Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

wtorek, 22 stycznia 2013

Wolff o Kubicy, zdjęcia z testów i inne [aktualizacja 12:50]

Toto Wolff wypowiedział się na temat stanu zdrowia Roberta Kubicy i jego testów w zespole DTM. Nowy szef Mercedesa potwierdził, że Robert Kubica nie jest jeszcze fizycznie w stanie prowadzić bolidu Formuły 1. Pojawiły się natomiast szczegóły i zdjęcie z piątkowego testu Roberta Kubicy Renault Megane.

Jeszcze wczoraj publikowałem podsumowanie wszystkich dotychczasowych informacji o Robercie Kubicy, a już teraz przychodzi mi pisać kolejny wpis - sporo ostatnio dzieje się u Roberta. Wszystkich zainteresowanych wczorajszym podsumowaniem zapraszam do przeczytania go TUTAJ.

Pojawiły się bowiem nowe, interesujące informacje o Robercie. Zacznijmy najpierw od zeszłego piątku...

Testy z Renault w szczegółach
Dziś poznaliśmy szczegóły piątkowego testu Roberta Kubicy w samochodzie serii Eurocup Renault Megane Trophy. Polak przejechał 95 okrążeń za kierownicą auta zespołu Oregon i nie miał żadnych problemów na torze. Samochód udostępnił Robertowi Jerry Canevisio, jego przyjaciel jeszcze z czasów World Series by Renault. Kubica był bardzo szybki w tym aucie i jak opisuje właściciel zespołu Oregon, wysiadł z niego bez żadnych oznak zmęczenia. "Wszyscy byliśmy pod wrażeniem tego co robił. Gnał jak szalony" - powiedział Canevisio. Oto zdjęcie:

Wolff o Kubicy

Nowy szef Mercedes GP, który pomagał Robertowi Kubicy w "załatwieniu" testów w zespole DTM tej marki, Toto Wolff, wypowiedział się na temat polskiego kierowcy, przyznając, że Kubica nie jest jeszcze w stanie prowadzić bolidu Formuły 1.

"Na pewno wszyscy marzymy o tym, żeby zobaczyć Roberta dobrze radzącego sobie w samochodzie Formuły 1, ale jest zdecydowanie za wcześnie na to na tym etapie. Zobaczymy, czy jest szybki w samochodzie wyścigowym z dużą siłą docisku. Nadal są pewne fizyczne przeszkody ze strony jego ramienia i łokcia, które uniemożliwiają mu jazdę w autach z monokokiem."

"Wszyscy lubimy Roberta, to wyjątkowy człowiek. Chcemy, aby Mercedes-Benz dał mu szansę przejechania konkretnych testów w dobrym samochodzie wyścigowym. Zobaczymy wtedy jak sobie radzi i jak się czuje. Nie jest jeszcze w 100% sprawny, a to będzie dla niego pierwszy raz w samochodzie z siłą docisku. Przeanalizujemy jego jazdę i zobaczymy, czy jest szansa jego integracji z naszym zespołem." - powiedział Wolff.

Widać zatem, jak Austriak lubi Roberta i że chce dać mu szanse w wyścigach. Nadal jednak trzeba czekać na poprawę stanu łokcia Roberta.

Krążą plotki, że ta poprawa już nastąpiła, za sprawą tajemniczego zabiegu, któremu Kubica miał poddać się pod koniec ubiegłego roku. Wydaje się jednak, że to tylko plotki, a więcej o nich możecie przeczytać we wczorajszym podsumowaniu.

Akcja kibiców i wyniki ankiety

Przy okazji tej aktualizacji chciałbym zachęcić Was do głosowania na specjalny billboard dla Roberta Kubicy, który już niebawem może zawisnąć w jednym z polskich miast. Oto link do niego http://wyrazto.pl/billboard/15288 Na Billboard można głosować codziennie - raz. Wywieszone zostaną pierwsze 3 billboardy. Dziękuję Mateuszowi, który zwrócił się do mnie o poparcie akcji za pomysł - pomagajmy temu billboardowi wygrać!

Na koniec aktualizacji wyniki ostatniej ankiety. Pytanie brzmiało: Czemu według Ciebie nie poznaliśmy jeszcze decyzji Roberta Kubicy dotyczącej startów w tym roku?
Nadal wybiera między rajdami a wyścigami 88 głosów (25%)
Szuka opcji połączenia rajdów i wyścigów 187 głosów (55%)
Rozważa oferty startów w rajdach od M-Sport i Citroena 14 głosów (4%)
Specjalnie zwlekają z ogłoszeniem podjętej już decyzji 57 głosów (16%)

Dziękuję za udział w glosowaniu i zapraszam do kolejnego!

Aktualizacja środa godz. 12:50

Okazuje się, że Robert Kubica już jutro będzie testował Mercedesa na torze Ricardo Tormo w Walencji. Oczywiście możecie liczyć na relację tekstową i zdjęciową live z tych testów na blogu, ale mam też niespodziankę - poniżej webcam z toru w Walencji, odświeżany co kilka minut! Zapraszam do jego oglądania już dziś.

Robert wypowiedział się również co do jutrzejszego testu dla Mercedes"Jestem bardzo szczęśliwy że Mercedes-Benz dał mi szansę testowania ich samochodu DTM. Nie mogę doczekać się pierwszych kilometrów w samochodzie i ścigania. Będą to właściwe warunki wyścigowe na znanym torze i jest to niezwykle ważne dla mnie, ponieważ DTM Mercedes AMG C-Coupe ma dobry poziom siły docisku.Jest jeszcze za wcześnie na komentowanie mojej przyszłości na podstawie tego testu. Czekam na jutro i zobaczymy co będzie dalej".

Poniżej wspomniany webcam:


Wymagane najnowsze wtyczki Java oraz zaakceptowanie wtyczki (sprawdzona, nie trzeba się obawiać).

Za pomoc w tworzeniu wpisu dziękuję DrOzda

Źródło: autosport.com, italiaracing.it

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i f1ultra.pl  

98 komentarzy:

Anonimowy pisze...

95 okrążeń bez problemów i "gnał jak szalony" to daje dużo radości i optymizmu, oby tak dalej... ;)

Anonimowy pisze...

A jednak z ramieniem i lokciem nie jest az tak dobrze jak myslalem wczoraj rozochocony atmosfera innych komentujacych ... ale z drugiej strony wypowiedz "nadal sa pewne fizyczne przeszkody ..." nastraja optymizmem jezeli pewne = dajace sie usunac ...
Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Rajdy czy wyścigi? Jeśli Robert wie, że da rade jeszcze wrócić do F1 to nie ma żadnych wątpliwości, że zobaczymy go w serii DTM w tym roku.

Mateusz Cieślicki pisze...

Anonimowy 16:07 - to dość radykalne stwierdzenie, ale chyba się z nim zgadzam...

Anonimowy pisze...

Rajdy obecnie powoli umierają, więc nie jest to dobre rozwiązanie dla młodego jeszcze Roberta, powinien trzymać się wyścigów, DTM to prestiżowa seria i obecnie najlepsze rozwiązanie dla Kubicy. Niestety ale rajdy mogą się stać tak nieopłacalne, że niedługo znikną. Wyścigi zawsze będą popularne, bo ludzie wolą oglądać bezpośrednią walkę na torze a nie w tabelkach.

Yahoo pisze...

Podobno z ręką Roberta jest lepiej niż 6 miesięcy, a nawet lepiej niż 3 miesiące temu. To są powody do optymizmu i wierzę w f1 2014. Jak zobaczę Roberta w f1 to się chyba rozpłaczę :P

Wiater pisze...

Byle był DTM :) Polacy pojadą na eurospeedway, to tylko 260 km od Wrocławia :D

karluum pisze...

Ble ble ble rajdy umierają, a takiego Monte Carlo to nie pamiętam.
Sokół zasugerował rozwiązanie: pełny program w wyścigach, ograniczony w rajdach.
I tak się skończy bo nie sądze by Robert czekał bezczynnie do maja, jak można pojechać ze 2 czy 3 rajdy ;)

Anonimowy pisze...

http://www.youtube.com/watch?v=L0BjevirS94

Fajnie by było oglądać tam Robercika :)

Anonimowy pisze...

A rosberg ma kontrakt z opcja przedluzenia po 2013 :D wiec 2014 merc moze miec wolne miejsce z hamiltonem :D

Anonimowy pisze...

@Anonimowy 16:07

Oczywiste, że tak.
Przecież Robert sam dał wyraźną wskazówkę, mówiąc (chyba po Du Var), że ciężko byłoby mu zmieniać dyscyplinę [na rajdy], wiedząc, że ciągle jest tak samo szybki, jak przed wypadkiem [a zatem mógłby być znowu tak samo szybki w F1]. Po tych słowach wiadomo było, że zrobi wszystko, żeby wrócić na tor.
Mówił, że tysiąc razy wolałby być na torze F1 niż na rajdzie, że cięzko mu oglądać wyścigi F1, bo tak bardzo mu ich brakuje a rajdy to tylko taki chwilowy ersatz: pozwalają mu jedynie na jakiś czas odwrócić uwagę od braku F1 w jego życiu.
F1 to jego największa miłość, a rajdy to tylko dodatek, który może poczekać.

Anonimowy pisze...

Jak to mozliwe ze Wolf wypowiada sie na temat stanu reki Roberta. To jest jego nowy menadzer ze tak smialo sie wypowiada o jwgo powrocie do F1? jak to jeat chlopaki

Anonimowy pisze...

@Anonimowy 17:31

Nowy manager pewnie nie, ale może nowy szef? Kto wie...

Anonimowy pisze...

Twitter
Lotus F1 Team ‏@lotus_f1_team
Kubica to test a Mercedes DTM car: Robert Kubica will test a Mercedes DTM car this week in order to get a taste ...

nawet oni nie milczą o RK

Anonimowy pisze...

You can apply both equally Luis although you ought to target regarding the actual evaluation site alone.
Feel free to surf my webpage ... Criminal Search

Anonimowy pisze...

@Anonimowy 17:44

coś mi mówi, że nie "nawet" Lotus, tylko PRZEDE WSZYSTKIM Lotus uważnie śledzi poczynania Roberta, a Boullier nigdy nie wyleczył się z Kubicy.

Anonimowy pisze...

Perspektywa startu Roberta w DTM jest nawet ekscytująca i te pojedynki z innymi kierowcami mogą dostarczyć dreszczyku emocji nawet mnie to jara! chociaż to są takie dość kontaktowe wyścigi często przepychanki co nie do końca mi się podoba. Mimo wszystko chyba bym wolał widzieć Roberta w DTM, ale czy dla Roberta nie będzie to zbyt nudne? W końcu jak jeżdził w F1 to mówił, że w rajdach jest więcej adrenaliny. Poztym auta DTM przy takim bolidzie F1 to niebo, a ziemia. Z drugiej strony patrząc czy jazda w DTM była by lepszą "rehabilitacją" niż rajdy? W rajdach mimo wszystko chyba wiecej się pracuje kierownicą i w większym zakresie co pozwala ćwiczyć rękę. Oczywscie DTM to narazie tylko test i nie ma konkretnej propozycji , jednak ciekaw jestem co ostatecznie wybierze i jak to sobie zorganizuje ;) Dodam,może tylko, że gdzie kolwiek Robert będzie startował będzie mnie to cieszyć, aczkolwiek powrót do F1 wciaż największym marzeniem i pragieniem ! :)

Pozdrawiam wiernych kibiców!
Kamil

Anonimowy pisze...

@Kamil

"Oczywscie DTM to narazie tylko test i nie ma konkretnej propozycji" - to tylko taka oficjalna wersja.
Niemcy natomiast piszą, że Kubica jest o krok od związania się z Mercedesem: jeżeli testy wypadną pomyślnie, to Kubica będzie mógł zaliczyć cały sezon w barwach Mercedesa, podobno potwierdził im to telefonicznie Toto, ale podpis [kontraktu] uzależniony jest od wyników testu.

http://www.motorsport-total.com/dtm/news/2013/01/Kubica_vor_DTM-Engagement_bei_Mercedes_13012203.html


Vikinx pisze...

Witam.

Glock potwierdził, że również będzie na najbliższych testach DTM. Co prawda będzie jeździł innym autem (Audi), ale ciekawy jestem jak wypadnie w konfrontacji z Kubicą...

Pozdrawiam.

Vikinx pisze...

"...Przeanalizujemy jego jazdę i zobaczymy, czy jest szansa jego integracji z naszym zespołem."
Ciekawe zdanie. Czy to oznacza, że jeżeli wszystko pójdzie git to będzie kontrakt?
Zobaczymy...

Anonimowy pisze...

Vikinx Glock będzie testował BMW M3, a nie Audi.

Vikinx pisze...

prawda.
pomyliłem. sorki. :)

Anonimowy pisze...

Według autosport Glock będzie testował BMW M3 DTM .

Horhe 696

Anonimowy pisze...

a po testach szczęki nam opadną

Anonimowy pisze...

Macie swoją Formułę 1 !!!

http://www.sport.pl/F1/1,96398,13278555,Robert_Kubica_w_WTCC_razem_z_Sebastianem_Loebem_.html

Anonimowy pisze...

a tak z innej beczki: Eddie Jordan ujawnil, ze do Merca przechodzi Paddy Lowe a Brown i Fry prawdopodobnie wyleca. Ciezko w to uwierzyc (zwlaszcza w kontekscie Browna), ale EJ jako zrodlo przewaznie bywa b. wiarygodny. zapowiada sie ciekawy sezon..

a co do testow RK, to nie ma sie co napalac, bo to jednak inna jazda niz w F1. ponoc Zanardi odrzucil propozycje startow w DTM. ponoc styl prowadzenia jest zupelnie inny wiec mialby problemy (bylo nie bylo to byl swietny kierowca F1). z tego co wiem to Glock jezdzil wczesniej w dtm, wiec moze sie tu spisac niezle.
w

Anonimowy pisze...

Jestem tutaj nowy, ale to z pewnością najlepszy blog o Robercie jaki czytałem.

Anonimowy pisze...

Zanardi nigdy nie był świetnym kierowcą w F1, był i owszem, ale świetnym kierowcą i dwukrotnym mistrzem Champ Car. Propozycję z DTM odrzucił, gdyż jak sam to określił (wystarczy zechcieć odnaleźć wywiad), takie zobowiązanie kosztowałoby go mnóstwo czasu i poświęcenia, a on woli pojedyncze wyścigi (Indy 500, American Le Mans) i móc poświęcić czas rodzinie.

Nie rozumiem po co ktoś bajdurzy o stylu jazdy DTM, jak tworzy rzeczy, których Zanardi nie powiedział i nie ma pojęcia o czym sam pisze (Alex jeździł w WTCC, więc adaptacja DTM nie byłaby trudna).

Piotrek pisze...

Myślę, że jazda samochodem DTM jest dużo bardziej zbliżona do stylu prowadzenia w F1 niż kierowanie rajdówką...

Szybkiego powrotu na tor Robert

Anonimowy pisze...

sokolimokiem.tv/?p=5637

Anonimowy pisze...

O nie ale Piotrek ma wiedzę chyba jest inżynierem wyścigowym.

Anonimowy pisze...

W DTM jest inny docisk, w rajdowkach nie ma go... no i jest sekwencyjna skrzynia w drazku a nie w lopatkach chyba...

Anonimowy pisze...

www.auto.it/autosprint/pista_internazionale/2013/01/22-12356/Le+foto+di+Kubica+sulla+Megane+in+pista!

będą zdjęcia z testu

Piotrek pisze...

@22:17 - to była ironia...

Szybkiego powrotu na tor Robert

karluum pisze...

Co do artykułu z Autosprintu: Robert przejechał 55 okrążeń jednym ciągiem... Nie jest źle :)

karluum pisze...

I miał na sobie kombinezon z ostatnich testów przed wypadkiem...

marshad pisze...

EJ jest przeważnie brany nieco za "klauna" (może to za mocne określenie). Mam do niego szacunek za to czego dokonał w F1, lubię go, ale czasem jak coś palnie :P Z nim to tak pół na pół - akurat przejście Hamilton'a do Mercedesa mu się udało , choć nie wielu brało go na serio.
Ostatnia rzecz natomiast jaką Toto by chciał to zwalniać kogokolwiek, zanim zapozna się ze strukturą zespołu. Już zaprzeczył usunięciu Brawn'a ze stanowiska, a nawet wyraził nadzieję iż ten zostanie dłużej z zespołem. Co do N. Fry to może być prawda.

"Zanardi odrzucil propozycje startow w DTM. ponoc styl prowadzenia jest zupelnie inny " - inny rozumiem niż pojazdów WTCC. Pomijając jedno-miejscówki (GP2, F1), jedynie pojazdy LMP1/LMP2 (WEC/LeMans) oraz niektóre w hillclimb mają większy docisk aero niż pojazdy DTM (w hillclimb mogą mieć nawet większy docisk niż F1).

@Anonim 20:43 Marna prowokacja.

Co do nie najlepszej sytuacji w rajdach - spójrzcie na F1. Nürburgring w tym roku prawie zbankrutował ($500mln długu), gdyby nie pomoc "rządu" (w wys $312mln). BRDC (British Racing Drivers' Club) - właściciel toru Silverstone - właśnie wypowiedział się w sprawie potrzeby pomocy od rządu i loterii (która sponsoruje sportowców). W roku 2012 mają wyjść na minusie. Istanbul Park nie uzyskał ostatecznie wsparcia tureckiego rządu. Korei nadal nie stać na utrzymanie Grand Prix. Marussia F1 po przyjęciu Pic'a (i jego pieniędzy) zwolniła Glock'a, by zatrudnić kolejnego kierowcę chętnego zapłacić za jego miejsce. Zespół przyznał, że walczą o przetrwanie w F1 w obecnej sytuacji ekonomicznej. Teraz, gdy prawdopodobnie mamy najmocniejszą czołówkę w historii F1, niemal połowę maszyn obsadzamy tymi, którzy zapłacą najwięcej. Kryzys ekonomiczny nadal trwa (o ile tak na prawdę się zaczął) i niestety zgrał się ze wzrostem popularności F1 i innych motosportów.

Anonimowy pisze...

Fajny filmik o Robercie znalazłem, na końcu jest Renia którą ostatnio testował. Oto link http://www.youtube.com/watch?v=tDsMB-ko5HQ

Anonimowy pisze...

Niestety nie jest w pięknym różowym kolorze

Anonimowy pisze...

Zaje2bisty ten filmik, ja przypomnę wywiad z Robertem w którym pytany był o DTM http://www.youtube.com/watch?v=6DLmohcd9JI

Kacper pisze...

Robert podobno przejechał na testach megane 327 km bez przerwy. Moim zdaniem był to więc ewidentnie " test przed testem " w DTM, przecież właśnie mniej wiecej tyle jedzie sie w wyścigu tej serii ( optymiści mogą sobie dopowiedziec, w której jeszcze serii wyścigowej jest tyle kilometrów...), a od wypadku Robson chyba nigdy nie zrobil na torze takiego dystansu na raz ( przynajmniej z tego co nam wiadomo ), wiec pewnie musial tez sprawdzic wytrzymalosc. Moim zdaniem jest więc szansa na to, ze będzie chciał sie zaangażować w DTM, mam nadzieje, ze ewentualnie jak juz zapadną takie decyzje, to nie będzie miał problemów ze znalezieniem sobie miejsca.

Kacper pisze...

Trochę sie walnąłem w liczbie kilometrów w DTM, bo nie robią 300 tylko koło 200, ale wnioski i tak nasuwają sie takie same.

Anonimowy pisze...

Kacprze, czy 300 czy 200 km, to trening solidny:) Jedno miejsce w Mercedesie jest nieobstawione i Robert na pewno powalczy o to miejsce w czasie testów, chyba, że ma jakieś inne plany.
iwa

Anonimowy pisze...

Oczywiście pisałam o miejscu w DTM a nie w Mercedes F1:)
iwa

Anonimowy pisze...

Nadal czekamy na ogłoszenie kierowcy w Force India ..

Meras

d pisze...

Witam,

Pan Wolff wypowiedział chyba najważniejsze słowa w kontekście powrotu do F1 (czyli w temacie tego bloga):
"Na pewno wszyscy marzymy o tym, żeby zobaczyć Roberta dobrze radzącego sobie w samochodzie Formuły 1, ale jest zdecydowanie za wcześnie na to na tym etapie..."

Jest za wcześnie ale nie niemożliwe jak ostatnio oficjalnie wypowiadał się Robert.

Druga sprawa. Robert w świecie motosportu ma tylu przyjaciół, że przejażdżka autem wyścigowym czy jakimkolwiek innych nie jest niczym szczególnym i wydaje mi się, że podniecanie się do granic orgazmu kolejnymi jazdami i nazywanie tego wielkimi TESTAMI jest nieco nadużywane. Po prostu dalej trwa rehabilitacja a wyniki są optymistyczne.

Czekajmy dobrych wieści!

Pozdrrr
d

Anonimowy pisze...

do Anonima z 22 stycznia 2013 21:51

to ze Zanardi mowil o rodzinie, nie zawsze musi oznaczac, ze to byl prawdziwy lub jedyny powod. poza tym nie twierdzilem, ze mowi o tym Zanardi jak sugerujesz ("tworzy rzeczy ktorych nie powiedzial"), tylko napisalem jak to jest interpretowane (zrodlem bylo bodajze planetf1, czy crash).

Biorac powyzsze pod uwage, Twoje uwagi o "bajdurzeniu", "wymyslaniu rzeczy, ktore nie byly powiedziane" i "nieznajomosci rzeczy" sa delikatnie mowiac nie na miejscu. Jedyne z czym moge sie zgodzic, to to ze Zanardi rzeczywiscie nie mial zadnych wiekszych sukcesow w F1. i nazwanie go swietnym kierowca F1 jest troche na wyrost. Niemniej byl i jest na pewno Swietnym kierowca.

Normalnie nie przejalbym sie Twoja opinia zbytnio, lecz postanowilem sie odezwac, bo mam wrazenie ze na tym forum naduzywane sa "argumenty" ad personam. Masz cos do powiedzenia- ok, ale daj sie wypowiedziec innym i nie wyzywaj od trolli, bajdurzenia itp. argument o "zasmiecaniu" bloga jest smieszny, bo ostatecznie to jest blog kibicow RK, a nie forum ekspertow sportow motorowych.
W

Kacper pisze...

d, z całym szacunkiem, ale wydaje mi sie, ze nie masz racji. Przejażdżkę to sobie moze zrobić Robert swoim Clio wokół domu. Takie jazdy jak te ostanie Megane, czy DTM to TESTY. przeczytaj sobie nawet wypowiedz Toto Wolffa:
" Wszyscy lubimy Roberta, to wyjątkowy człowiek. Chcemy, aby Mercedes-Benz dał mu szansę przejechania konkretnych TESTÓW w dobrym samochodzie wyścigowym. Zobaczymy wtedy jak sobie radzi i jak się czuje. Nie jest jeszcze w 100% sprawny, a to będzie dla niego pierwszy raz w samochodzie z siłą docisku. Przeanalizujemy jego jazdę i zobaczymy, czy jest szansa jego integracji z naszym zespołem "
Nie zaprzeczysz wiec chyba, ze jest to test, skoro sam Toto o tym mówi. I to nie byle jaki, bo nie tylko Robert będzie testował, ale tez on sam będzie testowany.

Anonimowy pisze...

@Meras,

nie ma co się podniecać Force India. Gdy Robert wróci do F1, to z topowym zespołem, a nie z jakimś midfieldem.

Force India nie ogłasza kierowców z zupełnie innej przyczyny: po prostu ma kłopoty finansowe. Zwrócili się o pomoc do Berniego a ten poszukał wśród swoich licznych kontaktów i znalazł się chętny na zakup teamu, aktualnie trwają negocjacje. Mówi się, że pewne miejsce w zespole ma Sutil, natomiast Di Resta jest na wylocie. Na jego miejsce poszukają pay drivera z naprawdę dużą kasą.

Anonimowy pisze...

Morelli już dawno temu mówił, że Robert będzie testował różne auta różnych serii wyścigowych, zanim na końcu trafi do bolidu F1.

Anonimowy pisze...

Gdzie jest Morelli ja się pytam !!!

Anonimowy pisze...

Stronke obserwuje od 2 lat ale to moj pierwszy komentarz.chcialbym pozdrowic wszystkich fanow Kubicy oraz autora za spedzony czas nad stronka i pasje.budujaca wiadomosc i wielki sukces testy dla mercedesa.mocna marka mocna firma i wyscigi takze szeroko obserwowane.z punktu widzenia bezpieczenstwa to tez duzy plus.bo jednak te wycigi dtm czy formuly sa o wiele bezpieczniejsze rajdy to jest naprawde cisnienie.wracaj robcio do zdrowia pokaz pazur

Anonimowy pisze...

Sokolim Okiem TV
Mercedes potwierdził, że Robert Kubica przetestuje jutro auto DTM na torze w Walencji.

Anonimowy pisze...

Sokolim Okiem TV
Kubica: Jest jeszcze za wcześnie na komentowanie mojej przyszłości na podstawie tego testu. Czekam na jutro i zobaczymy, co będzie dalej.

Anonimowy pisze...

Mateusz chciałbym poznać Twój osobisty pogląd na to że Daniele Morelli kompletnie nic nie mówi nt.RK(a dzieje się dużo)

Yahoo pisze...

Mateusz, proszę weź usuń tych anonimowych. Nie wiadomo jak do niektórych odpowiedzi się odnosić. To jest bez sensu :/.

A Robert podobno już dziś testował.

Anonimowy pisze...

Czemu Mateusz usunąłeś komentarz z informacją, że Robert już dziś testował?

Mateusz Cieślicki pisze...

Anonimowy i Yahoo - skąd te informacje?

Anonimowy pisze...

http://eurosport.onet.pl/motorowe/rajdy-samochodowe/kubica-po-testach-zobaczymy-co-sie-wydarzy,1,5402007,wiadomosc.html

Mateusz Cieślicki pisze...

Choć to nie ten portal, to chyba ktoś walną poważnego Babola :)

Oficjalna strona Mercedesa: "24th January 2013, ex-Formula 1 driver Robert Kubica (Poland, 28) undertakes his first tests in a DTM Mercedes AMG C-Coupé at the Circuit Ricardo Tormo in Valencia. During the day’s testing, Kubica aims to see how he fares in the cockpit after his long break due to injury."

HeavyRain pisze...

Robert testował już dziś (MSokół poprawił info na FB)

Anonimowy pisze...

trochę o tym też na ESPNF1
en.espnf1.com/mercedes/motorsport/story/99115.html

Kacper pisze...

Jeśli tak, to grubo polecieli ;D to oznacza, ze nawet wypowiedz Roberta sobie wymyślili. Aj aj aj. Niezła rysa na wizerunku.

Anonimowy pisze...

Poza tym to patrząc logicznie - skoro chcą go przetestować, to raczej mało prawdopodobne jest, żeby chcieli to zrobić w ciągu raptem jednego dnia w obcym mu aucie. Wstępne dopasowanie nastawów + pogoda, bo to jednak styczeń, mimo że w Hiszpanii. Czas testów trzeba wykorzystać.

Anonimowy pisze...

Cezary Gutowski na FB pewnie był shakedown (dziś)

Anonimowy pisze...

Cezary Gutowski:
Pozwolę sobie "powieszczyć" zatem, że... jeśli nie będzie nieoczekiwanych ograniczeń fizycznych, w teście RK popisze się zaskakującą prędkością i zdolnością superszybkiej nauki, tak, że nawet doświadczeni inżynierowie, którzy wiedzą przecież kim jest RK, pod osłoną zaplecza rozdziawią otwory gębowe.
A potem RK będzie musiał zdecydować, czy uderza w kierunku wyścigi + rajdy, czy jednak na pierwszym miejscu będą rajdy, a wyścigi odstawiamy na termin późniejszy.
Z całych sił trzymam kciuki za to pierwsze...

untrusted pisze...

@anonim
Morelli:
na 60% nie jest juz managerem roberta a
na 40% jest zawieszony do momentu gdy bedzie potrzebny czyli podpisywania jakiegos wiekszego kontraktu..

Anonimowy pisze...

Ciekawe...

Formuła 1 przeżywa kryzys finansowy?
Odejście Timo Glocka wywołało lawinę komentarzy na temat sytuacji, w jakiej znalazła się Formuła 1.
Kryzys finansowy mocno odbił się na Formule 1. Widocznymi tego przykładami było opuszczenie stawki takich producentów jak Honda czy BMW. Stawka wypełniana jest kierowcami z dużymi budżetami, podczas gdy te w najcięższej sytuacji pozbywają się zawodników, których normalny zespół śmiało by zatrzymał.
„Tylko pierwsza czwórka – Red Bull, Ferrari, McLaren i Mercedes nie mają problemów.” – przedstawia sytuację Auto Motor und Sport. – „Musimy martwić się o F1. HRT już nie ma. Caterham i Marussia utrzymują się tylko dzięki pay-driverom. Kierowcy jak Timo Glock i Heikki Kovalainen tracą swoje posady.”
Ostatnią ofiarą tej sytuacji jest Timo Glock, który rozgląda się teraz za posadą w DTM.
„Taka jest Formuła 1 w tym momencie. Mam nadzieję, że to się wkrótce zmieni, ponieważ teraz nie ma tam dla mnie miejsca.”
Przeciwko pay-driverom wypowiadał się niedawno Felipe Massa
„Wszyscy potrzebują pieniędzy, szczególnie w małych zespołach. Szczerze mówiąc to nie jest dobre dla całej F1.”
Zdaniem Monishy Kaltenborn, rozwiązaniem powinno być natychmiastowe cięcie kosztów.
„Jeśli nie zrobimy tego szybko, wówczas przyjdą bardzo niebezpieczne czasy dla sportu.”
Na koniec ciekawe słowa szwajcarskiego korespondenta – Rogera Benoita.
„Jeśli wszystkie 11 zespołów zapłaciłoby całe swoje rachunki na koniec lutego, tylko 10 bolidów ścigałoby się w Melbourne.”

Mateusz Cieślicki pisze...

Jeżeli cokolwiek było to tylko przejażdżka po torze.

Heavy Rain - jeżeli masz komentować takim językiem, to lepiej żeby to było gdzie indziej. I niezbyt zgadzam się z argumentem "nieważne kto co pisał wcześniej" (abstrahując od tego co robił...) Ale to temat zamknięty i proszę trzymaj nerwy na wodzy.

Anonimowy pisze...

nie było tak na początku, ze miał w piątek testować?, moze przenieśli na czwartek test, by porównać z T.Glockiem, który ma BMW testować?

Anonimowy pisze...

Na WebCam widać że po torze coś jeździ

Anonimowy pisze...

Test w Hiszpanii zaczal sie juz wczoraj:D

SSC



Anonimowy pisze...

A w Radiowej Trójce mówią właśnie że cała południowa Hiszpania zasypana jest śniegiem.

Anonimowy pisze...

Niemcy na Motorspotr-Total pisali, że Kubica będzie testował dzisiaj i jutro.

Anonimowy pisze...

Mógłby ktoś podać kto oprócz Roberta i Timo Glocka będzie tam testował?

marshad pisze...

Z tego co doczytałem w testach DTM najprawdopodobniej wezmą udział: Jaime Alguesuari, Bruno Senna, Jerome d'Ambrosio, Oliver Turvey, Robin Frijns, Daniel Juncadella, Timo Glock i Robert plus jeszcze paru kierowców z mniej ciekawą karierą i paru aktualnych kierowców DTM zmieniających zespoły.

marshad pisze...

Co do Daniele Morelli to pamiętajcie, że to on pracuje dla Kubicy, a nie na odwrót. Jak wszyscy dobrze wiemy Robertowi na wielkim rozgłosie na razie nie zależy, a media, musicie przyznać, i tak robią niezła robotę =]
Przyjdzie czas na decyzję i kontrakt, to zaangażowanie DM będzie miało sens.

MorganF1 pisze...

Ta wypowiedź Roberta to mi brzmi już jak typowa wypowiedź PR-owa zawodnika zwiazanego kontraktem. I to wcale nie jest krytyka.

Mateusz Cieślicki pisze...

Również oficjalna strona DTM pisze o tym, że Robert będzie testował jutro.

Anonimowy pisze...

To niezła stawka by była

robo-tabu pisze...

Tak, całkiem spora grupka interesujących kierowców. Mam nadzieję, że poznamy rezultaty tych testów.

meduza pisze...

Witam.
Czyli kolejny samochod do skasowania...
Macie jakies pomysly, co tym razem rk zrobi z samochodem?
Pozdro.

Kacper pisze...

Hahaha, koleś jesteś mistrzem ;D dzisiaj widziałem identyczny komentarz na onecie. Słowo w słowo to samo. Nie wiem kim jestes, ale musisz mieć nieźle namieszane pod beretem, jeśli twoim jedynym zajęciem jest odwiedzanie każdego portalu i zamieszczanie takich samych komentarzy ! " a wezmę jebnę sobie komentarz, moze ktoś mnie w końcu zauważy "

Pozdro dla ciebie człowieczku

mF1 pisze...

@meduza jest takie mądre powiedzenie, lepiej siedzieć cicho i tylko wyglądać na idiotę, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości! pozdrawiam

krakus pisze...

No to jutro Robercik zrobi mizagę ze stopera i znowu będą powody do radości. Coś tak czuję, że F1 już blisko

Anonimowy pisze...

Meduza stęskniłem sie już za Twoimi blyskoliwymi komentrzami ;]

Anonimowy pisze...

A tak już było fajnie, to się ten glut tu znowu przywlókł. Przecież miałes tu już nie pisać, to co tu znów robisz?

Anonimowy pisze...

ROBERT jutro rozwieje wszelkie wątpliwości . Dla mnie RK jest najlepszym kierowcą 21-go wieku . MEDUZA za to jest głupkiem 21- go wieku

Anonimowy pisze...

Byłoby super gdyby pojawiły się filmy z testów ... jeszcze lepiej onboard :)
Co do Force India to przypominam jak była sytuacja Renault gdy Rob do nich przechodził.

Pozdrawiam
Meras

Anonimowy pisze...

Jutro parę kółek na obcykanie samochodu, a później wszystkim gały na wierzch wyskoczą jak na ekranie wyświetlą się czasy :)

Anonimowy pisze...

RK :
Nadal wierzę, że mój powrót do F1 jest możliwy

To nie jest tylko marzenie. W tej chwili nie mogę prowadzić jednomiejscowego auta, ale ograniczenia są mniejsze niż może to wyglądać z zewnątrz.\

Sprawy idą w dobrym kierunku. Nie było tak sześć miesięcy temu i trzy miesiące temu. Dzięki rajdom i testom na torze, mój stan powoli się poprawia, ale nadal jeszcze długa droga przede mną. Kiedy mam obie ręce na kierownicy, nie widzę różnicy. Siła ręki nie jest taka sama, ale to kwestia dwóch miesięcy na siłowni. Większym problem stanowi ruchomość ręki i ograniczenia moich palców. Jestem jednak przekonany, że to powoli będzie wracać. Nerwy potrzebują sporo czasy, aby się zregenerować, a ja widzę poprawę, nawet jeśli jest powolna.

Dzień po dniu, rajd po rajdzie, test po teście widzę mniejsze ograniczenia i moim głównym celem jest, aby pewnego dnia zacząć jeździć właściwie. Nie sądzę, aby moja szybkość była problemem. Kiedy prowadzę, koncentruję się i zapominam o ograniczeniach. Z moimi obrażeniami nigdy nie odzyskam 100 proc. sprawności w ręce, ale mam nadzieję, że to się poprawi. Jeśli sprawność powróci w 80 proc. to wtedy powiem Formule 1 "tak"

:D

Anonimowy pisze...

Czy jest mozliwosc sledzenia jutrzejszych czasow na zywo?

Mateusz Cieślicki pisze...

Jeżeli będzie, to podam ją na blogu.

Verc pisze...

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=561212947239642&set=a.212331918794415.64845.212075318820075&type=1&theater

Mercedes zamiescil stare zdjecie z Robertem :)

Mateusz Cieślicki pisze...

Ale za to "na czasie" bo jest LH...

Piotrek pisze...

Kurcze, czyli test Roberta już jutro. To super. Tyle czekaliśmy na jakieś oficjalne jazdy na torze i wreszcie one będą. Już jutro :-)

Szybkiego powrotu na tor Robert

Kacper pisze...

Autosport :
" Przy słonecznej pogodzie, temperaturze dochodzącej do 14 stopni, Timo Glock zaliczył pierwszy dzień testów BMW M3 DTM na Circuit Ricardo Tormo. Uczestnik 91 wyścigów F1, Glock jeździł samochodem mistrza DTM 2011, Martina Tomczyka. M3 testowali również Bruno Spengler, Andy Priaulx i Marco Wittmann. Mercedesy sprawdzali Daniel Juncadella i Christian Vietoris, Audi - Mattias Ekström i Jamie Green.

Założyciel AMG i HWA, Hans-Werner Aufrecht liczy na starty Kubicy i Glocka w DTM. - Kibice chcą wielkich nazwisk - powiedział Sport Bildowi. - Do tej pory producenci angażowali byłych kierowców F1, którzy powoli kończyli karierę. Glock i Kubica to kierowcy znajdujący się u szczytu możliwości"

sewerynus pisze...

http://www.dtm.tv/Index/Start/DE/1728