Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

środa, 4 września 2013

Rekordowy Rajd Polski - 85 załóg i czołówka polskich kierowców na starcie [Aktualizacja - Kubica o swoich jazdach w symulatorze Mercedesa]

Organizatorzy Rajdu Polski ogłosili listę startową imprezy, która już za nieco ponad tydzień rozpocznie się w Mikołajkach. Na starcie, oprócz Roberta Kubicy pojawią się m.in. Jan Kopecky, Craig Breen, Bryan Bouffier, Michał Kościuszko, Krzysztof Hołowczyc czy Kajetan Kajetanowicz. Łącznie będzie to 85 załóg z 18 krajów.

Tego można się było spodziewać. Tegoroczny Rajd Polski cieszy się nie tylko rekordową popularnością kibiców, ale także kierowców. Wielka w tym zasługa Roberta Kubicy, który zaliczy swój pierwszy od dawna start w Polsce za kierownicą Citroena DS3 RRC. Lider klasyfikacji WRC2 Rajdowych Mistrzostw Świata będzie niewątpliwą gwiazdą rajdu.

Jeżeli chodzi o europejską czołówkę, to na liście startowej widnieją nazwiska pierwszych trzech kierowców klasyfikacji ERC, Jana Kopeckiego, Craiga Breena i Bryana Bouffier. Pojawi się również Michał Kościuszko, który po złamaniu podstawy kręgu podczas Rajdu Niemiec dostał zgodę lekarzy na start. Zarówno on, jak i Kajetan Kajetanowicz, doskonale znają mazurskie trasy i na pewno będą jednymi z tych, którzy mogą zamieszać w klasyfikacji generalnej. Ciekawy powinien być również występ Krzysztofa Hołowczyca. Mocny może być również Michał Sołowow. Kielczanin, podobnie jak Hołowczyc i Kubica pojedzie autem RRC. Autami w specyfikacji R5 pojadą Kajetanowicz i Kościuszko.

Oto lista zgłoszeń rajdu:

PEŁNĄ LISTĘ ZGŁOSZEŃ ZNAJDZIECIE TUTAJ

Rajdowi towarzyszy jak zwykle bardzo duże zainteresowanie mediów. Swoje relacje będzie w tym roku przygotowywało ponad 200 dziennikarzy i fotoreporterów, a stacja Eurosport przeprowadzi bezpośrednie transmisje z czterech odcinków specjalnych.

Przypomnę harmonogram rajdu, rozkład relacji telewizyjnych oraz kilka innych informacji o rajdzie. Możecie je również znaleźć w prawym pasku bloga. Osoby szukające dojazdu na rajd proszone są o kontakt pod adresem mcdon21@gmail.com

Oto harmonogram rajdu:
10 września 2013, wtorek
18:00 - 22:00 - otwarcie biura rajdu
wydawanie dokumentów do zapoznania z trasą

11 września 2013, środa
10:00 - rozpoczęcie zapoznania z trasą

12 września 2013, czwartek
08:00 - otwarcie parku serwisowego
16:00 - otwarcie biura prasowego
18:00 - zakończenie zapoznania z trasą

13 września 2013, piątek
07:00 - 12:00 - badanie kontrolne

12:00 - 15:00 - wolne przejazdy odcinka kwalifikacyjnego - tor w Mikołajkach

16:00 - 18:00 - odcinek kwalifikacyjny – tor w Mikołajkach
20:00 - ceremonia startu i wybór pozycji startowych
do I etapu rajdu
– Plac Wolności w Mikołajkach

14 września 2013, sobota
godz. 8:48 - Tałty (14,54 km)
godz. 9:40 - Baranowo (17,51 km)
godz. 11:36 - Mrągowo (25,16 km) - LIVE EUROSPORT
godz. 14:10 - Tałty 2 (14,54 km)
godz. 15:02 - Baranowo 2 (17,51 km)
godz. 16:11 - Mikołajki (2,5 km)
godz. 18:06 - Mrągowo 2 (25,16 km) - LIVE EUROSPORT

15 września, 2013, niedziela
godz. 7:05 - Biskupiec (15,58 km)
godz. 8:17 - Użranki (15,14 km)
godz. 10:06 - Mateuszek (26,02 km) - LIVE EUROSPORT
godz. 15:05 - Biskupiec 2 (15,58 km)
godz. 16:17 - Użranki 2 (15,14 km)
godz. 18:06 - Mateuszek 2 (26,02 km) - LIVE EUROSPORT


Oto program transmisji w Eurosporcie:

Sobota, 14 września:
Mrągowo 1 (19,14 km) - godz. 11:30 - 12:30
Mrągowo 2 (19,14 km) - godz. 18:00 - 19:00

Niedziela, 15 września 2013:
Mateuszek 1 (23,77 km) - godz. 10:00 - 11:00
Mateuszek 2 (23,77 km) - godz. 18:00 - 19:00

Wiadomo już, że samochód Roberta Kubicy będzie jednym z dziesięciu, które będą wyposażone w kamery "onboard".

PEŁNĄ INFORMACJĘ O BILETACH ZNAJDZIECIE TUTAJ. 

Już teraz zapraszam na relację z rajdu na blogu, którą będę przeprowadzał (o ile zasięg internetowy pozwoli) prosto z Mikołajek.

Aktualizacja

Portal Motorsport-total opublikował artykuł dotyczący jazd Roberta Kubicy w symulatorze Mercedesa. Polak przyznaje w nim dość enigmatycznie, że jeździł symulatorem więcej niż raz i nie więcej niż 10 razy: "Jazdy dają mi możliwość zobaczenia, jakie są jeszcze moje ograniczenia i dostrzeżenia postępów w rehabilitacji. Wydaje mi się, że Mercedes jest zadowolony z mojej pracy" - powiedział Kubica.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

115 komentarzy:

DamianoRK pisze...

Pzydałby się jakiś stream z odcinka kwalifikacyjnego i ceremonii wyboru pozycji startowych, proszę o linka w newsie, jeśli takowy się pojawi :D

puchatekwks pisze...

Oj będzie się działo :)

Anonimowy pisze...

Dużo załóg. Każdy chce, póżniej mówić. "Scigałem sie w rajdzie, w którym jeżdził też Kubica" ;)

Anonimowy pisze...

Albo jeszcze bardziej rasowo -" ścigałem sie z Kubicą" ;)

Anonimowy pisze...

Oj bedzie, bedzie... :D:D juz nie moge sie doczekac :D:D Trzymam mocno kciuki za Roberta! Mam nadzieje, ze pokaze im gdzie jest ich miejsce (solowow, kajetanowicz, kosciuszko, holowczyc...)

ŁukaszRog pisze...

Nie mogę się już doczekać :) To będzie ciekawy rajd.

Anonimowy pisze...

Znowu debiutant, zdeklasuje starych wyjadaczy;) Kub to człowiek z innej bajki ;)

Anonimowy pisze...

Mateusz co z ogloszeniami dojazdu na rajd po prawej stronie? sa tylko 2 wpisane a wiecej ludzi szuka transportu :P

KubicaFAN pisze...

Cóż, a moim zdaniem rywalizacja będzie bardzo zacięta i nasza Polska czołówka z RSMP chcąc pokazać się z jak najlepszej strony w ogromnej większości rajdu nie ukończy.

xan pisze...

Pytanie do wyjadaczy rajdowych (to będzie mój pierwszy raz):

- zamierzamy spać przy odcinkach w namiocie, czy nie ma problemów z rozbiciem przy "punktach widokowych"?
- chcemy wziąć auto i rowery, auto zostawić na parkingu przy parkingu w pierwszym punkcie widokowym i następnie poruszać się rowerem - czy nie ma jakiś obostrzeń dla jednośladów w zamkniętych strefach? Jak to się sprawdzi w praktyce? Pierwszego dnia takie podróże mogą się udać, wg map drugiego dnia może być ciężko
- jest gdzieś spis jakiś miejscówek, na których warto się zatrzymać czy jakiś ogólny poradnik "Jak się zachować na pierwszym rajdzie żeby się dobrze bawić?"
- czy lepiej być na odcinku przez wszystkie załogi i sobie spokojnie piknikować, czy lepiej zobaczyć samą czołówkę na kilku odcinkach?

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Wieslaw Wajerowski pisze...

Witam czym rozni sie specyfikacja R5 od RRC

Anonimowy pisze...

Znów R5 wypaczy wyniki... żenua

puchatekwks pisze...

odp dla xan - nie wiem czy będzie możliwość spania przy odcinkach specjalnych, raczej nie, ponieważ z tego co mi wiadomo na ten rajd odcinki będą zamykane dużo wcześniej, jeśli nie na cały rajd (płatne bilety), choć pewnie jak poszukasz to jakąś miejscówke wynajdziesz !!! Co do podrużowania po odcinakch rowerkiem, raczej nie będzie takiej mozliwości ze względu na liczną obsadę(dużo startujących załóg) prawdopodobnie odcinki będą zamknięte pernamentnie dla ruchu, trzeba będzie się przemiszczac lasem, że tak powiem. Co do pierwszego rajdu w życiu - to pamietaj, że te najatrakcyjniejsze miejscówki do oglądania, są zazwyczaj najpardziej niebezpieczne, i wybieeraj zawsze miejsce za jakąś poważną stałą przeszkodą (duży głaz, za grubym drzewem, tylko po wewnętrznej zakrętu, na wejściu w zakręt, nie na wyjściu, w sporej odległości od drogi). Pamiętaj Nie Ma Bezpiecznych miejsc na rajdzie, ale ryzyko można ocenić(mając pewne doświadczenie, radzę podpytać zorientowanych w temacie kibiców na miejscu). Co do atrakcyjnych miejscówek do oglądania, ciekawych zakrętów itp., są one zazwyczaj ładnie opisane w takiej gazecie:"WRC Magazyn Rajdowy", tam znajdziesz mapki, zdjecia i opisy miejsc do oglądania rajdu, no i jest tam napewno dużo ciekawych logistycznych rozwiązań opisanych. Pozdrawiam :)

Karol Moździerz pisze...

Podstawowa przewaga R5 nad RRC to o 2 cm szersze nadwozie/rozstaw kół. Niby nic, ale to naprawdę wiele zmienia. Ponadto to nowsze konstrukcje od początku do końca przygotowywane do wykorzystywania reguł R5, a nie auta WRC po "detuningu".

Anonimowy pisze...

Kosciuszko widac chce sie zabezpieczyc przed startem i wybiera R5. ehhh

Anonimowy pisze...

zostawcie juz tego Kosciuszke. powinnismy sie cieszyc, ze jest sporo dobrych Polakow w rajdach, a nie tylko jeden, dwa nazwiska. Michalowi, jak i wszystkim innym, powodzenia na rajdzie zycze

pozdro
W.

Anonimowy pisze...

a wiadomo, którym egzemplarzem cytryny pojedzie Robert? Mam nadzieję, że ręczny będzie na 100% sprawny.

Kaczmar pisze...

Wybaczcie, ale wracajac do Rally Deutschland, tutaj film z teleportacji Neuville :D

http://www.youtube.com/watch?v=Qq8WtfiCjtY&feature=youtu.be

Anonimowy pisze...

Force India nie ma chyba aktualne żadnego partnera Pertochemicznego. Więc może od 2014 r. pakiet: RK + LOTOS ????

untrusted pisze...

"Robert zaliczy swój pierwszy od dawna start w Polsce" - czy ktoś może wie dokładnie od jak dawna?

Dominika pisze...

@untrusted - jeśli się nie mylę...

Rajd Barbórka – 4.12.2004 (Mitsubishi Lancer Evo VI, pilot Jakub Gerber) 7. overall

Rajd Wawelski Getin Subaru – 6-8.10.2005 (Subaru Impreza Sti N10, pilot Mikołaj Sokół) Course car

Anonimowy pisze...

A mnie bardzo zainteresowały komentarze pod poprzednim wpisem, kogoś bliskiego Robertowi. Tym bardziej, że sam opierając się na tym co mówi Robert i innych informacjach domyśliłem się tego samego. I widzę, że jest ogromna nadzieja na F1, ale też zobaczymy jak pójdą Robertowi testy na torze. W każdym razie 3 zespoły... Czy po decyzji RBR już tylko dwa? A może RBR nie jest jednym z tych trzech, tylko chwilowo okazał zainteresowanie, ale widząc brak reakcji odpuścił sobie? ;)

Anonimowy pisze...

I dodam ze dziękuję mu za logiczne, jasne, choć stonowane wiadomości.

Anonimowy pisze...

sorry batory, ale ja tez moge sie podac za kogos bliskiego Robertowi i napompowac balon. dlatego lepiej jest chyba olewac takie wypowiedzi...

co nie znaczy, ze nie byloby super, gdyby sie to okazalo prawda :-)

Anonimowy pisze...

sorry batory, ale ja tez moge sie podac za kogos bliskiego Robertowi i napompowac balon. dlatego lepiej jest chyba olewac takie wypowiedzi...

co nie znaczy, ze nie byloby super, gdyby sie to okazalo prawda :-)

Anonimowy pisze...

Może i tak. Ale są wypowiedzi mniej lub bardziej logiczne, mniej lub bardziej celne i takie które intuicyjnie da się rozpoznać. Jeśli ten ktoś zmyśla, to musiałby być wyjątkowo cwany i być dobrym aktorem ;) Pytanie tylko po co?

Anonimowy pisze...

http://www.motorsport-total.com/f1/news/2013/09/mercedes-kubica-hilft-beim-aufschwung-13090411.html

Miedzy innymi wpisane jest ze siedzial czesciej jak raz ale mniej jak 10 razy w Symulatorze i duzo pomogl przy rozwoju auta w tym roku.

Anonimowy pisze...

Nie wiem skad takie przypuszczenia,ze Robert przyjedzie na Polski I zdeklasuje rywali.CzolowkaRSMP to nie kelnerzy,znaja dobrze trasy,do tego chlopaki uzbroili sie w topowe samochody I na pewno priorytetem bedzie dolozyc Kubicy.Moze byc roznie.Zycze wszystkim mety.Zig

Anonimowy pisze...

Za to Niki Lauda stwierdzając, że Ferrari ma problemy, stanowczo poleca im (Ferrari) zatrudnić Kimiego ;)

Anonimowy pisze...

To prawda. Też mi się tak wydaje. Polska czołówka będzie chciała za wszelką cenę pokazać, że nie są słabsi od Kubicy. Będzie się działo, a Robert nie będzie miał łatwo ;)

Anonimowy pisze...

No tak, bo jeśli Ferrari zatrudniłoby Kubicę, w Mercu mieliby pewnie kaca.

Anonimowy pisze...

Zgadzam się z 16:52.
Robert jest Znakomity. Nie wymagajcie on Niego za dużo. Tu decydować będzie w dużej mierze dobra znajomość trasy. Życzę wszystkim mety.

Anonimowy pisze...

Dzbanek zgarnie Hołek.

Anonimowy pisze...

Dominika wiesz więcej od niektórych prezesów :) Prezes Witkowski powiedział dziś, że RK startuje pierwszy raz od 14 lat w Polsce :) A przecież właśnie w rajdach startował w 2004 i 2005.

Anonimowy pisze...

W artykule jest jeszcze,że Kubica nie będzie kierowcą Mercedesa w 2014 ale być może nadal będzie wspierał team jazdą w symulatorze.

Anonimowy pisze...

Kajetan,Hołek,Sołowow znają te trasy jak własną kieszeń więc nie będzie dziwne jak któryś z nich wygra.Dodatkowo Kościuszko i Kajetanowicz pojadą najlepszymi autami w stawce.Niech walczą z Robertem w Polsce,bo na wyjezdzie nie mieli by żadnych szans.

Anonimowy pisze...

Być może będzie wspierał. Jeśli nie będzie jeździł dla kogoś innego :)

Anonimowy pisze...

Trasa Rajdu Polski to ponad 230 kilometrów oesowych, podzielonych na 13 OS-ów. Dwie próby, Baranowo oraz Mrągowo, są zupełnie nowe, a odcinek Użranki został zmodyfikowany w porównaniu z poprzednimi edycjami.

Anonimowy pisze...

Moim zdaniem Kubica po doświadczeniach szczególnie z Finlandii nie jest bez szans, no ale nie napalałbym się zbytnio - to jest jednak znowu inny szuter niż te na których jeździł, aczkolwiek najbliższy Finlandii właśnie. Druga sprawa to przeciwnicy - obsada jest naprawdę silna, ja obstawiam że zwycięstwo rozegra się pomiędzy: Kopeckym, Breenem, Kubicą, Bouffierem i Kajetanowiczem.

Dla tych co mi zaraz wytkną "dziadków" Sołowowa i Hołka - pierwszy z całym szczerym szacunkiem ale nie jest tej klasy szoferem, a drugi już nie.

A Kościuszko po pierwsze kręgosłup a po drugie jednak od wszystkich powyższych jakoś do tej pory zbierał baty na lokalnym podwórku i nie sądzę żeby miało się to zmienić.

Ja osobiście jakbym miał się pokusić o typowanie to obstawiam, że wygra Kajto, a RK jakoś widzę na 3 miejscu. Drugie mi się jakoś tak Bouffier czuje - w końcu też zna ten rajd doskonale.


gmbs

Anonimowy pisze...

Moim zdaniem Kubica po doświadczeniach szczególnie z Finlandii nie jest bez szans, no ale nie napalałbym się zbytnio - to jest jednak znowu inny szuter niż te na których jeździł, aczkolwiek najbliższy Finlandii właśnie. Druga sprawa to przeciwnicy - obsada jest naprawdę silna, ja obstawiam że zwycięstwo rozegra się pomiędzy: Kopeckym, Breenem, Kubicą, Bouffierem i Kajetanowiczem.

Dla tych co mi zaraz wytkną "dziadków" Sołowowa i Hołka - pierwszy z całym szczerym szacunkiem ale nie jest tej klasy szoferem, a drugi już nie.

A Kościuszko po pierwsze kręgosłup a po drugie jednak od wszystkich powyższych jakoś do tej pory zbierał baty na lokalnym podwórku i nie sądzę żeby miało się to zmienić.

Ja osobiście jakbym miał się pokusić o typowanie to obstawiam, że wygra Kajto, a RK jakoś widzę na 3 miejscu. Drugie mi się jakoś tak Bouffier czuje - w końcu też zna ten rajd doskonale.


gmbs

Anonimowy pisze...

Pierwsza myśl: za dużo tych, którzy pojadą "na pamięć"... będzie ciężko...

Druga myśl:
- Rajd Sardynii - Bartelli, nie dał rady;
- Rajd Finlandii - tylko Ketomaa w R5, reszta Finów "w kszokach";
- Rajd Niemiec - Wiegand, gdzie jesteś?

Może być podobnie, pewność znajomości trasy i konieczność jazdy na własnym limicie może zgubić naszych pozostałych zawodników. Jak zawsze - moment niepewności do pierwszego, ew. drugiego serwisu - i potem z górki :)
Dla mnie najbardziej może namieszać Kajto, reszta nie będzie groźna.

Pozdrawiam,
Grafit

Anonimowy pisze...

Nie zapominajcie o tym, że Kubica ma Asa w rękawie w postaci Maćka Barana.
As się sprawdził w Niemczech As się sprawdzi w Polsce.

Michał Rogowski pisze...

Już ja widzę jak polscy wyjadacze biją Roberta :) Jasne!!! Tak samo jak w tamtym roku pokazali kto tu rządzi Lappi`emu :) Robert jest z innej planety. To mega talent, geniusz kierownicy. Moim zdaniem objedzie wszystkich aż miło. Tylko, żeby kibice mu dali żyć.

Anonimowy pisze...

Nikt nie ma lepszych opisów trasy niż Maciek Baran

ŁukaszRog pisze...

Co do wcześniejszego startu Roberta w Polsce to: przewinicie do 3:40 s http://www.youtube.com/watch?v=zqnWntKKt2A

Anonimowy pisze...

anonimowy 20:42
(reszta Finów "w kszokach") <--- haha musze przyznac, ze smiesznie to ujoles ehehehe
Pozdrawiam :)

Anonimowy pisze...

Wg mnie, mimo, że będzie wielu kierowców znających trasę, nie zmieni to faktu, że w rajdzie będą brylować głównie kierowcy, których poziom jest bardzo wysoki w Europie jak: Kopecky, Breen, Bouffier, Kubica, Kościuszko. To między nimi będzie walka o zwycięstwo. Pamiętam jak przed rajdem Polski w 2009 r. z kumplami wyobrażaliśmy sobie(byliśmy pewni) podium Hołka, ale szybko się okazało, że znajomość trasy Krzyśka w konfrontacji z poziomem uwczesnych kierowców WRC okazał się nieistotny. Tak więc jedyni kierowcy z RSMP którzy będą się zbliżać czasowo do wyżej wymienionych będzie Kajto, Staniszewski, Hołek i Chuchała. Tak więc aby pobawić się w wyniki Rajdu Polski to wg mnie wygra Kubica przed Buffierem, Kościuszko i Kopeckym.

Anonimowy pisze...

bardzo sympatyczny ten Michal Kosciuszko... ma u mnie plusa :):)
http://eurosport.onet.pl/motorowe/rajdy-samochodowe/michal-kosciuszko-robert-kubica-faworytem-rajdu-polski/2dzyt

Anonimowy pisze...

Moze ktoś by mógł do tabelek w wiki roberta wpisac rajd barborki z 2004 roku...

Anonimowy pisze...

Jeżeli ktoś jeszcze nie czytał to przeklejam za Onetem - wypowiedź Susie Wolff:Wiem, że dobrze zna pani Roberta Kubicę. Kiedy się poznaliście?

Rywalizowaliśmy z Robertem w kartingu. Zawsze był niesamowicie szybki. W ciągu ostatnich kilku lat spotykaliśmy się wiele razy. W styczniu ścigaliśmy się na lodzie i on jako jedyny z całej grupy był na tyle odważny, żeby usiąść obok mnie jako pilot. Nawet mój mąż by tego nie zrobił! Jako kierowca Robert bez wątpienia jest jednym z najlepszych. Jako człowiek – jest świetnym facetem. Wszystko to, przez co przeszedł i ile przeżył pokazuje jego niezłomny, wspaniały charakter.

Wierzy pani, że możliwy będzie jego powrót do F1?

Na początku tego roku byłam na jego testach DTM i był naprawdę niebywale szybki. Nie mam wątpliwości, że gdyby chciał, mógłby wrócić do wyścigów F1 i odnosić kolejne sukcesy. Jednak teraz wydaje mi się, że rajdy sprawiają mu ogromną radość... W każdym razie życzę mu powodzenia.

Anonimowy pisze...

Jeżeli ktoś jeszcze nie czytał to przeklejam za Onetem - wypowiedź Susie Wolff:Wiem, że dobrze zna pani Roberta Kubicę. Kiedy się poznaliście?

Rywalizowaliśmy z Robertem w kartingu. Zawsze był niesamowicie szybki. W ciągu ostatnich kilku lat spotykaliśmy się wiele razy. W styczniu ścigaliśmy się na lodzie i on jako jedyny z całej grupy był na tyle odważny, żeby usiąść obok mnie jako pilot. Nawet mój mąż by tego nie zrobił! Jako kierowca Robert bez wątpienia jest jednym z najlepszych. Jako człowiek – jest świetnym facetem. Wszystko to, przez co przeszedł i ile przeżył pokazuje jego niezłomny, wspaniały charakter.

Wierzy pani, że możliwy będzie jego powrót do F1?

Na początku tego roku byłam na jego testach DTM i był naprawdę niebywale szybki. Nie mam wątpliwości, że gdyby chciał, mógłby wrócić do wyścigów F1 i odnosić kolejne sukcesy. Jednak teraz wydaje mi się, że rajdy sprawiają mu ogromną radość... W każdym razie życzę mu powodzenia.

Jarne pisze...

"Wydaje mi się, że Mercedes jest zadowolony z mojej pracy" - nie wydaje wam się, że progres jaki zrobił Mercedes może byś skutkiem jazd w symulatorze Roberta. Nie wierzę, że nie wykorzystali jego uwag i wskazówek...

Anonimowy pisze...

Ludzie otrząśnijcie się z tym symulatorem jakby istniała grupa programistów potrafiąca odwzorować 1:1 wpływ modyfikacji na prowadzenie bolidu , zużycie opon itd. to zarabialiby wìęcej niż cała stawka kierowców razem wziętych

Anonimowy pisze...

Oczywiście jest przekz od kierowcy , który jedzie realnym bolidem i może skonfrontować zmiany w symulatorze z rzeczywistością , telemetria itd. Ale samo zachowanie symulatora to tylko nadal algorytmy powstałe na wyobrażeniach programisty , na podstawie opowieści i parametrów

Jarne pisze...

Może tak, może nie. Co w takim razie mógł mieć na myśli? Z czego wynikać ma ich zadowolenie?

Anonimowy pisze...

Jeżeli nie miało by to realnego wpływu na Bolid to nie korzystali by z symulatorów ktorych budowa i koszty utrzymania są niewyobrażalnie wysokie. Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Kochani kwestia symulatora F1 i słów Roberta jest bardzo prosta. Nie wiem czemu staracie się ją skomplikować. W symulatorze rozwiązywane są problemy w rozwoju bolidu, które z góry są przeznaczone do rozwiązania w symulatorze. W tunelu aero, rozwiązuje się inne problemy a w piątkowych treningach jeszcze inne. Każdy z tych sposobów na rozwój jest integralną częścią całości. Po to aby rozwijać się najszybciej zespół potrzebuje najlepszych fachowców do pracy w każdej z tych części. Słowa Roberta świadczą moim zdaniem o tym że marcedes jest zadowolony z jego pracy w symulatorze, czyli z jego sugestii w rozwiązywaniu problemów przeznaczonych do rozwiązania w symulatorze. Tylko tyle i aż tyle. Nie wydaje mi się żeby to mówiąc miał na myśli jego wkład w całkowity rozwój bolidu, jednocześnie te słowa świadczą o tym, że jakiś wkład na pewno ma. Ta współpraca niesie korzyści dla obu stron.

Jarne pisze...

Nic dodać nic ująć. Krótko, zwięźle i na temat

Anonimowy pisze...

Kochani, niektórzy z Was błądzicie jak dzieci we mgle. Roberta strona rajdowa jest nieaktualizowana od 19 dni. Rajdy zostały zarzucone, nastąpi jedynie dokończenie tegorocznego rajdowego programu, ponieważ Lotos wyłożył pieniądze, a Robert wywiąże się z umowy. We wtorek lub środę zobaczycie jeszcze szczuplejszego Roberta niż podczas Rajdu Niemiec. WRC w 2014 roku są obecnie na ostatnim miejscu w rozważanych scenaariuszach i jest to plan C, ponieważ są na stole dwie lepsze opcje /chyba nie muszę dodawać z jakiej dziedziny motorsportu/. Za więcej niż półtora miesiąca będziecie otwierać szampany i naprawdę nie ekscytujcie się tymi rajdami, bo za kulisami dzieją się rzeczy 20 razy ważniejsze.

marshad pisze...

"algorytmy powstałe na wyobrażeniach programisty , na podstawie opowieści i parametrów" - niezupełnie, programista może (powinien) mieć dobrą znajomość matematyki, ale to matematycy i/lub inżynierowie opracowują fizyczne modele zawieszenia, opon itd. Pozostaje potem (nie tak prosta) kwestia korelacji symulatora z tunelem i testami na torze.

Anonimowy pisze...

Pytanko do znawców. Prosze o szerszy opis tematu zwiazanego z obecnoscia Roberta Kubicy na Rajdzie Polskim i samochodow tam jadacych. Jest to chyba rajd o Mistrzostwo Europy.Tak więc nie posluży on chyba do punktacji MŚ i nie przysporzy Robertowi punktów w klasyfikacji WRC2 ?
I jeszcze jedno - jaki jest podzial na grupy samochodow w Rajdzie Polskim i co to ma wspolnego z WRC. Dzięki z gory za odpowiedz.

marshad pisze...

"naprawdę nie ekscytujcie się tymi rajdami, bo za kulisami dzieją się rzeczy 20 razy ważniejsze" - te 20 razy to twoja subiektywna opinia i wręcz przeciwnie, mam zamiar nadal ekscytować się rajdami (zwłaszcza w wykonaniu Roberta), a jeśli okaże się, że Robert wróci do F1 to i szampana (no może raczej dobre wino) otworzę, by świętować powrót i by zapić smutek po odejściu.

marshad pisze...

Dwa największe mistrzostwa w świecie rajdów to WRC (World Rally Championship) i ERC (European Rally Championship). Na całym świecie rozgrywanych jest dodatkowo mnóstwo regionalnych i lokalnych rajdów na różnym poziomie.
Rajd Polski w tym roku jest jedną z rund Mistrzostw Europy, a w przyszłym roku ponownie rundą WRC. Jedno z drugim ma niewiele wspólnego, choć na przykład niektórzy kierowcy biorą udział w obydwu mistrzostwach. Samochody klasy WRC nie mogą starować w ERC, więc samochody klasy S2000/RRC/R5 (czyli klasa WRC2 w Mistrzostwach Świata) będą w czołówce tabeli.
Teoretycznie Robert mógł w tym roku zdobyć tytuł mistrza Europy i mistrza WRC2, ale zdecydował skupić się głównie na WRC2.

Anonimowy pisze...

Dzięki marshad. Szybko, krótko i rzetelnie.Reszte sobie poskladalem i jest ok.

Anonimowy pisze...

anonim 12:11
Czyżby chodziło o MotoGP.

witol876 pisze...

@Anonimowy 13:22

W MotoGP juz jest jeden kosmita - i na razie wystarczy

:-)

Anonimowy pisze...

tam jest więcej niż jeden kosmita

Anonimowy pisze...

haha, te moto GP mnie rozwalilo.. dobre :-)

winko, to dobre do obiadu, kolacji, szampana moge na czyjes urodziny, ale jak mialoby sie spelnic, to o czym ktos tu niesmiale wspomina (czyli te MotoGP ;-)), to "bez wodki nie rozbierzesz"...

pozdro
W.

Rafał pisze...

To na co czekamy w 2014 - na 21 weekendów GP (plus oficjalne testy w lutym i na pocz. marca plus testy w trakcie sezonu m.in. ze względu na silnikową rewolucję) czy na 12 rajdów mistrzostw świata z czego wzorem tegorocznej Sardynii przebąkuje się o skróceniu niektórych rajdów do dwóch dni. Tych rajdów, oprócz tego, że jest ich mniej, to na dodatek tak jak od lat nie zobaczymy w telewizji.
F1 się rozwija, WRC - zwija, Robert powiedział, że chce POWROTU, czego i ja Mu serdecznie życzę.

Anonimowy pisze...

Ja pozdrawiam tego kogoś kto znał kogoś z zespołu prasowego Rajdu Polski i mówił,że zostanie ogłoszona dalsza współpraca LOTOSu z RK i ogłoszenie że będzie w WRC z Citroenem....jak widać była to tylko bajeczka i nic więcej..Robert chce wrócić do F1 i dlatego nie podpisze kontraktu w rajdach na kilka sezonów bo Citroen zapewne tego chciał...nawet jak nie będzie gotowy na 2014 to nie wybierze rajdów tylko pójdzie do DTM i w 2015 już do F1...takie moje zdanie

wojtek330

Anonimowy pisze...

ta a anonimowy z 12:11 jest wróżbitą i jasnowidzem :)

Pozdrawiam
Bocian

Anonimowy pisze...

... przestańcie marzyć o F1 bo to przy obecnym stanie nierealne przy najlepszym układzie i cudzie rehabilitacyjnym w marzeniach 2015 może i jeździe w symulatorze tylko ciekawe ilu go z niego wyciąga zejdźcie w końcu na ziemie facet cudem przeżył i cudem nie stracił ręki przyszlość to rajdy

Anonimowy pisze...

Animowy z 16.16.
Skąd ty sie urwałeś? Chyba nie z planety "nie widzę nie słyszę nie myślę"? Bez urazy...

Anonimowy pisze...

Przy tym jak wyglada f1 to boje sie ze w przypadku rajdow robert faktycznie molgby walczyc o czolowe pozycje a w przypadku f1 znow (jak przez 4 z 5 sezonow do tej pory) bedzie wlaczyl w srodku stawki...

Anonimowy pisze...

Michał Kościuszko już wie kto jest faworytem Rajdu Polski i wie komu będzie deptał po pietach.
Wiecie o kim mowa?
Dla ułatwienia dodam, że nie jest to już jakaś tam kolejna gwiazdka z F1 a obecny lider klasyfikacji WRC2.


http://eurosport.onet.pl/motorowe/rajdy-samochodowe/michal-kosciuszko-robert-kubica-faworytem-rajdu-polski/2dzyt

Anonimowy pisze...

Michał Kościuszko już wie kto jest faworytem Rajdu Polski i wie komu będzie deptał po pietach.
Wiecie o kim mowa?
Dla ułatwienia dodam, że nie jest to już jakaś tam kolejna gwiazdka z F1 a obecny lider klasyfikacji WRC2.


http://eurosport.onet.pl/motorowe/rajdy-samochodowe/michal-kosciuszko-robert-kubica-faworytem-rajdu-polski/2dzyt

Anonimowy pisze...

Eurosport podaje, że zagrożeniem dla Sordo jest Kubica, który najprawdopodobniej jeszcze w tym roku pojedzie wozem WRC (chodzi o rajd W. Brytanii). Citroen "straszy" Sordo Kubicą, który pojedzie w koncu listopada, a Wy marzycie o F1. Robert podbija stawkę i stawia Citroen w gorszej sytuacji negocjacyjnej mówiąc, że nie chce być już w rajdach. Dajmy spokój, nawet niemieckie pisma donoszą, że w przyszłym roku nadal to samo - czyli symulator i praca Kubicy dla podstawowych kierowców Rosberga i Hamiltona, a zamiast WRC 2 będzie WRC. Będziecie niesamowicie rozczarowani, że tak dosłownie przyjęliście słowa Roberta na rajdzie Niemiec.

Anonimowy pisze...

Dakładnie kolego ale inni lubią pompować baloni ii bujać w obłokach, weźcie wbijcie sobie do głowy że bez modyfikacji Robert nie mógłby jeździć w wr2 bo ręczny chyba by zciągał nosem ... sorry za złośliwość ale bycie nawet z innej planety nie zastąpi sprawnej ręki nie mówiąc o dłoni , przestańcie w końcu ignorować fakty

Anonimowy pisze...

Przychodzi Bóg do Doktora...A jego też nie ma!!!Kubicystczni fanatycy...

Anonimowy pisze...

Meduza jednak jesteś!
Miał jeździć co najwyżej pustą taczką, kosiarką, melexem lub wózkiem golfowym!
Konrad, a gdzie ty jesteś? Specu od amputacji ręki, protezy dłoni i sobowtóra!

Jarne pisze...

Anonimowy 00:56 - Waż słowa chłopcze!

Anonimowy pisze...

Bild nie napisał że to samo tylko,że jest to przypuszczalne a w ogóle to ten blog to tylko pesymiści a nie kibice Roberta !! Robert napewno celowo nie mówi o tym że chce wrócic do F1 i nagle wybiera WRC ??? Hahaha dobre żarty....wróci do F1 a tym wszystkim co nie wierzą będą szczęki wisieć i będziecie przed nim klękac na kolanach !

Auto pisze...

Panowie i Panie z całym szacunkiem ale jednego brakuje mi przy każdej twierdzącej wypowiedzi odnośnie planów i możliwości Roberta, a mianowicie ŹRÓDŁA!!!

Czekam na choć jedno POTWIERDZONE ŹRÓDŁO.

W przeciwnym razie drogie dzieci odkręćcie gaz bo już czas na was heheh :)

Anonimowy pisze...

Auto, poczytaj poprzedni wątek, pod sam koniec od mojego wpisu o 11.54 i następne chyba ze 4 moje wypowiedzi... potem porównaj co zaczynają przebąkiwać gazety np. o jeździe w WRC na koniec sezonu.... a co do źródła? - jest ok i gwarantuję że potwierdzi się dalej w czasie, pod warunkiem że coś nie powiem za dużo.

Anonimowy pisze...

Juz wierzę w te twoje źródło z autem WRC tak jak ktoś podał 100% info,że na konferencji Rajdu Polski potwierdzą Kubicę jako kierowcę WRC na 2014 razem z LOTOSem....i nie sprawidziło się drodzy anonimy...pewny jest tylko sam Robert !

Anonimowy pisze...

tak, wpis z 4 września od 11.54 i uprzedzając, od tego czasu dodatkowego info jak na razie brak. Po pobycie Roberta w Polsce, nastawię ucho :) i coś jeszcze podeślę.

Anonimowy pisze...

Panie i panowie powiedzcie w jakim zespole F1 miałby Robert jeździć w 2014r o ile sie nie myle to mozliwości sa mega ograniczone.

Anonimowy pisze...

W Ferrari.

Anonimowy pisze...

Może Lotus? W sumie nie wiadomo co będzie z Groszkiem...

Anonimowy pisze...

anonim 11.25, i dobrze robisz że nie wierzysz, bo Robert do końca sezonu nic nie potwierdzi, bo ciągle rozmawia tyle że opcja WRC jest obecnie mniej prawdopodobna niz wyścigi.
Co do Roberta wypowiedzi na temat symulatora... chyba byli zadowoleni... pewnie tak, jak sprawdzali czasy kilkukrotnie i nie mogli uwierzyć - wypowiedź typowa dla Roberta.

Anonimowy pisze...

W Ferrari.

Cyprian Panicz pisze...

Według mnie Lotus jest jedyną możliwością. Problemy finansowe+Kimi też już się denerwuje, że mu nie wypłacają pensji.

Sądzę, że Kimi pójdzie do Ferrari, a Robert wyląduje w Lotusie :)
Będzie sytuacja niemal identyczna jak w 2010, gdzie Renault straciło prawie wszystkich sponsorów i dzięki Robertowi ten zespół narodził się na nowo.
Na dodatek Robertowi nie musieli by płacić tyle co Kimiemu, bo sądzę że Robert nawet za najniższą stawkę będzie chciał jeździć

Anonimowy pisze...

To prawda.Historia lubi zataczać koło.Myślę, że Lotus jest możliwy. Arek.

Anonimowy pisze...

Ferrari albo Lotus. W tej kolejności.

Anonimowy pisze...

spekulacji ciąg dalszy, trochę podpowiem, ani ferrari ani lotus... na dzień dzisiejszy pracuje dla mercedesa i jak wcześniej mówiłem tylko merc ma dane z symulatora i wie na jakim etapie jest Robert, dla reszty to tylko wielka niewiadoma, co prezentuje Robert. Poczekajcie jeszcze trochę... potestuje Robert na torze, to będzie i info.

Anonimowy pisze...

ja myślę że pierwsze testy na torze Robert ma już za sobą

Auto pisze...

No i źródeł jak nie było tak nie ma i nie będzie...

Jedyne źródło to sam Robert:)

Pozdro

siwolong pisze...

Nie do końca się zgadzam, że ani Lotus czy Ferrari. Robert z Mercedesem ma prosty układ- Wy pozwalacie mi na symulatorze sprawdzać "możliwość powrotu do F1", a ja udzielę wam wskazówek co należy poprawić w waszym bolidzie. Ten układ wcale nie musi być wiążacy na kolejne sezony. Pozdrawiam wszystkich fanów Roberta :)

Anonimowy pisze...

Ciekawe słowa piszą o Robercie na stronie autosport.com szczególnie intrygujące na temat powrotu na tor w przyszłym roku
Ps . Myślę ze williams jest opcją na przyszły rok bo TW ma udziały u Franka.
Pozdro rad

Auto pisze...

Anionime podlinkuj dajrekt:)

Anonimowy pisze...

Zapomnijcie o ferrari od rana na pasku rai uno sport lata , ze Kimij potwierdza przymiarki do ferrari - a byliby głupcami gdyby go nie zatrudnili bo razem z Alo da im miniumum tytuł mistrza konstruktorów bylby to najmocniejszy i najrówniejszy duet w przyszlym roku , Rosberg to inna półka a Rikardo będzie cieńki jak barszcz i będzie cienień występów Webbera pamiętajcie że to jest biznes a za tytuł konstruktorów płynie odpowiedni strumień pieniędzy .... co w tym wszystkim Kubica ...będzie kontynuował rehabilitacje żeby na 2015 wskoczyć do naprawdę mocnego temu a nie dziadów i się telepać w środku stawki

Anonimowy pisze...

TW ma tam udziały? I do tego totalna zapaść Wlliamsa... Nie mają nic do stracena, a wiele do zyskania. To może być to.

Anonimowy pisze...

Apropo Kimiego: *Marko zdradził jeszcze jeden poważny minus 33-letniego Raikkonena w oczach Red Bulla. Fin uchodzi za leniucha, który najchętniej ograniczyłby się tylko do samego ścigania, nie pracując z inżynierami, czy na imprezach sponsorów. Austriacka stajnia chciała natomiast kierowcę gotowego w jak największym stopniu pomagać jej przygotować się do przyszłorocznej rewolucji przepisów technicznych*

Anonimowy pisze...

No tak, więc nie tylko Mercedes ma info z pierwszej ręki o poczynaniach Kubicy w symulatorze.

Anonimowy pisze...

6 września 2013 14:01
a niby kto jeszcze? filozofować to sobie możesz na kibelku w pełnym skupieniu...

Anonimowy pisze...

no chyba Williams przez TW, nie?

Anonimowy pisze...

http://eurosport.onet.pl/motorowe/rajdy-samochodowe/craig-breen-powinnismy-obawiac-sie-kubicy/2fk9w


Marek C

Anonimowy pisze...

No właśnie przez TW, tak sobie myślę siedząc na kibelku? ;)

siwolong pisze...

Wątpie, aby Robert jechał na dwa fronty- Mercedesa i Williamsa- to nie ten charakter- jemu na pewno nie zależy na późniejszych aferach w światku F1. On buduje opinie- nie rujnuje :)

Rashad pisze...

Raikkonen nie jest zadnym leniuchem, Marko tak mowi bo to czysty PR i tak mu po prostu wygodniej. Prawda jest taka, ze Kimi ma w gleboko w nosie jakies zespolowe porachunki, skupia sie na swojej robocie i po prostu nie ustapilby pola Vettelowi bo nie czuje takiej potrzeby. Poza tym Kimi jest jednak anty PR, "mowi jak jest" i robi swoje minimum. Wg mnie niestety jest smutne, ze kierowcy zamiast sie moc skupic na sciganiu to musza sie martwic sponsorskimi pierdolami.

Anonimowy pisze...

Robert nie jedzie na dwa fronty. Jeśli pójdzie do Williamsa, to z rekomendacji Toto Wolffa, który jest tam udziałowcem, będąc jednocześnie znaczącym udziałowcem i dyrektorem Mercedesa. Poza tym z tego co wiem, Williams od przyszłego sezonu będzie miał silniki właśnie Mercedesa. Mnie to wygląda raczej na coraz ściślejszą współpracę.

Anonimowy pisze...

Myślę, że trolle (i nie tylko trolle) przez końcowkę tego roku i cały następny rok będą przypominać słowa Roberta "mam nadzieję, że nie będę startował w rajdach". Oni tego nie odpuszczą i obawiam się, że będziemy temat przypominania tych słów ciągle wałkować. No cóż szkoda, że Robertowi to się wymsknęło...

Druga sprawa - jestem zszokowany nieznajomością Ricciardo u wielu tu piszących. Co Wam się stało ludzie z tym "Sebastian, Daniel is faster than you". Przecież zatrudnienie kangura to strzał w stopę Red Bulla w sprawie walki w klas. druż. 2014. W 2010 w world series by renault Ricciardo zbłaźnił się na finiszu sezonu i oddał tytuł przeciętnemu Aleszinowi. Tak jak obecnie Massa cieniuje w Ferrari, a Grosjean w Lotusie tak od 2014 temat taki będzie przerabiał czerwony byk. Jak jechał Vettel w 2008 w Toro Rosso a jak drugi rok jeździ Ricciardo - przepasć (OK zgadza się, w 2008 roku Toro Rosso było niezłe, ale porównanie to też jak wychodzi sie z kolegą z zespołu).

Anonimowy pisze...

Tak z ciekawosci-slyszal ktos kiedy o innym egzemplarzu Citroena DS3 RRC,czy Robert jezdzi jedynym takim na swiecie?Nigdy nie widzialem by ktokolwiek inny startowal takim autem

marshad pisze...

Mam wrażenie, że ta osoba która czaruje tutaj zakulisowymi informacjami, to ta sama osoba która twierdziła iż kontrakt Roberta z Mercedesem na występy w DTM jest już właściwie podpisany - parę dni później okazało się, że Robert będzie jeździł w rajdach.

Puszczając wodze fantazji, Mercedes mógłby pomyśleć o skopiowaniu podejścia Dietricha Mateschitz i wykupieniu zespołu (lub sporej części udziałów) z dolnej połowy tabeli. Przy obecnych ograniczeniach w testowaniu wydaje się to nie głupie podejście. Personelem, którego jak wiemy im nie brakuje, Mercedes GP mógłby się podzielić. W zamian uzyskają dodatkowe informacje dotyczące na przykład opon i sposób na przetestowanie młodych, obiecujących kierowców. Jeżeli finanse zespołu byłyby dość zdrowe, to chyba nie wiele tutaj do stracenia, zwłaszcza że automatycznie obniżą się koszta (np. na jednostkach napędowych).

Anonimowy pisze...

... bajkopisarze Toto pozbywa się udziałów w William-sie :)