Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

wtorek, 13 listopada 2012

Przed kolejnym rajdem (lista startowa, trasa rajdu, przeróbki samochodu i jego zdjęcie!)

Nerwowo odliczamy już godziny do kolejnego rajdowego startu Roberta Kubicy. Tym razem będzie to włoski rajd Trofeo Aci Como, impreza średniej rangi, w której Robert po raz pierwszy pojedzie nowym autem - Citroenem C4 WRC. Ciekawe słowa dotyczące przyszłości Kubicy wypowiedział Cezary Gutowski. Pojawiła się też informacja o przeróbkach w samochodzie Polaka.

Polak jest już na liście zgłoszeń tej imprezy, a w przygotowanym przez firmę Ph Sport Citroenie na fotelu pasażera zasiądzie Emanuele Inglesi, z którym Robert już jeździł po powrocie do sportu.

Do rajdu zgłosiło się 49 załóg, a Robert ruszy z 6 numerem startowym, a w imprezie weźmie udział 5 aut WRC, oprócz Kubicy będą to Citroen C4 WRC oraz trzy Fordy Focusy WRC. Rozegranych zostanie 11 odcinków specjalnych.

Rozpoznanie trasy rajdu będzie możliwe w środę od godz. 10 do 20, a shakedown rozpocznie się o godz. 14:30 w czwartek. Na dobre kierowcy ruszą na trasę rajdu w piątek o godz. 10:30. Zakończenie rajdu planowane jest na sobotę na godz. 13.

Rywalizację będziemy śledzić tutaj, a pierwsze zdjęcia i filmy z przejazdów Roberta mogą się pojawiać już od jutra.

Oto zdjęcie z listy zgłoszeń rajdu:

Trasę rajdu można zobaczyć na filmie poniżej:

Robert jest już również na liście zgłoszeń kolejnej, znacznie większej imprezy, w której weźmie udział, Rallye du Var we Francji.

Oto zdjęcie tej listy:

Ciekawe słowa dotyczące ewentualnej przyszłości Roberta Kubicy wypowiedział w ostatnim "Magazynie F1" na portalu Sport.pl, Cezary Gutowski, który uważa, że Robert nadal może być w kręgu zainteresowania Pirelli, jako kandydat na testera opon w przyszłym sezonie. Oto wywiad z dziennikarzem:


Na koniec dzisiejszego wpisu przedstawiam wyniki ostatniej ankiety, która zakończyła się na blogu. Pytanie brzmiało: Czy starty w najbliższych rajdach z Citroenem oznaczają według Ciebie, że przyszły rok Kubica spędzi w rajdach?

Tak, wszystko na to wskazuje 95 głosów (21%)
Raczej tak, choć to nie przesądzone 130 głosów (29%)
Raczej nie, Kubica nadal chce startować na torze 166 głosów (38%)
Nie, Kubica wróci do wyścigów 56 głosów (12%)

Dziękuję za udział w ankiecie i zapraszam do kolejnej.

Aktualizacja godz. 11:15

Pojawiła się informacja o delikatnych przeróbkach uczynionych w Citroenie C4 WRC Roberta Kubicy. Wyjawił je Xavier Mestalan-Pinon, dyrektor techniczny Citroena.

"Z powodu kontuzji zmodyfikowaliśmy auto Roberta. Jedna ze zmian dotyczy hamulca ręcznego - Robert nie będzie ciągnął drążka po prawej stronie, a zamiast tego będzie wciskał specjalny guzik. Manetka zmiany biegów została przeniesiona na lewą stronę" - powiedział Francuz.

Francuz był po wrażeniem jazdy Kubicy i wyjawiał, że zapewne bez problemu radziłby sobie w rajdowych seriach.

"Widzę go np. w DS3, mógłby konkurować w krajowych rajdach, mistrzostwach Europy czy nawet WRC, bo ma ogromne doświadczenie" - dodał Mastalan-Pinon.

Przypomnę, że w Citroenie manetki zmiany biegów znajdują się przy kierownicy, podobnie jak w Subaru Imprezie, w której Robert przejechał poprzednie rajdy.

Aktualizacja godz. 21:45

Pojawiło się już zdjęcie auta, którym pojedzie Kubica, oto ono:
 

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i f1ultra.pl  

18 komentarzy:

Piotrek pisze...

Ciekawe słowa Gutowskiego odnośnie do testowania dla Pirelli. Byłoby całkiem fajnie, gdyby Robert się z nimi dogadał.

Szybkiego powrotu na tor Robert

anwod pisze...

Wszytko fajnie.
Martwi mnie jedna rzecz, zero postepow z reka. A czy w subaru nie ciagnal recznego prawa reka?

cravenciak pisze...

Autorze kochany, w Imprezie jest jedna manetka, w C4 są dwie.

JJ pisze...

Trochę dla rozluźnienia atmosfery:

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,podejrzewani-o-udzial-w-zamieszkach-rozpoznajesz-ich,66605.html

Czy rozpoznajecie Pana na drugim zdjęciu? Ale miałem ubaw! :D pozdrawiam serdecznie! FORZA ROBERT!

masabitumiczna pisze...

@ JJ - to już jest znany powód nieobecności Roberta na imprezie Renault...

Dominika pisze...

Bardzo fajne dywagacje CG :)

"RK w WRC? Czemu nie :)

Bardzo fajnie szef techniczny Citroen Racing opowiadał o tym, jak przygotowali C4-kę dla RK na najbliższe starty. Na przykład przerobili rękaw tak, że nie trzeba pchać lewara tylko wystarczy nacisnąć przycisk i koła się blokują. Najbardziej podoba mi się jednak wypowiedź kluczowa w kontekście przyszłości.

Chyba każdy fan zastanawia się, co w przyszłym roku zrobi Robert. W środowisku krążą różne wieści. Wielu osobom zależy, aby RK znalazł się w ERC (zbyt wiele osób z różnych firm i organizacji pytało mnie, co o tym sądzę, żeby były to tylko ploty). Obecność takiego kierowcy, jak on, z pewnością bardzo by pomogła Mistrzostwom Europy, które Eurosport stara się postawić na nogi.

Moim zdaniem jednak jest opcja na starty nawet w WRC (PODKREŚLAM - jakby ktoś chciał mnie cytować, że są to moje niezależne dywagacje, a nie sensacyjne wiadomości z obozu RK). Taką możliwość sugeruje Xavier Mestelan-Pinon (czyli szef techniczny Citroena): - Wyobrażam sobie, że [Robert] byłby szybki w modelu DS3. W wersji RRC mógłby startować w rajdach krajowych oraz Mistrzostwach Europy, a być może również w mistrzostwach świata za kierownicą WRC. Ma znacznie większe doświadczenie niż Kimi Raikkonen, gdy przeszedł do Mistrzostw Świata.

Citroen (jak całe środowisko rajdowe) był pod wrażeniem wyników RK jeszcze przed wypadkiem. Sam Robert zdradził też, że miał wstępny kontrakt z Fordem na sezon 2011. Nie dziwi więc fakt, że temat powraca. Dla tak wybitnego kierowcy możliwość przejścia do WRC jest wielce prawdopodobna, jeśli pozwoli zdrowie i będzie taka chęć ze strony zawodnika.

Na pewno w tym kontekście bardzo ważne będą dwa najbliższe weekendy. Trzymajmy kciuki za Roberta z całych sił!"

Mnie się podobało... lubię takie rozważania :)

ada pisze...

HAHA, Kubica jak w mor..de strzelił:) i nawet tak tą prawą rękę ma...

snajper pisze...

http://sportowybar.pl/478/juz-wiadomo-dlaczego

Pueblo pisze...

Ja widzę w C4 jedną manetkę do zmiany biegów na wszystkich zdjęciach, podobnie było też w samochodzie Raikonena.

Znalazłem też taki opis:
The driver pulls on the paddle to change up a gear and pushes it to shift down.
i zdjęcie:
http://www.insideline.com/citroen/c4wrc/2009/photos/2009_citroen_c4wrc_steering_fe_1.html






grand460 pisze...

Na kierownicy jest kilka pokręteł i guzików , wiadomo nie aż tyle jak w bolidzie ale może troszkę Robert poczuję się jak w F1 :) :D

Piotrek pisze...

@grand - też o tym w pierwszej chwili pomyślałem. Ale, mimo wszystko, wydaje mi się, że to trochę za duże wyobrażenie.

Szybkiego powrotu na tor Robert

robo-tabu pisze...

Faktycznie podobny. :p
No ale nieładnie tak porównywać Roberta do chuliganów!

Ja mam pytanko techniczne. Czy Robert ma w ogóle szanse na starty w jakichś oficjalnych seriach rajdowych biorąc pod uwagę fakt, że musiałby na przykład mieć modyfikowany samochód w sposób taki, jaki ma teraz (jakiś guzik zamiast ręcznego, albo inny sposób zmiany biegów)? Czy takie zmiany w ogóle są dopuszczalne i w jakim stopniu? No bo nie ukrywajmy, że jest to jakieś tam ułatwienie, oczywiście nie dla wszystkich, bo niektórzy na pewno wolą tradycyjne metody i Kubica na pewno też wolałby nie korzystać z modyfikacji.

Pytam, bo nie wiem czy to Robert musi się wysilać i jak najlepiej dopasować do samochodu, czy jest opcja by jak najbardziej dopasować samochód do Roberta. Może ktoś zna jakieś regulaminy, mi się szczerze nie chce teraz szukać.

Pueblo pisze...

Na kierownicy C4 WRC steruje się mapowaniem silnika, ustawieniem dyferencjału, trybem komputera, systemem startu, ogranicznikiem prędkości, pracą turbo, światłami, kierunkowskazami, wycieraczkami, spryskiwaczem wycieraczek, no i jest też klakson. Także wszystko pod ręką :)

Tomy pisze...

Oby Robert nie zasiedział się za kierownicą C4 WRC i myślał cały czas o powrocie do F1. Ta seria powinna być dla niego priorytetem. Wkurza mnie ten Vettel. Robi się z niego mistrza kierownicy i ktoś musi mu utrzeć nosa.

Mateusz Cieślicki pisze...

Myślę, że cały czas chce wrócić, ale póki co stan ręki nie pozwala.

kaesen pisze...

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/557708_10151166694213952_176713235_n.jpg

Adam pisze...

http://twitpic.com/bcyui5

zagiel_1987 pisze...

Ciekawy artykuł na onecie:
http://eurosport.onet.pl/motorowe/rajdy-samochodowe/kubica-nie-wroci-do-f1-w-2013-roku-ma-jednak-wiele,1,5304518,wiadomosc.html
Chyba nadaje się na nowy wpis.