Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

środa, 3 października 2012

Kubica rozstaje się z Subaru i zdradza swoje ciekawe plany

Robert Kubica udzielił obszernego wywiadu dla magazynu Autosport, w którym zdradził, że wygrana w Bassano była jego ostatnim startem w Subaru Imprezie, a kolejne rajdy będzie jechał nowocześniejszym autem. Robert przyznał, że w przyszłym roku będzie regularnie startował w mistrzostwach, ale nie zdradził jakich. Póki co odbędzie testy na torze. Polak ocenił również swoje szanse na starty w wyścigach i rajdach.

Po Bassano Rally Kubica był zadowolony ze swojej formy i zdradził, że przez najbliższy czas nie będzie startował w rajdach. Polak pojawi się dopiero na Rally Trofeo ACI Como, który zostanie rozegrany 15 listopada a potem na Rallye du Var (23-25 listopada). Kubica wystartuje w nich autem nowszej specyfikacji i nie będzie to Subaru Impreza. Nie wiadomo czy będzie to auto WRC.

Kubica przypomina, że jeszcze długa droga przed nim zanim będzie mógł odzyskać sprawność w ręce pozwalającą wykonywać mu wszystkie normalne czynności i nadal będzie pracował nad rehabilitacją, a póki co rajdy stanowią jej urozmaicenie, które jednocześnie podnosi go na duchu i dodaje wiary.

Polak zdradził, że w planach ma testy na torze samochody z zakrytymi kołami, czyli nie tzw. bolidy, a na przykład auta LMP, ale nie zdradził ich daty. Wypowiedział się jednak co do przyszłego sezonu, który chciałby spędzić w pełnych mistrzostwach na wysokim poziomie. Tutaj również jednak pozostaje enigmatyczny co do ich nazwy.

Zapytany o to, czy swoją przyszłość wiąże z rajdami czy wyścigami, kierowca odpowiedział, że na 70% będą to wyścigi, a na 30% rajdy. Póki co będzie chciał połączyć występy i tu i tu.

Źródło: Autosport.com

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i f1ultra.pl 

48 komentarzy:

pablo1208 pisze...

czekam z niecierpliwością. . ;)

Vaviorky pisze...

Ciekawe, jakiego typu mają być te mistrzostwa. Ale widać, że postęp cały czas jest.

pablo1208 pisze...

No, albo uważa że da sobie radę w bolidzie i ma już ofertę ..lub bardzo poważnie zainteresowała się nim któraś ekipa z Mistrzostw WRC

..może śmieszne połączenie sytuacji, ale Loeb ogłosił że ten sezon był jego ostatnim w WRC, więc może Citroen jest zainteresowany.. choć ekipa Forda również była bardzo zadowolona ze współpracy z Robertem :)

anwod pisze...

a niektorzy i tak dalej beda go wkladac do bolidu f1 w przyszlym roku, jakby kompletnie nie sluchali

Dudo90 pisze...

Ale gdyby Robert na 100% był pewny, że to nie będzie bolid to by to powiedział wkońcu taki jest Robert jak wie cos na 100 to mówi a tak zostawia sam sobie furtkę ... skoro już od roku jeździ rajdówka to teraz się ujawnił tylko po to żeby zrobiło się głośno by przyciągnąć potencjalne kontakty :) chcociaż wiem, że troche bujam w obłokach

unimorek pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
cravenciak pisze...

unimorek widzę, że odkryłeś internet...

unimorek pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
macmp4 pisze...


ty chyba nie rozumiesz co czytasz...albo nie rozumiesz co mowia...RK walczy o pelny sezon 2013 w F1 !!! .. rajdy w tej fazie to aktywna rehabilitacja..czy to tak trudno zrozumiec..

macmp4 pisze...

@ anwod !

unimorek pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
macmp4 pisze...

..czyzby nuta optymizmu u RK ..70 proc sznas na wyscigi..chyba po minionych rajdach morale Roberta poszlo mocno do gore..

Garo pisze...

@macmp4 Z tekstu wywiadu wynika, że robert chciałby w 2013 jeżdzić możliwie najwyższej serii i sam dodaje, że ocenianie możliwości powrotu do F1 jest jeszcze zbyt wcześnie.

Chomik pisze...

Ciekawe, ciekawe. Może Kubica o tym nie powiedział, ale przymierza się do testowania starszego typu bolidu Ferrari [F1]. Czy orientujecie się jak wygląda sprawa Kubicy, jako testera opon Pirelli?

young22 pisze...

Ło ludzie przeca napisane że samochoy z zakrytymi kołami, czyli "nie bolidy"

anwod pisze...

macmp4 - rece opadaja, ale dobrze niech bedzie po Twojemu bo widze ze na tym etapie nie ma co dyskutowac

Michał pisze...

Jestem przerażony poziomem współczesnego szkolnictwa. Jeżeli nawet prostego tekstu nie potrafią przeczytać ze zrozumieniem to jak sobie poradzą czytając umowę kredytową?

Kubica będzie startował w mistrzostwach wyścigowej w jakiejś serii z zasłoniętymi kołami i o ile dobrze kojarzę jakie są dostępne serie to z zamkniętym nadwoziem. Co jednoznacznie oznacza, że póki co o tzw bolidach nie ma mowy, co zresztą jest oczywiste patrząc na możliwości ruchowe łokcia.

Mateusz Mularczyk pisze...

Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie Le Mans Series... byłby to mega krok, zarówno sportowy, jak i marketingowy. A myślę, że i Robek chętnie by pojeździł w tym sezon i spróbował zdobyć Sarthe... A potem, jak tylko będą możliwości, F1.

Kowal pisze...

Jak dla mnie to jest bomba... Uważam że jazda samochodami np LMP to genialny wybór i taka specyfikacja tzn bolid i zakryte koła to własnie takie pojazdy o http://www.auto-swiat.pl/sites/www.auto-swiat.pl/files/2013_Mazda_SKYACTIV-D_powered_LMP2_racercar__jpg300.jpg

Mateusz Mularczyk pisze...

Nie ukrywam, że najchętniej zobaczyłbym go obok Rockenfellera w AudiLMP1, ale to raczej mało prawdopodobne. zZa to Toyota ładnie powróciła do tych zawodów i nie mają jeszcze stałego sprawdzonego składu, więc może? To byłoby ciekawe.

macmp4 pisze...

@ Michal

rozumiem ze to przerazenie dotyczy ciebie i nie moznosci zrozumienia prostego przekazu..moze ten przekaz nie jest bezposredni i to powoduje brak zrozumienia u cibie wypowiedzi RK...wiec pomoge ci troche.."Polak zdradził, że w planach ma testy na torze samochody z zakrytymi kołami" - jezeli nie rozumiesz pojecia testy to twoj problem...idac dalej kolejny cytat "Co do mojej przyszłości, widzę ją w 70 procentach na torze, w 30 procentach w rajdach. Teraz pracuję z perspektywą ścigania się w pełnych mistrzostwach na najwyższym możliwym poziomie - już w 2013 ". Jaka seria gwarantuje najwyzszy z poziomow scigania...? jak nie wiesz popytaj..wszystko wtedy zrozumiesz...Teraz zauwazylem ze ty jestes tym trolem co tu zatruwa forum..Faktycznie z mysleniem u ciebie wielki problem..w zadnym wypadku nie podpisuj sam umowy kredytowej..zostaw to tacie..chciaz tez mozna miec watpliwosci...

Michał pisze...

"Polak zdradził, że w planach ma testy na torze samochody z zakrytymi kołami, czyli nie tzw. bolidy, a na przykład auta LMP, ale nie zdradził ich daty. Wypowiedział się jednak co do przyszłego sezonu, który chciałby spędzić w pełnych mistrzostwach na wysokim poziomie. Tutaj również jednak pozostaje enigmatyczny co do ich nazwy."

Ja tam widzę słowo WYSOKIM.

Jak mówi przysłowie uderz w nożyce, a stół się odezwie ... czy na odwrót.


PS. Ale mi dosrałeś, prawie się popłakałem.

Piotrek pisze...

Optymistyczna wypowiedź Roberta. Potwierdza to o czym powiedział na mecie w Bassano. W przyszłym roku będzie gdzie indziej. Zaliczy pełny sezon startów w mistrzostwach wyścigowych na wysokim poziomie. Ma jeszcze przed sobą testy samochodu z zakrytymi kołami. Czyli co? W przyszłym sezonie auta wyścigowe z dachem? Porsche, DTM, WTCC?

Szybkiego powrotu na tor Robert

rolen pisze...

Oby WTCC - chcialbym go zobaczyc w twardej torowej walce, gdzie kontakt z przeciwnikiem konczy sie urwanym zderzakiem a nie kolem :)

karluum pisze...

Z wypowiedzi jasno wynika: 70% tor i 30% rajdy. W WRC rajdy asfaltowe stanowią około 30% eliminacji, czyli 4 na 13 w kalendarzu - Monte Carlo, Niemcy, Francja, Hiszpania.
Nie sądzę by RK próbował sił w jakiś zawodach szutrowych - tu trzeba dużo czasu i doświadczenia. Jeżeli celem na chwilę obecną jest F1, to nie ma sensu angażować się w naukę jazdy na luźnych nawierzchniach.
Więc wg. mnie zobaczymy Roberta w jakimś porządnym WRC (może fabryczny Ford - Latvala i Solberg mistrzami na asfalcie nie są) i w jakiejś serii wyścigowej z zamkniętą budą.

Wiater pisze...

Znów tajemnice :D Chciałbym go zobaczyć w WTTC ze względu na oglądalność... Chociaż WRC, GT też ok ale występ w 24LeMans, to byłoby coś, chociaż myślę że chyba zbyt długie pojedyncze przejazdy... No nic trzeba czekać i trzymać kciuki! Dla nas i tak jest najlepszy :)

EnZo pisze...

@Piotrek - najciekawszą opcją byłaby seria World Endurance Championship (WEC) czyli długodystansowe wyścigi według regulaminu Le Mans. Tam się ścigają prototypami jak na zdjęciu Kowala. 500-600 km. Najwyższy poziom ścigania co się tyczy samochodów z zakrytymi kolami. No a WTCC mógłby rywalizować z Sebem Loeb´em :))
DTM i BMW? wątpie. A Porsche Supercup to raczej niższa półka. To na pewno nie jest to.

@macmp4
Nie masz racji - F1 najwcześniej w 2014. W 2013 co najwyżej pojedyncze testy, może dla Pirelli a może jakiś piątkowy trening ale na pewno nie cały sezon. To Kubica wykluczył w tym wywiadzie dla Autosprintu (@Mateusz - właśnie nie Autosportu, oni cytują Włochów.)

EWC Meras pisze...

Coraz bardziej prawdopodobne staje się że współpraca z Fordem nie zakończy się na testach w których Robert brał udział. Potrzebowali czasu by przystosować samochód do leworęcznej zmiany biegów i zdaje się że właśnie zakończyli prace.

Do tego te testy torowe w bolidach z zakrytymi kołami ... to mi pachnie GT i znowu nawiążę do pojawiających się informacji jakoby Ferrari proponowało mu starty w GT. A jeśli nie Ferrari to zawsze może być również Ford ... w końcu też mają swoją ekipę w GT1.

Meras

Michał pisze...

@EnZo - 500-600 kilometrów to nie są długie dystansy toż to raptem 2x tyle co wyścig F1

Garo pisze...

To brzmi już jak "co autor miał na myśli". Tłumaczenie na blogu jest trochę niefortunne. Orginalnie brzmi: "In the meantime I'm working with a view at facing a full championship at the highest possible level, in 2013 already, in order to hopefully be OK in 2014.
Tłum "W międzyczasie pracuję nad zmierzeniem się z pełnym sezonem mistrzostw najwyższego możliwego (dostępnego) poziomu już w 2013, aby, miejmy nadzieję było ok w 2014"

Nie chodzi o wysoki poziom jazdy tylko o mistrzostwa maksymalnie wysokiej rangi dla niego dostępnej.

Takie jest moje zdanie i tego się będę trzymał :)

EnZo pisze...

@Michał
km = koni mechanicznych
a nie kilometrów ;)
chodzi o moc silników.

anwod pisze...

garo, dokladnie tak samo to rozumiem

Michał pisze...

@EnZo - nie żebym się czepiał ale układ SI mówi jasno i wyraźnie k - dla kilo czyli tysiąc, m - dla metrów co nam daje km - kilo(tysiąc) metrów czyli innymi słowy kilometr.

Poza układowa jednostka miary mocy zwana koniem mechanicznym jest oznaczana dla odmiany KM - jak widać dużymi literami, a nie jak się widuje na forach, ogłoszeniach allegro i innych miejscach tworami typu 'kM', 'Km' czy zupełnie źle 'km'.

Moim zdaniem ktoś wypowiadający się w tematyce związanej z motoryzacją oraz mający skończoną podstawówkę nie powinien popełniać takich błędów.

EnZo pisze...

Dobra Michale zwracam honor ale zgoła ścisłości musisz wiedzieć że faktycznie nie ukończyłem podstawówki. :)

Michał pisze...

Spox, po prostu strasznie irytuje mnie niepoprawne stosowanie notacji km czy KM. W moich czasach ;) to było w podstawówce, teraz może gimnazjum.

EnZo pisze...

No właśnie o to chodzi że ja się w gimnazjum uczyłem że moc silnika podaje się w PS lub kW. A podstawówkę opuściłem po czwartej klasie. W tamtych czasach fizyka była chyba w piątej. Ale będę teraz pamiętał że ma być dużą czcionką.;)

adam ro pisze...

Może pomogę dokładnym tłumaczeniem tekstu Autosportu, który powołuje się na wywiad Roberta dla włoskiego Autosprint. Najlepiej pewnie byłoby przetłumaczyć całość bezpośrednio z włoskiego, bo edytorzy Autosportu mogli coś zinterpretować inaczej:

„Droga do przywrócenia funkcjonalności ręki, która ucierpiała w wypadku w Andorze jest wyczerpująca, tymczasem jazda w rajdach mi pomaga. To pewien sposób rehabilitacji, nie tylko fizycznej. Ten rodzaj współzawodnictwa pomaga mi również mentalnie, podnosi morale, wygrywanie to także świetne lekarstwo. Chce iść naprzód stopniowo, krok po kroku, dlatego, że nie wiem dokładnie kiedy całkowicie wyzdrowieję. Gdy myślę o przyszłości widzę siebe w 70% na torze wyścigowym i w 30% w rajdach. Tymczasem, mierzę się z zamiarem pełnego uczestnictwa w mistrzostwach możliwie najwyższego szczebla już w 2013 roku, tak aby w 2014 miejmy nadzieje być już OK. Na razie mówienie o F1 jest przedwczesne. Praktycznie zaczynam wszystko od początku po wypadku sprzed półtora roku. Póki co, cieszę się z ważnego zwycięstwa.”

Kubica powiedział, że Citta di Bassano był jego ostatnim rajdem w samochodzie Subaru i planuje jazdę w bardziej aktualnym samochodzie w rajdach Rally di Como i Rally du Var.

„Rajdy są użyteczne jeśli chodzi o radzenie sobie z presją i adrenaliną, natomiast na torze wyścigowym dużo ważniejsze jest skupienie. Dlatego właśnie, będę występował na zmianę na obu polach [rywalizacji] i planuję serię testów na torze, póki co w samochodach z zamkniętym nadwoziem."

Michał pisze...

@EnZo - moc zgodnie z przyjętym właściwie na całym świecie układem jednostek SI podaje się w watach - W. Jako, że moce samochodów są relatywnie duże wyrażane są one w tysiącach W-atów czyli kilo watach - kW.

PS jest niczym innym jak KM, HP czy zdaje się CV. Gdzie w kolejności są to poza układowe (czyli nie należące do układu SI, a często do żadnego innego) jednostki opisujące moc względem zazwyczaj mocy konia pociągowego wraz z zaprzęgiem i mamy niemiecką, polską, angielską i francuską, więc jeżeli uczyli cię w szkole o PS jako jednostce mocy to albo uczyłeś się w Anglii i generalnie należy pogratulować panu/pani z fizyki za wyjaśnienie albo w Polsce i też nauczyciel wykazał się kompetencją.

Michał pisze...

Po przeczytaniu tekstu wg tłumaczenia adama ro i porównaniu z moją interpretacją angielskiej wersji okazuje się że jest taka sama. W ziwązku z tym mam pytanie do prostego człowieka - macmp4 - jak Ci teraz w buzi? Odszczekasz swoje głupie wpisy? Przeprosisz? Czy duma gimbusa nie pozwala? Może musisz skoczyć na fajkę ze swoimi dorosłymi 12 letnimi kolegami i przemyśleć temat przy piwku?

young22 pisze...

@Michał a może znajdziesz sobie jakieś pożyteczne zajęcie?

Mateusz Cieślicki pisze...

Proszę Was o spokój

Michał pisze...

@young22 - a czego się wtrącasz? jak widzisz (lub nie - twój problem) potrafię zarówno konstruktywnie i poważnie jak i na poziomie gimbusa. Poziom ustala adwersarz, a ja się dostosowuje.

jarku pisze...

Wczoraj o tvn, dziś o koniach mechanicznych - macie satysfakcje z tego, że zaśmiecacie forum jakimś pierdołami? Lżej się tornister do szkoły wam wtedy nosi, bo nie wierzę, żeby wykład o dziennikarstwie lub jednostkach mocy pisał ktoś dorosły?

Tomy pisze...

Fajnie że Robert robi postępy w powrocie do zdrowia i krok po kroku realizuje swój sensowny plan.

Dobrze że jego celem jest F1, i walczy o powrót do tej serii.

Jestem ciekaw co to za mistrzostwa będą w których chciałby brać udział w 2013? 1,5 roczna przerwa, jeszcze nie w pełni zdrowy. Może GP2? Fajna przeprawa przed F1 (tak sądzę).

jarku pisze...

Szumi odchodzi na emeryturę. Szkoda, że w takich okolicznościach/stylu. Ale pozostaje jednym z największych.
A kto do saubera? Pan od szklanki wody?

Maciej P. pisze...

Panowie z forum subaru w kolejnej odsłonie swoich wspomnień o wyścigu w Bassano - wywiad.
robertkubica.f1zone.pl/news/14626/wspomnienie_rajdu_bassano.html

Co do zmiany auta Roberta ma być to ponoć Citroën C4 lub Renault clio super 1600 (corrierecomo.it, italianracing)

GIZD pisze...

http://www.rallyepromotion.com/pdf/elenco_iscritti_valtidone.pdf
Robert ma startować w ten weekend!!!

karluum pisze...

Jedzie jako 0...