Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

poniedziałek, 27 maja 2013

Robert Kubica w Rajdzie Akropolu - wprowadzenie [aktualizacja czwartek - wywiady z Robertem]

fot. facebook.com/KubicaOfficial
Już w najbliższy piątek rozpocznie się rywalizacja w Rajdzie Akropolu, kolejnej eliminacji Rajdowych Mistrzostw Świata. Po raz drugi w WRC wystartuje Robert Kubica, dla którego na pewno nie będzie to łatwe wyzwanie, ale Polak ponownie stawiany jest w gronie faworytów klasy WRC2. Poniżej znajdziecie wszystko, co powinniście wiedzieć przed rozpoczęciem tej imprezy.


Po dwóch startach w serii ERC, teraz Robert wraca do WRC i największych oraz najtrudniejszych rajdów świata. W Rajdzie Akropolu na kierowców czeka ponad 300 km trudnych odcinków specjalnych.

Program rajdu

Załogi będą mogły zapoznawać się z trasą w środę i czwartek od godz. 8 do 24. W piątek nastąpi start honorowy, a potem kierowcy ruszą do rywalizacji. Podczas imprezy w Grecji przejadą oni łącznie ponad 1052 kilometry, z czego ponad 306 kilometrów to Odcinki Specjalne, a pozostała część odcinki dojazdowe. OS-y będą liczyły od 11 do 47 kilometrów a będzie ich 14.

Oto oficjalny program rywalizacji w Grecji:

Środa, 29 maja:
godz. 8:00 - 24:00 - Rekonesans

Czwartek, 30 maja
godz. 8:00 - 24:00 - Rekonesans

Piątek, 31 maja:

godz. 07:00 - Shakedown
godz. 09:33 - Kwalifikacje
godz. 12:00 - Konferencja prasowa
godz. 16:00 - Start honorowy
godz. 17:28 - OS 1: Kineta - Pissia (47,70 km)
godz. 20:26 - OS 2: Kineta (26,05 km)

Sobota, 1 czerwca:

godz. 07:23 - OS 3: Klenia Mycenae 1 (17,41 km)
godz. 08:38 - OS 4: Ghymno 1 (17,61 km)
godz. 09:33 - OS 5: Kefalari 1 (18,40 km)
godz. 10:59 - OS 6: Ziria 1 (21,36 km)
godz. 12:47 - Serwis
godz. 14:10 - OS 7 Klenia Mycenae 2 (17,41 km)
godz. 15:25 - OS 8 Ghymno 2 (17,61 km)
godz. 16:20 - OS 9: Kefalari 2 (18,40 km)
godz. 17:46 - OS 10: Ziria 2 (21,36 km)

Niedziela, 2 czerwca:

godz. 09:23 - OS 11: Pissia 1 (11,47 km)
godz. 09:42 - OS 12: Loutraki 1 (30,14 km)
godz. 11:29 - Serwis
godz. 12:37 - OS 13: Pissia 2 (11,47 km)
godz. 12:56 - OS 14: Loutraki 2 (30,14 km)

Pełny program rajdu możecie zobaczyć TUTAJ

Trasa rajdu

Rajd Akropolu to jeden z najbardziej wymagających rajdów w kalendarzu WRC. Kierowców czekają długie, kręte OS-y o bardzo zdradliwej nawierzchni szutrowej. Pełna jest ona małych ostrych kamieni, dlatego przebicia opon nie będą niczym wyjątkowym w Grecji.

Oto rozkład poszczególnych OS-ów na mapie:
Dzień 1
Dzień 2
Dzień 3
Przelot nad trasą rajdu zobaczycie TUTAJ. A w filmach poniżej obejrzeć możecie kwintesencję jazdy po greckich trasach:




Co w telewizji?

Ponownie nie zawiedzie nas Telewizja Polska, która wyemituje kroniki Rajdu Grecji - codziennie o godz. 20:05. Ponownie po zakończeniu rywalizacji będziemy mogli obejrzeć przygotowany przez WRC materiał na antenach TV4 i TV6. Oczywiście w międzyczasie będzie pojawiało się wiele filmów, które postaramy się udostępniać na blogu. Oto rozpiska relacji telewizyjnych:

Czwartek, 30 maja:
godz. 20:05 - TVP 1 - Kronika Rajdu Akropolu

Piątek, 31 maja:
godz. 20:05 - TVP 1 - Kronika Rajdu Akropolu

Sobota, 1 czerwca:
godz. 20:05 - TVP 1 - Kronika Rajdu Akropolu

Niedziela, 2 czerwca:
godz. 20:05 - TVP 1 - Kronika Rajdu Akropolu

Poniedziałek, 3 czerwca
godz. 20:00 - TV 6 - Relacja z Radu Akropolu
godz. 00:50 - TV 4 - Relacja z Radu Akropolu

Wtorek, 4 czerwca:
godz. 08:10 - TV 6 - Relacja z Radu Akropolu

Środa, 5 czerwca:
godz. 22:15 - TVP Sport - Relacja z Radu Akropolu

Czwartek, 6 czerwca:
godz. 17:10 - TVP Sport - Relacja z Radu Akropolu

Samochód

Robert Kubica pojedzie w Rajdzie Akropolu Citroenem DS3 RRC zbudowanym na bazie samochodu WRC, którego wcześniej używali m.in. Peter Solberg (2011 rok), Cedric Hennion, Benito Guerra i Bryan Bouffier. Miejmy nadzieję, że tym razem nic w tym aucie nie zawiedzie.

Rywale

Robert pojedzie jako 26. ale jego numerem będzie tradycyjnie 74. Na Akropolu nie zjawi się kilku czołowych kierowców serii WRC na czele z Artu Lappim, ale o podium w klasyfikacji WRC2 wcale nie będzie łatwo. W imprezie miał startować też Michał Kościuszko, ale w związku ze zmianą zespołu przez Polaka (teraz będzie to M-Sport i Ford) nie wystąpi on w Grecji. O zwycięstwo w całej imprezie będą walczyli Mikko Hirvonen, Dani Sordo czy Mads Ostberg. Poniżej możecie zobaczyć listę startową rajdu:
Aktualizacja wtorek

Robert Kubica jest już w Grecji i w pięknej słonecznej pogodzie rozpoczyna treningi przed Rajdem Akropolu. Oto zdjęcie autorstwa Colina Clarka:

Aktualizacja godz. 18:40

Poniżej znajdziecie kolejne zdjęcia z dzisiejszych testów kierowców przed Rajdem Akropolu autorstwa Colina Clarka, zapowiedź rajdu przygotowaną dla WRC oraz krótki przejazd Roberta.

 


Aktualizacja godz. 19:15

"To mój pierwszy raz tutaj i jest trudno, ale wiem czego się spodziewać. Droga jest ciężka, z cienkimi kamieniami, które niszczą auto. Wykonaliśmy kilka przejazdów, tylko po to by sprawdzić, czy auto jest przygotowane na tę imprezę. Naszym celem jest zdobycie doświadczenia. Zamierzamy jechać ostrzożnie i unikać problemów" - powiedział Robert po dzisiejszych testach.

fot. maxrally.com
Aktualizacja godz. 23:10

Oto kilka nowych zdjęć Roberta zamieszczonych na jego profilu na portalu Facebook (www.facebook.com/KubicaOfficial):




fot. Eryk Mełgwa
Aktualizacja środa

Kolejne nagrania z Grecji - Robert udzielający wywiadu i krótki przejazd (nagrania zamieszczone na www.facebook.com/kubicaOfficial.




Aktualizacja czwartek

Pojawiły się dwa bardzo ciekawe wywiady z Robertem Kubicą - jeden przeprowadzony przez Eryka Mełgwę, drugi przez Colina Clarka - zapraszam do oglądania!




Źrodło: Twitter.com, maxrally.com, wrc.com

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i f1ultra.pl

28 komentarzy:

Anonimowy pisze...

patrze na te filmiki i troche zaczynam sie obawiac - oby sobie Robcio krzywdy nie zrobil na tych wybojach / hopkach itd itp
W

Anonimowy pisze...

Robert proszę z kończ ten rajd i daj popalić tej nieszczęsnej ręce.

Anonimowy pisze...

Trzymam kciuki żeby Robertowi samochód wytrzymał cały rajd. Chociaż mam wielkie wątpliwości...
---
Qu

Anonimowy pisze...

Dla mnie nie ma znaczenia w jakim stylu, niech RK tylko jedzie, dla mnie jest jednym z najwibitniejszych kierowców sportowych na świecie.
Pozdrawiam czytelników bloga.

ok3

Anonimowy pisze...

Roberto, tylko krzywdy sobie nie zrób !!

Anonimowy pisze...

TO BĘDZIE BARDZO TRUDNY RAJD DLA ROBERTA ,JAK WIDZĘ TE HOPKI TO SIĘ TROCHĘ BOJE ,ALE TRZEBA TRZYMAĆ ZA ROBERTA ,ZA ODWAGĘ I UPÓR BY WRÓCIŁ TAM GDZIE JEGO MIEJSCE W F1 (jesteśmy z tobą !!!!)

Wiater pisze...

No to są rajdy ;) A nie tam asfalty :D Chociaż uważam że powinni mieć 500KM - byłoby znacznie przyjemniej :D

Anonimowy pisze...

Lubię Roberta, świetny kierowca, ale jego samochód tego nie przetrzyma :]..ale życzę mu ukończenia rajdu :)

Anonimowy pisze...

A ja tęsknię za rajdem safari - to był świetny rajd

Anonimowy pisze...

Robert jest już w Grecji i testuje - z twittera BILLIOT Jeremiego:
"WRC2 Kubica test day in Greece. Hot and dry, it's going to be dusty! pic.twitter.com/XKAKFl2akX"

Anonimowy pisze...

Ja nie wiem jak Ci ludzie mogą stać tak blisko trasy ;o

Anonimowy pisze...

jeszcze jedno foto z testów autorstwa Colina Clarka

https://twitter.com/voiceofrally/status/339310656308273152/photo/1

dom

Mateusz Chomicki pisze...

A dlaczego Kubica trenował przed Rajdem Akropolu samochodem w białych barwach, a w samym radzie wystąpi tym ze znanymi nam już od dawna barwami?

Anonimowy pisze...

Może nie zdążyli okleić?

Anonimowy pisze...

@Mateusz Chomicki,

a tak, dla zmylenia przeciwnika ;)

o

Anonimowy pisze...

Wie ktoś czy jakaś stacja TV będzie przeprowadzać relację na żywo z rajdu?

dom

Anonimowy pisze...

Na oficjalnej stronie Roberta galeria zdjęć z testów ;)

http://kubica.pl/galleries/testy-przed-grecja-galeria-zdjec.aspx

dom

Anonimowy pisze...

Ciekawe ile odcinków przejedzie.

Anonimowy pisze...

wywiad https://www.youtube.com/watch?v=iudPid0BDts

Radek Kaczmarek pisze...

Robert zawsze na rajd lub wyscig zapuszcza zarost, a potem szybciej jedzie :D

Kubala pisze...

Jeszcze raz...
http://vimeo.com/67188594

Anonimowy pisze...

Tak nie na temat...Michal Kosciuszko przesiada sie z MINI na FORD FIESTA WRC.

http://www.wrc.com/news/kosciuszko-ditches-mini-for-m-sport-fiesta/?fid=18581

Pozdrawiam i powodzenia dla Roberta i Macka.

Mateusz Chomicki pisze...

Kubica o Rajdzie Grecji: to będzie survival:
http://sport.tvp.pl/11254408/kubica-o-rajdzie-grecji-to-bedzie-survival

Anonimowy pisze...

Jaki on sie stary robi.... a może to ta broda

Anonimowy pisze...

@13:27 Anonimowy

Ta informacja jest w artykule.

Anonimowy pisze...

Robert, mam nadzieję, że w tym roku uda Ci się w końcu wyprostować ten łokieć. Trzymam za to kciuki.

Anonimowy pisze...

Może ktokolwiek z Was wie, czy jakiś kanał tv greckiej nadaje relacje z rajdu? Może ktoś z Was ma znajomych w grecji, którzy podpowiedzą gdzie jest relacja?

ok3

Anonimowy pisze...

Xavier Mestelan-Pinon wyjaśnił w wywiadzie dla serwisu autosport.com jaki system stosowany jest w samochodzie Roberta Kubicy do zmiany biegów. Dyrektor techniczny Citroena zdradził, że system nie ma nic wspólnego z tym, który wcześniej był stosowany w modelu C4 WRC, gdy to właśnie on był główną bronią francuskiej marki w mistrzostwach świata.
"Manetka zmiany biegów nie jest taka sama, jak używaliśmy wcześniej. Sama manetka może wygląda identycznie, ale nie jest tą jaką używaliśmy w C4 i jest po innej stronie kolumny kierowniczej - tutaj jest po lewej, a standardowo w C4 była po prawej. System w tym samochodzie jest tańszy. Inni producenci nie chcieli byśmy stosowali system z C4, ponieważ jest zbyt szybki." - powiedział Mestelan-Pinon.
"Ten system który wykorzystujemy tutaj wygląda jak ten, służący do rozłączania tylnej osi gdy uruchamiany jest hamulec ręczny. Zmiany biegów trwają 50 milisekund, co jest czasem dłuższym niż ręczna zmiana. W ten sposób nie zyskujemy czasu. Ale nie tylko manetka w samochodzie Roberta różni się od standardowej. Hamulec ręczny musi być popchnięty żeby zadziałał, a nie pociągnięty. Tak jest dla niego łatwiej." - zakończył dyrektor techniczny.
Francuz wypowiedział się też krótko na temat innych elementów Citroena DS3 RRC, które odróżniają go od auta WRC. "Pamiętajmy, że auto Roberta to RRC, które powstało na bazie modelu WRC, ale z zeszłego roku. Jest to więc samochód w poprzedniej specyfikacji. To co robi największą różnicę to zwężka przy turbodoładowaniu. W RRC wynosi 31mm, a w WRC 33mm. Kiedy Robert wciska gaz na 50%, moc jest taka sama. Różnica jest największa gdy jest to 100%. Za to moment obrotowy jest podobny do WRC. W mojej opinii lepiej jechać na szutrze mając więcej momentu - pomaga to w walce z autami S2000."

Nie ma różnicy w tarczach hamulcowych czy zaciskach, ale na asfalcie takie różnice już występują. Na asfalcie tarcze są mniejsze. To co zachwyca w jeździe Roberta to to, że używa lewej stopy do hamowania we właściwy, naturalny rajdowy sposób. RRC ma również mniejsze tylne skrzydło. W szybkich sekcjach Robert zauważy jak auto się ślizga. A w Fafe Rally Sprincie spotrzegliśmy także, że mniejsze skrzydło zmienia sposób, w jaki samochód zachowuje się podczas skoku." - zakończył dyrektor techniczny Citroena.