Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

wtorek, 2 kwietnia 2013

Kubica: Rajd Portugalii będzie najcięższym [aktualizacja]

Za nami święta, przed nami kolejne rajdowe starty Roberta Kubicy. Polak przyznaje, że jego najbliższy start w WRC, czyli Rajd Portugalii będzie bardzo trudnym wyzwaniem. Przetarcie przed nim już w najbliższą sobotę, podczas krótkiej imprezy Fafe Rally Sprint, również w Portugalii.

"Każdy rajd będzie dla mnie nowy. W  tym roku Rajd Portugalii będzie najcięższym z kilku powodów. Po pierwsze będzie to moja pierwsza impreza rangi WRC w karierze. Po drugie - ważniejsze - będzie to pierwszy rajd na szutrowej nawierzchni. Dodatkowo, po raz pierwszy będę jechał tak długie odcinki specjalne - nawet po 50 kilometrów. Będzie to dla nas wielkie doświadczenie i okazja do nauki" - powiedział Polak dla strony wrc.com.

"Moim celem jest nauka, nauka i jeszcze raz nauka. Doświadczenie jest tu najważniejsze, odgrywa znacznie większą rolę niż w wyścigach. Na torze wykonujemy wiele okrążeń, znamy tor, czujemy go. Tutaj trzeba ufać opisowi. Dla mnie najważniejsze jest wypracowanie własnego systemu notatek. Jego poprawienie może być kluczem do sukcesu" - dodał Robert.

Kubica wybiegł już również myślami do wrześniowego Rajdu Polski, który będzie wielkim sportowym wydarzeniem. Robert wystartuje w naszym kraju po raz pierwszy od 2004 roku: "Rajd Polski będzie najjaśniejszym punktem sezonu na pewno dla sportu motorowego w Polsce i dla sportu w ogóle. Miło będzie pojechać ponownie przed polskimi kibicami. Podejrzewam, że przyjedzie ich do Mikołajek bardzo dużo i dla organizatorów będzie to wielkie wyzwanie, ale jeżeli wszystko dobrze przygotują to wszyscy będą cieszyć się moim powrotem do kraju" - zakończył Kubica.

Już w najbliższą sobotę o godz. 15 rozpocznie się kolejna rajdowa przygoda Kubicy - Fafe Rally Sprint. Początek rywalizacji o godz. 15, oczywiście na blogu znajdziecie relację z tej imprezy. Tuż po niej przedstawienie Rajdu Portugalii.

Aktualizacja środa

Auto Roberta Kubicy jest już gotowe do startu w Portugalii:


Źródło: erc-rally.com, wrc.com

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i f1ultra.pl
 

24 komentarze:

kubica pisze...

Ktoś wie od kiedy można kupować bilety na Rajd Polski? ;))

Anonimowy pisze...

od konika kupisz;)

Tommy pisze...

"Przetarcie przednim"

coś się skleiło Panie Mateuszu :)

chiherka pisze...

Koniki juz nie maja.
Pytalem wzoraj.
;-)
;-)

Tommy pisze...

bilety i karnety będzie można kupić jak się pojawią w sprzedaży, a z tego co widzę to jeszcze ich raczej nie ma.. dopiero gdzieś w sierpniu powinny być : )

sewerynus pisze...

bilety jeszcze są, ale tylko na dwa ostatnie OS-y.

Piotrek pisze...

Czekamy teraz na ten cały Rally Fafe Sprint. Ciekawe jak tam Robertowi pójdzie. Trasa OS-u wygląda na ciekawą, a i porównanie z innymi kierowcami WRC będzie interesujące.

Szybkiego powrotu na tor Robert

Anonimowy pisze...

O porównanie z WRC będzie trudno, jeśli Robert pojedzie autem w specyfikacji RRC - jest tam trochę prostych odcinków, gdzie mniejsza zwężka na turbo da się we znaki.

karluum pisze...

Mateusz: przyjmij zakłady ile Robert skoczy na hopie Fafe ;)

Anonimowy pisze...

To mi się podoba!

Jeśli faktycznie, Robert bierze korepetycje u u Loeba i Hirvonena to o Portugalię jestem spokojny.
Mam cichą nadzieję że Kościuszko będzie za Robertem.

timmy! pisze...

@09:16
Nie tylko zwężka. RRC w porównaniu do WRC ma jeszcze:
-cięższe koło zamachowe [gorzej wkręca się na obroty]
-mniejsze tarcze hamulcowe
-brak chłodzenia tarcz hamulcowych wodą
-uboższy pakiet aerodynamiczny

Z tego co czytałem RRC jest o 1-1,5s wolniejsze od WRC, a to jest bardzo dużo. Także na podia Roberta w generalce nie ma co liczyć, ale nie o to przecież w tym roku chodzi.

sLaYeR pisze...

@timmy

Na jakim odcinku o 1-1,5 s wolniejsze?

timmy! pisze...

Nie wiem na jakim, takie obiegowe opinie chodzą. Pewnie inna jest strata na asfalcie i inna na szutrach. Niech się wypowiedzą eksperci od rajdów, ja tylko przytaczam zasłyszane opinie.

puchatekwks pisze...

stratę w rajdach określa sie np. w s/km (sekundach/kilometr)! Faktycznie oceniając nabliższy start RK, weźmy wszyscy pod uwage, że rożnica między WRC a RRC jest (jak wcześniej, wyżej to opoisano) i może mieć znaczenie, a w konfrontacji z najlepszymi napewno będie miała.
Ale jestem dobrej myśli.
Forza Robert !!!

karluum pisze...

http://rajdy.autoklub.pl/news/kubica-na-kultowej-hopie,48270

Anonimowy pisze...

http://pokazywarka.pl/aqm65m/

Kubala pisze...

Logicznym jest, że klasa wrc i wrc2 się czymś różnią. Najmniejsze różnice będzie widać na najluźniejszych nawierzchniach. Liczę, że Robo będzie "kręcił" się w okolicach pierwszej dziesiątki; ale po cichu liczę na jakąś niespodziankę ;)

Michał Pietras pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
marshad pisze...

No to Autoklub zapodał nam godziny:
14:15 Pierwszy przejazd
15:30 Drugi przejazd
17:00 Trzeci przejazd (dla 15 najszybszych)

Wydaje się jednak iż podali czasy lokalne, więc identyczne z brytyjskim (PL-1h).

www.rallydeportugal.pl podaje:
14h30 às 15h10 – Primeira passagem
15h45 às 16h30 – Segunda passagem
16h55 às 17h35 – Terceira passagem

kolejna stronka:
09:30H - 12:30H Reconhecimento / Treinos
14:20H - 1ª PASSAGEM
15:45H - 2ª PASSAGEM
17:10H - 3ª PASSAGEM

Jako ciekawostka: Jean Todt (który sam przecież był pilotem rajdowym) ma się pojawić na Fafe.

Anonimowy pisze...

jeśli będzie w Portugalii faktycznie zdobywał doświadczenie, to drugiego dnia urwie koło na jakimś kamieniu - nie dokuczam, tylko wątpię, by kompletnie niedoświadczony kierowca "nie wożąc się" po oesach ukończył tak trudny rajd...

Anonimowy pisze...

gdzie drwa rąbią ...

niech urywa - byleby nic mu się nie stało

zyp

Anonimowy pisze...

wiecie może czy kanał RTP2 jest na nc+?

Anonimowy pisze...

Czy samochód grupy N jest szybszy od RRC?

Anonimowy pisze...

chodzi mi głównie o Evo IX jak ono się ma do RRC