w rekach ruszali sie tak jakby im nie zalezalo stracili pasje w m-sport wielki bus z czesciami odzielna kuchnia dla calej ekipy i wszyscy uwijali sie ze az sie kurzylo a nie wspomnie juz glownym servisie gdzie citroen postawil namioty dla aut i kierowcow a m-sport postawili biurowca mobilnego gdzie wszyscy na bierzaco analizowali wydarzenia, a w citroenie z laptopem w rekach chodzili Nie udzielalem sie nigdy na blogu ale jestem tu kilkanascie razy dziennie i musialem podzielic sie z wami moimi spotrzezeniami pozdrawiam wszystkich fanow Roberta i wierze ze uda mu sie wrocic do F1 zakladam sie o wszystko co mam:)

Ewa pisze...

Bartozcze, tak uwielbianym sportowcem przed Robertem był tylko Małysz, jemu na szczęście nic się nie stało.

Anonimowy pisze...

@Theonekapa Kapa
Pewnie dałoby się zrobić 30 stopniowy skręt kierownicy, ale pojawi się wtedy wielki problem z precyzją kierowania. Minimalny ruch kierownicy powodowałby odczuwalny skręt kół i jazda z dużą prędkością byłaby niebezpieczna

Anonimowy pisze...

Theonekapa Kapa Ja bylem na rajdzie Niemiec itam m sport wygladalo jak wiejska ekipa , a dwie ciezarowki byly tylko dla Roberta i jedno jest naprawde jasne jak wrc to tylko vw albo citroen bo tylko te zespoly maja wielkie koncerny za plecami a citroen do tego ogromne doswiadczenie m sport musi liczyc na to co im sie uda kupic od forda i czy ford zdecyduje ze im sie to oplaca dobranoc.

Anonimowy pisze...

http://www.autolatest.ro/news-cars/-1 tak moze wygladac miejsce pracy Roberta (warto zobaczyc) :)

Anonimowy pisze...

http://www.youtube.com/watch?v=pY0t7QVp5AAhttp:/ /www.youtube.com/watch?v=EyKk5SSicwA Jesli ktos nie widzial koniecznie ogladac calosc koncowki sa wspaniale zwlaszcza Szwecji :)

Anonimowy pisze...

Pewnie była ;)

Anonimowy pisze...

No czas słaby, ale nie o czas do końca chodzi w tym rajdzie

Marek Bogacki pisze...

Jak wynika z wizyty w Polsce /nie przyjechał, żeby pogadać z młodymi piłkarzami/, Robert dogadał się /podpisał kontrakt/ na przyszły sezon z Lotosem. Wszystkie klocki układają się więc na współpracę z M-Sport. Zwłaszcza, że mogą zaproponować mu również ściganie się po torze. Teraz tylko trzeba zatwierdzić Jakuba na prawym fotelu i naprzód.

Sławomir Drużba pisze...

Jeśli chodzi o kierownicę w bolidzie i ograniczonej rotacji nadgarstka to widzę co najmniej 3 rozwiązania:
1) Powiększenie kokpitu (to wszyscy wiedzą)
2) Kierownica ze skrętem logarytmicznym (trzeba by się nauczyć jej obsługi, ale daje ona precyzję przy jednoczesnym małym kącie skrętu kierownicy)
3) Elastyczny drążek w kierownicy gdzie nie trzeba by było w pełni zginać nadgarstka

Bartosz Rudnicki pisze...

ABBANDONI IN QUESTA PROVA (nie ukończyli odcinka)
7 CARRARA Marco
NORIS Simone ITA
ITA GIESSE PROMOTION
CITROEN XSARA WRC WRC RIT (PS 1) - SELVINO 1

Był wypadek przed Kubicą, to pewnie miało wpływ na wynik Roberta.

Anonimowy pisze...

@anonim 23:58
Koncern koncernem, ale tu chodzi o to jak bardzo angażują się w WRC. Plotki głoszą, że Citroen w przyszłym sezonie będzie koncentrował się głównie na mistrzostwach WTCC, a po sezonie 2014 wycofa się z WRC. Plotki mówią też, że od sezonu 2015 ma wrócić Ford. Ile prawdy w tych plotkach zobaczymy.

Robert po Rajdzie Walii mówił, że zostało mu 10 dni/2 tygodnie do podjęcia decyzji czy wybrać rajdy w WRC czy coś innego. Zapewne decyzja zapadła, a świat dowie się o niej w swoim czasie.

Anonimowy pisze...

Własnie ta załoga która jechała przed Polakami wypadła i nie ukończyła osu. Miejmy nadzieję że są cali i zdrowi.

Mateusz Cieślicki pisze...

Bartosz Rudnicki - czytaj aktualizacje.

Anonimowy pisze...

@Marek Bogacki LoL..to że był w Polsce to jeszcze nic nie znaczy. Kontrakt z Lotosem może podpisał do końca roku i jak na profesjonalistę przystało wywiązuje się z jakiś obowiązków, zobowiązań.

Anonimowy pisze...

www.tvn24.pl/gwiazdor-filmow-szybcy-i-wsciekli-zginal-w-wypadku-samochodowym,375946,s.html

Anonimowy pisze...

Szczerze - czy kogoś obchodzą wyniki Roberta w tym rajdzie? Przecież tam startują same ogórki.

Maximus pisze...

Może i ogórki,ale jadą wurce no i jak Robert nie raz głąbom tłumaczył,że ta III liga włoska nie jest taka zła.Puście naszych poslkich rajdowców do Italy i zobaczycie,że to nasi są ogórkami.

Anonimowy pisze...

te włoskie ogórki są lepsze niż całe nasze RSMP

Anonimowy pisze...

Telegazeta TVN podała przy okazji startu Kubicy we Włoszech, że Kubica zakończył karierę w F1. Nic takiego Robert nie ogłosił i jest to kolejny przykład na manipulowanie faktami przez tą tv. W wiadomościach sportowych w Trwam (mają takie coś u siebie :) ) niedawno mówili, że RK nadal walczy o F1. Zobaczcie zestawienie: "światły" tvn informuje o czymś czego nie ma, a "zacofani" podają prawdę.
Ewa Roberta tak "kochano", że rekord oglądalności w 2010 roku to było 3,16 mln widzów w szczytowym momencie podczas GP Monaco. Byle serial ogląda 7 - 9 mln... "Wielkie zainteresowanie Robertem w Polsce" to mit, a nie prawda.

vujson pisze...

Chciałbym móc być takim 'ogórkiem' właśnie....:-) pasjonaci, których stać na to, żeby poszaleć na trasach , które są właśnie do tego przygotowane.... w czym problem???

Anonimowy pisze...

jak piszecie o tych ogorkach , ze to pasjonaci to nie piszcie nic bo nie wiecie o czym piszecie

to kierowcyrajdowi startujacy nawet od 2002 roku

a we włoszech i francji są najlepsi kierowcy asfaltowi

Anonimowy pisze...

Kubica 3 na drugim oesie ze stratą 8,4 do lidera

Wiater pisze...

Swietny wynik na 2 OSie ;) Myślę że na 3 moga juz powalczyć o zblizenie sie do zwycieztwa OSowego ;)

Anonimowy pisze...

ROBERT 3 jak na razie

Konrad Kobedza pisze...

@Anonimowy 1 grudnia 2013 11:16
Skoro wiesz,że ta telewizja prezentuje taki poziom jaki prezentuje, to jaką cholerę w ogóle zaglądasz na ich strony i szukasz u nich jakichkolwiek informacji? Pytam bo jeszcze bardziej od nierzetelnych dziennikarzy, wkurzają mnie osoby które z góry wiedzą, że ci dziennikarze są nierzetelni, ale usilnie ich czytają, nabijając im tym samym oglądalność. Wiedz, że pisząc wszędzie jacy to oni są nieuczciwi, jednocześnie codziennie przeglądając ich strony tylko motywujesz ich do jeszcze bardziej wytężonej "pracy". Prosta sprawa, nie podoba się, nie czytać, nie oglądać, nie wchodzić na strony.

Anonimowy pisze...

Czy aby na pewno Total miałby coś przeciwko reklamom Lotosu na samochodzie Roberta? W biznesie obydwa koncerny ze sobą współpracują.

Anonimowy pisze...

Dzisiaj w Londynie odbędzie się gala Autosport Awards. Na gali ogłoszone zostaną wyniki głosowania czytelników autosportu. Robert był nominowany do nagrody dla najlepszego kierowcy rajdowego sezonu. Oprócz niego nominowani byli Ogier, Kopecky, Loeb, Neuville, Peterhansel. Inne kategorie to najlepszy kierowca wyścigowy, najlepszy debiutant, najlepszy kierowca brytyjski, najlepsze auto wyścigowe, najlepsze auto rajdowe.

Transmisja z gali Autosport Awards o godz. 23:00 czasu polskiego na stronie autosport.com

Natomiast Gala FIA w piątek 6 grudnia w Paryżu.

Anonimowy pisze...

Pamiętacie jak Vettel naśladował Kimiego na gali autosportu :D

http://www.youtube.com/watch?v=JGItMTxvbpc

Anonimowy pisze...

@Konrad Kobedza - a mnie nawet podobała się wypowiedź Anonimowego 11:16 z porównaniem "światłych" z "zacofanymi" :)
Co prawda nie oglądam ani jednych ani drugich, ale rzeczywiście to dość ciekawe zestawienie... Twoja rada, by nie nabijać oglądalności jeśli coś nas wkurza jest niewątpliwie słuszna... ale z drugiej strony natura ludzka jest tak przewrotna, że zdarza nam się robić coś, czego tak naprawdę nie rozumiemy :P

Anonimowy pisze...

http://www.youtube.com/watch?v=9Zli8FCJj8o
3:32-reakcja kierowcy na zachowanie auta

Maximus pisze...

Robert na asfalcie bez problemu wygrywał z czołówką wrc2!w tym rajdzie idzie mu ciężko z lokalnymi kierowcami.I teraz moje pytanie czy ktoś jeszcze uważa,że liga włoska to OGÓRKI!?.Oglądać,myśleć i nie pisać bzdur!

Mateusz Cieślicki pisze...

Maximus - tylko po to opublikowałem bzdurę, jaką napisałeś żeby Cię skrytykować - w tym rajdzie idzie mu ciężko? Spójrz na wyniki 2. OS-u proszę i zastanów się nad sobą. Chyba miałeś dobre intencje, ale Ci nie wyszło.

Oczywiście, głupotą jest też twierdzenie, że w rajdzie jadą ogórki, bo rzeczywiście we Włoszech są nieźli kierowcy, ale trzeba też pamiętać, że mają bardzo obcykaną trasę.

Anonimowy pisze...

Popieram słowa Mateusza! Maximus niekumatus!

Anonimowy pisze...

a jescze wczoraj było o ile wygra nad konkurencją 1-2-4-5min widzę ,że w drugą stronę :) pozdr

Mateusz Cieślicki pisze...

Ludzie, litości, nie oczekujcie, że Kubica będzie objeżdżał 207ką lokalniaków w autach WRC.

Anonimowy pisze...

gdyby nie strata na pierwszym oesie nie z winy Roberta bylo by spokojnie trzecie miejsce ....

Maximus pisze...

Myśle,że ponad 10s starty w III osie potwierdziły moje słowa.

Mateusz Cieślicki pisze...

Maximus puściłem twój komentarz, bo był on ostatnim :)

Maximus pisze...

Sorki zle zmyliłeś mnie Mateusz tym porównaniem do I-wszego.Myślałem,że porównujesz do I z klasy Roberta a nie WRC!.Normalne,że s2000 kontra lokalne wurce (znające trase jak własną kieszeń) to wynik z góry znany.Oby bez przygód!

Marian pisze...

ludzie on tam nie jedzie po żadne zwycięstwo. Nie ma znaczenia czy będzie 1 czy ostatni.

Anonimowy pisze...

Czyli np. dla Konrada Kobedzy nie ma znaczenia czy ktoś wychwyci, że dane medium kłamie czy nie. Natomiast "podpowiedź", aby nie oglądać tych podających nieprawdę jest w porządku, ale żeby zweryfikować czy ktoś nie mija się z prawdą trzeba to obejrzeć/przeczytać, bo inaczej nie da się tego wiedzieć. Ludzie mają prawo kontrolować media czy podaja prawdę.

Anonimowy pisze...

Moim zdaniem bardzo dobrze, że Robert wybrał Gerbera... Oczywiście, że miejsce nie jest ważne, ale przyjemnie się ogląda jak pną się do góry - z 44 już są na 16. :)

Anonimowy pisze...

http://eurosport.onet.pl/motorowe/rajdy-samochodowe/robert-kubica-osmy-po-trzech-odcinkach-rajdu-we-wloszech/rx7x9
Przepraszam że wklejam link ale jest tam napisanę , że awaria samochodu a nie "Jadący przed Robertem Kubicą i Jakubem Gerberem Marco Carrara i Simone Noris mieli problemy na trasie"
to jaka jest prawda???
Jacek
P.S. dla mnie czasy Roberta są jak zwykle świetne

Anonimowy pisze...

Wiem,ze czasy nie sa tutaj wazne,ale gdyby bylo tak jak piszecie,ze Robert zastal przyblokowany na OS1,jego czas powinien zostac zmieniony przez sedziow.Bardziej wierze w wersje Autoklubu-urwana polos.Ktos tu wczesniej napisal,ze jada ogorki.Alessandro Perico-trzeci kierowca mistrzostw Wloch ogorkiem.Kolega blysnal trzeba przyznac.

Lukasz Michalski pisze...

Dlaczego onet i tvn piszą że RK miał awarię półosi?

http://eurosport.onet.pl/motorowe/rajdy-samochodowe/robert-kubica-osmy-po-trzech-odcinkach-rajdu-we-wloszech/rx7x9 , http://eurosport.onet.pl/motorowe/rajdy-samochodowe/robert-kubica-osmy-po-trzech-odcinkach-rajdu-we-wloszech/rx7x9



Konrad Kobedza pisze...

@Anonimowy 1 grudnia 2013 15:20
Tak, masz racje, nie ma to dla mnie żadnego znaczenia. Nudzi mnie już tłumaczenie ludziom, że nie ważne czy wejdziesz na jakąś stronę bo ją lubisz, czy żeby zostawić negatywny komentarz, dla nich i dla reklamodawców wyświetlenie jest wyświetlenie.
Wracając do tematu rajdów, to z niecierpliwością czekam na oficjalne ogłoszenie składów zespołów na 2014 rok. Jeszcze kilka dni temu byłem prawie pewny że Robert i Mikko pojadą razem w cytrynach. Wydawało mi się dość logiczne, że team zostawi jednego doświadczonego kierowce i dobierze jednego debiutanta. Potem pojawiły się plotki, że Mikko może jeździć w M-Sporcie, a Colin Clark, na twitterze, na pytanie kto będzie partnerem Mikko odpowiedział zdecydowanie Kubica (w pytaniu nie był mowy o który zespół chodzi). Może więc moje przypuszczenia sprawdzą się chociaż połowicznie i nazwiska będą się zgadzać, tylko fura inna.

Mateusz Cieślicki pisze...

Słuchajcie, wszyscy początkowo pisali, że to przez tamtą załogę, dopiero teraz okazało się, że to przez awarię. Normalna sprawa w sytuacji gdy na miejscu nie ma wielu osób.

dom86# pisze...

Ten start Roberta ma służyć raczej "sprawdzeniu" pilota. Już razem współpracowali, czemu tego nie ponowić. Robert może przeprowadza coś w stylu castingu, przeanalizuje ten rajdzik i oceni jak układała się komunikacja w samochodzie ;)
Mateusz, również jestem tego zdania, iż Robert może reprezentować M-Sport. Sam konflikt sponsorów się pojawił Total a Lotos = rywale. Przy okazji spotkania z 'młodymi' piłkarzami, obie str. mogły podpisać nowy kontrakt.
Oby Robert jak najwcześniej zdradził swoje plany na przyszły rok :) Wiem dobrze, że wybierze najlepiej jak tylko to możliwe.

Anonimowy pisze...

podzielam opinię 2 wcześniejszych przedmówców... brak tutaj obiektywnych myśli są jedynie przypuszczenia nie mające potwierdzenia w faktach ... może należy zmienić tytuł bloga np. magiel o kubicy ... lub inny podobny ... mam nadzieję , że tutejszy , ujawniony 2-3 godziny temu cenzor nie okaże się kolejny raz tchórzem jak to było nie tak dawno i opublikuje krytyczne wpisy dotyczące tutejszego bloga....

Mateusz Cieślicki pisze...

Anonimowy, o co Ci chodzi? Masz do mnie pretensje, że ludzie komentują nie po Twojej myśli? Nie bądź śmieszny. A kiedy to niby byłem tchórzem? Żaden ze mnie cenzor.

Lukasz Michalski pisze...

A mam jeszcze kwiatuszek:
Z tego artykułu dowiadujemy się że RK musi czekać na decyzję citroena i dodatkowo będzie jeździł tylko asfalty gdyż...... A zobaczcie sami:
http://eurosport.onet.pl/motorowe/rajdy-samochodowe/robert-kubica-musi-czekac-na-decyzje-citroena-do-16-grudnia/x6lgp

Anonimowy pisze...

do Mateusza 16.24 - co najmniej dziwne tłumaczenie publikowania nieprawdy rodem z bazaru z przekupkami - albo emitujemy fakty albo zmieniamy tytuł tego bloga , który jednoznacznie określiłby wartości w nim prezentowane...

Anonimowy pisze...

@Anonimowy 16:27

jak nie chcesz czytac tego bloga to idz prosze gdzie indziej marudzic.
Nikt Cie nie zatrzymuje

Anonimowy pisze...

Podzielam opinie setek "przedwówców" (Jezu co za język, chyba prosto z zebrania partyjnego), że jest to NAJLEPSZY Z BLOGÓW O RK.
Bardzo proszę Pana Mateusza o wycinanie głupich wypowiedzi. zawsze mogą sobie poczytać i popisac na ONECIK-u.
JK

Anonimowy pisze...

... Już jest 8-my. Fajnie...:)

Anonimowy pisze...

Anominowy z 16:27
załóż sobie Bloga tytuł masz za darmo" maglownica kubicy"
I krytykuj ile wlezie...

dom86# pisze...

To robi cię lekko niezdrowe. Jeśli ktoś ma jakieś problemy, pretensje czy kompleksy może powinien założyć własny blog. Wówczas będziecie zadowoleni na milion %. Każdy ma swoją jaźń, swój rozum. Czasami mały ale jednak. Nie na miejscu są komenty, które niczego tutaj nie wnoszą...Takie teksty pasują na onet lub inny "jałowy" portal.

Marcin J pisze...

Łukasz 16:35. Bo to onet a nie eurosport. przypuszczam ze tam nic nie jest kontrolowane w tresci. Jedynie przeplywy pieniezne i wplywy ze sponsoringu i hostingu. Rzeczywiscie sam tytul i polowa tresci to kolejny popis wielkoportalowego kunsztu dziennikarstwa sportowego ;)

Anonimowy pisze...

META!

Anonimowy pisze...

Kubca ma 2-gi czas na 4 przejeździe i 4 w generalce :)

Anonimowy pisze...

@16:36
No taaak,juz przegiąłeś. Pojawiła się fałszywa informacja i szybko została sprostowana.... Ja zakładam dobrą wolę a ty co zakładasz??
Przypominasz sobie żeby kiedykolwiek ONET sprostował jakieś swoje w TONACH produkowane bzdury?? Nie widzisz różnicy czy nie chcesz widzieć?

Grzegorz Kuczmik pisze...

Na ostatnim OS-ie 2 miejsce, tylko 4,3 straty do 1-ego :) Super, będzie awans w generalce

OldHorse pisze...

Brakowało mu 9 sekund do lidera S2000, a na ostatnim odcinku odrobił 20 :-o

Masakra, to chyba jedyne odpowiednie słowo...

Anonimowy pisze...

KUBEK JEST GENIALNY!!!

Anonimowy pisze...

Jakie warunki na OS4? Chyba było ślisko , bo czasy słabsze niż w OS3. Robert jak zwykle w swojej lidze.

Anonimowy pisze...

Bardzo dobrze , że jest krytyka na tym forum , która może przede wszystkim poprawić jakość tutejszego bloga - sprostowanie oczywistej nieprawdziwej informacji nastąpiło dopiero po kilku wpisach ujawniających prawdziwy przebieg zdarzeń na 1 - oesie z podaniem źródła tejże wiadomości. Anonim 16.55 naucz się czytać i pisać a swoje " mądrości " ujawniaj na spotkaniach moherów - tutaj forum nie zaśmiecaj .

Mateusz Cieślicki pisze...

Było wilgotno, a przede wszystkim było już ciemno.

Mateusz Cieślicki pisze...

Jeżeli mogę się podeprzeć, to tylko wyjaśnię, że zarówno Cezary Gutowski, jak i Mikołaj Sokół również podali informacje o tym, że to wcześniejsza załoga blokowała Roberta. Sorry, ale jeżeli dwa takie źródła podają, że tak było, to mam im nie wierzyć? Z jakiej racji? Szczególnie, że wszystko wyglądało na bardzo prawdopodobne.

OldHorse pisze...

Mateuszu, naprawdę nie masz się z czego tłumaczyć. Kilka źródeł podało błędną informację, to naprawdę nie Twoja wina. Są na świecie malkontenci, którzy programowo narzekają na wszystko - najlepsze, co można zrobić dla zdrowia, to ich ignorować. Pozdrawiam, Grzegorz.

Ewa pisze...

Anonimie z 17:59 jakie ma znaczenie co spowolniło Roberta. Jeszcze się z nikim dzisiaj nie pokłóciłeś i nadrabiasz zaśmiecając ten blog. Twoja dociekliwość godna pewnej komisji do spraw, może tam znajdziesz zatrudnienie.

Marian pisze...

Mateusz daj sobie spokój z tłumaczeniem się z czegoś czego nie ma. Robisz fajną robotę, a jakieś pomyłki się zawsze trafią. Jak ktoś nic nie robi konkretnego w życiu to zawsze sobie musi gdzieś ulżyć, a tutaj anonimowo to już jest bonanza na całego.

Anonimowy pisze...

@Mateusz Cieślicki
Wodzu - nie daj się wciągać w takie przepychanki! Robisz naprawdę fajną robotę. To dobry blog - prowadzony mądrze i rozsądnie. Niech sobie piszą "gupoty" - tylko się ośmieszają.

brzęczący_rabarbar

Marcin Folta pisze...

Robert jak zwykle pokazał świetną jazdę :) Dzięki Mateusz za relację. Fajnie że rajd się udał i Robert mógł pojeździć z Jakubem przez ten sam OS. Rajd ten wbrew pozorom może okazać się kluczowy jeśli chodzi o przyszłość Roberta - głównie chodzi mi o sprawdzenie Jakuba jako pilota. Pozostaje czekanie na oficjalny skład Citroena :)

Anonimowy pisze...

OldHorse pisze...

Brakowało mu 9 sekund do lidera S2000, a na ostatnim odcinku odrobił 20 :-o

Masakra, to chyba jedyne odpowiednie słowo...

.............................

Objechał ogórka i to wszystko. Nie ma się czym podniecać.

patryktos pisze...

Co za ludzie!!! Mateusz, uszy do góry, Robcio znowu pokazał fajną jazdę i możemy "my" kibice być dumni z naszego idola.
Z niecierpliwością czekam na jakąś oficjalną wiadomość na temat przyszłego roku, mam cichą nadzieje na kontynuowanie współpracy z Lotosem, zawsze to jakiś konkretny sponsor, który może wspomóc go w przyszłości w F1(jak i GrupaAzoty).Oczywiście nie miałbym nic przeciwko temu, jeśli wybór padł by na zespół fabryczny Citroën;)

pk moto pisze...

Brawo Robert! Mateusz olej głupie komentarze, pamiętasz nie karmić trola

Anonimowy pisze...

Fajnie, że rajd wyszedł... Chyba Robert wybrał ten rajd nie bez powodu ( mam na myśli ilość nawrotów . Ciekawe czy przypadkiem Robert nie jechał ze standardowym ręcznym. Znakomite czasy na takich krętych, asfaltowych odcinkach mogą świadczyć tylko o tym, że ręczny w końcu funkcjonował jak należy. Robert na tym elemencie tracił w tym sezonie najwięcej czasu... Super sprawa. Jakub na prawym fotelu i sprawny ręczny to cieszy.... ;)