Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

czwartek, 14 marca 2013

Z Lotusa do Lotosu - polski koncern sponsorem Kubicy! FILMY, ZDJĘCIA, WYPOWIEDZI [akt. niedziela]

Grupa Lotos będzie głównym sponsorem Roberta Kubicy w sezonie 2013, w którym Polak będzie występował w rajdowych seriach ERC i WRC. Jego Citroen DS3 RRC będzie pomalowany w nowe barwy. Kubica ma bardzo ambitny kalendarz startów w tym sezonie, m.in. Rajd Polski.


Niebawem zostanie uruchomiona nowa strona internetowa Roberta Kubicy. Możecie ją znaleźć oczywiście pod adresem www.kubica.pl!

"Czuję się dobrze, to jeden z ważniejszych dni w mojej przygodzie motorsportowej. To zmiana kierunku jeżeli chodzi o moje życie sportowe. Dzięki Lotosowi i Citroenowi jesteśmy w stanie wyruszyć na rajdy światowe. Mamy nadzieję, że zbierzemy dużo doświadczenia i dużo zabawy. Będzie dużo nowości i niespodzianek. Jesteśmy dobrej myśli" - powiedział Robert na konferencji prasowej.

Kubica wystartuje w tym roku w 4 imprezach ERC i aż 7 WRC:

Rajd Wysp Kanarysjkich - ERC: 21-23 marca
Rajd Portugalii - WRC:11-14 kwietnia
SATA Rallye Açores- ERC: 25-27 kwietnia
Rajd Korsyki - ERC: 16-18 maja
Rajd Akropolu - WRC: 31 maja - 2 czerwca
Rajd Sardynii - WRC: 21-23 czerwca
Rajd Finlandii - WRC: 2-4 sierpnia
Rajd Niemiec - WRC: 23-25 sierpnia
Rajd Polski - ERC: 13 - 15 września
Rajd Francji - WRC: 4-6 października
Rajd Hiszpanii - WRC: 25-27 października

Kubica dodał również, że nie testował jeszcze na szutrze.

Aktualizacja godz. 12:50

"Są różne techniki zbierania doświadczenia. Niestety, czasem zbieranie doświadczeń jest bolesneen sezon poświęcony jest tylko i wyłącznie nauce. Dałbym wszystko, aby móc wrócić na Hungaroring w najwyższej kategorii, czyli w F1. Nie jest na miejscu rozmawianie dziś o F1. Jest małe światełko w tunelu, że kiedyś będę mógł jechać dobrym tempem bolidem Formuły 1. Jeżeli miałbym testować bolid F1 w Barcelonie, to nie miałbym z tym problemów. Gdybym pojechał w Monte Carlo, to te problemy już by się pojawiły, a nawet nie byłoby to możliwe" - powiedział Kubica.

Polak przyznał, że jego rehabilitacja w tym roku nadal będzie trwała.

Aktualizacja godz. 12:55

"To nie jest tak, że wyścigi już odpusćiłem. Jest bardzo możliwe, żę w tym sezonie będę często gościł na torze. Może nie w wyścigach, ale podczas testów. Jeżeli pozwoli na nie czas, to będę sprawdzał podczas nich jak reaguje moje ciało."

Aktualizacja godz. 13:00

"Naszym celem jest walka o czołówkę w drugiej części sezonu"

Aktualizacja godz. 13:20

Oto prezentacja przed sezonem Roberta:

 


Aktualizacja godz. 15:30

Poniżej obejrzycie wideo z ważną wypowiedzią Roberta Kubicy dotyczącą jego ręki.


Aktualizacja godz. 15:55

Kolejny film z wypowiedzią Roberta:


Aktualizacja godz. 16:45

Wideo z konferencji Roberta (autoklub.pl)



Aktualizacja godz. 17:45


Wywiad Roberta Kubicy dla TVN24




Kolejne części konferencji Roberta:





Aktualizacja godz. 20:45

fot. Interia.pl
fot. wp.pl
fot. autoklub.pl
fot. rallynews.pl
fot. interia.pl
Aktualizacja godz. 21:35

Oto wypowiedź Roberta Kubicy dla TVP:


Aktualizacja piątek, godz. 12:45

Na stronach internetowych Rzeczpospolitej ukazał się ciekawy wywiad z Robertem Kubicą, możecie go przeczytać TUTAJ.

Aktualizacja godz. 17:40

Kolejny wywiad z Robertem:



Aktualizacja sobota

Poniżej prezentuję wywiad dla programu Dzień Dobry TVN, który został wyemitowany dziś:



Aktualizacja niedziela

Dziś przed wyścigiem F1 stacja Polsat wyemitowała wywiad z Robertem Kubicą, oto on:


Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i f1ultra.pl

209 komentarzy:

1 – 200 z 209   Nowsze›   Najnowsze»
Anonimowy pisze...

Gdzie to jest !!! Live-stream z konferencji prasowej!

Anonimowy pisze...

strim:
http://eurosport.onet.pl/motorowe/rajdy-erc/robert-kubica-rozpoczyna-sezon-transmisja-live,1,5444179,wiadomosc.html

Wiater pisze...

Teraz wszyscy fani będą tankować na LOTOSie ;)

karluum pisze...

Rajd Niemiec nie Szwecji...

zagiel_1987 pisze...

No to wszystko jasne. Robert zostaje w rajdach na dłużej niż 1 rok. Wydaje mi się, że F1 to już temat zamknięty. Robert nie chce tego powiedzieć wprost, ale taki wydźwięk miała ta wypowiedź. Niby jest niewielka szansa, ale na tyle mała, że nie robi sobie większych nadziei że kiedyś uda mu się powrócić.

livelongandhappy pisze...

Teraz rowniez powiedzial, ze nie odpuszcza wyscigow i bedzie staral sie robic testy, jezeli bedzie na to czas.

zagiel_1987 pisze...

Fakt, ale będą to testy, żeby sprawdzić jak jego ciało reaguje na przeciążenia. Czyli póki co zapewne wyniki testów na torze nie są dla satysfakcjonujące. Potwierdziły się też czyjeś słowa, że przechodził trudny okres. Czyli prawdopodobnie Robert nie zniósł psychicznie najlepiej wypadku.
Z drugiej strony pocieszający jest fakt, że Robert mógłby testować na "prostszym" torze w Barcelonie, gdzie robi się mniej ruchów kierownicą niż w Monaco, gdzie z kolei miałby problem.

Anonimowy pisze...

Powiedział przecież, że jeśli miałby startować na Hungaroring to mógłby się spakować już teraz i wsiąść z miejsca do samochodu jadąc 100% tempem. Natomiast problem byłby z Monako, gdzie na chwilę obecną nie ma możliwości konkurencyjnej jazdy. Kubica przyznał, że rajdy będą uzupełniane częstymi wycieczkami na tor, aby testować i jeździć. Więc skreślanie go z F1 jeśli co najmniej zbyt pochopne.

Anonimowy pisze...

skubany! jego plan jest nastepujacy:
-obecny sezon nauka w rajdach
-sezon 2014- mistrz swiata WRC
-sezon 2015- wraca do F1 i zostaje mistrzem :)

^^

Tomek Januszko pisze...

Poczekajmy aż zobaczymy go w akcji!!! Nie wierzę że nie zacieracie rąk na Rajd Polski?!

Anonimowy pisze...

Widzicie na streamie gościa z laptopem? ;-)

Zaraz wstawie fotki z konferencji
pozdrawiam ;)

Anonimowy pisze...

Mateusz to daj gdzies tam wyzej w artykule:
http://www.youtube.com/watch?v=9ZzA64bs8Co

zagiel_1987 pisze...

Robert póki co poświęci się rajdom. I to z tego co powiedział przynajmniej na 2 lata. A co będzie po tym okresie to się okaże, bo jakby szło mu bardzo dobrze, to kto wie na co wtedy się zdecyduje.
Ciekaw jestem, jak pójdzie mu na nawierzchni szutrowej.

Ale jeżeli mówi, że mógłby testować na prostszych torach, to ciekawe czy już mieści się w bolidzie i może wykonywać skręty prawą ręką, czy miał na myśli jazdę po torze, tyle że w większości jedną ręką.

Ale to teraz nie istotne, mam nadzieję, że będzie usatysfakcjonowany swoimi wynikami w rajdach, czego serdecznie mu życzę :)

Anonimowy pisze...

Usłyszeć "jak zawsze" - bezcenne:)))

Anonimowy pisze...

Wszystko zostało powiedziane /dziennikarze nie mieli więcej pytań/. Pozostaje tylko kibicowć, za jak najlepszymi wynikami, oraz systematyczną poprawą sprawności ręki.

Anonimowy pisze...

Oby po kilku startach napis na bocznej szybie Kubica - Baran nie zyskał nowego znaczenia.

Rain Man pisze...

"Nie wykluczalbym mojego powrotu do F1. Wrecz przeciwnie. Moze to sie stac szybciej niz niektorym sie zdaje."

Anonimowy pisze...

"(...)Może to się stać szybciej niż niektórym się zdaje.(...) nie wiadomo kiedy i czy będzie to możliwe(...)"-tzn, że co? Może wrócić do F1 szybciej niż se niektórym zdaje ale nie wiadomo czy w ogóle wróci. Dziwne to zdanie

Auto pisze...

Dla mnie to bardzo dobra konferencja. Widać, że Robert czuje się pewnie i jak to On z ostrożnością mówi o przyszłości. Cytat z aktualizacji 13.45 mówi sam za siebie.
Teraz 100% koncentracji na rajdach i coś czuję, że Robson może przywrócić świetność rajdów w naszych rodzimych mediach.
Good 2 Go Kubica!

Anonimowy pisze...

Roberta przez ostatnie 2 lata prawie nie było a na konferencji ledwie kilka pytań pada? Gratuluje wszystkim "dziennikarzom", którzy się tam znaleźli profesjonalizmu. Robert był w nastroju do wypowiedzi tylko pytań nie miał kto zadawać. Gratuluję obecnym tam debilom.

Anonimowy pisze...

To znaczy, że się uda albo się nie uda. Raczej nie, ale może tak.

Anonimowy pisze...

Pytanie co z tymi wypowiedziami, że nie ma już pytania "czy" tylko "kiedy".

Mateusz Cieślicki pisze...

To normalne na konferencjach - chodzi o to, żeby inni nie usłyszeli odpowiedzi na zadane przez Ciebie pytania i abyś to Ty sam pierwszy te odpowiedzi opublikował. Zawsze tak jest - 5 minut wypowiedzi bez pytań a potem godzina pytań one-to-one.

Anonimowy pisze...

z "nie za rok, nie za dwa" zrobiło się nagle że praktycznie w każdej chwili może wrócić...

Anonimowy pisze...

Mateusz tylko że było powiedziane że Robert nie bedzie dalej odpowiadał na pytania 1 na 1.

Mateusz Cieślicki pisze...

Bo ludzie byli przed konferencją poumawiani na rozmowy jeden na jeden - CG już opublikował zdjęcia z takich rozmów.

lukasz pisze...

Strasznie małe zainteresowanie tą konferencją w mediach praktycznie zero informacji w tv.

d pisze...

Witam,

czy na konferencji były jakiekolwiek słowa o menago?

Anonimowy pisze...

Niepoważne. Robi konferencję z okazji wejścia na serio do rajdów i opowiada, że gdyby nie to lub tamto, to jeździłby teraz w F1. Żyje złudzeniami.

Wiater pisze...

Świetne słowa w perspektywie sezonu 2014... Nie wiem czy zwróciliście uwagę, ale wg. mnie jest spory postęp jeśli chodzi o łokieć ;) W ERC mamy szanse na sporo onboardów z OSów i naprawdę będzie co oglądać! Cieszmy się tym co niesie nowy sezon! ;)

Łbz pisze...

No nice. To, że mówi o F1 nie wyzwala we mnie już żadnych emocji. Chyba wchodzę na tego bloga z przyzwyczajenia...

HeavyRain pisze...

Też mam wrażenie, że z łokciem jakby ciut lepiej..i nadal jestem optymistą co do F1 w 2014 r.

Piotrek pisze...

Słowa o Barcelonie są dla mnie rewelacyjne :-) Chyba z Robertem jest lepiej niż myślałem. Ale do przejścia jeszcze trudny kawałek, taki atak szczytowy.

Szybkiego powrotu na tor Robert

Anonimowy pisze...

"Kubica: pierwszy sezon w rajdach poświęcę nauce. Będę się starał kontrolować ryzyko"

http://www.youtube.com/watch?v=0To1feGL_Xg&list=UU3kdAhlT82_QG43j3xSbPyg&index=2

Anonimowy pisze...

ciekawe o co chodziło Kubicy gdy mówił "nie za rok nie za dwa"? Czy miał na myśli to że za 2 lata to za wcześnie żeby myśleć o F1 czy , że jego powrót może być możliwy jeszcze w tym roku

Anonimowy pisze...

konferencja:
http://www.youtube.com/watch?v=r9Et3Ew4SGU

Anonimowy pisze...

Robert Kubica walczyl o polskiego sponsora i go wywalczyl.
Cel zostal osiagniety.
W Europie nik nie byl zainteresowany.
Niech Robert sciga sie w rajdach z glowa.
Co do diennikarzy,to smieszna ta konferencja byla.
Aby tylko nie zadac malo wygodnego pytania :)
Testy autami wyscigowymi..tak ale z "zamknietym dachem"
Wypowiedz Roberta o tescie bolidem F1 chocby teraz dosc dziwna...
Bo mial mozliwosc testowac bolid ,ale odmowil...(pod koniec zeszlego roku)
Oceniajac realistycznie swoje ograniczenia.
Teraz ,juz za taki test bedzie musial zaplacic.
Obecnie Robert jest w nielicznych glowach ludzi z F1 jeszcze w "pamieci".
Jedank za rok juz bedzie tylko wspomnieniem kierowcy co sie niezle zapowiadal..
I sam zaprzepascil swoja kariere.
Grzecznosc i kurtuazja to jedno,a realny swiat F1 to inna bajka.
Choc w naszym pieknym kraju ,mozna opowiadac "romantyczne opowiesci" o Jedynce :)
Bo w Europie,budza juz lekki usmiech politowania.
A Robert niech w jednym kawalku konczy rajdy.
Przyczepnosci:)

Piotrek pisze...

Widzę, że odezwał się nasz blogowy bywalec europejskich salonów, znajomy szefów zespołów F1. A może Robert odmówił testowania Formułą 1, bo miał świadomość tego, że to jeszcze troche za wcześnie? Mógł pojechać, ale pewnie wiedział, że nie robiłby takich czasów jakie chciałby osiągnąć. I od razu zaczęłyby się teksty w stylu: "Po co on się tam pcha? Nie będzie jeździł już na takim poziomie jak przed wypadkiem".

Szybkiego powrotu na tor Robert

Anonimowy pisze...

Piotrek,
jestes dosc zakompleksionym facetem.
Jestes Fanem Kubicy i to calkowicie przeslonilo Tobie realny Swiat.
Wiesz ludzie czasem bywaja,rozmawiaja.
I to moze bolec.
Nic na to nie poradze.
Piotr,popatrz na reke Roberta
Czy potrafi w niej trzymac mikrofon,dlugopis..potrafi nia cos sam chwycic i podniesc...
Pomysl.
Tylko tyle.
:)

Maciej P. pisze...


Polecam Konferencja

https://www.youtube.com/watch?v=VcY2El4iWZE

https://www.youtube.com/watch?v=vyKtlkDTwcM

https://www.youtube.com/watch?v=XO2Pii8Z8ns

https://www.youtube.com/watch?v=ci5sbV86yW8


Wywiad Roberta dla tvn24
http://www.youtube.com/watch?v=df4OoInkHOY&feature=youtu.be

grand460 pisze...

Dla mnie ważne jest to że Robert nie powiedział ze F1 to zamkniety temat ;) zeby nie bylo to nie znaczy ze tylko w F1 mu tylko kibicuje , juz sie nie moge doczekac pierwszego rajdu Roberta i pierwszego wyscigu F1 :)

Piotrek pisze...

Anonimowy, to z kim rozmawiałeś? Gdzie bywałeś? Podziel się informacjami, jeśli jakieś masz.

Szybkiego powrotu na tor Robert

M Kedzier pisze...

robercik jedziesz!!! ... a dla bałwanów liśc z zewnętrznej wychowawczy :P

Anonimowy pisze...

Piotrek jak śmiesz komuś pytania zadawać jak sam na moje pytania nie raczyłeś odpowiadać?

Anonimowy pisze...

Popularność Kubicy opiera się w dużej mierze na jego przewidywanym powrocie do F1. Gdyby nie było szans na powrót nie opłaciłoby się mu do tego przyznawać. Nie mam pojęcia czy tak jest ale gdybym był jego menadżerem to na pewno bym go namawiał do takiego właśnie przedstawiania sytuacji.

Anonimowy pisze...

Piotrek nikt nie namawia ciebie abys przestal wierzyc w powrot Roberta do F1 ale abys spojrzal obiektywnie na obecna sytuacje. Ten powrot to jest to wlasnie malutkie swiatelko ktore byc moze trzyma Roberta w jednym kawalku czas pokaze I moze wyciagniesz jakas lekcje na przyszlosc

zagiel_1987 pisze...

Mamy na blogu jakiegoś speca od mowy ciała? Bo myślę, że całkiem sporo można z niej wyczytać oglądając wywiad dla TVN24.

Anonimowy pisze...

jak dobrze ze zostałeś w rajdach :) bo to jest ot co prawdziwe tygrysy lubią najbardziej :) Go Lotos rally team !!!! powodzenia :)

Krys Sed pisze...

Jakby ktoś mógł to poprosiłbym zdjęcie autka RK w dobrej rozdzielczości na tapetkę :P

Anonimowy pisze...

Slyszeliscie odpowiedz Macieja Barana na pytanie jakiegos dziennikarza na temat stanu reki Roberta Kubicy?? Ja pierdziele - MISTRZ!! :)

grand460 pisze...

http://sport.wp.pl/kat,1778,title,Pilot-Kubicy-wyraznie-sie-zagalopowal,wid,15414930,wiadomosc.html

Anonimowy pisze...

Dał jasno do zrozumienia "dziennikarzom", zeby lepiej nie zadawali kretynskich pytan

grand460 pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Anonimowy pisze...

Baran wystawił przede wszystkim sam sobie świadectwo.

Anonimowy pisze...

Do anonim 18:54
Mylisz się - to dziennikarz wystawił świadectwo Polsce swoim pytaniem - teraz Polska, facet wraca po tragicznych przeżyciach do czegoś co kocha a koleś szuka tanich sensacji, jak dla Baran pokazał co należy z takimi kutasami robić....

Ewa pisze...

Baran miał rację, już go lubię. Może brukowce w końcu się od Roberta odczepią :).Wśród dziennikarzy też są idioci.

lukasz pisze...

poszedł po bandzie. Jestem ciekaw tej współpracy Kubica Baran

Anonimowy pisze...

Pan Baran miał absolutną rację, że tak pojechał tego jąkającego się dziennikarzynę. Pytanie sugerowało odpowiedz i było cokolwiek nie na miejscu. Poza tym nie tylko on widział rękę Roberta, wszyscy ją widzą bo Robert jej nie ukrywa. Brakowało jeszcze żeby mu liścia wypłacił. Forza Robert

wolff70

Anonimowy pisze...

Niestety, z dziennikarzami jest tak jak Mateusz wyżej pisał: nikt nie będzie pytał otwarcie tylko każdy "po kryjomu" a na dodatek szukają taniej sensacji. jeśli ktoś był parę razy na konferencji/robił relację to wie, jak dziennikarze się zachowują.. a jak jest do tego katering to okazuje się, że dziennikarze są głodni jak dzieci w afryce.. albo gadżety.. chytra baba z Radomia może się od nich tylko uczyć..
PS. oczywiście nie wszyscy są tacy, ale niestety - jest ich przeważająca ilość

Anonimowy pisze...

piotrek - kiedy i do jakiej stajni trafi kubica? co myslisz o stanie jego reki?

Anonimowy pisze...

W czym sie anonimie z 18:58 mylę? Że nie wystawił sobie świadectwa? Wystawił. A czy pozytywne świadectwo, czy negatywne to każdy sobie sam indywidualnie oceni w zależności od poziomu kultury jaki ceni.

Anonimowy pisze...

Anonimie 19:22 - jak dla mnie to takich dziennikarzy trzeba tępić i tyle, a dla innych nie będzie przestrogą przed tego typu pytaniami

Anonimowy pisze...

Czyli dla Ciebie jest to świadectwo pozytywne. Wiele to o Tobie mówi.
Mi to przypominało szczeniacką zabawę, kto wymyśli lepsze przekleństwa, z tym że dziennikarz przegrał przez k.o. po pierwszym strzale.

Anonimowy pisze...

Mówi o mnie tyle, że jak potrzeba to trzeba dać w "morde" a nie bawić się w jakieś dyplomatyczne i kulturalne gierki

Anonimowy pisze...

Same filmiki...
Czekam na jakieś zdjęcia...

Mateusz Chomicki pisze...

Wszystko pięknie, ładnie, ale skąd ten nagłówek 'Z Lotusa do Lotosa'? Kubica nie jeździł w Lotusie przecież, nie?

Anonimowy pisze...

Niedługo nowa strona
http://robertkubica.pl/

Anonimowy pisze...

http://s-trojmiasto.pl/zdj/c/9/105/700x0/1051382-Pawel-Olechnowicz-prezes-zarzadu-Grupy-Lotos-i-team-czyli-pilot-Maciej-Baran-i-Robert-Kubica.jpg

bartoszcze pisze...

@Mateusz Chomicki
http://farm5.static.flickr.com/4106/5412967102_70194cd1cb_o.jpg

Anonimowy pisze...

Jak nie jeździł, jak jeździł? :) Był kierowcą najpierw Renault, a potem LRGP.

Anonimowy pisze...

@ 19:53

Sęk w tym, że danie w mordę, gdy idzie o takie sprawy rozumiem. Szczeniackich opowiadań o kutasach nie.

Anonimowy pisze...

"gdzie jestes" sliska plytka meduzo... moze teraz wyczerpia Ci sie pomysły na twoje debilne teorie na temat Roberta, a jeśli ta konferencja nie otworzyła ci oczu to nie bądz chociaz hipokryta i nie wchodz tu wiecej (zgodnie z obietnica) OutdoorFun

Anonimowy pisze...

Ten pilot to prawdziwy baran do kwadratu. Taki polski tępy cham, cwaniaczek, buta aż kipi.

Anonimowy pisze...

Środowisko rajdowe w Polsce ma swoją specyfikę...

Anonimowy pisze...

Oby Robert nie nauczył się takich odzywek od swego pilota, bo go dziennikarze zniszczą!

Anonimowy pisze...

http://www.kubica.pl/ cos sie zmnienia :)

Maciej P. pisze...

Robert dla TVP...
http://www.youtube.com/watch?v=M1XCbDQUPHE&feature=youtu.be

Anonimowy pisze...

Padło tutaj info o pilocie i jego wypowiedzi. https://www.youtube.com/watch?v=OSEXfX3ms6I

joanna kusmierska pisze...

Raczej Pan Sokół nie zrobi kariery jako konferansjer całość w jego wykonaniu przypominała prowadzenie koncertu życzeń już nie mówiąc o fatalnym ubiorze. A Robert całkiem całkiem ,ciekawie. mógłby czasami używać krótszych zdań to wypowiedź byłaby bardziej jasna a tak się trochę plącze. ale Pan Baran swoją odpowiedzią na pytanie dziennikarza o rękę Roberta przebił wszystkich. Brawo Panie Maćku!

Mateusz Chomicki pisze...

Kubica jeździł w Renault F1 Team. Nazwa Lotus Renault GP zaczęła obowiązywać w sezonie 2011, a w tym Robert, niestety, nie startował. Chyba że się mylę...

Anonimowy pisze...

Wyciągnąłem dwie rzeczy optymistyczne:
1. W listopadzie Robert powiedział, że ok. 20 cm kokpit jest za wąski dla niego na dzień dzisiejszy czyli na listopad.
Dziś powiedział, że na niektórych torach mógłby testować bolidy (rzecz jasna testować w tych wąskich kokpitach). Obejrzałem sobie onboardy z Barcelony i onboardy z Monaco. Podstawowa różnica jest taka, że w Monaco przy gwałtownym skręcie w lewo lub w nawrocie prawa ręka wędruje z kierownicą do maksymalnie oddalonego punktu (właściwie już na najwyższym punkcie kierownicy). Czyli nie może jeszcze maksymalnie zmusić ręki do wykonania najbardziej "wychylonego" lewego skrętu, że tak sie wyrażę).Jeśli porównamy wypowiedź Kubicy z listopada i dziś to jeśli uznamy, że Robert nie mijał się z prawdą ani wtedy ani dziś (nie widzę powodu dlaczego miałby to robić) to znaczyłoby to, że z rotacją przedramienia dokonał się bardzo duży postęp w ostatnich 3 miesiącach.
2. Kalendarz Roberta - zdecydowana większość rajdów ma się odbyć przed końcem sierpnia. Potem już tylko sponsorskie zobowiązania w Polsce i dwa asfalty.
Chłopak widać wierzy, a dlaczego taplacie się w kisielu przekrzykując się o słowach Barana zamiast oglądać onboardy z Barcelony i Monaco i na tej podstawie wyciągać jakieś wnioski, to ja już Was nie rozumiem, ale uprawiajcie te zapasy w kisielu nadal z upodobaniem.
Rafał (ten co się loguje, a dziś znów zalogować się nie może, bo mu sie errory wyswietlają nie pierwszy raz)

Anonimowy pisze...

Joanno - Robert ma jeździć a nie głosić piękne przemowy, myślę, że dla nas kibiców to najważniejsze widzieć szczęśliwego Roberta na mecie OS-u/toru ze wskazaniem na tor ;-) Nie wiem jak Wy ale ja głęboko wierzę w jego powrót do F1

Mateusz Cieślicki pisze...

Mateusz Chomicki - czepiasz się trochę, nie mając racji. To miała być ciekawa gra słów, jak Ci się nie podoba to trudno. A Robert miał kontrakt z LRGP, był oficjalnym kierowcą tego zespołu przez cały sezon, brał udział w testach tego zespołu w 2011 roku, w prezentacji i otrzymywał pensję.

Mateusz Cieślicki pisze...

Zgadam się z tą specyfiką środowiska w Polsce. Poznaję ją coraz bardziej ostatnio. Niestety... Ale ta wypowiedź jest głupia i nie wiem po co takie oburzenie Macieja Barana - wystarczyło powiedzieć, że takie pytanie już padło, nie ma nic więcej do dodania itp. Nie rozumiem też o co dokładnie mu chodziło z tym k...

Anonimowy pisze...

w wywiadzie dla tvp cały Robert, do tego znowu nutka optymizmu. karol

grand460 pisze...

Robert się taka gaduła zrobiła oczywiście w pozytywny sensie :)
Cieszy mnie humor Roberta , jestem szczęśliwy tak ja on .
A i dzięki Mateusz za typowanie ;) juz w niedziele wyścig kogo obstawiacie ? mnie najbardziej ciekawi jak wypadnie Hamilton :)

grand460 pisze...

Robert się taka gaduła zrobiła oczywiście w pozytywny sensie :)
Cieszy mnie humor Roberta , jestem szczęśliwy tak ja on .
A i dzięki Mateusz za typowanie ;) juz w niedziele wyścig kogo obstawiacie ? mnie najbardziej ciekawi jak wypadnie Hamilton :)

Anonimowy pisze...

I tu wychodzi kultura, wychowanie i inteligencja... Robert zapytany o to o co zapytał dziennikarz Barana odpowiedziałby inaczej, mądrzej... Baran pokazał, że jest burakiem i zwykłym chamem. Rozumiem jeszcze gdyby to była ich rozmowa prywatna, ale przy kamerach? Taki sam brak taktu jak u Szpilki...

Bartek_Rasta pisze...

Dziwny ten Baran ;-) Co on sobie chciał k..sy z tym dziennikarzem w łazience porównywać? W ogóle ta wypowiedź nie za bardzo miała sens. Dziennikarzyna pyta go o to co widział i jak wygląda ręka, a ten mu odpowiada, że Pana k.. też nie widziałem ;/ Jakby mu odpowiedział "Milcz k..." to bym jeszcze zrozumiał, ale tak to jakoś się kupy nie trzymało. Może jakieś kompleksy ma?

Chyba się trochę wzburzył za bardzo i przez to coś mu się pokuta... yy pokiełbasiło.

meduza pisze...

....i gosc nagle sie rozgadal
Co sie stalo?
Powiedzial nawet ze kiedys nie lubil takich imprez, a teraz tak sie rozgaduje...
Znacie przeciez powod takiej zmiany:-)
Dla kasy jego zdania nie mialy konca:-)
Poza tym zycze mu powodzenia, choc mysle ze nie bedzie konczyl wiekszosci rajdow.

JJ pisze...

http://eurosport.onet.pl/wideo/nowe-zycie-kubicy-przelomowy-rok-polaka,122891,w.html

Anonimowy pisze...

Ja tu widzę spooory postęp jeśli chodzi o rękę. Zobaczcie jaki miał przykurcz jeszcze parę miesięcy temu. SUPER. Cieszę się również że Kubica robi to co kocha. Dla kibica amatora aczkolwiek w miarę rozgarniętego martwi mnie jedno. Nikt nie pakuje kasy, nie podpisuje umów na 1 rok... Może chodzi o wielką promocję rajdów, sponsorów ale w takich projektach planuje się min. 2-3 lata. Ale jak Robert mówi że ręka jest na część tras F1 gotowa to ja jestem wielkim mega pozytywnym szoku :))) BRAWO ROBERT GO GO GO !!!

Rafał Chmura pisze...

Trochę zakręcone te plany i tłumaczenia Roberta, wydaja mi się niestety, że F1 to już historia, ale bardzo chcę się mylić. Rajdy mnie za bardzo nie kręcą, choć są pewnie bardziej widowiskowe niż F1 i niebezpieczne, ale dla mnie Robert to F1 i b ez niego już nie jest tak samo, ale dalej się tym sportem będę pasjonował. W weekend rusza nowy sezon, szkoda że znowu bez Kubicy.....

Anonimowy pisze...

@ Mateusz Cieślicki

Moim zdaniem, Baran dał mu do zrozumienia że dziennikarz który zadaje takie pytanie sugerując odpowiedz, sam jest wielkim k.... tyle.

Wojciech Greszta pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Rafał Chmura pisze...

Zgadzam się, cham że nic więcej do dodania. Można było inaczej odpowiedzieć albo po prostu zlać to pytanie...

Rain Man pisze...

Ręka Roberta zdecydowanie wygląda lepiej, myślę że z rotacją jest już dobrze. To że Kubica może już testować bolid F1 na niektórych torach też jest extra. Super pozytywne wiadomości dzisiaj.

Anonimowy pisze...

http://soccer-live.pl/transmisje.php?id=motorsport

Wojciech Greszta pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Piotrek pisze...

A cóż ten Baran powiedział? Szukam i nie mogę znaleść...

Szybkiego powrotu na tor Robert

Anonimowy pisze...

@Meduza głąbie miej honor i nie wchodź tu więcej jak kiedyś zapowiedziałeś!!

Wojciech Greszta pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Anonimowy pisze...

meduza 21:41
Baranowi nie dorównasz, no ale próbuj!
Od bardzo dawna podejrzewam, że jako meduza pisuje sam Autor bloga.

meduza pisze...

Na youtube wpisz baran i wybierz dodane dzisiaj

Piotrek pisze...

Chyba trochę nerwy mu puściły. Ale pytanie było na poziomie odpowiedzi...

Szybkiego powrotu na tor Robert

TomAsh pisze...

Juz lubie tego 'Barana'.

Dziennikarze zadaja pytania nie na miejscu, to czego oczekuja w odpowiedzi? to tak jakby pojsc sobie do szpitala i zapytac ofiary wypadkow czy mozna sobie oblookac ich urazy...

Przynajmniej wiadomo ze Robert ma pilota z krwi i kosci a nie przydupasa!

Anonimowy pisze...

prawy cztery plus ku?wa prawy pięć pół ku?wa celuj

Anonimowy pisze...

Piotrek:
http://www.youtube.com/watch?v=4TiZpQhIo1Y

Barbara Van pisze...

No tak,każdy ma prawo do wyrażania swoich myśli,w końcu temu ten blog służy,ale niektóre wypowiedzi zwalają mnie z nóg.Pewność tychże wypowiedzi dotyczących przyszłości Roberta...Hm,mój Boże.Aaa,i jak się rozgadał.Tym co Go z listy F1 wykreślili raz na zawsze,odpowiada już nie wiadomo który raz z rzędu,w dodatku posługując się zdecydowanie językiem polskim,co należy do Jego priorytetów,że pojawiło się światełko w tym przysłowiowym tunelu,że wymaga to czasu i ogromnego wysiłku,że są postępy,że walczy o powrót,że ma nadzieję na powrót,że wciąż się rehabilituje.Ale obiecać na 100% niczego ani nikomu,nawet sobie,nie jest w stanie.Język polski rzeczywiście zalicza się do najtrudniejszych języków świata.

Robert,dasz radę !!!

Anonimowy pisze...

Szef Lotosu mówił, że wiążą się razem w zespół, bo m.in. wyznają te same wartości. Zachowanie Barana chyba tych wartości nie reprezentuje. Przypuszczam, że ta wypowiedź może mieć poważne konsekwencje, o których się pewnie nie dowiemy...

Anonimowy pisze...

Czyż pan Maciek nie mógł się bardziej kulturalnie wyrazić do tego "reportera"? Np. członek, ptaszek, siusiak, macie inne pomysły?
A nie od razu ku..s
Trochę łagodności na następny raz proponuje panu Mackowi, z całą sympatią do pana Maćka:))
Anonimowy anonim

Anonimowy pisze...

prawda jest taka, ze jakby reka byla w dobrym stanie, to Baran by powiedzial, ze reka jest w dobrym stanie i ze dziennikarzyna ma zle informacje, a tak niestety wychodzi na to, ze reka naprawde jest w zlym stanie, stad to oburzenie Barana. Michal

Anonimowy pisze...

Baran powiedział temu dziennikarzowi to co już dawno ktoś powinien powiedziec co poniketórym tutaj komentującycm.... ile można pytać o rękę, jest jaka jest wszyscy to widzą, Robert nie chowa jej po kieszeniach, itd. Zajmijmy się tym co ważne programem przygotowań, samymi rajdami; może tak pytanie o menago by się przydało a nie tylko ręka i ręka
Pozdro

Anonimowy pisze...

To dziwne, jeżeli na tym blogu kwestionuje się zasadność ustawicznego powrotu pytania o stan ręki Roberta, skoro wszystko na to wskazuje, że to jedyna duża przeszkoda do powrotu do F1. Z tego co mi wiadomo, blog ten stale ma tą samą nazwę, a mianowicie: "Stan zdrowia i powrót Roberta Kubicy do F1". No właśnie - do F1, a nie jedynie do ogólnie pojętego motorsportu.

Pytający dziennikarz faktycznie wykazał brak profesjonalizmu, bo nawet nie potrafił skonstruować pytania, tzn. w sumie udało mu się zapytać, czy Baran widział rękę Roberta, ale chyba to nie było to, o co głównie chciał się dowiedzieć.

Ale jeszcze większy brak profesjonalizmu pokazał sam Baran i to w oficjalnym wywiadzie. I w sumie to co on chciał zrobić w łazience z tym k... po tym, jak stwierdził, że jest na pewno sporych rozmiarów? Uczesać?

t

Kubala pisze...

http://www.rp.pl/artykul/55272,990180-Rajdy-to-nie-gra-w-szachy.html?p=1

zagiel_1987 pisze...

Bardzo fajny wywiad w RP.

Jeżeli chodzi o wypowiedź Macieja Barana, to widzę, że dziennikarze bronią kolegi po fachu i wszędzie umieszczają ją pt. "skandaliczne zachowanie pilota Kubicy". Do tej pory, chyba poza środowiskiem rajdowym i osobami interesującymi się rajdami, nikt nie znał Macieja Barana (ja mówiąc szczerze też, bo rajdami się nie interesowałem). Nawet bycie pilotem Roberta Kubicy nie przyniosło mu takiej sławy, co ten wywiad :D
Nie powiem, zachował się trochę nie na miejscu, ale dziennikarz jak to dziennikarz, chyba zadowolony z takiego obrotu sprawy, bo dostał w gratisie świetny materiał, którym zmiesza nowego pilota Roberta z błotem. A większości dziennikarzy zależy właśnie na takiej taniej sensacji.

Piotrek pisze...

Wywiad z Erykiem Mełgwą, a dokładnie jego końcówka, tłumaczy decyzję Roberta. Wybrał rajdy, bo zbiera sobie doświadczenie, uczy się i ma przy tym też sporo frajdy. Jeśli uda mu się wrócić do F1 w 2014 - rajdy poczekają. Jeśli się nie uda - drugi sezon na OS-ach, ale już z doświadczeniem zebranym w tym roku. I walka o F1 2015. Muszę powiedzieć, że mądrze to sobie wykombinował :-) Chociaż na pewno ciągnęło go do wyścigów.
Ogólnie, jestem jeszcze bardziej pozytywnie nastawiony do tematu powrotu Roberta do F1. Oczywiście bez jakiegoś hurraoptymizmu, itd., ale Robert dał wczoraj duuuuużo pozytywnej energi.

Szybkiego powrotu na tor Robert

Anonimowy pisze...

Kubica.pl - new website coming soon

meduza pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Mateusz Cieślicki pisze...

Meduza - moje przeoczenie. Choć ostatnio to modne określenie :P Wybacz, już usuwam.

Anonimowy pisze...

A szkoda - to tylko nazwanie rzeczy po imieniu. Pewnie większość czytelników bloga uważa, że Meduza to... wiadomo, co.

untrusted pisze...

Baranowi poscily nerwy ale czy mozna mu sie dziwic pytanie było po prostu burackie bo jakikolwiek komentarz Barana na temat stanu reki Roberta bylby po prostu nie na miejscu!
Robertowi przydazyla sie tragedia i stan reki jest na pewno tematem bardzo drazliwym i prywatnym nalezy to uszanowac i wykazac sie duza delikatnoscia zadajac Robertowi pytania o stan zdrowia, gdyby ten dziennikarzyna zadał Robertowi takie bezposrednie pytanie o ręke to bylo by to nietaktem ale dreczenie innych takim pytaniem jest burackie!
mam jednak nadzieje ze w przyszlosci Baran zachowa wiecej zimnej krwi nie fajnie sie oglada ludzi ktorym puszczaja nerwy :)

untrusted pisze...

a co do tego kutasa to Baranowi chodziło o to że to jest sprawa prywatna i może trochę drażliwa tak jak rozmiar penisa dziennikarzyny :) Baran chciał przez to powiedzieć nie tylko że nie wypada o to pytać ale też że niewiele o tym wie bo sam by o to nigdy nie zapytał..

Anonimowy pisze...

Baran to konkretny koleś, jak widać.
Wyrwał chwasta i tyle w temacie.

Nic lepszego jak na prostackie pytanie odpowiedzieć tym samym.

Francesco pisze...

O taaak, z pewnością Baran niewiele wie o stanie ręki Kubicy. Ma go pilotować w rajdach, ale wrodzona grzeczność nie pozwala mu spytać, jak sprawna jest ręka, której powierzy swoje życie :)))

Anonimowy pisze...

@Francesco

Pomijając wrodzoną skromność to nie zdziwiłbym się gdyby tak było.

Anonimowy pisze...

Ciekawy ten artykuł RP. Mateusz, zwracam uwagę, że link, który umieściłeś prowadzi do drugiej strony tego artykułu - ja przez chwilę się zagubiłem. Pewnie warto poprawić.

Anonimowy pisze...

Analizując wypowiedzi Roberta, jego mowę ciała oraz sposób w jaki sposób wypowiada się na temat F1 wnioskuję, że do F1 wróci w roku 2015 lub 2016.

Anonimowy pisze...

Przyszly rok kolego :)

Anonimowy pisze...

przyszly rok? hahaha

Krys Sed pisze...

Co do wypowiedzi Barana, to dla mnie jego nazwisko jest adekwatne do zachowania. On nie "zagiął" dziennikarza, jak to niektórzy na tym blogu uważają, on się ośmieszył. Tą wypowiedzią pokazał absolutny brak szacunku do dziennikarza. OK, dziennikarz zadał niewłaściwe pytanie, ale odpowiedź Barana, to było już zwykłe chamstwo. Nie powinien był tak powiedzieć, jeżeli to pytanie go zdenerwowało (a miało prawo), to powinien był grzecznie zwrócić uwagę, albo zamknąć ryj bo nie miał nic do powiedzenia. Jeżeli on na co dzień ma takie zagrania, to już współczuję Robertowi.

Anonimowy pisze...

Czy zamiast "Z Lotusa do Lotosa" nie powinno być:
"Z Lotusa do Lotosu"?

;-)

grand460 pisze...

Witam dziś kolegów :)
Chciałem się podzielić z Wami moją opinią w sprawie wywiadu Maćka Barana
Ja uważam że dziennikarz się nie popisał pytaniem a Maciek odpowiedzią , rozumiem że się mógł Maciek zdenerwowac ale żeby od razu przeklinać , zachowanie dziennikarza tak widzę że nie chial tutaj nikogo urazić tylko żle pytanie sformułował . Mimo co zachowanie się obu panow nie było na miejscu .

zzzzzzaq pisze...

A ja nie rozumie tego jak niektórzy podchodzą do pytań o stan jego ręki. To jakiś temat TABU? Przecież to nie jest kierowca podwórkowy, jest to kierowca z królowej motosportu więc oczywiste było pytanie o stan jego ręki, przecież to nie jest święta krowa, od startów jego w f1 jest uzależnione wiele środowisk, to nie jest tak że Kubica nagle uciekł, tu za duże są pieniądze, jeżeli zdecydował się na F1 to musi się liczyć z tym także że jest osobą publiczną!!! na tym polega cały spektakl... przecież to jest kasa! bez kibiców, telewizji, sponsorów, medialności tego sportu by nie było! tak jak i wiele innych. Dla siebie to można jeździć, skakać, pływać, ale to jest zawód w dzisiejszych czasach uzależniony od liczby fanów/popularności!!! więc dlaczego wydaje wam sie że pytanie nie było na miejscu? ja też uczestniczę w motosporcie, dokładnie podwórkowych wyścigach górskich i rozumie mojego imiennika Maćka w tej wypowiedzi, ale to nie ta klasa wypowiedzi powinna być! Zrozumcie, jesteście na tym poziomie osobami medialnymi, bez mediów byście nie istnieli w tym świecie sportu! Każdy to robi dla siebie, bo to kocha, ale na pewnym etapie kariery należy się liczyć nie tylko z sobą, swoimi emocjami ale także z otoczeniem. Tak czy siak powodzenia i trochę ogarnięcia się w tym co robicie ;)

Anonimowy pisze...

Odnośnie wypowiedzi pilota to może nie wiemy co działo się np. wcześniej. Może wcześniej grzeczniej odpowiadał a "uparty" dziennikarz dalej dręczył. Ten kawałek może być wyrwany z kontekstu.

Anonimowy pisze...

A co jest jeszcze niejasne w kwestii ręki Kubicy? Mało był wałkowany ten temat? Czy Kubica nie powiedział już wystarczająco dużo o stanie ręki? ILE JESZCZE MOŻNA?!

Anonimowy pisze...

Każdy tu ma nadzieję, że usłyszy o ręce Roberta, że już jest ok. Też chciałbym to kiedyś usłyszeć. Na tą chwilę sprawność Roberta to sprawność ręki to trudno się dziwić, że ludzi to interesuje.

Anonimowy pisze...

Całkiem fajna rozmowa z Robertem w DDTVN... pierwsza część wywiadu Kingi Rusin wyglądała dość obiecująco... pewnie powie jeszcze kilka fajnych rzeczy - chyba warto pooglądać :)

lukasz pisze...

A tak z innej beczki jak wrażenia po pierwszych w sezonie kwalifikacjach f1. nie dokończonych kwalifikacjach.

Mateusz Cieślicki pisze...

Tak jak już miałem okazję pisać - okazuje się, że wszystkie zespoły zdecydowały się na przygotowanie rewolucyjnych projektów bolidów w tym roku - bolidów z cukru! Choć pewnie raczej chodzi o to że kierowcy w F1 są... coraz słabsi.

grand460 pisze...

@lukasz

w odnośnie kwalifikacji przypominało mi to skoki narciarskie bo tam tez gdy wiatr jest silny albo mocno sypie snieg to tez ta przesuwają o 10, 20 minut . Rosberg jest w dobrej formie , Ferrari tez dobrze , MacLareny słabo . Szkoda że nie dokonczyli kwalifikacji . Zgodzę się z Włodkiem Zientarskim że mówił że FIA traktuję zawodnikow jak lalki , jednym argumentem tego ze nie dokonczyli kwalifikacji było to ze sie robilom ciemno .
A tak wogle bedą kwalifikacje lecieć w tv o 1.00 w nocy ?.Moim zdaniem Polsat raczej nie póści tak mi sie zdaje ,ale polsat sport extra czemu nie

lukasz pisze...

Miałem wrażenie, że do wyjazdu palili się tylko kierowcy maclarena i chyba mercedesa, ale taka demokracja mniejszość nie ma za dużo do powiedzenia.

Anonimowy pisze...

Mateusz nie zgodził bym sie z tobą że kierowcy formuly 1 są coraz słabsi.Poprostu,w tych warunkach i tak wymiatali a utrzymanie bolidu przy tych prędkościach jest nie lada wyczynem na tak śliskiej nawierzchni a po drugie na starcie sezonu troche nie ekonomiczne bylo by napiepszanie bolidami po bandach

Maciej P. pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Maciej P. pisze...

Cały wywiad z Robertem dla DDTVN

http://www.youtube.com/watch?v=6g_ha8w2lPQ

Anonimowy pisze...

Zrywa się człowiek, po ciężkim tygodniu, w sobotę rano, skoro świt - a tu kicha, kwalifikacji nie ma.

@Anonimowy 07:39

Sprawność Roberta to dużo więcej, niż tylko sprawność ręki.
Kto może wiedzieć więcej o stanie ręki Roberta, niż on sam? Nikt Ci niczego więcej nie powie ponad to, co powiedział Robert, a powiedział dużo. Co to da, gdy kanapowi spece będą się doktoryzować na temat jego ręki? Czy wiedzą więcej od samego Roberta?

A Robert powiedział dzisiaj w ddtvn rzecz niesamowitą: z tych 20 cm zostało aktualnie już "tylko" 10cm :) (nie cytuję go dokładnie).

o

grand460 pisze...

@o

też się ucieszyłem gdy Robert powiedział że 10 cm :D . Mam przed sobą linijkę 10 cm i sobie myślę to dużo i mało zarazem .

Może to głupie pytanie ale w 2014 roku zmieniają się silniki i konstrukcje bolidów , czy bolidy może bedą większe ? pytam się znawców i sorry jeśli to głupie pytanie .

Anonimowy pisze...

Ostatni wywiad na 6:46 prawie się wygadał o planach na przysz(....) :)

Anonimowy pisze...

A ja się tak zastanawiam... RK ma tak wielkie wsparcie wśród wielkich tego sportu (mam na myśli F1) czy naprawdę żaden zespół nie podejmie wyzwania podczas konstruowania bolidu aby dać mu te upragnione 10cm?

Karol Moździerz pisze...

@Grand

Nie, bolidy w kwestii konstrukcji "części mieszkalnej" pozostaną raczej bez zmian. Kluczowe jest utrzymanie jak najmniejszej powierzchni czołowej, stąd kokpity tak wąskie, jak to tylko możliwe.

Anonimowy pisze...

poszerzenie bolidu o 10cm nie sprawi, że niepełnosprawność Kubicy zniknie. Poza tym, lekarz, który będzie decydował o dopuszczeniu go do f1, weźmie na siebie wielką odpowiedzialność. co będzie jak w sytuacji ekstremalnej zabraknie tych 20% sprawności i komuś stanie się krzywda? jazda bolidem, a jazda w wyścigu to dwie różne sprawy. Tu chodzi też o bezpieczeństwo innych zawodników.

Anonimowy pisze...

To niech mu zrobia ruchomy "uchwyt" na prawa dlon, ktory dzialalby na podobnej zasadzie jak "galki" namkierownice. W ten sposob nie musialby unosci ramienia :p

zagiel_1987 pisze...

Czyli tak: wcześniej było 20cm, teraz zostało już 10cm. Robert faktycznie, o mało się nie wygadał (po zakończeniu zdania zacisnął zęby), a skoro mówi że już mógłby jeździć, gdyby miał więcej miejsca, to oznaczałoby to, że sprawność jego palców, która nie wygląda zbyt ciekawie nie przeszkadzałaby mu w prowadzeniu bolidu F1. Z resztą 2 najważniejsze palce (kciuk i wskazujący) ma dość sprawne, skoro może chwycić kierownicę.

W komentarzach przewijały się też opinie, że podczas testów DTM Robert miał problem z dłuższymi przejazdami, natomiast pojedyncze okrążenia miał dobre. Sam zastanawia się też, jak będzie się spisywał na dłuższych OS-ach. Po prostu Robert może mieć niską wydolność organizmu - zwyczajnie brakuje mu treningu wydolnościowego, co widać po nim samym i jego wadze :)

Może z ręką faktycznie nie jest tak źle, jak to wygląda i jak mówił któryś z lekarzy już chyba ponad rok temu, że Robert nie musi mieć sprawności pianisty, żeby prowadzić bolid F1.

Pożyjemy zobaczymy, ale skoro nawet twardo stąpający po ziemi Robert stwierdził, że po kilku torach już mógłby jeździć, to chyba jeszcze nie wszystko stracone.

Mateusz Cieślicki pisze...

Nie zapominałbym o kwestii szybkiej ewakuacji z bolidu...

Anonimowy pisze...

A zauwazyliscie blokade na jego przedramieniu? ciekawe czy to chwilowe czy ...

Anonimowy pisze...

@ Anonimowy 13:09

nikt raczej nie będzie poszerzał bolidu o 10 cm. Poza tym skoro jesienią było 20 cm, a teraz zostało już "tylko" 10 cm, to kto wie, co będzie za rok? Może zostanie 0 cm?

To teoretyczne, brakujące 20% sprawności to raczej dotyczy możliwości zostania pianistą, której Robert już nie będzie miał. Ale raczej mu to niepotrzebne. Jak to już dawno zostało powiedziane, do powrotu do F1 wystarczy mu 80% - mówił o tym lekarz Kubicy, dr Rossello; pisał o tym w bardzo ciekawym artykule na stronie BBC były kierowca F1 David Coulthardt (opisując dokładnie, jakiego rodzaju ruchy musi wykonywać w kokpicie kierowca F1, Coulthardt stwierdził, że do wykonywania tych wszystkich ruchów ręka Kubicy wcale nie musi być sprawna w 100%, bo np. pewne rzeczy kierowca wykonuje w kokpicie przedramieniem itp.). Kto, jak kto, ale były kierowca F1 wie, co mówi.

Sam Kubica nie będzie się pakował do bolidu, jeśli nie będzie sprawny na tyle, aby bez problemu zaliczyć testy FIA i jeździć na najwyższym poziomie, więc nie ma obaw o bezpieczeństwo - jego, czy innych kierowców.

Sądzę, że o wiele większym zagrożeniem dla kierowcow F1 jest taki np. Grosjean, który ma obie ręce w pełni sprawne ale za to jakieś problemy z postrzeganiem przestrzennym i dlatego nie potrafi czysto przejechać pierwszego okrążenia po starcie; jest przeciążony koniecznością równoczesnego poradzenia sobie z obecnością innych bolidów obok, przed i za nim. Przecież, pomijając liczbę kraks i rozwalonych bolidów, on w SPA o mało co nie uśmiercił Alonso!

Większym zagrożeniem od Kubicy są też ci wszyscy "młodzi i zdolni", te wszystkie Piki, Gutteriezy, Vergny, Bottasy itd - przy pierwszym lepszym deszczu, takim jak dzisiaj, wylatują z trasy i rozwalają bolid. Dobrze, jeżeli tylko swój; gorzej, jeżeli zrujnują poważnym kierowcom wyścig - to jest potwornie wkurzające, gdy jest przerywany wyścig i lider traci na restarcie całą wypracowaną przewagę - tylko dlatego, że jakiś Esteban albo inny Pic akurat wyleciał z trasy i konieczny był SC. Taki Grosjean swoją durnotą w SPA nie tylko o mało co byłby uśmiercił Alonso, ale przecież pozbawił go tytułu mistrzowskiego! Do mistrzostwa Alonso zabrakło potem tych punktów, które mógł zdobyć w SPA.

Więc nie martw się o Kubicę. On nie będzie żadnym zagrożeniem, gdy wróci do F1.

o

Anonimowy pisze...

@grand460

tak - 10 cm to dużo i jednocześnie mało :) Na pewno 10 cm to lepiej niż 20 cm, o których Robert mówił jeszcze jesienią, więc wcale znowu nie tak dawno temu. W ciągu kilku miesięcy ta długość zmniejszyła się o 10 cm czyli o połowę. To świetna wiadomość - widać, że rehabilitacja dała efekty. I pozostaje tylko trzymać kciuki, aby te pozostałe 10 cm też zostało zredukowane do zera.

o

Anonimowy pisze...

Normalnie się popłakałem ze szczęścia ;)
Zobaczyć te ruchy palców to coś pięknego ;-)

wywiad dla DD TVN
(0:48 - 0:50)

HeavyRain pisze...

W wywiadzie dla DDTVN, jak ktoś już zauważył, Robert się prawie wygadał "miejmy nadzieję, że w przyszłym...[tu przerwa] ten talent mi pomoże osiągnąć cele, które sobie wyznaczyłem" ;)

Anonimowy pisze...

Dziennikarz chciał sprowokować Barana do "sensacyjnej" wypowiedzi i to mu się udało. Później z radością upublicznił materiał o długości swojego ku....i jak przewidział zaliczył mnóstwo kliknięć. Wszyscy zadowoleni, no może poza mężczyznami którzy mają na tym tle jakieś kompleksy. Cieszę, że pilot tak zareagował, da to do myślenia kolejnym zanim zadadzą durne pytanie typu: "Jak pan uważa czy ręka Roberta wygina się już kilka stopni więcej czy może mniej". Na szczęście już za tydzień wszystko wróci do normy i będą zadawane normalne pytania. Trzymam kciuki.

Farelek pisze...

Z mistrzowskich ripost Roberta. Wywiad Rusin dla TVN:
" - Mam wrażenie, że jesteś człowiekiem z tytanu...
- ...mam wiele rzeczy tytanowych"

Auto pisze...

HeavyRain też wyłapałem tą pauzę:)
Robert naprawde świetnie wygląda a jego otwartość
przed kamerą jest co najmniej zauważalna:)

Co do sytuacji z Baranem to myślę, że dziennikarz faktycznie zachował się jak idiota. Natomiast widocznie Baran ma tą naturę i nie wytrzymał czego efektem była jego wypowiedź.
Mnie osobiście nie zraził on sam a właśnie dziennikarzyna szukający taniej sensacji.

Anonimowy pisze...

co do barana to fakt odpowiedz wulgarna ale w sumie to dziennikarze rozdmuchli cala sprawe i komentowali to tez tylko dzienikarze nikt poza ich srodowiskiem (a przynajmniej ja nie slyszalem) opinii ze to bylo nie na miejscu. poprostu kolejny rozdmuchany news przez tzw dzienikarza

Barbara Van pisze...

Tak czy owak,pilot Baran zachował się wyjątkowo w u l g a r n i e.Niskie instynkty się w nim wyzwoliły.Jest sportowcem,czy jedynie uprawia sport? Podobno ludzie sportu powinni być wzorem do naśladowania dla młodych pokoleń.A może Baranowi w główce zawirowało? w końcu z samym Robertem Kubicą jeżdzić będzie.Wywiady ,prasa, światła fleszów,radio,tv.Słowem-sława!
Pilocie Baran:więcej pracy nad sobą.W końcu kultura osobista to istotna sprawa dla każdego z nas.

Robert,dasz radę!!!

Michał pisze...

@Meduza - twierdzisz, że Kubica wygadany zrobił się dla kasy, a ja twierdze, że się mylisz, tyle, że w przeciwieństwie do wielu uszanuje Twoje zdanie i wyjaśnię Ci rzeczowo czemu się nie zgadzam.
Otóż sam Kubica i to nawet na tej konferencji powiedział, że przeprasza, że się długo nie odzywa (zresztą już któryś raz, więc może starczy pretensji) bo musiał uporać się nie tylko z problemami czysto natury zdrowotnej, jak można się domyślać chodzi i uraz psychiczny jaki się pojawił. I właśnie praca jaką wykonał z psychologiem czy psychologami, moim zdaniem wpłynęła na otwartość Kubicy. Nie bez znaczenia za pewne jest fakt ilości wiernych kibiców jacy towarzyszyli mu w trakcie rehabilitacji. Zresztą zauważ że otwarty był już w momencie pierwszego publicznego pojawienia się we wrześniu, a tam jeszcze nie było mowy o kontrakcie, tam dopiero walczył o kontrakty pokazując się. Tyle.

Anonimowy pisze...

Fajnie by było, żeby Robert Kubica wrócił do Formuły 1 i żeby jego ręka wyzdrowiała.
Nazywam się Sara, mam 6 lat i kibicuję Robertowi chociaż jak tata ogląda wyścigi to nie mogę się z nim bawić

Rafał pisze...

Tłukłem w klawiaturę od jesieni (od późnego listopada) o tych 20 cm i ze zdumieniem przyjmowałem, że nikogo to nie interesuje (a ile dyskusji na tematy poboczne było w tym czasie). Mam nadzieję, że Robert naprowadził większość kibiców rajdowych (nie wiadomo dlaczego życzą rajdowania Robertowi na pozostałą część kariery, skoro on sam marzy o powrocie do F1?) na właściwy trop. Trop ten jest taki: rajdy są opcją B, gdyby nie daj Boże nie wypalił plan A. Nie wykluczałbym, że 15 września będzie ostatnim dniem rajdowym Roberta, bo potem zainteresowany zespół da mu szlaban na rajdy i Francja oraz Katalonia, kto wie, czy nie odbędą się bez Roberta.
Powiem tak - jestem zaskoczony i to bardzo pozytywnie. Dziennikarze zawiedli, ale Kubica moim zdaniem powiedział bardzo dużo optymistycznego...

Fisiacz pisze...

Oglądając wywiad dla TVN widać, że z palcami jest w miarę OK :). Problemem jest nadgarstek, który jest praktycznie nieruchomy. Dlatego pewnie musi nadrabiać ramieniem co stanowi problem w kokpicie bolidu. Mówice co chcecie, ale ręka i tak wydaje sie sprawniejsza niż podczas pierwszych występów w rajdach.

Anonimowy pisze...

3 sezon bez Kubicy rozpoczęty... a wy dalej podniecacie się rajdami i wspaniałym Robertem w WRC2? prawdziwi zwycięzcy jeżdżą w F1:)

Piotrek pisze...

"Gdyby bolidy były o 10 cm szersze już dawno bym jeździł" - myślę, że to jest odpowiedź na wszystkie pytania :-)
P.S. Rozwala mnie jak słyszę z ust Robert stwierdzenie "podróżować bolidem/samochodem Formuły 1" :-) Wywiad bardzo fajny, a bałem się, że będzie kiepsko. Na szczęście - niepotrzebnie.

Szybkiego powrotu na tor Robert

Anonimowy pisze...

a strona kubicy przechodzi zmiany :D
Aktualny status
NEW WEBSITE COMING SOON!!!

pozdrawiam iGreG :P

Łbz pisze...

To Robert w F1 z bani na dwa lata. Nie jestem fanem rajdów ale chyba zacznę się nimi interesować : )

Anonimowy pisze...

Ciekawe czy nowa strona Kubicy będzie wyglądać tak amatorsko i słabo jak pozostałe "wytwory" firmy www.studiop1.pl

Anonimowy pisze...

@Piotrek,

wygląda na to, że Robert ogląda Polsat i nasłuchał się Borówy - to on ciągle gada o "podróżowaniu" autem z tym, czy z tamtym kierowcą :)

Przesłuchałam po kilka razy te wszystkie wywiady i szczególnie jedno zdanie utkwiło mi w głowie. Robert powiedział, że ma limity, które nie pozwalają mu na jazdę bolidem F1 na wszystkich torach. A oczywiście, aby wrócić do F1, musi móc jeździć na wszystkich torach.

Dotąd słyszeliśmy, że Robert ma ograniczenia (łokieć), które nie pozwalają mu na jazdę bolidem F1.
Teraz nie pozwalają mu już tylko na jazdę NA NIEKTÓRYCH torach. To wspaniała wiadomość - i jakże wielka zmiana od jesieni! Widocznie na torach typu Barcelona nie potrzeba mu już tych 10 cm, a tylko jeszcze na torach typu Monaco.
Oby tych torów, na których nie może jeździć, było coraz mniej, krok po kroku.

Moja wiara w powrót Roberta do F1 jest silniejsza, niż kiedykolwiek :)

o

joanna kusmierska pisze...

no i można zrobić fajny wywiad, bez jakiegoś zadęcia i spinania się. Robert jak zwykle lekko ironiczny. nie dziwię się że nie chce rozmawiać o wypadku i o obrażeniach bo kto by chciał mówić o przykrych rzeczach? zresztą jeden z dziennikarzy przeprowadzający wywiad z Robertem przyznał niedawno że został uprzedzony przez ludzi od PR że Robert nie lubi być wypytywany o szczegóły wypadku . ale facet ma jednak wyjątkowego pecha. jak się na coś nie nadzieję to znowu kot albo drzewo lub jakieś inne licho.

grand460 pisze...

Wygląda to naprawdę optymistycznie.

A tak zmieniając temat słyszeliście ze Hamilton kupił za 30 mln dolarów samolot :D

joanna kusmierska pisze...

Hamilton to histeryk i rozpieszczony g...ż .

Anonimowy pisze...

To, że LH kupił samolot jest mało istotne. Ważniejsze, że ma wreszcie przyjaciela - kupił psa!

Anonimowy pisze...

To co ja widzę i słyszę od Roberta, to jest wielki optymizm.
Brakuje mi na tym blogu opinii o tej całej sytuacji, postawy i kondycji Roberta od autora tego blogu, Mateusza Cieślickiego, odezwiesz się w końcu i napiszesz co o tym wszystkim myślisz? Lubiłem jak się angażujesz w dyskusje...

livelongandhappy pisze...

Najciekawszym twistem w tej historii byloby gdyby Bernie zmienil regulacje poszerzajac bolidy o 10cm (np. dla wzgledu bezpieczenstwa i poprawy ochrony kierowcow od boku). W takiej mozliwosci kubica moglby wrocic od zaraz ;)

Anonimowy pisze...

sorry, ze taka podpinka pod komentarze ale moze ktos wie na jakim kanale mozna obejzesz ciag dalszy kwalifikacji do GP Australi?

Anonimowy pisze...

polsat sport extra

BoMiSieNudzi

Anonimowy pisze...

Nie ma.....

Anonimowy pisze...

RTL kanał 302 - Cyfra+

Anonimowy pisze...

52 multimedia cyfrowa

Anonimowy pisze...

p sport extra

Piotrek pisze...

Polsat znów pokazał na co ich stać...

Szybkiego powrotu na tor Robert

Maciej P. pisze...

Wywiad z Robertem dla Polsatu wyemitowany przed GP Australli

http://www.youtube.com/watch?v=srdhkv7Fek4&feature=youtu.be

meduza pisze...

KM wygrywa...
Ogladalem ostatni wywiad rk na tvn.
Mowi ze narazie traktuje starty w rajdach jako trening, nie ryzykuje, wiec jak wytlumaczyc, ze w ostatnich albo wygrywal, albo nie konczyl, jak slusznie zauwazyla rusin?
Moim zdaniem, to co mowi kubica nie pokrywa sie z rzeczywistoscia. On nie potrafi "jezdzic powoli".
Bardzo jestem ciekawy pierwszych rajdow.
Na pilota nie wyleje juz pomyi jak ostatnio...

Anonimowy pisze...

a mi jak wpisałem w youtube ''baran wypowiedź'' wyskoczył profil meduzy :D

Anonimowy pisze...

na koniec wywiadu robert mowi ze ma ndzieje ze w przyszlym .. i sie zacioł.
chyba chcial powiedziec ze...

Anonimowy pisze...

widac po wywiadach ze robert jest juz na 99% pewny ze wroci do f1.
i mysle ze 2014.
dlatego tez sie tak zacoił pod koniec w tym wywiadzie, nie chcial powiedziec za duzo.

grand460 pisze...

A ja taki swój wymysł dodam abstrakcyjny :D
Alonso rozmawia przez radio po włosku , a Robert kiedyś powiedział że rozmowa z pilotem po włosku moze kiedys zaprocentować , tak mi się z tym skojarzyło .
:D

Anonimowy pisze...

Jak Robert jeżdził w F1 to widziałem mase komentarzy "jezdzi w kółko niech idzie do rajdów zobaczy jak to jest"...teraz jest w rajdach to wszyscy chcą F1.Mi to obojetne gdzie on będzie jezdził-rajdy to duzo wieksze ryzyko i wydaje mi sie,że rajdy są o wiele trudniejsze.Jak by nie było dziękuje RObertowi,że dawał,daje mi tyle radośći pokazując swój talent,dlamnie jest to nr.1 łącznie z Karolem Wojtyłą.Dzięki Robert!!

Anonimowy pisze...

@meduza

Robert ciśnie ile się da na asfalcie. Testem, nauką, itd. będą rajdy na szutrze oraz szutrze-asfalcie, z którymi Robert nie miał styczności. Nie ma żadnej rozbieżności w tym co mówi Robert.

Maciej P. pisze...

Linków do konferencji dużo, w całości dostępna tutaj.

wideo.onet.pl/sport-robert-kubica-oficjalnie-kierowca-citroena,122919,w.html

Piotrek pisze...

Ogólnie Robert wypowiada się optymistycznie. Biorąc pod uwagę, że nie lubi mówić nic na wyrost, raczej w drugą stronę, myślę, że jest dość dobrze.

Szybkiego powrotu na tor Robert

Anonimowy pisze...

Pan Meduza to mam wrazenie psuje nerwy ludziom na kazdej stronie, ktora kibicuje Robertowi...tak naprawde nie wiem w jakim celu
Pozdrawiam!

joanna kusmierska pisze...

aż dziw że robertowi nie znudziło się jeszcze odpowiadać wciąż na te same pytania.

Piotrek pisze...

No. Przed wypadkiem już by nic nie mówił pewnie :-) Sam tłumaczył, że to też się zmieniło. Teraz się bardziej rozgadał.
A na meduzę już nie zwracam uwagi. Niech wylewa swoje chore frustracje, może będzie zdrowszy? Słowa Roberta nastawiły mnie jeszcze bardziej optymistycznie odnośnie do jego powrotu do F1. Tyle wystarczy.

Szybkiego powrotu na tor Robert

«Najstarsze ‹Starsze   1 – 200 z 209   Nowsze› Najnowsze»