Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

czwartek, 10 października 2013

M-Sport potwierdza rozmowy z Kubicą, start w WRC niemal pewny

Tajemnicza sprawa z kaskiem dla Roberta Kubicy od firmy Bell nadal pozostaje niewyjaśniona, a tymczasem pojawiły się ciekawe informacje dotyczące zainteresowania M-Sportu, przygotowującego samochody Forda w WRC, startami Roberta Kubicy w przyszłym roku. Sytuacja staje się coraz ciekawsza.

Zacznijmy od zainteresowania Forda, który miał złożyć ofertę startów w WRC w przyszłym roku Robertowi i Maciejowi. Wszystko zależy jednak od sponsorów i tego, czy Thierry Neuville będzie jeździł z Fordem w następnym sezonie. Portal motorsportpassionf1.com twierdzi, że przyjście Roberta byłoby również możliwością dla M-Sport na pozyskanie nowych sponsorów.

Jak zatem widać zdecydowana większość świata sportów motorowych uważa, że w przyszłym sezonie Robert będzie jeździł w WRC, co jest raczej oczywiste, o ile Robert pozostanie w rajdach.

Wielokrotnie powtarzałem, że z Robertem nigdy nic nie wiadomo. Polak wypowiada się tylko wtedy, gdy to co chce przekazać jest pewne. Póki co zatem nie powie nam wiele. Niektórzy uważają, że znakiem świadczącym o tym, że Robert zostanie w rajdach i będzie jeździł w WRC będzie lista startowa Rajdu Wielkiej Brytanii. Jeżeli Polak będzie na niej w aucie WRC, to będzie oznaczało, że w przyszłym roku powalczy o mistrzostwo świata WRC. Przekonamy się za kilka dni.

Nadal niewyjaśniona pozostaje sprawa zdjęcia kasku opublikowanego na profilu firmy Bell, która produkowała kaski dla Roberta w czasie jego obecności w F1. Przypomnę, że najpierw ukazał się album zawierający kilka zdjęć kasku, który widzicie wyżej, podpisany "Robert Kubica`s new helmet 2013". Następnie dopisano wykrzykniki, a potem dodano "&2014". Teraz nazwa albumu brzmi "Robert KUBICA's New Bell Hp7 Super Gift" - zniknęły daty. W międzyczasie oficjalny profil Roberta Kubicy, nie prowadzony przez samego Kubicę, napisał: "Podziękowania za prezent dla Bell Racing Europe/ Thanks to Bell Racing Europe for a gift." Trzeba przyznać, że całość wygląda dość dziwnie.

Myślę, że niewiele osób wie, co się zadziało na linii Kubica - Bell i dlatego nikt się o tym nie wypowie. Według mnie najbardziej prawdopodobna jest wersja, że Kubica zamówił sobie kask u Bella - nowy, z nowym malowaniem do testów, np. single seaterów. A dlaczego nie wziął starego zapytacie? Bo kaski się zużywają, kształty głowy, jej wielkość się zmieniają. A jak wiadomo, w single seaterach wszystko musi być idealnie skrojone. Nie wyciągałbym jednak wniosków, że opublikowanie tego kasku to znak powrotu do F1.

W wersję "prezentu" osobiście nie wierzę - firma Bell, bardzo uważana przecież w wyścigowym świecie - ot tak robi sobie prezent za kilka tysięcy Euro... Co prawda ich zachowanie ze zmienianiem nazwy albumu na początku było dziwne, ale dzisiejsze dopisanie "Super gift" i wyjaśnienia w komentarzu (To tylko miły prezent dla Pana Roberta Kubicy) wyglądają już zupełnie na wymuszone "z góry". Sprawa jest dziwna, ale chyba rozwojowa. Kiedyś poskładamy pewnie jej elementy w całość.

Aktualizacja

Robert Kubica pojawił się w parku serwisowym Rajdu Sanremo, eliminacji ERC. Pojawiały się pogłoski, że Kubica może wystartować w tej imprezie, ostatecznie jednak nie pojechał w nim.

Aktualizacja niedziela

Colin Clark, prowadzący Radio WRC, napisał na Twitterze: "Wygląda na to, że Robert Kubica rozważa start w Rajdzie Walii. Pytanie dlaczego i w jakim aucie. Może być już wtedy mistrzem WRC2, więc może auto WRC?

Aktualizacja poniedziałek

Szef M-Sport, Malcolm Wilson potwierdził zainteresowanie startami w Fordzie Roberta Kubicy: "Jest wiele możliwości jego wcielenia do zespołu. Nie ma żadnych wątpliwości, że jest szybki i ma jeszcze możliwości. Pewne jest, że jeżeli przyjdzie tu, będziemy bardzo szczęśliwi" - powiedział Wilson dla Autosportu.
fot. Stephane Fontaine
Aktualizacja godz. 10:25


Autoklub podał, że Szejk Khalid  potwierdził podczas Cypros Rally start Roberta Kubicy w aucie WRC podczas kończącego obecny sezon WRC Rajdu Walii. Polak wystąpi w Citroenie DS3 WRC z numerem 10.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

246 komentarzy:

1 – 200 z 246   Nowsze›   Najnowsze»
Dq Dqq pisze...

Mateusz, chyba bardzo szybko chciałeś nam przekazać nowe wieści i w pogrubionym tekście pierwsze zdanie... jest mocno zakręcone.

Giuseppe pisze...

Jak myslicie? Po co Bell mialby dawac w prezencie Kubicy kask uzywany obecnie przez kierowcow F1 (ktory tak na marginesie jest dosc kosztowny)? Chyba nie po to, by zrobic mu przykrosc, co? Nie? Hmm... No przeciez, Bell funduje kazdemu kierowcy kaski! ;) Tez nie?
Ach! No tak! Z pewnoscia przyda mu sie kask z HANSem w WRC! ;)

A tak serio.
Kask do zamknietych testow z malowaniami i flaga narodowa? Seriously?

Makatak pisze...

Przecież system HANS, nawet teraz Robert w WRC2 używa, tak samo jak Maciek ... To jest standard praktycznie w każdych wyższych mistrzostwach samochodowych teraz.

intense pisze...

w wrc hans tez mają tak apropo
oczywiscie kask to bolidów ;)
Robert ma wiekszą głowe teraz pewnie bo trzeba bylo zamowic wygodniejszy na jazdki niejawne ;)

leeoleeo pisze...

Pojechałeś Mateusz ze zmianą kształtu głowy! Kształt głowy zmienia się jak człowiek rośnie!

Giuseppe pisze...

Oczywiscie, ze w WRC uzywa sie HANSa.
Szkopul w tym, ze ten kask ma sie nijak do WRC ;)

Makatak pisze...

Tak ale równie dobrze może to być cokolwiek innego, jakakolwiek seria wyścigowa, albo równie dobrze nic :P

Tomasz Podolak pisze...

Według mnie sprawa jest jednak raczej prosta. Śledzę kariere Roberta juz nascie lat wiec napisze jak to widze. Nie mozemy sie napalac bo to wszystko tylko plotki i przypuszczenia a ja wole sie milo zaskoczyc niz rozczarowac. Wiec ja to widze tak. Robert jest w decydujacej fazie podjecia decyzji. Ma propozycje startow w WRC, DTM i innych NESCAR-ow :)+ czego jestem pewny po ostatnich wynikach dostal propozycje testow bolidem F1. Wiec chcac podjac dobra decyzje zobaczymyt robsona niedlugo na torze testujacego bolid F1 w nowym kasku . Nie wiem czy to zdrowa logika czy chec szczera. Ale jestem tego pewny ze propozycje testow sa w F1 a teraz kwestia czy reka jest na tyle dobra zeby Robert sie na to zgodzil. A jesli jest wmiare dobrze bo nie mowie super to widzimy go w F1 w 2014. :)

Pawcio pisze...

Ja pierdziele ludzie ogarnijcie.
Ewidentnie widać, że ktoś z Bella się wysypał i teraz ściamniają, że tak nagle wielki prezent Kubicy zrobili za kilka tysięcy...

Ewidentnie też widać, że kask ma podobne malowanie do Lotusa, czyli Lotus...

Bo gdyby to był kask tylko do testów to:
1. Nie miałbym takich malowań.. (Barwy Lotusa)
2. Kubica ma wiele kasków i do testów nie kupowałby nagle w takim jeszcze momencie decydującym nowego drogiego kasku w dodatku z takimi malowaniami.
3. Ewidentnie kask Hp7 do F1

Myślcie trochę.

Pawcio pisze...

Wiadomo, że Kubica co najmniej do zakończenia sezonu rajdów się do niczego nie przyzna ani nie da odpowiedzi co będzie robił w przyszłym roku.
Wszystko wskazuje, że Lotus.
Słowa sprzed paru miesięcy Kubicy, że jest w stanie jeździć na 80 % torów (teraz pewnie więcej), a niedawno słowa Lotusa, że potrzebują kierowcy, który jest w 80% w formie, a resztę da mu zespół..
Rozmowy Lotusa z Hulk. i czekanie (na Kubicę, tu myślę, że kontrakt już jest albo zostanie podpisany po ostatnim rajdzie). Dlatego Lotus się nie śpieszy z podaniem składu i "zlewają Hulka". Oni potrzebują doświadczonego kierowcy, który pchnie ten zespół. A znają Roberta i wiedzą co potrafi.. W dodatku to będzie wielka sensacja i zyskanie sponsorów i pieniędzy.. Powrót tak dobrego kierowcy po takim wypadku, to wielka bomba medialna...
I można by tu więcej wymienić, co sugeruje to co napisałem :)

Takie moje zdanie, po tym co się dzieje :)

remigiusz zydorczak pisze...

nic dziwnego nie byłoby w tym, że to prezent nawet za kilkanaście tysięcy eur, bardziej ciekawi samo malowanie, tak jak wspomniano wcześniej - flaga Polski oraz ewidentnie barwy Lotusa. nie trzeba być profesjonalnym plastykiem, żeby to zauważyć. ponadto wejdźcie na stronę bell'a i sprawdźcie ten HP7. to właśnie tego kasku używają kierowcy F1. nie sądzę, żeby miał być używany w innej serii;) nota bene sprawdzał ktoś wartość kasku F1?

Kaspersky pisze...

€ 2450.00 + Tax (podatek)

Horhe696 pisze...

Zastanawia mnie łamana angielszczyzna w Bell'owej odpowiedzi: "Sorry this helmets is just at super Gift for mister Robert Kubica ,just Nice gift". Brzmi jakby sprzątaczka odpisała a nie oficjalny PR.

Co do kolorów, niekoniecznie się trzeba dopatrywać jakiś podtekstów, Alonso ma kask żółto-niebieski (kolory domminujące) i czerwone wstawki.
Pożyjemy zobaczymy.

Horhe696 pisze...

Z tym Alonso to tylko przykład

Greg Sewastianowicz pisze...

To ja wam przedstawie nieco inna perspektywe:

1. Kubica nie dogadal sie z zadnym z zespolow F1 i zdecydowal sie na rajdy.

2. Zamowil kask F1 i umowil sie na kontrolowany wyciek z Bellem, by wynegocjowac lepsze warunki z Citroenem lub M-Sport.

Nierealne? Wg mnie pasuje do pokerzysty:)

Gry Gierki pisze...

I o co w tym wszystkim chodzi ???

rafalk74 pisze...

Horhe696 zolto niebieskie kolory ma Asturias skad pochodzi Alonso ;]

Damian pisze...

Niektóre komentarze są po prostu śmieszne, ale oczywiście każdy ma prawo żeby się wypowiedzieć i podekscytować trochę.
F1 na pewno odpada, przypomnijcie sobie przejście Hamiltona do mercedesa czy Rakonnena do ferrari, przed oficjalną informacją było masę niepotwierdzonych informacji, a o Kubicy w tym kontekście jest cisza. Oczywiście pomijam fora internetowe i domysły (jak z kaskiem np.)
A co do kasku, maże testy na torze a może po prostu foch na zakupy.
Pozdrawiam wszystkich.

Piczi pisze...

Witajcie!
Takze uwazam, że Kubica mogł poscic taki przeciek aby poprawic swoja pozycje w negocjacjach. Zauwazcie, że to sie wydaje tak oczywiste z tym F1 a jednak zaden portal za granica jakos tego nie podłapał?? Nikt oprocz nas w Polsce o tym nie pisze.
Przeciez powinno az huczyc od komentarzy. Na stronie Lotusa tez cisza nawet na komentarzach. Czy to nie dziwne?
M- Sport to tez jakas opcja, tyle tylko, że gdzie niby miałby odejsc Nueville czy jak sie go tam pisze.

gumbas bumbas pisze...

A ja im dłużej nad tym myślę tym bardziej wydaje mi się, że scenariusz może być jeszcze inny - pełny cykl w rajdach, oczywiście WRC, ale ... z zespołem który zgodzi się na starty np w LMP - i co wy na to?

Wyjaśnia kwestie kasku i "dobrych propozycji ze świata wyścigów" plus dzięki temu RK odnowi kontakt z walką na torze i ze sporymi przeciążeniami. No i wyjaśnia jego teksty o sprawdzeniu jakie ma możliwości w rajdach.

Marian pisze...

ten kask nie jest nowy, wygląda na używany.

supergrafik pisze...

Spokój RK

Horhe696 pisze...

Rafalk74

No i o to mi chodzi, że kask nie musi być w barwach teamu.

Maximus pisze...

Widze,że Mateusz też jest prawie pewny,że Roberto zagośći w rajdach na dłużej.Mam nadzieje,że pojezdzi w rajdach 2-3 lata,a potem niech idzie gdzie chce.

Marek Bogacki pisze...

Jak każda akcja marketingowa, tak i ta ma za zadanie zwrócić uwagę na firmę, w tym przypadku prawdopodobnie nowego sponsora Roberta /zespołu Roberta/.
Czeka nas jeszcze kilka takich zagrywek podgrzewających ciekawość /skupiających zainteresowanie klientów/ kibiców. Im więcej tego będzie i większego kalibru tym końcowa informacja będzie bardziej zaskakująca:)
Niestety oficjalne potwierdzenie występów Roberta w 2014r. nie nadejdzie szybko. Każdy sponsor chce wycisnąć jak najwięcej z takiej wiadomości.
Niedługo należy oczekiwać blibordów Lotto np. z napisem, "rok 2014 cię zaskoczy!" itd. Będzie się działo.:)

Marian pisze...

Pewnie Robert w nim testował już jakiś bolid.

Maximus pisze...

No no Marian i to już pół roku po wypadkach..myśle,że nawet brał udział w jakimś wyścigu,wsiadł naprzykład za Raikonnena i pocichu pojechał..

dom86# pisze...

Malowanie kasku nie musi być związane z konkretnym zespołem. Bez przesady :) Massa ma barwy swojego kraju, Alonso jak ktoś już wspomniał także ma inny. Malowanie kierowca wybiera, a potem pojawiają się na nim nazwy teamu i sponsorów itd.

Marian pisze...

No nowy to on nie jest, pewnie upadł i się poobijał.

id pisze...

Jeśli Robert zamówił kask do F1, to musi mieć przekonanie, że właśnie tam się znajdzie w przyszłym roku. Nie sądzę, by to przekonanie wynikało z podpisanego kontraktu. Robert ma zobowiązania wobec Citroena, które musi wypełnić i które wiążą się z ryzykiem utraty zdrowia(nawet jeśli to ryzyko jest znikome, to doświadczenie uczy, że nie można go zignorować). Zakładam więc, że kontrakt bedzie mógł być podpisany dopiero po ostatnim rajdzie.Można sobie zadać pytanie, kto będzie stroną tego kontraktu?
Mało osób bierze pod uwagę McLarena, jako przyszłego pracodawcę Roberta, a moim zdaniem można znaleźć kilka ku temu przesłanek. Po pierwsze McLaren to zespół z wielkimi aspiracjami, a obecny skład kierowców nie pozwala im tych aspiracji zaspokoić. Perez okazał się przeciętniekiem, a Button ma spore problemy z ustawianiem bolidu, nie mówiąc o wydatnej pomocy w jego rozwoju. W związku ze zmianami w nadchodzącym sezonie, posiadanie kierowcy potrafiącego wydatnie wspomóc proces rozwojowy jest nie do przecenienia. McLaren w przeszłości mocno związany z Mercedesem, mógł bez problemu zdobyć informacje o osiągach Roberta w symulatorze, oraz o jego wyjątkowych umiejętnościach zbierania i przekazywania inżynierom potrzebnych dla rozwoju bolidu informacji. Jeśli w plotce o przyszłej współpracy Rosa Browna z McLarenem i Hondą jest ziarnko prawdy, to jeszcze bardziej uprawdopodabnia powyższe spekulacje. Ross to niezwykle inteligentny człowiek i stary wyjadacz. Nic nie zostawia przypadkowi. Zaaranżowanie "mariażu" Roberta z McLarenem, to mógłby być pierwszy poważny krok do jego przyszłych sukcesów w nowej pracy.
Dargoth

Verc pisze...

https://www.facebook.com/photo.php?v=10151726754690678
4:50 czy ja dobrze slysze? :D

asertywny nonkonformista pisze...

A tam na poczatku o co biega jak maciek klnie itd?

Dq Dqq pisze...

0:53 min. też jest ciekawa opinia chyba jakiś błąd w opisie... a 4:50 dobrze słyszysz :D

Trzeba mieć tytanowo-kevlarowe "cojones", aby siedzieć na miejscu pilota... Robert MEGA!!!

Seb Bmw pisze...

Onboard świetny, gdyby nic nie było wiadomo o Roberta rajdowaniu, widzielibyśmy tylko jakiś wywiad z Nim i tą Jego rękę i potem ktoś by powiedział, że to Robert powozi, to każdy by pisał: "co? z tą ręką? chyba kpisz! Kościuszko to nie jest bo za szybko jedzie, ale Robert z tą ręką też nie!"

Nikt mi nie powie, że można tak sobie jedną ręką śmigać, trochę jeździłem to wiem:)

Skąd wiecie, że Robert nie jest w stanie zrobić superlicencji?

Skąd przeświadczenie, że Robert już nie powoził bolidem F1, skoro na Bemowie mógł, to nie trzeba widać całego toru wynajmować aby sprawdzić możliwość szybkiej jazdy po małej ósemce, co mniej więcej pokazałoby jak ciasne zakręty i z jaką prędkością Robert może pokonywać, kawałek prostej i też można sprawdzić reakcje na przeciążenia. Czy to już miało miejsce tego nie wiemy!

Wiemy już, że Robert miał wypadek podczas rajdowania. Powtarzam, dopóki Robert nie znajdzie się na mecie ostatniego OSu w tym roku, żadne oficjalne info nie poleci w świat! Po prostu przesądy + rozsądek nie pozwolą na to.
A to, że Robert wie jak się ukryć przed dziennikarzami już nie raz udowodnił.

Moim zdaniem ostatnie wypowiedzi Roberta świadczą o tym, że już nie może się doczekać przejechania ostatniego OSa w tym roku, bo to będzie oznaczało możliwość podpisania kontraktu w F1 na sezon 2014:))) Czego i Jemu i sobie i nam wszystkim z całego serca życzę:)))

A rajdy... cóż, najpierw majster F1 w 2015 a potem jak to Robert mówi, zobaczymy, wszystko jest możliwe;)

Seb Bmw pisze...

Sorki, że jedno pod drugim, z tymi rajdami po czempionacie w 2015 w F1 to chodzi mi oczywiście o mistrza WRC. Na pewno Robert o ile będzie miał taką możliwość, najpierw skupi się na F1 a potem ewentualnie WRC. Dlaczego? Uwarunkowania biologiczne organizmu człowieka. Jak się jest dobrze po trzydziestce, to trudniej utrzymać wagę, refleks nieco się przytępia, nie przeszkadza to w rajdach ale w F1 to już po przykładzie Schumachera widzieliśmy, że bardzo a przebłyskami mistrzem się nie zostanie:) Uważam, że teraz i najbliższe lata to najlepszy okres dla Roberta na walkę o najwyższy cel w F1. Najlepsza głowa plus jeszcze świetne reakcje organizmu.

Andrzej Śliwa pisze...

Wystudzenie komentarzy co do powrotu mogło też być spowodowane nie zadowoleniem Lotosa. Powiedzieli mu że oni ładują kase a on opowiada że się tu nudzi, że lipna konkurencja w tej WRC2 itd. Dla tego były potem teksty typu, walczymy o punkty co ni jak się miało do wypowiedzi po podczas drugiego dnia kiedy powiedział że testował różne ustawienia i że by go powiesili gdyby coś poszło nie tak.

Auto pisze...

Akcja wycofywania się rakiem firmy BELL to chyba już klasyczny przykład w tym biznesie jak robić tzw. kontrolowany przeciek. Być może ktoś nie wytrzymał ciśnienia, być może została zbagatelizowana ranga tej sprawy, ale nadal uważam, że nic w tym przypadku nie działo się od tak, a tłumaczenie firmy BELL kwituje delikatnym uśmieszkiem.

Podobne sytuacje dzieją się dość często w światku F1 i nie powinno to aż tak dziwić. Nie ma tu moim zdaniem żadnej magii i filozofii. Tak to już funkcjonuje od wielu lat. Odbijając już znacznie dalej można by stwierdzić, że być może takie zabiegi są świetnym polem do obserwacji przez speców od mediów - marketingu - brandingu na to jak reaguje rynek, społeczność związana z F1 na tego typu wieści. To coś w rodzaju riserczu. Powiedzmy sobie szczerze, że oprócz talentu, który jest podstawą Roberta, stał się on świetnym produktem na rynku, który jak widać przyciąga z każdej strony masy. To bardzo dobrze:)

Adam pisze...

Wiadome jest, że w przyszłym roku będzie F1. Na początku startów w WRC2 Robert mówił, że na dzień dzisiejszy nie jest w stanie prowadzić bolidu F1 tak jak by tego sobie życzył.

A ostatnie wypowiedzi? Nic nie mówił, tylko, że ma dobre propozycje z wyścigów. Skoro wcześniej nie chciał DMC oraz WTCC, to obecnie mając na myśli dobre propozycje przecież nie mówił by właśnie o tych seriach.

Dobra propozycja z wyścigów to F1. Ale to dopiero po ostatnim ukończonym rajdzie :)

Andrzej Śliwa pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Andrzej Śliwa pisze...

Przed chwilą podczas treningu F1 mówili że Hirwonen przechodzi do Hyundaya.

p197 pisze...

manager Mikko Timo Jouhki, przyznał 03.10 że były już wstępne rozmowy prowadzone z Koreańczykami
p197

maurizzio pisze...

ABC.es właśnie podaje tragiczną informację "Maria de Villota nie żyje,miała 33 lata"

Cyprian Panicz pisze...

Nie żyje Maria de Villota :OOOOOOOO

Pusiorek14 pisze...

Grzegorz Jędrzejewski w dzisiejszym dniu powiedział :'' kask zaprezentowany przez firmę Bell w górnej części wizjera nie posiada takiego wzmocnienia z włókien aramidowych, jakie stosuje się w kaskach dla kierowców F1. To spora podpowiedź, która wskazywałaby na przeznaczenie sprzętu do serii WTCC''

Giuseppe pisze...

Po co kask do WTCC mialby miec ten masywny spoiler z tylu kasku? Taki sam spoiler maja kierowcy F1.

Marian pisze...

i po co zrywki w WTCC?

Kaczmar pisze...

ktos taki jak Robert Kubica mówi że nie ma zamiaru jezdzic w WTCC, a wy nadal go tam wsadzacie, ogarnijcie sie. Przeciek czy kontrolowany czy nie dla mnie oznacza iz Rob odbedzie w najblizszym czasie testy medyczne, albo juz sie odbyly i wszystko jest zaklepane na przedostatni guzik do ostatniego rajdu

Marian pisze...

Dokładnie też tak myślę Kaczmar, dziwna sytuacja z tym kaskiem. Wygląda jak by był już jeżdżony, czyli podpis 2013/2014 może to sugerować.

TSnioch pisze...

czekać Panowie/Panie, czekać trzeba...
A specjaliści to wiemy jacy są w studiach ;/ Już nie raz błyskali wiedzą, nie ujmując nikomu oczywiście prawa do własnych wypowiedzi/poglądów.

Blogier pisze...

No właśnie...
Po pierwsze jeśli jest to prezent to dlaczego takie barwy? Mogli mu zrobić kask w barwach LOTOSU pod kolor jego Citroena...

Po drugie jak już ktoś zauważył po co nowy kask do zamkniętych testów? i po co ta flaga jeśli i tak jej nikt nie zobaczy z racji tajności testów?
I nie mów Mateusz że rozmiar głowy się zmienia, bo Kubica to już dorosły człowiek, to nie jest dziecko że co rok głowa ma inny rozmiar, bo rośnie. Zresztą na testach DTM też jeździł w kilkuletnim kasku jeszcze z czasów BMW Sauber.

Po trzecie interpretacja dziwności sytuacji w związku ze zmianą nazwy albumu jest nieprawidłowa. Wy od razu szukacie sensacji. A Bell właśnie dlatego zmienił nazwę bo zauważyli że po wcześniejszym tytule wywiązała się niezła dyskusja, która nikomu nie jest potrzebna, tym bardziej Robertowi. A oni na pewno nie chcą mu zaszkodzić. Pewnie to "obóz" Roberta interweniował by zmienić nazwę, tylko po to by ucichły spekulacje, które tak naprawdę mogą nie mieć ŻADNEGO związku z rzeczywistością.

Po czwarte nie osikajcie się względem tych kilku tysięcy euro za kask. Mówicie "nikt nie robi prezentów za grube tysiące euro" grube? haha Dla takiego koncernu jakim jest Bell to są śmieszne grosze! A samo opublikowanie zdjeć tego prezentu nakręciło im tak marketing, że te kilka tysięcy euro im się w kilka godzin zwróciło!
Po piąte jeśli chodzi o ten kask, to jedynym wytłumaczeniem dlaczego nie mógłby wziąć kasku np z renualt lub bmw (jak to zrobił na testach DTM) jest to, że te testy będą jawne! Gdyby były za "żelazną kurtyną" w tajemnicy, to nikogo by nie obchodziło jaki on ma kask, ale widocznie zdjęcia, a może materiał wideo z testów ma pójść w świat i wtedy głupio byłoby gdyby Robert testował bolid Lotusa/merca/williama w kasku BMW :D

Blogier pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Pawcio pisze...

To nie jest żaden prezent!
Napisałem do Bella E-meila i dostałem odpwowiedź:
"Dear Mr ***,
We did the helmet on demand. We have no further information.
Best regards,"

Tłumaczę:Zrobiliśmy kask na żądanie. Nie mamy dalszych informacji.

Ten Kask zamówił Kubica i ktoś się wysypał i próbowali wmówić, że to prezent...

Pawcio pisze...

Jeszcze postaram się ich "pomęczyć" czy jest to kask wyłącznie do F1.

Pawcio pisze...

Ale kask według mnie w 100% jest do F1 bo:
- Robert nie zamierza jeździć nigdzie indziej w wyścigach (nawet WTCC)
- Kolorystyka pasuje zarówna do Lotusa jak i Mclarena
- Lotus czeka więc pewnie na Kubicę do ostatniego rajdu

Czyli moim zdaniem jest F1 w Lotusie w 2014 roku :)

hno pisze...

"Pawcio pisze...
To nie jest żaden prezent!
Napisałem do Bella E-meila i dostałem odpwowiedź:"Dear Mr ***,We did the helmet on demand. We have no further information.
Best regards,"Tłumaczę:Zrobiliśmy kask na żądanie. Nie mamy dalszych informacji.Ten Kask zamówił Kubica i ktoś się wysypał i próbowali wmówić, że to prezent...
"
Od początku wiadomo, żę to nie jest żaden prezent. Tylko idiota w to uwierzył. To jest normalna procedura w F1, info i zaraz dementi. Opcje są dwie: Albo testy dwuletnim bolidem, albo F1 już jest zaklepana(będzie zaklepana po ostatnim rajdzie)

sLaYeR pisze...

Pawcio

Dobra robota!
Jest coś na rzeczy. Myślę, że nie bez powodu w Lotusie czekają tak długo z ogłoszeniem składu.

BTW. Myślicie, że istnieje możliwość żeby Rpbert wziął udział w zimowych testach w razie jakby dogadał się z jakimś zespołem?

Śmierć de Vilotty poruszająca :(

Serwatka pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Serwatka pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
serek pisze...

nie ma się co podpalać, zwykły, kurtuazyjny feedback od Bell'a, aby jeszcze zwiększyć napięcie :) trzeba natomiast przyznać, że nastąpiła dziwna cisza medialna...przed burzą?

serek pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Auto pisze...

Pawcio pierdolnął dobry temat:)
I o to chodzi:):):)

Fajnie, że Ci odpisali. To jest konkretne info i konkretne potwierdzenie - na elektronicznym piśmie:), że to żaden prezent.
Tyle w temacie.
Czekamy i KUBICUJEMY!!!

Greg Sewastianowicz pisze...

Dostalem taka sama odpowiedz od Bella:)

Dear Mr ,

We did the helmet on demand. We have no further information.

Best regards,

Horhe696 pisze...

Marian

Nie sądzę aby kask był jeżdżony przed robieniem zdjęć.
Wysłali Robowi kask, on trochę pojeździł i odesłał Bell'owi aby fotki porobili ?

Chyba nie bardzo.

Emocje, emocje... :D

VTEC pisze...

Tak sobie myśle, że wszystko składa się w całość. Niedokończone sprawy, wywiady z niemiec, po francji że hiszpania to być może ostatni rajd w 2013, lotus(kierowca co mu brakuje %) i teraz ten kask.... Ja wierze, że po hiszpani będzie grubo :-)

sLaYeR pisze...

Dokładnie :)
Oby za 2 tygodnie wszyscy się zdziwili.

Marian pisze...

Horhe696, obejrzyj dokładnie zdjęcia, tył kasku,góra i lewa strona, są tam otarcia czy jakieś plamy. Chyba że tak ma być. Porównaj na ich stornie ostatni kask DANIELe RICCIARDO. Czyściutki, bez żadnych zadrapań.

Kubala pisze...

@Mateusz, tak dla ścisłości...kaski się zużywają, ale wnętrze kasku jest wymienialne. Nawet dość często się tego dokonuje po to by kask był jak najciaśnieszy (oczywiście to pojęcie względne). Sama skorupa kasku jest praktycznie długowieczna ;)

asertywny nonkonformista pisze...

"Po piąte jeśli chodzi o ten kask, to jedynym wytłumaczeniem dlaczego nie mógłby wziąć kasku np z renualt lub bmw (jak to zrobił na testach DTM) jest to, że te testy będą jawne! Gdyby były za "żelazną kurtyną" w tajemnicy, to nikogo by nie obchodziło jaki on ma kask, ale widocznie zdjęcia, a może materiał wideo z testów ma pójść w świat i wtedy głupio byłoby gdyby Robert testował bolid Lotusa/merca/williama w kasku BMW :D"

-----

I tak i nie... Generalnie to przecież ma kask Lotusa z 2011, który wygląda bardzo podobnie do tego najnowszego - to właśnie ten kask (po odlepieniu nazw sponsorów) używał w testach DTM. Kasku z Renault używał w testach Megane. Wątpię, żeby na testach kogoś obchodził wygląd kasku... szczególnie, ze sam w sobie kask niczego przecież nie reklamuje. Robert jest ostatnią osobą, która przywiązywałaby uwagę do wyglądu podczs testowania... Oczywiście jest jeszcze opcja, że stary nie pasował już idealnie.

Skoro Bell tak odpowiada to sami się pogubili w zeznaniach a Robert musiał niezłe ich o***dolic

Horhe696 pisze...

Te plamy w ujęciu "z góry" i "z tyłu" mają podobny układ(poza tą nad wizjerem) może jakiś refleks, niewiem, ale chyba zgodzisz się ze mną, że scenariusz który przedstawiłem w poprzednim komencie nie bardzo trzyma się kupy.

Marian pisze...

na funkiel nówkę nie wygląda, a jaka jest jego historia to ja już nie wiem:) ja tylko zwróciłem uwagę że jest lekko poobijany, z tyłu- np od Hansa.

QubicF1 pisze...

Poobijany kask? poocierany?
Dajcie spokój...
Nawet pod tymi przezroczystymi elementami się 'zniszczył' ?

https://scontent-a-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1382858_553127671422669_1388335854_n.jpg

asertywny nonkonformista pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Blogier pisze...

QubicF1 mnie ewentualnie ciekawi dlaczego jest taki "pożółkły" na górze, bo to raczej nie jest element malowania.

asertywny nonkonformista pisze...

Te plamy wynikają przecież z półprzezroczystego materiału... To jakiś klej czy cuś;)

Blogier pisze...

to dlaczego tego "kleju" nie widać na tych bocznych przezroczystych elementach?

Marian pisze...

trochę niestarannie zrobiony:)

QubicF1 pisze...

To raczej są niedociągnięcia przy obróbce zdjęcia/grafiki. Ktoś się średnio postarał.

Tu podobne "otarcia":

http://img51.imageshack.us/img51/1341/xs2o.jpg

Naprawdę nie wiem jak można pomyśleć, że to od używania kasku...no chyba, że wyglądałby tak po jeździe na BMXie i licznych wywrotkach

QubicF1 pisze...

Bardziej by mnie zastanawiała data z tyłu kasku - 2013/01

o ile to po ukośniku to miesiąc, a nie nr kasku dla danego kierowcy w danym roku...

Blogier pisze...

Myślisz że taka firma by nie potrafiła zdjęć obrabiać i usunąć tych "plam"? Nie ważne jakiego są pochodzenia te plamy, ale one po prostu brzydko wyglądają
Tu tak samo:
http://files.tinypic.pl/i/00456/0lxm334rj99v.jpg

Jakub Bis pisze...

Ale wy jesteście ślepi:

https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/q71/s720x720/1378641_553127658089337_1377281855_n.jpg

Powiększcie sobie. To jest przecież taśma -.- ja pierdziu

Jakub Bis pisze...

a raczej jej resztki. Nawet nie zdarli jej do zdjęcia.

Marian pisze...

to może być taśma, trochę nie ładnie to wygląda.

DrOzda pisze...

Fleje ...

QubicF1 pisze...

Blogier, Tu nie chodzi o to co ja myślę tylko o to co widzę. Takich błędów w rzeczywistości na kaskach nie ma, a na zdjęciach są w co najmniej kilku przypadkach (nie chce mi sie przeszukiwać całej galerii w poszukiwaniu podobnych błędów).

Więc najwidoczniej taka firma nie potrafi bądź przywiązuje małą uwagę do tego.

PS Klej to też słaba teoria bo raczej by tak kasku nie upaćkali. To nie jest model "zrób to sam".

Jakub Bis pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
asertywny nonkonformista pisze...

Pewnie Bell nie brał pod uwagę, że będziemy rozbierać to zdjęcie na czynniki pierwsze. Pewnie też nie przywiązują wielkiej uwagi do takich szczegółów jak kawałek folii... To nie folder reklamowy przecież. Choć fakt, że jakby to miał być prezent to by się bardziej postarali i np. wręczyli kask podczas jakiegoś rajdu czy coś...

QubicF1 pisze...

Tak...taśma...taka żółta od Zenka stolarza. Zapomnieli odkleić..chyba pora zakończyć temat 'żółtych taśmowych otarć od kleju'.

Jakub Bis pisze...

Jezu w niektórych miejscach jest pozostawiona taśma a tam gdzie są plamy to widocznie przebiło bo zobaczcie sobie:

https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/q71/s720x720/1382858_553127671422669_1388335854_n.jpg

że te plamy są tam gdzie była przyklejona taśma aby można było równo malować -.-

Także żaden klej i żadne obicia. Zamykam ostatecznie ten temat. :)

asertywny nonkonformista pisze...

Powinniśmy wystosować oficjalny list z zapytaniem do Bella co do tego czy to tasma czy nie;)

QubicF1 pisze...

Jakub Bis, nie wiem czy ta dyskusja ma sens i w ogóle do czegoś prowadzi, ale to taśma nie jest.

Jeszcze raz wklejam link do zdjęć innego kasku.

QubicF1 pisze...

http://img51.imageshack.us/img51/1341/xs2o.jpg

Ja już powoli myślami jestem w Hiszpanii, a o kasku chce zapomnieć. Co będzie to będzie.

Jakub Bis pisze...

@asertywny nonkonformista

To pisz jak chcesz ;p

Jedno jest pewne. Śpieszyło im się z dodaniem zdjęcia kasku Roberta bo nie wierzę,że to już finalna wersja i nie poprawią tych niedociągnięć. Niechlujnie wykonany kask i nie zdjęta folia. U Ricciardo tego nie ma. ;p Swoją drogą. Na bank wkleili fotę tuż po malowaniu. Ktoś się pewnie podniecił, zrobił kilka fot i wkleił na fejsa. ;p No chyba, że to była zaplanowana akcja. Ale po tym jak później kręcili raczej w to nie wierzę.

Tak apropo. Pewnie na dzień dzisiejszy kask już poprawiony. No bo nie wierzę, że taki dadzą Kubicy.

jo k pisze...

:) litości
plan zdjęciowy włożyli białym materiałem, który jest posklejany żółtą taśmą, widać szparę z apararem foto. studio zaaranżowane na szybko, amatorka. ale przecież to widać gołym okiem

Marian pisze...

nie rozstrzygniemy dlaczego są, ale za ładnie to nie wygląda. I tyle w temacie.

Jakub Bis pisze...

Sorki QubicF1 ale odprysk na szybce od kasku a plamy po taśmie na kasku Kubicy to co innego. Pozdro i kończmy ten temat bo się śmiesznie robi ;p Jeśli tak wam to leż na sercu to powołajcie specjalną komisję i niech zbada te zdjęcia :D

Piotr Kryszak pisze...

ludzie widać przecież że to są refleksy świetlne na potwierdzenie macie 2 zdjęcia na jednym widać a na drugim nie ..... litości nie wyszukujcie teorii spiskowych jakiś ...
:
http://www.fotoszok.pl/show.php/1742781_kubica-kask.jpg.html

pozdrawiam

Marian pisze...

kolega Piotr Kryszak ma racje.

Jakub Bis pisze...

Dobra zmieńmy temat. Kask się przyda. Jeśli to wada to poprawią. Taśmę zerwą i po temacie. Co do Roberta to wszystko będzie wiadomo po hiszpanii i po ogłoszeniu listy na rajd GB. Jeśli nie będzie na liście to przyszły sezon poświęca wyłącznie wyścigom. Jeśli będzie to zapewne łącząne (WRC + testy F1). Bo nadarmo się kasku nie zamawia. A jak zamierza jeździć w przyszłym roku w WRC to rajdu GB nie odpuści bo notatki są bardzo ważne. ;)

Jakub Bis pisze...

*łączone

igorkisiel pisze...

Jak dla mnie Panowie wszyscy jesteście w błedzie... bo to nie zdjęcia... a render projektu z automatycznym oświetleniem które właśnie dodaje takie nienaturalne refleksy...

Seba HWK pisze...

Zgadzam się z igorem, od początku mam wrażenie, że jest to dopiero projekt graficzny...

Jakub Bis pisze...

Tymczasem nowe fotki z rajdu Francji:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.658902910795375.1073741850.555335824485418&type=1

Giuseppe pisze...

A ja na tym zdjeciu slyszalem strzaly ;)

Jakub Bis pisze...

I fotka Roberta z rajdu Sanremo ;)

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=402818263178102&set=a.402817566511505.1073741861.236514103141853&type=3&src=https%3A%2F%2Ffbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net%2Fhphotos-ak-frc3%2F1382077_402818263178102_1654449356_n.jpg&size=960%2C640

Jakub Bis pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Kaczmar pisze...

Moja odczucia:

Od wczoraj banan na ryju :)

Jaki prezent, od kiedy prezenty daje sie w formie zdjęcia na FB i to na swoim FB a nie tej osoby, tak ważnej osobie :D haaaa poszla fama i ciesze sie jak dziecko, mam nadzieje ze sie nie mylimy Lotus ew Mclaren

asertywny nonkonformista pisze...

"Jak dla mnie Panowie wszyscy jesteście w błedzie... bo to nie zdjęcia... a render projektu z automatycznym oświetleniem które właśnie dodaje takie nienaturalne refleksy.."

Taa szkoda tylko ze na tym zdjęciu widać odbijający się aparat...

https://scontent-a-mad.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1378641_553127658089337_1377281855_n.jpg

Z taką spostrzegawczością koneicznie zgłoś się do komisji Laska;)

Kaczmar pisze...

@Jakub Bis

o Kubica ogolony i obcięty fryz, jak kiedys w BMW :D

Andrzej Śliwa pisze...

Zdjęcie ze Sanremo ukazuję jeszcze szczuplejszą twarz Roberta!!

admin pisze...

@Andrzej Śliwa

zgadzam się w 100%

Lord Mormont pisze...

@igorkisiel
To nie są wizki, tylko zdjęcia.
Trzeba przyznać, że robione w dość słabym otoczeniu (chodzi głównie o te czarne refleksy). Wg mnie mają słabe oświetlenie, które nie pozwala na usunięcie wszystkich refleksów na trudnej do fotografowania powierzchni kasku (dużo różnie wygiętych płaszczyzn).

gumbas bumbas pisze...

Ja od siebie dodam, że jakim kuta... przepraszam, jakim chamem i kompletnie pozbawionym uczuć człowiekiem trzeba być, żeby komuś kto nie może wrócić do tego co kocha robić prezent w postaci kasku służącego do robienia tego czego robić nie może. A przecież gdyby to miałby być faktycznie prezent to mogli zrobić jakieś wypasione kaski rajdowe dla Naćka i Kubiki.

igorkisiel pisze...

Może i faktycznie macie racje... jedno jest pewne, że dosyć nienaturalnie wygląda i nie ma co do tego przywiązywać większej wagi...

Mam nadzieję że niebawem zobaczymy w nim Roberta...

asertywny nonkonformista pisze...

gumbas bumbas

Odpowiedz jest jedna: Oni nienawidzą Roberta i zrobili mu na złość;)

gumbas bumbas pisze...

@up - chyba tak, to teraz czekać aż firma robiąca buty używane przez zawodników F1 zrobi to samo, podobnie jak ci od kombinezonów, czy rękawiczek. Aha i na koniec niech jeszcze ci z Lotusa zrobią bolid z napisem Kubica na boku. Ewentualnie ci z McL bo w sumie czemu nie, tez mogą go nienawidzić.

Giuseppe pisze...

I oficjalna strona F1.com takze niech zrobi mu przykrosc publikujac wiadomosc o jego powrocie do F1.
Ja jestem za :D

Auto pisze...

To ja jeszcze dorzucę, żeby zapłacili z góry Robertowi za sezon albo i dwa:)

asertywny nonkonformista pisze...

http://imgur.com/Brbt8Lh moj faworyt w wykonaniu bell europe

asertywny nonkonformista pisze...

W sumie to dobry pomysł, ze np. Lotus mogłby idąc tokiem rozumowania bella zapłacić kubicy za kolejny sezon w którym nie może wystąpić... niech mu bedzie przykro!

Marek C pisze...

Hehe :) Dokładnie. Co racja, to racja. Ktoś na szybko wymyślił wersję z "prezentem", ale nie do końca przemyślał sprawę. Jeśli byłby to prezent, to baaaaardzo niesmaczny. Zresztą potem na FB odpisywali, że kask zrobiono na zamówienie. Więc albo testy, albo F1 2014. I moja męska intuicja podpowiada mi, że jednak to drugie... ;)

dom86# pisze...

Cały OS z Rajdu Francji Onboard:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=p_WHrNg0yM4#t=300

4:50 - w chuj długi :D ciekawy opis chłopaki mają

admin pisze...

Zastanawia mnie skąd niektórym biorą się pomysły z Robertem w roli testera F1 w przyszłym sezonie. Nie znacie Kubicy czy jak? Zobaczymy go w tam tylko wtedy jak będzie w 100% pewny, że może nawiązać równą walkę.

Lukasz Michalski pisze...

Coś się tym ludziom z Bella zupełnie poprzestawiało. Mianowicie napisali:
"This Message is From Robert Kubica Facebook : sorry in Polish"
"No własnie też widze.... Kurde czekam niecierpliwie na Listopad i bedzie wszystko jasne"

A tego nie pisał nikt od RK tylko jakiś komentator na profilu RK tyle że miał identyczny avatar jak na facebooku RK.
Nic z tego nie rozumiem. Znaczy się trzeba czekać.
Co więcej jeśli ten mail z odpowiedzą z Bella, że kask był na zamówienie jest zgody ze stanem faktycznym do dlaczego MS na swojej stronie nie zaprzeczył tylko raz udzielił odpowiedzi "Kask wygląda fajnie, świetny pomysł na upominek. Może trochę za nowoczesny design, ale o gustach się nie dyskutuje. Proszę, nie wymagajcie ode mnie, żebym wiedział, dlaczego firma Bell postanowiła zrobić Robertowi akurat taki prezent (w sumie logiczne, że nie podarowali mu porcelanowego słonika, skoro produkują kaski…)" i zamilkł?

Dziwne rzeczy się dzieją....
Bardzo bym chciał żeby 2014r to był rok w F1 dla RK. W co osobiście nie wierzę po ostatnich doniesieniach, ale może.....
Na pewno nie jest co celowy przeciek bo to jest praktycznie niemożliwe.

asertywny nonkonformista pisze...

LOL ten Bell Europe to niezla polewka:D

asertywny nonkonformista pisze...

A MS i GZ nie umieją skomentowac bo sami nic nie wiedzą - szamani f1 na ziemi polskiej.

Giuseppe pisze...

Haha. Chcialbym poznac osobe co prowadzi strone Bella na Facebooku.
Czasami koles pisze jak analfabeta, a czasami jak ktos, kto nie wie co robi :D

Mateusz Cieślicki pisze...

Czas przypomnieć kilka zasad bezpieczeństwa:
Nie wchodzimy w żadne linki skrócone! Tylko gdy jest pełny link!

Pamiętajcie, że każde konto może być podrobione!

Włączona została moderacja.

Do osoby, która podrobiła moje konto - super, że wreszcie napisałeś, bo dzięki temu mogłem namierzyć twoje ip. A zatem do napisania :)

Seb Bmw pisze...

Jeżeli Bell robi takie prezenty byłym kierowcom F1 którzy z powodu kontuzji już do F1 nie wrócą, to już chyba nie sprzedadzą ani jednego kasku żadnemu kierowcy F1 :DDDDD

daro lee pisze...

Czy może wiecie jak mogą wyglądać przyszłoroczne furmanki F1?
Podobno cholernie brzydkie.
Bynajmniej A. Newey tak twierdzi o swoim RB10

Blogier pisze...

Bell ze swojego fanpejdza usunął info dotyczace ze w listopadzie sie wszystkiego dowiemy odnosnie planow Kubka. Oj odkreca Bell jak tylko moze...
Bell: mleko się rozlało ;-)

Maximus pisze...

A więc wszystko jasne,Robert waha się między WRC a ERC(dlatego dziś widziano go w Sanremo!

Maximus pisze...

A więc wszystko jasne,Robert waha się między WRC a ERC(dlatego dziś widziano go w Sanremo!

Marian pisze...

i ponoć droższe, a miało być taniej w F1.

mar pisze...

A ktoś pamięta kawałek z San Remo "Felicita" (82 rok!!!)?
Tłumaczenie tytułu też jest fajne ;)

Pozdro dla wszystkich fanów Roberta,

Mar

anode pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Wiater pisze...

@ daro lee - ponoć tak maja wyglądac, chociaz to projekt sprzed pół roku a na cos oficjalnego trzeba poczekac do stycznia :/ http://topsportracing.com/wp-content/uploads/2012/07/F1-2014.jpg

serek pisze...

@ mar, a któż nie pamięta Al Bano :)

Pueblo pisze...

@ wiater
Dużo informacji o nowym silniku F1 2014 http://www.car-engineer.com/renault-reveals-the-energy-f1-2014-engine/

Patryk Helbik pisze...

Sokolim Okiem
10 października
Pirelli podało mieszanki na ostatnie GP sezonu: Abu Zabi (miękka/pośrednia), USA (pośrednia/twarda) i Brazylię (pośrednia/twarda).
Udostępnij
Radosław Wojtczak, Małgorzata Sokól, Paweł Dziurlikowski i 22 inne osoby lubią to.

Adam Marzec A Kask dla Roberta z jakiej jest mieszanki ?
10 października o 11:41 · 2

Piotr EK fikcji i faktów
10 października o 11:54 · 2

Mariusz Uniowski Piotrek trafiłeś
10 października o 11:56 przez: telefon komórkowy · 1

Krystofer Krystof Taka afera z kaskiem, a tu info o mieszankach.... Humor dopisuje
10 października o 12:10

Patryk Helbik pisze...

Powyższy tekst pochodzi z fb Mikołaja.Wpis dotyczy mieszanek na ostatnie GP i został opublikowany , po ujawnieniu zdjęć kasku.Spójrzcie na pierwszy komentarz.

Adam Marzec jest mistrzem !!!

Ena pisze...

Ciekawe czemu Lotus milczy?

qskas pisze...

Ja do kasku Bella nie dorabiałbym żadnych teorii - zwykły marketing, pod pozorem (ostatecznie) prezentu.

daro lee pisze...

@Wiater dzięki. Mimo tego co mówi A.Newey najbardziej jednak uderza tył bolidu )

limaK pisze...

ciekawa sytuacja, wszyscy coś wiedzą/podejrzewają, ale ani słowa. I bardzo dobrze! Emocje do końca sezonu

Andrzej Śliwa pisze...

http://cyrkf1.wordpress.com/2012/11/01/teoretyczny-wyglad-bolidu-w-2014-roku/

Kaczmar pisze...

z tego co widze to rewolucja bedzie także w KERS-ie do 120KW zamiast 60KW to dodatkowe 163koni w przycisku... bez komentarza.. mam nadzieje ze przyjdzie czas kiedy sie wycofaja z idiotycznych rozwiazan psujacych zabawe w f1 które dają korzyści wyłącznie projektom seryjnych samochodów..

Kaczmar pisze...

z 80koni za 6 sekund na okrazeniu bedzie 160koni na 33sekundy na okrazeniu....

Andrzej Śliwa pisze...

Dla mnie dramatem jest powolne wycofywanie się z okrojenia cudów aerodynamicznych. Miało być tak pięknie a pewnie znowu lobby redbula zaczęło mieszać i straszyć. Jaka idea przyświeca tym co stanowią te przepisy. Z jednej strony każą robić tradycyjne ciężkie silniki "żeby było taniej" a z drugiej największa kasa płynie w to czego nie widać i drogowe auto tego nigdy nie zobaczy. Jak dla mnie kierowcy powinni mieć prawo głosu co do tworzenia przepisów i regulaminów. Ten głos powinien być znaczący: 50% kierowcy, 30% teamy, 20% leśne dziadki z siwym przestępcą na czele.

Kaczmar pisze...

źródło F1.com

"Engine - it’s out with 2.4-litre normally-aspirated V8 engines and in with 1.6-litre V6 turbo engines, revving to a maximum of 15,000rpm. The current engines produce more than 750bhp, whilst the 2014 units will produce around 600bhp with additional power coming from Energy Recovery Systems (see below)."

z tego wynika ze aktualnie silniki surowej mocy mają około 750-80= 670koni. w 2014 będzie to 600-160=440koni. Różnica 230koni (jakies 30% mniej) w mocy samego silnika bez kersu, i do tego limit wagowy zwiekszony o 48kg (jakies 8%).

Jaki bedzie tego efekt? Znacznie wolniej poruszajace sie samochody, i jeszcze wieksza roznica w wyprzedzaniu jak klient odpali i DRS i Kers, wczesniej moc samochodu rosła do:
750*100%/670=111,94% (o 12%)
a będzie:
600*100/440=136,36% (o 36%+).

Będzie to wyglądało jak np. samochód współczesny wyprzedzający "kaszlaka" a autobanie...

rafalk74 pisze...

Dajcie sobie spokuj z tym kaskiem bo zaraz bedzie ze Vettel przechodzi do rajdow i grupy LOTOS bo dzis mial kask taki srebrny jak autko RK ;]

Michał Rogowski pisze...

Ja tam sobie spokoju nie dam. Po co zamawiać sobie kask F1?? Żeby postawić sobie na półce?? Robert zamówił sobie kask (wiadomo w jakim celu). To wspaniała wiadomość. Ewidentnie ktoś z firmy Bell puścił farbę a miało to pozostać w tajemnicy. Pytanie teraz czy tylko testy? Do testów nie trzeba kupować nowego kasku :) więc możemy spodziewać się wszystkiego!!

Marian pisze...

Od przyszłego roku nie będzie szybciej, taniej i lepiej. Zrobienie od podstaw nowego bolidu to ogromny koszt, plus nowy silnik. Kogo dziś w F1 na to stać? i na dodatek mają być wolniejsze, nie wie ktoś czy GP3 i GP2 też mają być zmodernizowane?

Grzegorz Bartosz pisze...

Pamiętacie?
http://www.youtube.com/watch?v=FHKyuGg5Urs
3:00
no nie dostali się, a Kubicy akurat chyba nie zależy na popularności.
Tak mnie się przypomniało

marshad pisze...

@Marian Niewiele łączy F1 i GP2/3. GP3 w tym roku miało transformację: nowa konstrukcja (do 2016) i nowy potężniejszy oraz dźwięczniejszy silnik (2.0L Turbo 260HP -> 3.5L V6 400HP). GP2 pewnie niedługo też zostanie odświeżona, zapewne będą obserwować rozwój sytuacji w F1.

@Kaczmar Obecne silniki w F1 mają około 750 koni bez systemu KERS. Nowe silniki, jak sugeruje przytoczony przez Ciebie fragment, będą miały 600 koni i dodatkowo ERS. Nie sądzisz chyba, że dopuściliby w F1 silniki słabsze niż GP2 (które obecnie mają ok. 600 koni) i minimalnie mocniejsze niż aktualne GP3 (ok. 400 koni)? ;]

Jack K pisze...

@Kaczmar

"2014 units will produce around 600bhp with additional power coming from Energy Recovery Systems"

Na odwrót 600+160 czytaj ze zrozumieniem. "600koni z dodatkową mocą z systemu odzysku energii". With additional power - z dodatkową mocą.

Lukasz Wisniewski pisze...

@Kaczmar
Aktualne V8 2.4l maja 750bhp+ oraz dodatkowe 80bhp z KERS dla lacznej mocy 830bhp+ na 6s/okrazenie
Przyszloroczne V6 1.6l beda mialy 650bhp+ oraz dodatkowo 160bhp z nowego KERS dla lacznej mocy 810bhp+ na 33s/okrazenie.
Bolidy beda ciezsze I dmuchane dyfuzory zakazane ale wieksza efektywna moc na okrazenie troche to zniweluje.
Osobiscie sadze ze nowe bolidy beda wolniejsze o mniej niz 2s na okrazenie a w wypadku Monzy moze sie okazac szybszy.

Anton Paar pisze...

Zientarski w studio F 1 "Firma Bell wypuściła kask Roberta Kubicy w barwach Lotusa "

Michał Rogowski pisze...

To co powie Pan Zientarski ja akurat nie traktuje nigdy na poważnie. Nie jest dla mnie żadnym autorytetem a o F1 wie tyle ile dostanie informacji na kartce 20 minut przed wejściem na antenę.

KubicaFAN pisze...

Bo to są barwy Lotusa... Tylko ślepy tego nie widzi: czerń, złote akcenty oraz czerwień firmy Total, łączona zgrabnie z Polską flagą. Już zwątpiłem w powrót do F1, ale po tym co się dzieje teraz jestem niemal przekonany. Robert Kubica będzie nowym kierowcą Lotusa w sezonie 2014. Ktoś puścił bąka i teraz próbują to wywietrzyć. Prezentacja Roberta będzie co najmniej ciekawa. Ja np. Jakbym to robił to zaprezentował bym go w pełnym kombinezonie i kasku z komentarzem: the new Lotus f1 driver. Później Robert Dejmuje kask niczym Schumacher w Top Gear i wszyscy w szoku. Coś pięknego. A co najważniejsze: może się spełnić.

Lukasz Wisniewski pisze...

Interesujaca wypowiedz Martina Brundla podczas dzisiejszego wyscigu dotyczaca Hulkenberga.
Rozmawial on z szefem jednego z teamow i ten szef wcale sie tak nie zachwycal Hulkiem jak on. Martin powiedzial ze jest pewien Nico ma kontrakt na przyszly rok ale nie moze powiedziec z kim oraz ze jest jedna albo dwie niespodzianki na przyszly sezon ktore go zaskoczyly.

Mam wrazenie ze chodzilo o to iz Hulk jednak nie trafi do Lotusa ale zostanie w F1 a co do niespodzianek to sie domyslcie sami.

Cala konwersacja okolo okrazenia 23-25 na SkyF1

Rain Man pisze...

Myślę, że Robert testował już dawno temu bolid Mercedesa na torze, nie dowiedzieliśmy się o tym, bo nie mieliśmy się o tym dowiedzieć, tak z resztą mówił sam Robert, że nikt z osób trzecich nie będzie wiedział o testach na torze. Testy pewnie wypadły ok, niestety w Mercedesie nie ma miejsca dla naszego kierowcy, dlatego zdecydował się na rozmowy z Lotusem (wnioskuję po barwach kasku oraz wypowiedziach Lotusa). Zapewne zamówiony kask będzie służył właśnie do testów, które odbędą się pomiędzy rajdem Francji, a rajdem Hiszpanii. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem i Robert uzna, że jest w 100% gotowy do walki na torze to możemy się spodziewać powrotu do F1 w 2014 roku w barwach Lotusa. Dlatego, także Hulkenberg musi czekać na odpowiedź ze strony byłego teamu Roberta. Wszystko wyjaśni się na rajdzie Hiszpanii.

Rain Man pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Andrzej Śliwa pisze...

Zientarski jako prowadzący studio F1 nadaje się do tego jak Pudzian do tańca z gwiazdami.
Rozbawił mnie też komentarz po starcie, "Vetel już na prowadzeniu w pierwszym zakręcie!" zabrzmiało jak by to mówił Zientarski, jednak tym razem chyab się ktoś od niego zaraził.

MorganF1 pisze...

Moim zdaniem przeszkodą dla powrotu Roberta jest to, że jest tylko jeden teoretycznie wolny fotel w zespole, który dobrze rokuje na przyszłość. W Maclarenie. W Ferrari zajęte, Merc i RBR to samo. Reszta teamów to bagdno włączając Lotusa. Niestety z tego fotela trzeba wysadzić Pereza i jego meksykańską kasę a to może być niewykonalne.

Adam Baczynski pisze...

Komentarz na dzisiejszym wyścigu był na poziomie najniższym od początku sezonu, nie wiem co oni widzieli ale na pewno nie patrzą na ekran! Webber pokazał dzisiaj że koniec kariery w f1 to dobry pomysł ,Vettel rzucił sie na RG i zeżarł go a Webber cackał się jak panienka na świeżych kapciach.

Lukasz Wisniewski pisze...

BBC's komentator Eddie Jordan (byly wlasciciel Jordan F1 ktory teraz nazywa sie Force India) twierdzi ze Nicko Hulkenberg przejdzie wlasnie do FI w przyszlym sezonie. To zostawia Lotusa bez jednego kierowcy jak i prawdopodobnie McLarena ktory poluje na Alonso.
Ja juz na 75% jestem przekonany ze RK wroci do F1 z Lotusem. Pozostale 25% to McLaren lub WRC.

Milej Niedzieli zycze!

Seb Bmw pisze...

Co do studia F1 w polsacie to oni w czasie wyścigu "czytają książki" i bynajmniej nie wylewją za kołnierz;)

Co do Roberta, to na pewno nie jest tak, że "jeżeli testy wypadną pomyślnie to...", raczej chodzi o "jeżeli Robert bezpiecznie dojedzie do mety, jeżeli nic złego się nie wydarzy..." odpukać.
Robert na pewno odbył wszelkie testy, rozmowy itd. Kask musiał zamówić wcześniej, bo po ostatnim rajdzie zacznie testować swój nowy bolid Lotusa na sezon 2014. Dlatego jest ten kask, już jest wszystko dogadane, jest tylko jeden warunek, Kubica musi bezpiecznie zakończyć ostatni rajd. Dlatego Hulk jest w razie czego brany pod uwagę, Lotus po ostatnich przejściach musi mieć jakieś awaryjne rozwiązanie.

maurizzio pisze...

KubicaFAN 9:58 "Bo to są barwy Lotusa... Tylko ślepy tego nie widzi"
... może i są to barwy Lotusa ale nie wystarczy tylko sugerować się kaskiem czy interpretować słów Lopeza o kierowcy na 80% wg swojego uznania bo prawda jest zupełnie inna.
Od 2011 roku Kubica nie jeździ w Lotusie i zapewniam Ciebie,że nic się od tamtego czasu nie zmieniło.Kubicy nie będzie w Lotusie.Ten kask to mylny trop.Z resztą niebawem się wyjaśni co i dlaczego.

Maximus pisze...

A więc wszystko idzie ku WRC(M-Sport zainteresowany Robertem,Citroen chce również Roberta)także jedno jest pewne Kubica w WRC w 2014 roku.Tylko niewiadomą zostaje w jakim zespole...

Daro pisze...

@ Maximus
Z bólem serca ale niestety trzeba się z tym zgodzić

macmp4 pisze...

@Maximus

.. jakie ty musiales miec ciezkie dziecinstwo .. to twoj kolejny wpis ziejacy zlosliwoscia wobec tego co RK chce i do czego dazy .. po tak ciezkim wypadku .. ty nie jestes jego kibicem i fanem - co ty tutaj robisz .. jestes taki zalosny w swoich wpisach .. jednak wcale mi ciebie nie zal ..

Maximus pisze...

drogi macmp4 gdybyś oglądał całą kariere Roberta,wszystkie weekendy,wypowiedzi przypominał byś sobie zdania(było ich dużo)-F1 to jest moja praca,a prawdziwa miłość i hobby rajdy.Ja wiem,że to było szczere,oczywiście każdy chce jezdzić 60 kółek jak na karuzeli bo to wielka,bardzo wielka kasa.Ale wiem,że RObert rajdy kocha.

HeavyRain pisze...

^ale chyba nie bierzesz pod uwagę jego ostatnich wypowiedzi prawda? to, że F1 to F1 i chce tam wrócić i nie zastanawiałby się nawet sekundy.

Oracz pisze...

Aa ja wam powiem jak będzie nazywał się lotus w 2014 roku. "Lotos Renault". He he. Pozdrawiam wszystkich.

orkaruda pisze...

maximus
Jak TY bardzo chcesz Roberta w WRC!
Najlepiej zamień się z Robertem miejscami i smigaj wurcem sam:)
Blog Mateusza ma tytuł o powrocie Roberta do F1.
I tego się trzymamy!
Tego też, czego chce Robert Kubica! Powrotu do F1!

orkaruda pisze...

maximus
Blog Mateusza- przeczytaj tytuł!
Tak marzysz o Robercie w WRC, że chcesz narzucać swoje zdanie wszystkim!
Pisz do Roberta, może Cie posłucha i zrezygnuje z kariery najbardziej prestizowej na swiecie, którą jest Formuła Jeden!
Niech sie tłucze po szutrach, w błocie, po kamolach i korzeniach, niech lata nad krowami!
Dla Ciebie to jest podnieta!
Szukaj swojego idola posród kierowców rajdowych a nie wyscigowych!

Coolio189 pisze...

@ Maximus - proszę Cię nie ośmieszaj się, Robert gdyby był gotowy to w sekundzie wybiera miejsce w F1, oczywiście dobre miejsce i olewa rajdy do czasu zakończenia kariery na torze. Zapytali go BBC - który tytuł by wybrał odpowiedział że 1000-0 że F1. Fakt Rajdy lubi i woli otoczkę rajdową a nie gwiazdorską F1. Ja niestety obawiam się, że jeszcze nie wydobrzał na F1 w 2014 i kolejny sezon poświęci rajdom, obym się mylił :)

Łukasz Światkowski pisze...

http://kubica.gallery.ru/watch?ph=Cp7-e3Xwz

p197 pisze...

tweeter wrc
"Question marks for Wales @WalesRallyGB Kubica for a WRC Car? Mark Higgins R5 Fiesta? 2 great rides if so. Both could cause a big upset.."

Andrzej Śliwa pisze...

Proponuje zrobic ściepe na maximusa i kupić mu xboxa. Najnowsza gra WRC ma mieć obsadę z Robertem Kubicą więc będzie mógł spełnić swoje maniakalne marzenie i wysłać go na pełen cykl WRC.

Anonimowy pisze...

Przecież maximus to jest jakiś trol. Trol o tyle udany, że coraz bardziej niestrawny. Jego ostatnie komentarze typu "wszystko jasne - wrc" są absolutnie pozbawione elementarnych zasad dedukcji względnie inteligentnego człowieka. Dlatego też, za prawdę powiadam Wam. Nie przejmujcie się trolem.
...i jeszcze na dodatek kala imię gladiatora.
Codzienny czytelnik

donpedro pisze...

la-gazzetta-hulkenberg-bedzie-kierowca-lotusa-w-2014-roku!!!!!!!
"Włoska La Gazzetta w swoim internetowym wydaniu informuje, że Nico Hulkenberg osiągnął porozumienie z zespołem Lotus i w przyszłym sezonie będzie partnerem Romain Grosjean’a. Kilka dni temu niemiecki kierowca otwarcie przyznał, że oczekuje szybkich odpowiedzi, które najwyraźniej nadeszły w czasie zakończonego weekendu wyścigowego. Oficjalnego potwierdzenia, dotyczącego przyszłorocznej obsady bolidów ekipy z Enstone możemy oczekiwać w najbliższym czasie.

Zatrudnienie Hulkenberga przez Lotusa ogranicza liczbę opcji, z których może skorzystać odchodzący z Ferrari Felipe Massa. Luigi Perna, korespondent pracujący dla włoskiego dziennika sugeruje, że jedyną realną szansą dla Brazylijczyka jest umowa z Force India. Sauber prawdopodobnie pozostanie przy Gutierezie, a bardziej niż pewne miejsce w zespole ma również Sergiej Sirotkin.

Na liście Lotusa miały znajdować się również takie nazwiska jak Maldonado czy Valsecchi. Wenezuelczyk byłby z pewnością dużym wsparciem finansowym zespołu, ale na przeszkodą w nawiązaniu współpracy miał być fakt, że zarówno Total, jak i PDVSA reprezentują tę samą gałąź na rynku."

Anonimowy pisze...

Wg. Autoklubu Al-Qassimi osobiście potwierdził start Kubicy w Rally Wales GB. Wygląda na to że jednak WRC, a nie F1. A przyznam że po "aferze" z kaskiem stawiałem, że raczej F1.

Anonimowy pisze...

a tu link
http://rajdy.autoklub.pl/news/kubica-otrzyma-ds3-wrc-na-rally-gb,51623

Gutowski pisał o tym samym wczoraj. Kiedy ma być podana lista startowa na ten rajd? Chyba jakoś w tym tygodniu, prawda?

Anonimowy pisze...

No a jak to jest? Kubica może wystartować z Maćkiem? Czy musi z innym pilotem? Evans jak startował samochodem WRC to jechał z innym pilotem niż w WRC2.

ŁukaszRog pisze...

Jeżeli Malcolm Wilson nic nie kręci i faktycznie rozmawiają z Kubicą, to myślę, że szanse na F1 w 2014 są niestety nieduże. Afera z kaskiem, zwiększyła nadzieje, a teraz wypowiedz szefa M-Sporu je zmniejszył. Pozostaje jeszcze mieć nadzieję, że to Robert nie ma pewności czy da radę wystartować w F1 w 2014 i na wszelki wypadek uzgadnia już inne możliwości w WRC, albo to po prostu zasłona dymna i Wilson został poproszony o taką wypowiedz w celu odwrócenia uwagi, ale to podchodzi już pod fantastykę :)

p197 pisze...

Artykuł odnośnie rozmów m-sport z Robertem, dodatkowo wypowiedź szejka. Spodziewam się, że potwierdzenie startu w WRCu to kwestia kilku godzin, jeżeli Citroen chce zatrzymać Roberta u siebie w 2014. Mateusz odnośnie transmisji rajdów w 2014 pisałeś jeżeli dobrze pamiętam o 7 rudach transmitowanych jak rajd Francji. Możesz podać źródło?

Anonimowy pisze...

@anonim 10:20
Robert pojedzie z Mackiem
"Dozwolona jest każda zmiana zawodnika przed upływem terminu zgłoszeń.
Po zamknięciu zgłoszeń, tylko jeden członek załogi może być zmieniony za zgodą:
- organizatora, przed rozpoczęciem odbioru administracyjnego;
- Zespołu Sędziów Sportowych, po rozpoczęciu odbioru administracyjnego, a przed
opublikowaniem listy załóg dopuszczonych do startu.
- Tylko FIA może wyrazić zgodę na zmianę obydwóch członków załogi albo zawodnika "

Mikołaj Sokół ‏@SokolimOkiem 3 min
W piątek minął termin zgłoszeń do Rajdu GB. Liczę na to, że sezon załogi Kubica/Baran zakończy się wisienką na torcie: startem autem WRC :-)

Anonimowy pisze...

http://www.youtube.com/watch?v=sKneZuyNSG4

Wybudowanie mini wrc kosztuje podobno 400tys funtow... 2mln zl..
Sporo :)

Anonimowy pisze...

Proszę powiedzcie mi, jaki sens i cel miałby Citroen w udostępnieniu Robertowi auta WRC, będąc tak niepewnym jego startów w tej ekipie w roku 2014? Pytam pod kątem wypowiedzi szefa M-Sport.
pozdawiam

Anonimowy pisze...

No cóż, potwierdzenie Hulka i prawie potwierdzenie rajdu GB chyba jednak nam odbiera nadzieje na powrót do F1 w 2014. To jest taka słodko-gorzka chwila. Moim zdaniem scenariusz o którym juz kiedyś pisałem, czyli:
- 2013 - WC WRC2
- 2014 - WC WRC
- 2015 powrót do F1
jest nadal jak najbardziej realny i w sumie całkiem atrakcyjny, no ale jakoś tak lekko się napaliłem na F1 w 2014 - cholerny kask :)


gmbs

Anonimowy pisze...

Jeżeli to prawda że Kubica w 2014r. będzie w WRC to moim zdaniem ciężko będzie mu się dostać do F1 w 2015 ponieważ to inne będą już bolidy o innej specyfikacji ; no jeżeli Robert by został kierowcą testowym w którymś zespole ; ale już to odpada bo kalendarz napięty by był.

Andrzej Śliwa pisze...

Ja nadal wierzę, jak nie od początku 2014 to w trakcie! Kto to jest M-sport, ktoś to dobrze tu kiedyś opisał, nie dobitki które przejeł auto forda i z pasji jeszcze to robią. Forda nie ma Cytryna kończy za rok, Hyundai nie wiadomo co pokaże, VW ma zakaz rozwoju żeby nie być Redbulem w WRC. Lubię i kocham rajdy ale ten sport umiera.
Do wszystkich przeciwników F1/fanatyków WRC. Pozwólcie Robertowi robić to co chce a nie spełniajcie swoich marzeń jego nieszczęściem. On też kocha rajdy ale jego celem i marzeniem jest F1!

Anonimowy pisze...

Do Anonimowy z 10:46

Na stronie rajdu jest podane, że zamknięcie listy zgłoszeń jest we wtorek 15 października, nie wiem skąd Sokół wziął swoją informację

Anonimowy pisze...

Jakie potwierdzenie Hulkenberga?

MarcinWl pisze...

Nie ma oficjalnego potwierdzenia co do Hulkenberga, nie ma oficjalnego potwierdzenia udziału Kubicy w ostatnim rajdzie w aucie WRC więc są to tylko plotki... Sam osobiście jestem nastawiony na F1 w 2014 i póki nie usłyszę oficjalnej informacji, zdania nie zmienię.

Tom pisze...

Cenzura anonimów trwa... więc może zalogowany pójdzie, ale do rzeczy:

A jakie to nowości... już około miesiąca temu pisałem że ostatni z rajdów Robert pojedzie w samochodzie WRC, a którym tzn. Fordem, Cytryną czy innym to już zależy co wybierze. Z cytryną ma tylko umowę na WRC2, stąd inni chcą coś ugrać na Roberta popularności, a druga rzecz dobrze zobaczyć jak pojedzie do innych kierowców danej marki np. mając na względzie dalsze negocjacje np. co do wymogów finansowych. Wszystko to nie ma nic do F1 bo decyzja w WRC jest jak na razie tylko na ten start... a kask to nie byle co tylko jasne potwierdzenie gdzie Robert zmierza i z kim rozmawia. Do tego połączcie fakty i wyrazy Reno + Biatore czyli powrót wypędzonego, a potem pomyślcie co ostatnio mówi się o zmianie nazwy Lotus Renault ?

Anonimowy pisze...

Domyślałem się, że trzeba poczekać tylko moment, bo na 99 proc. za chwilę będzie potwierdzenie startu wurcem w Wielkiej Brytanii - oczywiście nie chciałem tego, ale byłem niemal pewien po wielu sentymentalnych wypowiedziach Roberta, że F1 była sobie kiedyś, a teraz jest rajdowcem i tyle. Niestety tak się stało, a najbardziej zadziwia ile osób dało się wciągnąć w ten kask.
Gdy Robert za 5 tygodni będzie startował w Walii to wtedy będziemy znać już większość składów F1 na sezon 2014.
Za 3 miesiace Robert Kubica zacznie start w rajdowych mistrzostwach świata w rajdzie Monte Carlo. Nie wierzę, że będzie to tylko jeden sezon WRC. Gratulacje Maximus, Robertowi zgodnie z życzeniem takich jak ty nie udało się wrócić do F1.

Horhe696 pisze...

Równie dobrze może być tak, że przedstawili Robowi swoją ofertę i tyle, teraz czekają na odpowiedź.
Oczywiście oficjalnie mówią o negocjacjach i rozmowach.

Co do F1 to poczekajmy aż się sam zainteresowany wypowie.

Anonimowy pisze...

gmbs
Naprawdę myślisz, że Kubica zdobędzie mistrza WRC w przyszłym roku? Nie wykluczałbym tego, ale wydaje się to być bardzo mało prawdopodobne. W porównaniu do WRC2 tam stawka jest dużo mocniejsza. Może i Kubica nawet dałby sobie rade z większością czołówki, ale czy z Ogierem i Neuville? Raczej mało prawdopobone.

«Najstarsze ‹Starsze   1 – 200 z 246   Nowsze› Najnowsze»