Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

poniedziałek, 3 czerwca 2013

Po sukcesie w Grecji - perfekcyjny weekend, bezbłędna jazda - wszyscy chwalą Kubicę [aktualizacja wtorek - wywiady z Kubicą i Baranem - o szansach na mistrzostwo]

Robert Kubica po wygraniu klasy WRC2 podczas Rajdu Akropolu awansował na 6. miejsce w klasyfikacji generalnej mistrzostw świata. Znakomitą jazdę Polaka w Grecji chwalili wszyscy obserwatorzy, a także jego szefowie. Poniżej niepublikowane jeszcze na blogu filmy i zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Będzie też coś o Rajdzie Polski i... maśle. Zapraszam!


To był wspaniały weekend dla polskiego sportu. Po znakomitej i mądrej jeździe Robert Kubica zdeklasował rywali na szalenie trudnych greckich trasach, czym prawił w zachwyt zarówno kibiców polskich, zagranicznych, jak i obserwatorów i swoich szefów.

W radiu WRC jeszcze długo po zakończeniu rywalizacji dyskutowano właśnie o sukcesie Roberta - jego sile, determinacji, tym co przeszedł, co osiąga i co ma szanse osiągnąć. Trzeba przyznać, że występy Roberta na rajdowych trasach nadal są jednym z największych wydarzeń imprez ERC i WRC.

Szósty w WRC2, ale...

W swoim dopiero drugim starcie w imprezie rangi WRC Robert wygrał klasę WRC2, dzięki czemu zdobył 25 punktów do klasyfikacji generalnej. W Portugalii zdobył tych punktów osiem, co daje mu łącznie 33 oczka i 6. pozycję w tabeli. Trzeba powiedzieć, że spośród tych, którzy startowali 2 razy, Kubica zebrał najwięcej punktów. Oto tabela:

Przypominam, że pod uwagę brane jest 6 z 7 rajdów, w których uczestniczą kierowcy. Jeżeli byśmy zatem wyciągnęli średnią punktową na każdy start, to Robert plasuje się na 3. miejscu, bowiem jego średnia to 16,5 punktu. Wyżej byliby tylko Abdulaziz Al-Kuwari i Sepp Wiegand. Jest jednak jeszcze za wcześnie by rozważać tak odległe kwestie.

Kubica i Matton podsumowują...

"Na pewno to był bardzo trudny weekend. Myślę, że Rajd Akropolu to ekstremalnie trudna impreza, szczególnie dla kogoś, kto tak jak ja ma 20 lat doświadczenia na torach. To zupełnie co innego niż to, do czego byłem przyzwyczajony. Nadal muszę się nauczyć wielu rzeczy, ale mimo wszystko wiele się nauczyłem już tu i to był bardzo produktywny weekend. Nawet jadąc powoli było tu łatwo popełnić błąd kiedy jedzie się pierwszy raz, szczególnie w trudnych warunkach. Czekam teraz na Rajd Sardynii, gdzie będę mógł pokazać to, czego się nauczyłem" - powiedział Robert.

Bardzo zadowolony był również szef Roberta Kubicy - Yves Matton, szef Citroen Racing: "Robert już pokazywał - zarówno na asfalcie jak i na szutrze - że potrafi jechać znakomitym tempem, ale nadal musi się wiele uczyć o tej dyscyplinie. Przejechał znakomity rajd, szczególnie w ostatniej fazie, gdzie zarządzał swoim prowadzeniem. Myślę, że to może być punkt zwrotny dla niego. To bardzo dobrze wróży jeśli chodzi o osiągnięcie naszego wspólnego celu, czyli mistrzostwa w WRC2" - powiedział Matton.

Gratulacje Kubicy złożyła również oficjalna strona serii ERC, doceniając sukces Polaka.

Relacje z rajdu

Przypominam, że dziś o godz. 20 w TV6 oraz po północy na TV4 będziecie mogli zobaczyć relację z Rajdu Akropolu - godzinną, przygotowaną przez WRC.

Tapety

Tym, którzy chcą częściej spoglądać na Roberta w akcji przesyłam poniżej linki do zdjęć w wysokiej rozdzielczości.
 Wysoka rozdzielczość TUTAJ.
 Wysoka rozdzielczość TUTAJ.
 Wysoka rozdzielczość TUTAJ.
 Wysoka rozdzielczość TUTAJ.
Wysoka rozdzielczość TUTAJ.

Filmy

Trochę filmów, których jeszcze na blogu nie było:




Zdjęcia

Tych zdjęć również jeszcze na blogu nie było, zapraszam do oglądania!











Rajd Polski

Już w środę odbędzie się konferencja dotycząca Rajdu Polski, na której zostaną przedstawione m.in. informacje ważne dla kibiców. Wszystkiego dowiecie się z pierwszej ręki już za 2 dni.

Co z tym masłem?

Na koniec drobna anegdota z Grecji - okazało się, że Robert Kubica... nie jada masła :) Wyszło to na jaw, gdy Robert był częstowany kanapką przez Macieja Barana. Ot taka ciekawostka na dobry wieczór :)

Aktualizacja wtorek

Po zakończeniu Rajdu Akropolu odbyła się konferencja prasowa, na której byli również Robert Kubica i Maciej Baran - oto ich odpowiedzi:

Pytanie: Gratulacje Robert, jak to jest wygrać kategorię WRC2?
Robert Kubica:
To był długi i trudny weekend, a raczej cały tydzień bo zaczęło się rekonesansem. Jeżeli chodzi o mnie, to byłem przyzwyczajony do bardzo szystych i płaskich torów. Gdy jechałem tu podczas rekonesansu doznałem szoku i wtedy było najgorzej. Nigdy nie widziałem tak trudnych warunków, nie mówiąc o jeździe w nich. Ale udało nam się przejechać bez problemów, poza utknięciem w kurzu na 1 OS-ie i jednym obrocie. To wspaniały rezultat, świetne doświadczenie. Wiele się nauczyliśmy na tych trudnych i podkręconych trasach, to przyda się w przyszłości.

P: To było dla Ciebie coś zupełnie innego, czy spodziewałeś się, że możesz wygrać?
RK:
Grecja to wyjątkowa impreza, słyszałem o tym rajdzie wiele opowieści. Kiedy pojechałem na rekonesans zobaczyłem, że jest znacznie trudniej niż myślałem. Nie miałem żadnego doświadczenia i musiałem się uczyć wszystkiego, co zobaczyłem. Czy spodziewałem się zwycięstwa - trudno powiedzieć. Wiedziałem, że jeżeli będę jechał tak jak potrafię, to mogę osiągnąć dobry rezultat. Zwycięstwo jest zawsze trudne, szczególnie w tak trudnym rajdzie jak Akropol. W sumie wszystkie rajdy są dla mnie trudne w tym roku. Każdy ma inną charakterystykę. W Finlandii są hopy, na Sardynii jest wiele trudnych miejsc, również na asfalcie. Wszyscy spodziewają się, że tam będzie mi łatwiej, ale w Niemczech i Francji nie będzie łatwo.

P: Nawet kiedy kontrolowałeś przewagę, jechałeś dobrym tempem. Jak się z tym czułeś?
RK:
Tak, tempo i poziom ryzyka były wtedy dość komfortowe. W tych warunkach nie można ryzykować na 100% przejeżdżając odcinek po raz pierwszy. Ostatni dzień był najtrudniejszy. Te samochody, szczególnie w specyfikacji na szuter, nie są budowane do wolnej jazdy. Trzeba sprawić, że opony i zawieszenie będą prawidłowo pracowały. Jechałem bardzo powoli na pierwszym niedzielnym odcinku i prawie w ogóle nie miałem przyczepności. Jeżeli jedziesz powoli, ryzykujesz więcej. Zmieniliśmy ustawienia aby bardziej nam pasowały i abym mógł jechać wolniej do mety bez zbędnego ryzyka. Warto dodać, że nie przebiłem opony na trasie, co nie było łatwe.

P: Jak oceniasz swoje szanse na mistrzostwo?
RK:
Oceniam je na zero. Po pierwsze dlatego, że się na tym nie koncentruję. Przed Portugalią nie miałem żadnego doświadczenia, nie jeździłem na szutrze. Jeżeli pytacie mnie, co myślę o mistrzostwach, to odpowiem, że w ogóle o nich nie myślę. I tak przystępuję do każdego rajdu. Lubię jeździć szybko i wyciskać wszystko z samochodu, ale rajdy to przede wszystkim doświadczenia, a ja go nie posiadam. Mam odpowiednie umiejętności by wprowadzić samochód na limit, ale to jest 10 czy 30%. Reszta to kwestia doświadczenia na różnych drogach i w różnych warunkach i to odkrywam na każdym kolejnym rajdzie. To jest duże wyzwanie na ten rok - ciągła nauka. To dlatego Rajd Akropolu jest tak ważną imprezą dla mnie.

Podczas konferencji padły również pytania do Macieja Barana:
P: Jaka była najlepsza rzecz dla Ciebie podczas tego weekendu? Jak trudny on był?
MB: To były naprawdę ciężkie dni dla nas. Najlepszy moment jest właśnie teraz, tuż po rajdzie, gdy jesteśmy na mecie. Najtrudniej było również dziś. Mieliśmy na tyle dużą przewagę, że mogliśmy jechać powoli. Trudno jest zostać na drodze w jednym kawałku podczas tego rajdu.

P: Mieliście jakieś groźne momenty?
MB:
Oczywiście, jeżeli się jeździ, to każdy kierowca ma momenty. Na szczęście jesteśmy tutaj i wygraliśmy. Wszystko poszło dobrze.

P: Jak szczególny jest taki rezultat z Robertem?
MB:
To mój najlepszy rezultat w WRC i WRC2 w karierze, to coś niezwykłego.

Źródło: www.facebook.com, motorport.com, Citroen Racing, wrc.com, acropolisrally.gr

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i f1ultra.pl

33 komentarze:

Anonimowy pisze...

Mateusz, z tym masłem to dowaliłeś.
To wiadomo już od dawna. Robert w jakimś wywiadzie sam o tym mówił.

pozdrawiam
rafał

Anonimowy pisze...

http://f1zone.pl/news/6813/sekretne_zycie__roberta_kubicy.html

pozdrawiam
rafał

Anonimowy pisze...

ale przyjedzie objeżdżony na szutrze na Rajd Polski :) straaasznie ciekawi mnie obsada i wyniki na tle polskiej rajdowej śmietanki

Mateusz Chomicki pisze...

"Przypominam, że pod uwagę brane jest 6 z 7 rajdów, w których uczestniczą kierowcy." Nie powinno być 6 z 13 rajdów? Ta "siódemka" coś mi nie pasuje.

botor pisze...

Na początku rajdowej przygody Roberta obawialiśmy się o jego tempo na "nieasfaltowych" trasach, a tymczasem, gdzie Robert odniósł swoje pierwsze zwycięstwo? Właśnie tak, na szutrze. Wielki szacunek dla Roberta, dla tego, czego dokonał już teraz. Oczywiście liczę na następne sukcesy.
Przyszłość dla Roberta rysuje się w coraz lepszych barwach :)

Na zdjęciu nr.13 Robert wygląda jakby miał długie włosy :D

Nie słyszałem tego o maśle. Może to po to, by nie przybrać na wadze? Chyba sam spróbuję. heh :D

Anonimowy pisze...

bosz i Jędrzejewski komentuje, no żesz kurrrrrr ZABIERZCIE TEGO TYPA !!!!!!!!!!!!!!!!!!

dom86# pisze...

@Mateusz Chomicki

Kierowcy zalicza się sześć najlepszych wyników z pierwszych siedmiu nominowanych rajdów. Zajmujący szóstą lokatę w mistrzostwach Kubica zaliczył dopiero dwa nominowane starty.

aszifo pisze...

Mateusz, fajnie że dałeś linki do tapet, ale gdybyś dał linki do takich fotek, gdzie jest tylko auto i trasa - generalnie bez "osób trzecich" na planie. Taka mała prośba.

Anonimowy pisze...

Komentator rzeczywiście do d.., ale i sam program niezbyt lotny. Miałem nadzieję, że pokażą więcej Roberta a tu może z 3 urywki jak jedzie.

nygga pisze...

piąte zdjęcie od końca - Kubica zapuścił pióra ;p (śmieszne ujęcie, nawet w powiększeniu)

Anonimowy pisze...

no to co mamy pewniaka na 1 miejsce w plebiscycie SPORTOWIEC ROKU 2013.
(oczywiscie bez pompowania balonika)

czarny

Mateusz Cieślicki pisze...

Aszifo - tylko te mam, link dostałem od R4d3k i dziękuję mu za niego. Niestety więcej nie znalazłem.

Anonimowy pisze...

dzięki za zdjęcia w wysokiej rozdzielczości

marcin pisze...

czy mógłby ktoś poświęcić chwilkę i podać link lub wytłumaczyć różnicę między WRC a WRC2 ?
Czy kiedykolwiek zdarzyło się żeby kierowca WRC2 wygrał WRC?

Anonimowy pisze...

czy mógłby ktoś cierpliwie wytłumaczyć różnicę między WRC a WRC2?

Kubala pisze...

Używanie google nie boli.

Mateusz Chomicki pisze...

@dom86#

O to chodzi. Rajdy obserwuję dopiero od czasu, gdy Robert się w nich pojawił - a więc nie znam tych wszystkich niuansów regulaminowych.

Anonimowy pisze...

Toć mieszka w Italii, popija oliwę hehe

Anonimowy pisze...

Kubica.pl - tam masz dokładnie opisane różnice techniczne wrc/rrc

Anonimowy pisze...

Pierwsze zdjęcie wysokiej rozdzielczośći...
Ewidentnie po Maćku widać (a raczej po nogawce), że by jeździć z Robertem trzeba mieć wielkie kohones :)))

Anonimowy pisze...

A moze powinnismy uczyc sie od Roberta i zamiast mowic o Mistrzostwach , cieszyc sie z kazdego rajdu w ktorym on bierze udzial, szczegolnie jesli uda mu sie dojechac do mety.

Seba HWK pisze...

@ marcin 01:38, @ anonim 01:40

Panowie, oglądacie F1?

Ja bym powiedział, że wygrać autem klasy WRC2 z czołówką WRC to tak jakby Virginem czy Caterhamem wygrać wyścig F1...

dom86# pisze...

@Seba HWK

To zależy kto siedziałby za kierownicą Virgina czy Caterhama ;) Do tej pory za sterami ty bolidów zasiadali przeciętni zawodnicy ;)

Andre Mandre pisze...

tu krótki film z przejazdu Roberta
https://www.youtube.com/watch?v=PaxZMVtA_ac

Seba HWK pisze...

@dom86#

Uważasz, że np Alonso czy Hamilton wsiadając do bolidu Virgina byli by w stanie wygrać wyścig? :)

To są świetni kierowcy, ale raczej nie są czarodziejami :P

Do tej sytuacji można przytoczyć jakże znane przysłowie "Z pustego i Salomon nie naleje" ;)

Andre Mandre pisze...

i tu od 2.42
https://www.youtube.com/watch?v=7ccUVEVg0Ic

Anonimowy pisze...

czytaliscie dzisiaj linka ktorego pan gutowski podal? http://planetf1.com/news/18227/8756578/Red-Bull-Boss-Defends-Ferrari
interesujace sa ostatnie dwa akapity..
wiem ze spekulacje juz takie byly, ale po co rosberg i hamilton mieli by jezdzic w innych kaskach.. i po co hamilton mialby sciemniac na twitterze ze jest w ameryce..

kaesen pisze...

Kubica pokazał tu wyjatkowego skilla... wygrac w takich warunkach (przyklad f1 deszcz)to nie jest latwa sprawa...

Kamil Nowak pisze...

Świetny wynik Robert i zespołu Citroen. Mam pytanie orientuje się ktoś gdzie można będzie zobaczyć w internecie (brak polszajs sport extra) weekend Formuły 1 na pięknym torze w Kanadzie ;>?

Anonimowy pisze...

Ale o co chodzi z tymi kaskami? No dla mnie to nie jest dziwne że jeżdzili w różnych kaskach. Przecież każdy ma swój, więc każdy jeździ w swoim. Nawet ze względów higienicznych każdy powinien mieć swój kask, balaklawe itp
Więc co w tym takiego nadzwyczajnego że jeździli w różnych? Dziwne to by było gdyby jeździli oboje w jednym tym samym, wtedy nie można by rozpoznac kto jedzie, bo mógłby jechać HAM w kasku ROS lub na odwrót...

Anonimowy pisze...

nie ma co siac paranoji, ale chodzilo o to ze w czasie testow pirelli-mercedesa podobno HAM i ROS jezdzili w kaskach z innym wzorem niz zwykle dla nich charakterystyczne. Horner stwierdzil ze po co ktos by robil cos takiego jak nie ma "czegos" do ukrycia?!
testy byly od 15. do 17. maja, a HAM puscil 16tego tweet ze zdjeciem na florydzie..

Anonimowy pisze...

Jak nic nasuwa się pytanie. Skoro testy były w dniach 15-17 maja, 16-ego maja Ludwiczek puścił tweet z fotką na Florydzie a kierowcy jeździli w kaskach uniemożliwiających ich identyfikację, to KTO tam jeździł? ;))) I czy aby na pewno obaj kierowcy byli niskiego wzrostu? ;)))

o

Anonimowy pisze...

Sluchajcie a czy na rajdzie sardynii tez obowiazuja jakies wejsciowki dla publicznoscin tak się sklada ze akurat za dwa tygodnie jade tam na wakacje i za nic nie mogę przegapic tego rajdu ! Będę wdzieczny za odpowiedz