Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

czwartek, 28 marca 2013

A jego numer 74 - Robert Kubica na liście WRC2, będą transmisje live z ERC

Robert Kubica w tym sezonie serii WRC2 będzie jeździł 74 numerem startowym. FIA opublikowała właśnie listy zgłoszeń do tegorocznych mistrzostw. W klasie Kubicy zgłoszonych jest 29 załóg. Polak jest zgłoszony jako zespół prywatny.


Opublikowane listy zawierają blisko 30 zgłoszeń, m.in. od Skoda Motorsport, Symtech Racing, Proton Motorsport czy Qatar M-Sport World Rally Team. Nie wiadomo, kto w której rundzie będzie startował, dlatego podczas poszczególnych rajdów liczba załóg będzie na pewno mniejsza niż 29.

Pierwszym sprawdzianem Roberta w poważnej imprezie WRC będzie Rajd Portugalii, który rozpocznie się 11-go kwietnia. Przypominam jednak, że wcześniej Robert weźmie udział w prestiżowym Fafe Rally Sprint, który jest traktowany jako "rozgrzewka" przed Rajdem Portugalii. Impreza ta rozpocznie się 6 kwietnia, a na jej liście startowej oprócz Roberta są m.in. Sebastien Ogier, Mads Ostberg, Mikko Hirvonen czy Dani Sordo a więc czołówka kierowców WRC. Łącznie w rajdzie wystąpi 29 załóg.

Rajd będzie składał się zaledwie z 3 OS-ów - kierowcy będą tyle razy pokonywać liczący 6,34 km odcinek. Relację z tej imprezy będziecie mogli oczywiście śledzić na żywo na blogu, już teraz zapraszam. TUTAJ możecie zobaczyć trasę rajdu. Nie należy jednak spodziewać się, że Kubica będzie w czołówce tego rajdu bowiem na szybkich OS-ach zdecydowanie ważniejsza będzie moc aut WRC.

Tymczasem stacja Eurosport poinformowała, że przeprowadzi aż cztery godzinne transmisje z odcinków specjalnych Raju Azorów, który odbędzie się między 25 a 28 kwietnia. W relacjach onboardy, live-timing i wypowiedzi kierowców. Oto plan transmisji:
Piątek 26 kwietnia:
14:30 - 15:30: Sete Cidades 1
19:00 - 20:00 Sete Cidades 2

Sobota 27 kwietnia:
12:15 - 13:15: Tronqueira 1
19:00 - 20:00 Tronqueira 2

Na koniec dziś bardzo ciekawy program Inside ERC, w którym jest sporo o Robercie:

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i f1ultra.pl
 

39 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Słuchajcie, czy widział ktoś z was jakiś filmik na którym widac funkcjonowanie prawej ręk/dłoni Roberta?
Gdzieś widziałem ze koło podnosił i podawał, ale wielu tu też mówiło ze niby jest filmik jak widac jak prawą ręką prowadzi i nieźle kręci kierownicą tylko nikt nie zapodał linka

Mateusz Olszacki pisze...

Anonimowy 10:07 - Barana najlepiej o to zapytaj to ci stosownie odpowie ;). Z ręką jest coraz lepiej i nie ma co się doszukiwać sensacji. Robert już i tak powiedział wystarczająco dużo na ten temat.

Anonimowy pisze...

żeby pytać Barana, trzeba mieć cojones, bo przy ewentualnej ripoście można się zarumienić...

pomiasty pisze...

zeby spytac sie Barana trzeba miec asa w rekawie. no moze nie do konca asa i nie do konca w rekawie... ;)

Anonimowy pisze...

@10:07

Najprawdopodobniej nie ma takiego filmu. Już tez tutaj pytałem. Zientarski w studiu F1, po albo przed kwalifikacjami w Malezji, powiedział, że na filmie Eurosportu widać było Roberta ze środka auta. Pomylił go chyba z Kopeckim.

Anonimowy pisze...

Witam mam prozbe Czy ktos mogłby opisac sytem punktacji wrc i jak wyłaniany jest zwyciestwa bo czytam ze Robert musi zaliczyc tyle i tyle i nierozumiem co niemusi pojechac we wszystkich rajdach zeby wygrac ?

Grzech

Anonimowy pisze...

Grzech,

w WRC nie liczy się czas, tylko jazda bokiem, ten który bardziej jedzie bokiem wygrywa. To bardziej skomplikowane, pierw powrót do tradycji czyli przed wejściem do auta wrc kierowca musi przebiec 1 km, przepłynąć 500m, i na koniec 3 km rowerem. Zliczany jest czas tych czynności i dodawany do wyniku z jazdy bokiem. Dodatkowe pkt można uzyskać przy dachowaniu. Ilość obrotów auta przemnażana jest przez dotychczas zdobyte pkt. Stąd też takie dzwony na youtube. Zwycięzca rajdu otrzymaję te dwie ładne panie stojące obok głównej mety. (*ciekawostka, podobno pierwszy Harem założył zwyciązca wielu rajdów konnych w 1421). To tak skrótow, dokładny opis masz poniżej i polecam poczytać zamiast pytać głupio tutaj.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Rajdowe_Mistrzostwa_%C5%9Awiata

Anonimowy pisze...

swoją drogą dlaczego w aucie roberta nie ma onboardu takiego normalnego gdzie widać pracę pilota? Czemu to ukrywają- nie chcą pokazać jak Robert radzi sobie za kółkiem, jakie ma sposoby na obejscie limitów swojego przedramienia itp

KemoT

Anonimowy pisze...

Anonomowy 13 22

Powiem ci ze rozbawiłeś mnie tym , niewiem czy masz ze mnie breche i tak napisałeś ale naprawde dobrze i zabawnie to wyszło . Korzystam z dostepu internetu na komórce łapie mi jakies wi fi ale bardzo wolne i wchodzenie na strony i szukanie informacji jest bardzo trudne dlatego własciwie siedze tylko na tym blogu i tlatego spytałem .
Pozdro Grzech

Anonimowy pisze...

a strona www.kubica.pl znowu w przebudowie

lnr82

Mateusz Cieślicki pisze...

Znowu zaczynacie więc usunąłem.

Anonimowy pisze...

Ten obiektywny artykuł będzie w poniedziałek

sewerynus pisze...

Widzę że jest tutaj wielu z forum ortopedyczno-sensacyjngo!

Anonimowy pisze...

KemoT,
Baran montował kamerę

Anonimowy pisze...

Robert rzuca kołem w 11 minucie 27 sekundzie tego nagrania:-)
http://www.youtube.com/watch?v=4m6wv5FlzsA

Anonimowy pisze...

Giermaziak odpuszcza F1?

Anonimowy pisze...

Charyzma tego faceta jest niesamowita. Jedno hasło i cały zespół natychmiast działa.
Chciałbym mieć takiego szefa.

Anonimowy pisze...

@19:23

raczej odwrotnie.

OldHorse pisze...

@19.23 Giermaziak radzi sobie świetnie w prosiakach, a źle w single-seaterach. Po prostu to zrozumiał i chce robić karierę w tym, w czym jest dobry.

Anonimowy pisze...

Tak na kilku filmikach widać jak Kubica prowadzi prawą ręką.



Jak ograniczone myslenie trzeba miec by sadzic, ze on prowadzi tylko lewą ?

Anonimowy pisze...

W ERC chcą osłabić samochody RRC tak by Kopecky mógł wygrywać rajdy. Echhhhh

Anonimowy pisze...

Niech spowolnią :D Znowu Kubica im nakopie i ciekawe co wtedy zrobią.

Swoja droga, skoro to RRC takie mocne to ciekawe czemu Monzon nie wymiatal tez :D

Anonimowy pisze...

Tak dla przypomnienia. Jak Robert pogonił przednio-napendówką samochody S2000.
45 Antibes Cote d'Azur:

1. Luca Betti (Włochy/Peugeot 207 S2000) 3:02.51,6
2. Michał Sołowow (Polska/Ford Fiesta S2000) strata 1.12,3
3. Robert Kubica (Polska/Renault Clio S1600) 2.35,3 (1. w A6)
4. Antonin Tlustak (Czechy/Skoda Fabia S2000) 7.21,4
5. Maciej Oleksowicz (Polska/Ford Fiesta S2000) 7.37,3
6. Franck Lions (Francja/Mitsubishi Lancer Evo IX) 7.39,6
7. Szymon Ruta (Polska/Peugeot 207 S2000) 8.06,3

Należy wspomnieć o dwóch kapciach i problemach z hamulcami.

marshad pisze...

Można by także wspomnieć Du Var 2010, gdy wygrał 3 ostatnie odcinki (na mokrej nawierzchni) i zajął trzecią pozycję w generalce, tracąc 8.9s do Sarrazina:

1 Cedric ROBERT (F) Peugeot 307 WRC 2:30:19,4
2 Bryan BOUFFIER (F) Peugeot 207 S2000 +2:33,7
3 Stephane SARRAZIN (F) Peugeot 207 S2000 +3:01,0
4 Robert KUBICA (PL) Renault Clio S1600 +3:09,9
5 Sebastien OGIER (F) Citroen DS3 R3T +6:33,1

Ogier, o ile dobrze pamiętam, jechał nowym dla siebie samochodem, była to jednak znacznie nowsza konstrukcja niż Clio. Pojemność ta sama, moc też, DS3 nieco cięższy, ale to turbo (większy moment obrotowy).

Jakiś czas przed Kanarami opinie (bazujące na odbytych rajdach) jakie czytałem twierdziły, że RRC i S2000 są dość wyrównane. Nieco więcej bezpośredniej walki między S2000, RRC i R5 (ponoć jest/będzie od nich szybsze) powinniśmy ujrzeć w WRC2.

Anonimowy pisze...

A wiadomo już coś odnośnie Robert i testy na szutrze?

Mateusz Olszacki pisze...

Anonimowy 13:22 - uśmiałem się jak to czytałem, chociaż jak patrzę na te zasady które wymyśliłeś i zasady panujące w grach rajdowych z nowego rocznika to niedługo tak właśnie może wyglądać punktacja w takich grach jak wrc czy dirt

Mateusz Cieślicki pisze...

Darek - nie lepiej dodać od razu link do YT?

Oto on:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7-oG5dOlp7M

Są podobne nagrania z Robertem - jeszcze w BMW na Monzy.

Anonimowy pisze...

http://rallynews.pl/lang.en/no/pnews/6940

Anonimowy pisze...

http://rallynews.pl/lang.en/no/pnews/6942

Ciekawe co tam Robert poprzestawiał:)

Maciej P. pisze...

http://www.autosport.com/news/report.php/id/106437

Anonimowy pisze...

@16:37

Ha ha . to już wiem o co chodzi!
Robert zrobi im z tej Cytryny porządny bolid i w 2014 mamy nowy zespół w F1.



marshad pisze...

Wygląda na to że cały tydzień będzie mokry w Fafe. Następny weekend dość chłodny i wietrzny z częstymi opadami. Przynajmniej nie będzie kurzyć =]

Ktoś ma jakieś informacje na temat relacji TV z Fafe? Znalazłem portugalski portal Direita3 i na ich koncie Youtube można znaleźć między innymi zeszłoroczny sprint:
http://www.youtube.com/watch?v=PLrDY08Xguw&list=UUkjJknLPpC6d-Wye7m-_S-A&index=21

Obraz pochodzi z portugalskiej stacji RTP2, która będzie relacjonować w Sobotę między 14:30 a 19:00 czasu lokalnego (AFAIK +1h względem PL)

PS. Mateusz, zaprosiłeś na relacje na żywo, ale chyba nie podałeś godziny =]

marshad pisze...

Tfu tfu, to będzie -1h względem PL.
Przeleciałem parę stronek i nie mogę znaleźć wzmianki o rozkładzie na Sobotę. Zgaduję, że RTP2 nadawać będzie na żywo. Twój licznik wskazuje wydaje się 9:00 - to tak na rozgrzewkę? =]

marshad pisze...

No i coś wygrzebałem: pierwszy przejazd startuje około 15:20 czasu polskiego, a trzeci i ostatni około 18:10.

Anonimowy pisze...

jak pisałem że przyszłość roberta wcale nie jest taka oczywista to mnie wyśmiali i co citroen już kusi roberta jak będzie miał dobre wyniki to na głowie staną żeby zatrzymać go w wrc

zagiel_1987 pisze...

Ja też mam numer 74 na samochodzie (w rejestracji) :D

Anonimowy pisze...

@Anonimowy 18:40

Co w tym dziwnego, że Citroen kusi Roberta? Przecież Citroen już dawno bił się o Roberta z Fordem - już wtedy wiedzieli, jaki im się skarb trafił.

Jeśli Robert odzyska wymaganą sprawność ręki, to wróci do F1.
I nawet jeżeli cały zarząd Citroena stanie na głowie, to i tak to nic nie pomoże.. :)

o

Grzesiek pisze...

Właśnie obejrzałem relacje autosportu i widzę, że Robert dużo wcześniej wyczuł wypadek słowami: ja pierd... :)

Anonimowy pisze...

Jeśli chodzi o rękę to nazwałbym to raczej chwytakiem. Na stałe zaciśnięta by można było coś w nią włożyć. Klucze albo telefon. To tyle jeśli chodzi o sprawność dłoni.