Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

czwartek, 22 sierpnia 2013

Robert Kubica w Rajdzie Niemiec - dzień 1 (live timing, wywiady, zdjęcia, filmy) [aktualizacja godz. 23:45 - wywiad z Robertem i film z przejazdu]

fot. adac-rallye-deutschland.de
To już dziś na dobre rozpocznie się rywalizacja w Rajdzie Niemiec - choć rozegrane zostaną tylko dwa OS-y. Wczoraj Robert Kubica był najszybszy podczas shakedownu klasy WRC2, ale nie obyło się bez drobnych problemów. Poniżej znajdziecie wszystko co potrzebne do śledzenia rajdu oraz dwa wywiady z Robertem.i zdjęcia kibiców.


LIVE TIMING RAJDU MOŻECIE WŁĄCZYĆ TUTAJ

(międzyczasy odcinków tutaj)

RADIO RAJDU MOŻECIE WŁĄCZYĆ TUTAJ.

(Radio rajdu rozpocznie nadawanie około godz. 18:00)

Już wczoraj podczas rajdu było ciekawie. Rozegrane zostały cztery przejazdy shakedown, a Robert Kubica wziął udział w trzech, z tym że szybko jechał na dwóch. Mimo to udało mu się znacznie wyprzedzić rywali, co jeszcze bardziej podniosło jego notowania przed dzisiejszym startem.

Oto wyniki shakedownu w WRC2:


Na kierowców czekają dziś zaledwie 2 OS-y. Pierwszy o długości 23,54 km ruszy tuż przed godziną 18, dwie godziny później rozegrana zostanie krótsza próba:

Czwartek, 22 sierpnia:
godz. 16:15 - Start honorowy   
godz. 17:53 - OS 1 - Blankenheim (23,54 km)
godz. 19:58 - OS 2 - Sauertal (14,10 km)

Oto rozkład dzisiejszych OS-ów:


W telewizji obejrzeć będziemy dziś mogli jedynie kronikę TVP:

Czwartek, 22 sierpnia:
godz. 20:05 - Kronika Rajdu Niemiec - TVP 1

Skoro już przy TVP jesteśmy, to wczoraj na dość krótko ukazał się bardzo ciekawy wywiad Eryka Mełgwy z Robertem Kubicą. Ponieważ niewielu osobom udało się go obejrzeć, poniżej kolejna szansa:




Całą rywalizację będziemy oczywiście śledzić na blogu, zapraszam!A na dobry początek dnia kilka zdjęć przesłanych przez favonio:



Aktualizacja

Ciekawą "lekką" informację przekazuje portal maxrally, który napisał, że Robert Kubica nie chciał Ferrari - spokojnie, chodzi tylko o pizzę Taką bowiem nazwę nosi jedna z pizzy serwowanych w restauracji Villa Venezia w Trewirze. Robert właśnie tam robił massę przed Rajdem Niemiec. Za pierwszym razem wybrał pizzę z salami, a potem Tagliatelle. Nie zdecydował się natomiast na pizzę o nazwie Ferrari

"Użyliśmy na tę okazję naszej mąki prosto z Włoch więc mam nadzieję, że Robertowi smakowało. To dla nas wielki zaszczyt, nigdy wcześniej nie gościliśmy tak wielkiej gwiazdy w naszej restauracji. Mamy nadzieję, że jeszcze nas odwiedzi, bardzo smakowało mu nasze jedzenie" - powiedział szef restauracji


Aktualizacja godz. 15:45

Robert Kubica będzie ruszał na trasę dzisiejszego 1. OS-u jako pierwszy z klasy WRC2, tuż po autach WRC. Załoga Kubica/Baran będzie zatem startowała jako 13-sta, około 30 minut po rozpoczęciu odcinka przez pierwszą załogę. Za Polakami będą jechali Wiegand, Kremer, Triviño, Al Ketbi, Barrable, Paddon, Evans, Vallario, Brynildsen, Kruuda, Aksa. Trzeba będzie zatem trochę czekać zanim poznamy ostateczne miejsce Roberta.

Aktualizacja godz. 17:05

Oto zdjęcie Roberta i Macieja ze startu honorowego:

Aktualizacja godz. 17:55

Wystartował 1. OS Rajdu Niemiec. Robert Kubica pojawi się na trasie za około 25 minut. Kilka minut wcześniej ruszy Michał Kościuszko. Dzisiejsze odcinki pojawiają się w Rajdzie Niemiec po raz pierwszy, inne załogi będą miały zatem mniejszą przewagę nad Robertem jeżeli chodzi o doświadczenie.  TUTAJ zobaczycie krótki film ze startu honorowego.
www.facebook.com/kubicaofficial
Aktualizacja godz. 18:25

Robert Kubica jest już na trasie 1. OS-u liczącego 23,54 km. Polak będzie na mecie za około 10 minut.

Aktualizacja godz. 18:35

Robert Kubica jest już na mecie 1. OS-u. "To był bardzo trudny odcinek, jest znacznie chłodniej niż na odcinku testowym i było bardzo ślisko. Dopiero ostatnie 3-4 kilometry jechaliśmy dobrym tempem" - powiedział Kubica, który uzyskał czas 12:46.8s. i jest zdecydowanie najszybszym kierowcą z aut WRC2. Czekamy na kolejnych kierowców.

Aktualizacja godz. 18:45

Robert Kubica wygrał 1. OS Rajdu Niemiec, na którym wielu kierowców WRC i WRC2 miało problemy, m.in. Anderson, Novikov czy Barrable. Kubica był niewiele wolniejszy od Michała Kościuszki. Oto klasyfikacja na tę chwilę:

Aktualizacja godz. 19:15

Robert Kubica pokazał świetne tempo na 1. OS-ie i już teraz dominuje w swojej klasie. Jak tak dalej pójdzie, Polak ma szanse pokonać kierowców WRC, nawet jeżeli nie będą mieli problemów.

Aktualizacja godz. 20:05

Wystartował już 2. OS Rajdu Niemiec, rozgrywany w zmroku.

Aktualizacja godz. 20:20

Robert Kubica wyruszył już na trasę 2. OS-u. Na metę dotrze za około 8 minut. 

Aktualizacja godz. 20:32

Robert Kubica dotarł już na metę 2. OS-u, ostatniego dziś. Polak wykręcił znakomity czas 7:46.2. "Było OK, bardzo szybki OS. Wygląda na to, że gorzej nam idzie na wzniesieniach. Nadal jest ślisko" - powiedział Robert po zakończeniu OS-u. Czekamy na kolejnych kierowców aby przekonać się, czy Kubica i Baran wygrają drugi dzisiejszy OS.

Aktualizacja godz. 20:40

Robert Kubica i Maciej Baran wygrali oba czwartkowe odcinki specjalne Rajdu Niemiec! W drugim polska załoga była szybsza od Elfina Evansa o 3,8 sekundy. W klasyfikacji generalnej Kubica ma już prawie 15 sekund przewagi nad Evansem.

fot. Filip Szawarski
Aktualizacja godz. 21:52

TUTAJ zobaczycie krótki film z przejazdu Roberta podczas 1. OS-u

Aktualizacja godz. 23:45

Poniżej zobaczycie film z wywiadem z Robertem oraz film z przejazdu przesłany przez favonio.





Źródło: przegladsportowy.pl

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

109 komentarzy:

Kaczmar pisze...

Robert Kubica jest dla mnie jak papież Jan Pawel II =)

untrusted pisze...

czuje radość jak dziecko w podstawówce w ostatni dzień szkoły :) wreszcie nadszedł ten dzień! i robcio i spa! w jeden weekend tyle emocji :)

grand460 pisze...

Cześć :) Już się nie mogę doczekać pierwszego OS-u :D
@untrusted, ja tak samo się ciesze :D świetny weekend się zapowiada

Anonimowy pisze...

Za każdym razem portale powtarzają że Gutowski to przyjaciel Kubicy a tu proszę: per Pan:) chyba tylko Sokół i może Eryk są z Robertem naprawdę "na Ty"

Anonimowy pisze...

Przyjacielem nie jest żaden z nich, a Miki w wywiadach dla RP też używał zwrotu "pan".

modzias pisze...

@untrusted: mam podobnie!
Starty Roberta w rajdach dają tyle frajdy, że gdyby jednak wrócił do F1 to będzie tego bardzo brakowało. W F1 jest teraz tyle polityki, że czasami nie wiadomo jak interpretować to co oglądamy. W rajdach sprawa jest bardziej przejrzysta i tutaj Robert może błyszczeć.

Anonimowy pisze...

Szykujcie się na trzy tytuły z rzędu: WRC2, WRC, F1... Czuję, że tak będzie... ;)

Anonimowy pisze...

@Anonimowy 12:17 - co prawda nie wiem, jak to jest z tą przyjaźnią CG z RK, ale dla pełniejszego obrazu dodam, że CG zapytany na Facebooku: "Cezary jesteś z RK na "Pan" czy to tylko do wywiadu? :)" odpowiedział: "Co do form grzecznościowych - to do gazety tak się pisze. Normalnie jesteśmy na ty - jak ludzie :)"

untrusted pisze...

restauracja w Trewirze nie Trieście ;)

nawiasem mówiąc Robcio zachowuje sie jak typowy włoch który za granicą jada tylko we włoskich restauracjach zamiast spróbować lokalnej kuchni :)
trzeba jednak przyznać że włoska kuchnia jest the best :)

Anonimowy pisze...

Podoba mi się wczorajsza wypowiedź Eryka Mełgwy:

"Kubica na liście życzeń Hyundai Motorsport - brzmi tak samo jak Messi na liście życzeń Legii"

Anonimowy pisze...

Go Robert! Niestety nie będę mógł śledzić dzisiejszych i jutrzejszych wyników na blogu. Liczę na Informacje również na facebooku ;)

Anonimowy pisze...

@ 13:13

Zwłaszcza pasta :)

Rafał pisze...

Szczególnie wywiad Eryka Mełgwy wnosi bardzo dużo optymizmu. Jestem zachwycony, dobrze się stało, że Robert troche przemycił wiadomości, dobrze, że Mełgwa stojący obok niego przyznał, że widzi, że z ramieniem coraz lepiej na co Rob się uśmiechnął.
Do pierwszego wyścigu F1 7 miesięcy bez 1 tygodnia. Może zabraknąć czasu i Roberta jeszcze w F1 w 2014 nie zobaczymy i spodziewam się niepełnego sezonu rajdowego Roberta w 2014 - niepełnego (patrz na terminy WRC i F1 - zachodzą na siebie).
Aha, niech jedzie kto może na Rajd Polski za 3 tygodnie, bo za rok Robertowi jego nowy team F1 na rajdowy start raczej nie pozwoli.
P.S. To najlepsze wiadomości jakie dochodzą od 14 marca (konferencja Roberta w Warszawie z wieloma wywiadami).
P.S.2 Mistrzem świata WRC Robert nie będzie w roku 2014, wybijwmy sobie to z głów - po pierwsze do późnego listopada 2014 r. jego team F1 nie pozwoli mu jeździć rajdowo na maksa, a po drugie testować bolidem będzie musiał dużo wcześniej co oczywiście wykluczy jego pełne uczestnictwo w WRC 2014.
P.S.3 Robert jest jeszcze ciut szczuplejszy na twarzy niż w Finlandii - piszę o twarzy, bo przecież pod kombinezonem Roberta nie widzimy, więc nie wiem :)

Anonimowy pisze...

Twarz na "masie" traci najpóźniej. Ja zauważyłem, że Robert nie ma już najmniejszych kłopotów z chodzeniem. Być może tylko mi się wydawało, ale Robert lekko utykał. Teraz tego nie widać. Gdzieś czytałem/słyszałem, że siła nacisku na pedał hamulca w F1 to ponad 100kg a sam ruch wykonywany jest z 1500 razy w ciągu 2h wyścigu ( oczywiście nie zawsze z pełną mocą ).
DQ

Anonimowy pisze...

Pamiętaj jednak że hamulec obsługuje lewa noga czyli ta całkowicie zdrowa, nie uszkodzona, więc z obsługą pedałów w bolidzie nie powinno być żadnego problemu ;)
prawa noga - gaz, już takiej siły nacisku nie potrzebuje ;)

Anonimowy pisze...

Które konkretnie fragmenty rozmowy z Mełgwą są takie hura-optymistyczne? Bo wywiad jak wywiad, jest OK, ale wydaje mi się, że jakieś dziwne daleko idące wnioski wyciągacie. Ja kojarzę tylko bagatelizowanie kwestii poprawy stanu ręki przez Roberta.

Anonimowy pisze...

Ależ oczywiście, że nikt przy zdrowych zmysłach nie uważa że w 2014 Robert mógłby zdobyć mistrzostwo WRC! Gdyby to zrobił w 2016 - trzecim pełnym sezonie w głównym WRC po sezonach 2014 i 2015 to byłoby to niewiarygodnie szybko. Jednak oczywiście że tego tytułu nie zdobędzie ponieważ chce wrócić do F1 i wróci do niej - a to wyklucza kilkuletni udział w WRC. Brawo Roberto! Jasne, że w roku dwa tysiące dwudziestym którymś może i Robert powalczy o majstra WRC, ale to dobrze że Rob nie chce łapać dwóch srok za ogon tylko skoncentrować się na powrocie do formuły.

Anonimowy pisze...

ktos tu ostatnio narzekal na "belkot" w rodzaju "pseudoanaliz" intryg, plotek, cos o szpiegowskim blogu bylo...

ja zdecydowanie wole jednak takie powyzsze "szpiegowskie" pseudoanalizy, niz kacik kulinarny (co gdzie jada i jaka kuchnia najlepsza) i towarzysko-dziennikarski (kto z RK jest na Ty, a kto tylko przed kamera) ;-)

W.

oio pisze...

Szkoda tego ręcznego, bo rozumiem, że Robert byłby jeszcze szybszy.
Ale o co dokładnie chodzi? Czy o to, że skoro łopatka jest po lewej to jednoczesna zmiana biegów z ręcznym wymagałaby puszczenia kierownicy? Bo rozumiem, że łopatka się kręci z kierownicą?

rolen pisze...

oio,

chodzi o wspolny uklad hydrauliczny dla zmieny biegow lopatka oraz recznego (w momencie zaciagania recznego napedy sa rozpinane). w normalnym wrc biegu zmienia sie recznie, wiec reczny nie jest zwiazany z innym ukladem. u Kubicy widocznie w jakis sposob oba uklady koliduja ze soba

intense pisze...

raczej o to ze jest na jednym ukladzie hydro , pewnie cos z tym

intense pisze...

raczej o to ze lopatka i reczny jest na jednym ukladzie hydro -moze cos z tym
zreszta wajche ma ustawioną na pchanie zdaje sie moze nie wraca sama jak powinna (takie głupie moje domysly)

Anonimowy pisze...

Pompa w układzie hydraulicznym ma jakąś tam wydajność. W sytuacji kiedy używane są dwa systemy naraz to wydajność hydrauliki dzieli się i tym samym żaden układ nie pracuje na 100%...
DQ

Grzegorz Kuczmik pisze...

Witam wszystkich!
Za 1.5 h się zacznie rajdowanie.
Robert już pojawił się na starcie honorowym:
http://instagram.com/p/dUWFV9oMSh/#

Anonimowy pisze...

Co by nie było dla mnie Robert jest mistrzem kierownicy, co już nie raz udowadniał a los pisze historię wielkiego kierowcy, mistrza odkąd pierwszy raz wystartował. Myślę, że stać go nawet na tak nieprawdopodobne rzeczy jak tytuł w pierwszym sezonie WRC, podobnie jak w tym. Na logikę - jeśli ktoś poświęca sezon na naukę i zbieranie doświadczenia to nie po to by z niego nie skorzystać w następnym sezonie. Wszyscy chcemy jego powrotu do F1 ale przyszły sezon raczej nie wchodzi w grę. Robert byłby w stanie juz jeździć w F1 ale z pewnością nie na 100 % dlatego nie jeździ. Nie oszukujmy się-nie chodzi o to żeby go zobaczyć jak najszybciej w F1 tylko żeby zobaczyć go jeżdżącego jak przed wypadkiem albo i lepiej...

Anonimowy pisze...

http://instagram.com/p/dUZFAWIMXG/

K

Anonimowy pisze...

Jak tam pogoda? Pada?

Anonimowy pisze...

w radiu wrc nei mowili nic o deszczu, ogier pojechala swietnie, wyglada na to, ze z kazdym kierowca droga jest co raz bardziej zapaprana kurzem i piachem i przez to kazdy kierowca jest co raz wolniejszy (poza sordo), novikov oczywiscie juz wypadl z trasy.. wiekszosc narzeka na podsterowne auto, hirvonen w cos tam uderzyl

Anonimowy pisze...

oprocz wrc radio polecam rowniez live commentary an stronie rajdu:
http://www.adac-rallye-deutschland.de/uk/liveticker/static/

Anonimowy pisze...

Oj tam wypadł od razu (Novikov) ześlizgnął się z drogi ;)
Cmon Evgeni :)

oio pisze...

Oho, czy Robert utknie za Al Qassimim?

favonio pisze...

Zaraz wyruszam na 2 OS. Nie pada.

Anonimowy pisze...

Może tak być.

oio pisze...

Chyba tylko Evans może zagrozić.

TSnioch pisze...

Jest dobrze ;))))) Robert zawsze na początku zaczyna ostrożnie...

oio pisze...

Albo Evans utknie za Paddonem :)

Anonimowy pisze...

Robert mówił, że dopiero ostatnie 3-4 km pojechał nieźle, bo wcześniej nie mógł dogrzać opon.

Anonimowy pisze...

czemu taka strata w końcówce ?

Anonimowy pisze...

12. 74 R. KUBICA 14:02.8 taki czas Polaka ???

Anonimowy pisze...

Uwaga na Protasova.

Irek

Anonimowy pisze...

Czas Kubicy 12:46.
14:02 to pomyłka.

robo-tabu pisze...

A co się stało z czasem, bo nie zrozumiałem zamieszania?

Najpierw było 12:46.8, a jest 14:02.8

Anonimowy pisze...

Dlaczego Robert najpierw mial 2:46 a teraz ma 14:02.8? Nalozyli mu jakas kare?

Anonimowy pisze...

o juz dobry czas :) ufff

TSnioch pisze...

W radio podali że 12:46 i coś tam, także w tabeli jakieś krzaki są

oio pisze...

Padły im czasy.

Ciekawe ile odcinków Robert pojedzie szybciej od Kościuszki? Nie sądzę, żeby się tak w Niemczech nie zdarzyło.

untrusted pisze...

cos spiepszyli z czasem kubicy ale colin zapytał stewardów i potwierdzil ze jego czas to 12:46

grand460 pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
grand460 pisze...

ledwo się pierwszy OS skończył a już jakieś zamieszania z czasem, Robert Brawo ! :)

TSnioch pisze...

Mateusz chyba nie moderujesz teraz, co? Zrób sobie przerwę i otwieraj browarka, byle zimnego ;)

Anonimowy pisze...

Kubica byl w Finlandii na szutrze o 8% wolniejszy od WRC. Dzis na asfalcie traci 5%. Jakosciowa zmiana na lepsze. :)

Anonimowy pisze...

Kubica na razie pierwszy w swojej klasie tuz za Kościuszko;-)

robo-tabu pisze...

No to ładnie Robert pojechał, już się martwiłem.

Pierwszy raz słucham radyjka, muszę przyznać, że całkiem przyjemnie się słucha tej pani. :D Nieźle nawija, hehe.

Janusz Kasperek pisze...

Również na starcie honorowym byłem :) widziałem jak się Robcio przekomażał...ale on fajny :P szkoda, że nie udało się zdobyć autografu lub przez chwile pogadać...może następnym razem... :)

oio pisze...

Anonimowy 18:41

A jako WRC wziąłeś czas najlepszego, czy jakąś średnią? Zresztą trochę to bez sensu bo nie da się określić o ile WRC2 jest gorsze od WRC i jeszcze podzielić to przez jakiś współczynnik trudności nawierzchni.
Najlepiej policz, jak Ci się chce, o ile % Robert jest lepszy od kolejnego zawodnika w WRC2 na różnych nawierzchniach. To by dawało wyraźniejszy obraz. Chociaż też nie bardzo...
Mimo wszystko cieszę się z tych 5% :)

Anonimowy pisze...

MS jakby... odpowiadając na Wasze pytania: "Przy założeniu, że RRC traci do WRC tylko 1 sek/km (tak naprawdę traci więcej), Kubica byłby 4. na OS1, przed fabrycznym duetem Citroena..."

Anonimowy pisze...

Po co wy to próbujecie policzyć? Przecież to bez sensu... Robert jedzie mądrze i zaj... szybko i o to chodzi. Czy to ważne na którym kilometrze ile straci do aut WRC? Jak będzie jeździł w Wrc to będziemy liczyć gdzie ile do kogo traci albo zyskuje a takie porównania aut dwóch różnych klas są bez sensu.

oio pisze...

Ten drugi odcinek jest na światłach?

Anonimowy pisze...

dynamo mają założone ;)

Lukasz

Anonimowy pisze...

Mateusz - " w zmroku" - raczej o zmroku, w mroku lub po ciemku :))

Anonimowy pisze...

Robert powiedział Mełgwie, że najważniejsze i tak są rzeczy, których nie widać z zewnątrz czyli poprawa funkcjonalności ręki i dłoni - to są najważniejsze informacje weekendu z całym szacunkiem to jeszcze ważniejsze od wyniku w rajdzie Roberta.

Anonimowy pisze...

Polskie skorumpowane media już prawie zapomniały o Robercie. Wyjątkiem są takie strony jak ta. Dziękuje wam.

Anonimowy pisze...

Michałek już na zapas się tłumaczy z tego że Robert jest tak blisko niego w czasach. Że niby odcinek jest jak tor F1 hehehe.

Anonimowy pisze...

a poco polskie media typu TuskVisionNetwork mają się pchać w drogie koszty i uczyć rajdów..pokażą propagandę wieczorną i gra.

Anonimowy pisze...

Link do live timmingu citroena http://www.citroen-wrc.com/live-results/?id=3931&idEpr=SS2&typf=split&car=1

oio pisze...

Ltoś ogląda GPS? Rusza się Robert? Nie ma jego międzyczasu...

oio pisze...

uff

TSnioch pisze...

hehehe pierwszy szybszy os od Michała :))))

Anonimowy pisze...

No to po Kościuszce :/
DQ

Anonimowy pisze...

Super RK zrobił swoje, można spokojnie czekać na drugi dzień rajdu. :-D

Anonimowy pisze...

Nie był szybszy od Michała.

oio pisze...

Pochrzanili tym razem czasy Michała, Robert był trochę wolniejszy.

TSnioch pisze...

No właśnie widziałem, że coś nie gra ten czas Michała, jakby skodą Rapid jechał ;/

Anonimowy pisze...

Dlaczego porównujecie Michała i Roberta skoro auto wrc jest szybsze od WRC2 o 2.0s na kilmotrze??

Anonimowy pisze...

Zobaczcie na liczbe odwiedzic na blogu :) juz ponad 13mln... :)

Anonimowy pisze...

Robert, teraz profesorski dystans. please! pierwszy dzien wystarczy zeby zdobyc pierwsze miejsce w kategorii.

Anonimowy pisze...

nie wspomnieli nawet w radiu wrc, ze PG andersson wycofal sie z powodu awarii silnika

zdjecie z dojazdowki miedzy 1. a 2. OSem
https://twitpic.com/d9qplx

Anonimowy pisze...

Było dobrze, bardzo szybki odcinek. Wygląda na to, że brakuje nam mocy pod górkę, ale może to dlatego, że trasa jest szeroka i ponieważ jestem przyzwyczajony do innych prędkości z Formuły 1 to wydaje mi się, że jedziemy wolno”.
źródło M.S.

Anonimowy pisze...

Wyraźnie słyszałem Brundla z SKY F1 podczas rozmowy z Robertem po drugim odcinku.
Możemy się spodziewać jakiegoś kawałka w SKY F1 w weekend czy się mocno przesłyszałem?

lukasz pisze...

dzisiaj wurce oszczędzone jutro będzie bardziej kręto będzie rzeź

Anonimowy pisze...

ale obciach! nic w tej śmiesznej tvn = celowo z małych liter o Robsonie!!

Anonimowy pisze...

W całym necie wypisują o Germaziaku-stoi w spodniach od garnituru,buty ze skóry krokodyla i wielka gwiazda..a z tego co wiem,PSC to szósta liga i ścigają się tam emeryci.

Patryk Łatka pisze...

http://www.youtube.com/watch?v=OU07PYLrRbA Polecam !

HeavyRain pisze...

Robert i Maciek są niesamowici :) i o F1 jakoś tak częściej mówi...a od jutra emocje od rana.

Anonimowy pisze...

Nie było i nie będzie kierowcy kalibru RK. To fenomen skali w skali światowej.A w dodatku Polak ;) Oby dane mu było kiedyś powrócić do F1. Podobnie jak ktoś tu już powiedział mnie także ucieszy scenariusz typu: mistrz WRC2 2013, mistrz WRC 2014 i... parę tytułów mistrzowskich w F1 w już kolejnych latach :)

dom86# pisze...

Robert jest klasą samą w sobie :) Cieszy również fakt, że współpraca z Maćkiem układa się wzorowo :) Brawo chłopaki. Jak dla mnie RK już jest żyjącą legendą, wielkim człowiekiem z wielkim charakterem. Determinacja, ciężka praca i ta cierpliwość podczas rehabilitacji... Tylko podziwiać i brać przykład z niego. Mam nadzieję, że będzie mi dane przeczytać autobiografie tego człowieka...

Anonimowy pisze...

a ja mam pytanie? Według mnie Robert no kuźwa musi sprawdzić się na torze w bolidzie. Pytanie czy taki test mógłby przejść bez echa nieoficjalnie czy jednak gdzieś to musi być odnotowane

Anonimowy pisze...

Byłbym przeszczęśliwy jeśliby na tym tak specjanym wyjątkowym blogu, nie wspominać o Tusku, Janie Pawle, TVN, TVPitp, wiecie o co chodzi.
Fajnie by było jakby nie porównywać w często mało sympatyczny sposób Kościuszki i Kubicy. To są jedyni dwaj POLSCY reprezentanci, mamy ich tak niewielu, którzy znaczą coś w sporcie motorowym, cieszmy się tym że są.

Anonimowy pisze...

jutro jade ogladac jak Kubica jezidzi,rajdy sa 20 km odemnie

dom86# pisze...

Taką minę ma mieć Robert cały weekend :)

Foto zrobił Filip Szawarski

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1236498_507609742661296_892326366_n.jpg

oio pisze...

Anonimowy 21:32

Bez przesady, nic złego się nie dzieje. Nie zauważyłem, żeby ktoś obraził jakąś z wymienionych osób. Zresztą nie ma co tworzyć "słów których nie można używać". Jak ktoś napisze coś co mi nie pasi, to to olewam. Spróbuj też, polecam. A porównania z Kościuszką są nieuniknione, bo to on jest bezpośrednio przed Robertem. W dodatku w szybszym aucie, co jestem przekonany, dla większości jest wyrazem uznania dla Roberta, a nie kpin z Michała.

Poza tym zasady komentowania są jasno określone, a jedynym moderatorem jest właściciel bloga.

oio pisze...

Na ostatnim filmiku widać, że na asfalcie Robert nie jedzie już - tak jak na szutrze - linią poprzedzających kierowców ;)

Anonimowy pisze...

Anonimowy 21:15. Mógłby, ale przestarzałym bolidem. Zaraz testów w trakcie sezonu nadal obowiązuje tegoroczne maszyny.

Anonimowy pisze...

Napisałem " byłbym przeszcęśliwy gdyby" czy coś jest tu o moderowaniu?? Czy raczej prośba?

Pawelp pisze...

http://www.youtube.com/watch?v=zaFcN9HM3VA wywiad z Robertem

oio pisze...

Ciekawe jak jutro wypadnie Robert? Tylko dzisiejsze odcinki były nowe, teraz zostały trasy znane z poprzednich lat. Chociaż w większości odcinki trochę skrócono. Ciekawe, czy tylko dlatego żeby wyrównać całkowitą długość rajdu?

favonio pisze...

przejazd roberta
http://www.youtube.com/watch?v=KAmRfHhjnbM

favonio pisze...

zdjecia z service park po zakończeniu 2 odcinka
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3c74a8bdfef25240.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/520b8a86719b8af2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/846735fbbb596141.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e27bfcd52cf0d7bb.html

Anonimowy pisze...

Kubica Rallye Deutschland aktualne Video

http://youtu.be/MAcSOolIvq0

http://youtu.be/4s7qPgX0yaI

http://youtu.be/Fev_rBj-Jq0

http://youtu.be/T6AkR7slIpA

Pozdrowienia Adam i Marco

Anonimowy pisze...

świetny filmik citroena a na końcu ....
http://www.citroen-wrc.com/en/

KubicaFAN pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
KubicaFAN pisze...

Adam i Marco:

Lubię takie spontaniczne filmiki. Mam nadzieję, że będzie ich więcej :).

Pozdrawiam

P.S: nie ma to jak dogrzewanie opon na dojazdówce ;).

Anonimowy pisze...

Na stronie wrc.com jest wywiad z mattonem apropo kierowcow na 2014...
W sumie nic nowego. Niby ani slowa o Robercie, ale mam wrazenie ze czeka na decyzje Roberta... Po rajdzie niemiec chyba wszystko bedzie jasne :) http://www.wrc.com/news/matton-its-decision-time-next-week/?fid=18933
Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Na jdnym z filmików słysze jak dohamowuje i gazuje rownoczesnie . Pytanie moje czy te auto ma pedał soprzegła ? a tym samym piętą gazuje ? czy poprostu hamuje sie bez sprzegla ?

Łbz pisze...

Wchodząc na ten blog i czytając komentarze robi mi się przykro. Od kilku lat zaglądałem tu i wyczekiwałem na wiadomości o powrocie Kubicy do F1. W tej chwili od dłuższego czasu mamy rajdy... Może jeszcze kiedyś Roberta zobaczymy w jedno-miejscowym pojeździe... Serdecznie pozdrawiam starych czytelników.

puchatekwks pisze...

do anonimowy 01:13. Najprościej rzecz ujmując, uuto RRC/WRC ma układ sprzegła, używany właściwie tylko do ruszania z miejsca, przy starcie no i jeżeli gdzieś na ciasnym nawrocie, trzeba dać tzw.strzał ze sprzegła. biegi zmienia się bez użycia sprzegła za pomocą sekwencyjnej skrzyni biegów. A chamowanie i dodawanie gazu jednocześnie to technika stabilzacji toru jazdy by zrównoważyć siły hamowania i przyspieszania odziaływujące na auto, tak by stabilnie szło po zakręcie.

Anonimowy pisze...

Hamuje się bez sprzęgła, lewą nogą, w wielu wypadkach jednocześnie mając wciśnięty pedał gazu ;)

Anonimowy pisze...

W autach drogowych też się hamuje bez sprzęgła... Hamowanie ze sprzęgłem to nie błąd to wielbłąd.

Tutaj bardzo dobra praca nóg, chociaż teraz już sprzęgła do zmiany biegów się nie używa.
http://www.youtube.com/watch?v=yyVHj3sHVHQ

Anonimowy pisze...

Witam wszystkich, witam Mateusz.
Gorąca prośba od anonima;
ścieżka dźwiękowa na ostatnim filmiku zawiera cudowny dźwięk samochodu Roberta, ale niestety również urągający komentarz słowny, mam wrażenie że z ust "dziewczyny", obfitujący w słowa na k..., ch....
Ja rozumiem, że w emocjach wszyscy językowo możemy zgrzeszyć, jednak propagowanie takiego języka na tak znamienitym blogu... trochę niesmaczne.
Wielki podziw dla pracy Mateusza, codziennie kilka razy odwiedzam i uważam, że jest to jedno z lepszych miejsc z info o naszym Robercie!

Pozdrawiam z Kijowa

Adam