Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

czwartek, 4 października 2012

Ciągnie wilka do lasu - Kubica w kolejnym rajdzie! [aktualizacja godz. 14]

Robert Kubica wbrew zapowiedzi sprzed kilku dni o miesiącu odpoczynku od rajdów, pojawi się w kolejnej włoskiej imprezie. Tym razem nie będzie ścigał się na poważnie, a przejedzie trasę przez zawodnikami z numerem 0. Polak poprowadzi Renault Clio S1600.

Jeszcze w sobotę Robert mówił, że zamierza zrobić sobie ponad miesięczną przerwę od rajdowych startów i powróci do bardziej tradycyjnych form rehabilitacji. Kibice zastanawiali się, jak Polak wytrwa "bezczynnie" przez 6 tygodni. Nie wytrwał.

Robert przejedzie trasę odbywającego się po raz pierwszy rajdu Alta-Valtidone, na którego starcie pojawi się ponad 110 załóg. Kubica będzie miał numer 0, co oznacza, że będzie jechał przed wszystkimi i nie będzie klasyfikowany. Krakowianin pojedzie w Renault Clio S1600, w którym będzie mógł sprawdzić funkcjonowanie swojej ręki z drążkiem zmiany biegów nieumieszczonym przy kierownicy.

Rajd rozpocznie się w sobotę, a zakończy w niedzielę.

Dziś ukazała się lista startowa rajdu, na której widnieje nazwisko "Robert Kubika". Można ją zobaczyć tutaj.

Aktualizacja piątek

Uwaga - wbrew pojawiającym się tytułom prasowym, Robert Kubica nie zapowiedział, że w 2013 roku będzie startował w Rajdowych Mistrzostwach Świata. W wywiadzie dla Autosprintu powiedział, że będzie startował w mistrzostwach przez cały sezon - ale nie określił cyklu, w którym będzie jeździł. Kubica nie zapowiedział jednocześnie startów w F1 w 2014 a jedynie wyraził nadzieję, że w 2014 roku jego ręka będzie w dobrym stanie.

Aktualizacja godz. 14

Robert Kubica w wywiadzie dla Dzień Dobry TVN powiedział, że jeżeli odzyska sprawność wystarczającą do prowadzenia bolidu F1, to nie będzie miał problemów ze znalezieniem posady kierowy w F1.

Za pomoc w tworzeniu wpisu dziękuję GIZD

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i f1ultra.pl  

104 komentarze:

Laboratory of Beats pisze...

Kto by uwierzył że Robert wytrzyma miesiąc bez wyścigów? przecież to w ogóle z sobą by nie współgrało :D

stalowy22 pisze...

Czyli Kubek będzie testował Clio przed kolejnymi rajdami :)

I tym autem pojedzie potem w listopadzie;

young22 pisze...

Wytłumaczcie mi jaki jest sens takiej jazdy z numerem 0. Tzn że będzie jechał nie na 100% tylko tak rekreacyjnie bardziej ?

cravenciak pisze...

Clio S1600 nie jest nowocześniejszym autem od Imprezy S12B, a właśnie takim ma wystartować w listopadowych (poważnych) rajdach. C4, Mini albo Fiesta, wszystko w specyfikacji WRC - na te auta należy patrzeć, a nie na stare Clio.

@up

Kto powiedział, że nie będzie jechał na 100%? Na pewno będzie, po prostu nie chce być z tego rozliczany później. Przejedzie pełną trasę używając normalnego drążka zmiany biegów, to będzie fenomenalny trening.

Maciej P. pisze...

Ostatnio na listach pokręcili i tym razem też, z numerem 0 KUBIKA ROBERT :)

Rafał pisze...

Rozpoczęły się spekulacje, gdzie będzie startować w 2013 RK. Widzę wielu zwolenników WTCC, to może porozmawiajmy o tej serii. Jest tu i pięćdziesięciolatek, jest wielu czterdziestoparolatków, a 33 - letni Rob Huff zdaje się należy do młodszych zawodników. Po sobotnich kwalifikacjach mamy 2 króciutkie wyścigi w niedzielę - zazwyczaj 12 - 14 okrążeń, wyścig trwa nieco ponad 20 minut. Jest jedna jedyna prawdziwa ekipa fabryczna czyli Chevrolet z ogromną przewagą nad resztą, którą tworzą entuzjaści. Seat robi to na pół gwizdka, a Coronel czy inni jeżdżą np. w starszym typie BMW. W stawce aż roi się od miernot typu Dudukało czy Marokańczyk Benanni. Chevrolet, który wyprzedza resztę dla zrównania szans jest o 60 lub 70 kilogramów dodatkowo dociążony... I tak czytam sobie po różnych forach, w wielu miejscach ludzie "wciskają" Roberta do tej średnio poważnej serii. No ale w WTCC jest przecież tytuł "mistrz świata", ponieważ jest organizowana pod egidą FIA. Tymczasem serią o dużo większej wartości sportowej jest niemiecka DTM - nie ma żadnych króciutkich wyścigów dwudziestominutowych lecz ponadgodzinne wyczerpujące wyścigi w niedzielę (po sobotnich kwalifikacjach) z szybkimi pitstopami. Na trybunach WTCC często siedzi garstka ludzi - na DTM kilkadziesiąt tysięcy to norma. Start w WTCC to raczej sponsoring własny i opłacanie samego siebie, w DTM się zarabia! Robert Kubica w DTM to pewnie dobre 2 miliony euro do kieszeni i zdecydowanie większa skala trudności niż przereklamowane WTCC. Jest jedna jedyna zaleta WTCC - eurosport to transmituje. Zwycięzca DTM jak di Resta może trafić do F1, Gary Paffett to stały tester McLarena, to jest inna półka kierowców niż WTCC.

hno pisze...

W końcu jakiś KONKRET! Dzięki Rafał za wartościowy post. Bo już tych bełkotów odechciewa się czytać!

witol876 pisze...

Zgadzam sie ze DTM duzo ciekawsza i z wiekszym kalibrem zawodnikow. Start w niej to duzo lepszy trening niz WTCC ze swoimi smiesznie krotkimi wyscigami. Ostatnio ogladalem material o WTCC "od kuchni" i wyglądało to jak wszystko by było przygotowywane na kolanie. A wyscigi DTM relacjonuje chyba Sportklub dostepny na kablowkach - wiec nie jest zle.

Wiater pisze...

Świetna wiadomość, że drążek zamiast manetki... To świetny krok! Oby nie odczówał dyskomfortu... A może to jazda rajdówką najlepiej działą na jego rękę, a nie jakaś tam siłownia? :P

joanna kusmierska pisze...

każdy sportowiec cierpi na coś w rodzaju sportowego adhd czyli nie może usiedzieć dłużej na tyłku.jak się żyło tyle lat na adrenalinie to się z tego tak łatwo nie rezygnuje.widać że robert znów jest w swoim żywiole.

Michał pisze...

@young22 - dzieci Ci mają tłumaczyć?


@all - zastanawiałem się nad tym gdzie Kubica mógłby jeździć w 2013 i prawdę mówiąc wymyśliłem 3 opcje:

- Le Mans Cup - prototypy to właściwie bolidy z nadwoziem, więc przeskoczenie po odblokowaniu łokcia do F1 będzie formalnością

- DTM - jak już ktoś zauważył prawdziwa seria wyścigowa i można wskoczyć do F1

- Jakaś niższa seria wyścigowa (bo łokieć zaczyna puszczać) ale to jest najmniej prawdopodobne bo co będzie jak Kubica jej nie wygra? (a zakładam że wielu by się tego po nim spodziewało)

Innych sensownych możliwości nie widzę.

d pisze...

Witam,

Tego się można byo spodziewać ale swoją drogą dlaczego nie ukazało się to w ostatnim wywiadzie? Może Robert chce trochę odpocząć od wrzawy? Czyli wraca do siebie ;)

No i powtórzę za innymi:
Gdzie jest Morelli? Czy ktoś go widział, słyszał, pytał, rozmawiał?

Pozdrawiam,
d

asm pisze...

A na co komu Morelli jak mamy wypowiedzi samego RK? Przestańcie "pudelkować".

boniffacy pisze...

A ja widzę widzę to tak:

Hamilton przeszedł do Mercedesa...

Perez Przeszedł do Mclarena...

Schumacher przeszedł na emeryturę...

Mamy wolne miejsce w Sauberze, który korzysta z silników ferrari...

W 2013 roku Kubica będzie jeździł w Sauberze... Masa zostanie ostatni rok w Ferrari...

W 2014 roku Masa przejdzie do Saubera, a Kubica przjedzie do ferrari...

Co Wy na to :-)

Michał Kwiecień pisze...

Transmisje z DTM są na Tele5 :)

sewerynus pisze...

Wydaje mi się że chce zamknąć gęby tym wszystkim , którzy pieprzą o cukierkach zabieranych chłopcą.

sewerynus pisze...

Oż w mordę chłopcom miało być

karluum pisze...

S1600 prowadzi się znacznie trudniej niż auto WRC. Wydaje mi się, że to próba jak poradzi sobie z takim samochodem w warunkach bojowych.

Ciekawe kto, go będzie pilotował? Gerber?

GIZD pisze...

Ciekawe co zaszło między sobotą a środą,że Robert zmienił zdanie i jedzie teraz Renault S1600.W dodatku jak napisał karluum to auto prowadzi sie trudniej i jest bardziej niebezpieczne.

Guzior pisze...

Byc moze Robert wybierze na 2013 r. włoską serie "Superstars" Jezdza tam Fisichella i Liuzzi tak że starzy dobrzy znajomi z F1 :) www.superstars.it

Piotrek pisze...

I pięknie. Cieszy mnie bardzo, że biegi Robert będzie zmieniał prawą rękę. I to już klasycznie, drążkiem do zmiany biegów :-) To znaczy, że siła dłoni musi być już odpowiednia, a i rotacja łokcie pewnie się poprawiła :-D

Szybkiego powrotu na tor Robert

wojtaswww pisze...

Chyba organizatorzy rajdów zauważyli jak wielkim atutem medialnym jest obecność Roberta. Podejrzewam że dostał intratną propozycję i mimo że nie planował to i tak się skusił. Było zbyt późno na ogarnięcie się z regularnym startem więc jedzie jako "zerówka".
Takie moje zdanie.
Kubica nie jest człowiekiem, który kłamie w żywe oczy i jest prawie pewne że jeszcze kilka dni temu nie planował startu.

Piotrek pisze...

Zgadzam się. Pewnie został zapewniony, że trasa rajdu jest dobra, wiedział, że samochód będzie już przygotowany. I się zdecydował.

Szybkiego powrotu na tor Robert

Kowal pisze...

Robert Pewnie pojedzie swoim Reno Clio... tym samym które widzieliśmy podczas testów.

joanna kusmierska pisze...

zarzucanie robertowi kłamstwa jest chyba nie fer. przecież tylko on decyduje co chce robić i w jakim momencie. to wy na siłę wsadzacie go ciągle do bolidu, mówicie w jakich seriach powinnien jechać a jakich nie.tylko on ma prawo decydować o sobie.nikt inny.a to że nie może usiedzieć na tyłku świadczy tylko o tym że jest bliżej niż dalej do....czegoś tam/sami sobie dopowiedzcie do czego/.

Chomik pisze...

boniffacy - oczywiście dobrze by było, ale powrót Roberta w 2013 byłby nierozsądny. Po co przemęczać rękę i odpaść po 2 latach. Poczeka i wróci w 2014r.. Schumacher wyląduje prawdopodobnie w Sauberze. Szumi ma być może zamiary pobić rekord Rubensa w największej ilości GP, Ferrari ma spory dylemat ponieważ chcą pozyskać również Vettela na 2014. Kubica czy Vettel? To pytanie już zadaje sobie Stefano Domenicali

BoMiSieNudzi pisze...

Ale Chomik...Schumacher odchodzi z F1 po zakończeniu sezonu :>

Piotrek pisze...

Właśnie. Dziś to zapowiedział. A w Sauberze prawdopodobnie Algersuari.

Szybkiego powrotu na tor Robert

HeavyRain pisze...

wydaje mi się, że jeśli z testem Clio pójdzie dobrze (zmiana biegów prawą ręką), to Robert być może jeszcze będzie celować na sezon 2013 w F1...jeszcze jest dużo czasu i wszystko jest możliwe.

limaK pisze...

HeavyRain też tak uważam. To na pewno nie jest przypadek. Robert widzi że jest lepiej niż sądził (mówił niedawno o tym że z górki powinno pójść szybciej niż myślał) więc próbuje wykorzystywać prawą rękę i poddawać coraz większym wysiłkom.

FullFrame pisze...

Ależ niektórzy są tu dziecinni. Kubica w Sauberze? Proszę bardzo, tylko najpierw musi mieć sprawną rękę i zdać testy które aktualnie by oblał. Kubica w Ferrari, Domenicalli zadający sobie pytanie Vettel czy Kubica? Na pewno nie dziś. Po co zaprzątać sobie głowę sytuacją która może nigdy nie mieć miejsca. Przeczytajcie sobie przed snem 100 razy słowa Kubicy "Nic nie obiecuję , nie jestem od obiecywania, sam nie wiem co będę robił, puki co musi wystarczyć to co jest, ręka nie jest jeszcze odpowiednio sprawna." AMEN.

Tom Tom pisze...

http://sokolimokiem.tv/?p=4266
tak jak @Rafał wspomniał DTM całkiem prawdopodobne ,też o tym kiedyś pisałem tutaj wcześniej,że seria DTM byłaby w porzo !

Pafel pisze...

Nie wiem, czy to kolejny polski NIUS, ale...
Wczoraj późnym wieczorem jadąc samochodem słuchałem RMF i w serwisie sportowym powołując się na "nowy wywiad" Roberta dla włoskiego (nie zrozumiałem co...) Kubica powiedział, że w 2013 będzie startował w rajdowych mistrzostwach oraz będzie brał udział w licznych testach bolidów i jak wszystko będzie ok, to w 2014 postara się wrócić do F1.

No i moje pytanie, czy oni tak pięknie przetłumaczyli materiał, o którym Mateusz tutaj pisał 3 października, czy jest coś nowego?

Mateusz Cieślicki pisze...

To są kolejne wersje tego samego wywiadu... niestety przechodzi on liczne transformacje.

Michał pisze...

Znowu zaczyna wypływać problem polskiego szkolnictwa - można setki razy mówić, pisać, powtarzać a i tak znajdą się tacy co nie rozumieją. Ludzie 3 rajdy nie spowodują, że odblokuje się łokieć, który od ponad ROKU!!!! jest problemem. Czy wy naprawdę nie potraficie pogodzić się z rzeczywistością, czy musicie tworzyć swoje własne alternatywne wersje otaczającego was świata? Przesłychajcie jeszcze raz wszystkich wypowiedzi Kubicy, przeczytajcie jeszcze raz wszystkie wywiady, ale co najważniejsze zróbcie to w końcu ze zrozumieniem i n ie interpretujcie tego przez pryzmat własnych jakiś dziwnych marzeń czy jak to nazwać. Ten facet jasno i wyraźnie mówi, że jeszcze ciągle jest poważny problem z ręką, która ma już siłę i pozwala na wykonywanie czynności z grubsza, ale precyzyjnie nadal jest w lesie, poza tym jasno i wyraźnie mówi że nie mieści się w bolidzie i że póki co o jazdach bolidem można zapomnieć bo jest za ciasno. Żadne F1 w 2013, żadne testy bolidami póki co. Ten człowiek wyszedł z ukrycia i bez większego ukrywania mówi o swoich planach. O planach a nie nadziejach czy dalekosiężnych uwarunkowanych prognozach. Zacznijcie się wreszcie trzymać faktów. Czas gdybania się skończył miesiąc temu. Tak wam tego brakuje?

norbert.sajdok pisze...

Kubica nie bedzie się scigał w Rajdowych Mistrzostwach Swiata z jednego prostego powodu, on chce wórcić na tor, a tor jest asfaltowy i raczej nie pozwoli sobie na jazde rajdówką po szutrach. Jeśli KUB zostanie rpzy rajdach to raczej będą to Mistrzostwa Włoch lub Francji. Do Verva Racign tez nie pojdzie, bo kiedyś swego czasu Orlen go olał, bo SuperCup to nie jest jakiś szczyt marzeń. Bardziej profesjonalne jest już WTCC, a chciałbym zobaczyć KUB w wyścigach LeMans Series chocby tych szesciogodzinnych. Nie są dze tez aby KUB zdecydowął sie na jakieś juniorskie serie typu GP2, bo to zbyt ryzykowane, słabszy występ na tle młodych rywali może wywołać fale spekulacji:"To nie ten sam Kubica, przegrywa z młokosami itp"

Tomy pisze...

Robert wykorzystuje każdą nadarzającą się okazję na sprawdzenie siebie, odbudowanie swojej formy i ponowne wejście w rytm rajdów/wyścigów. Jednocześnie chce to zrobić możliwie "gładko", nie podejmując zbyt większego ryzyka utraty zdrowia czy też b. dobrej opinii dot. jego umiejętności kierowcy.

Będzie to jazda bez presji, ale pewnie da dużo odpowiedzi nt pracy jego ręki. Nie będzie z tej jazdy rozliczany.

Myślę że GP2 nie byłoby głupią opcją jeśli chce się wrócić do F1. Ryzyko zawsze istnieje, ale Kubica to Kubica. Powinien być w czołówce jeśli tylko będzie zdrowy. Obecnie Robert sprawdza swój organizm i na tej podstawie podejmie decyzję co dalej.

Mateusz Cieślicki pisze...

Słuchajcie - póki co to bolidy, czyli "ciasne budy" nie wchodzą w grę, musicie to zrozumieć.

gregcold pisze...

W przyszłym roku sa 4 rajdy asfaltowe rangi Mistrzostw Świata Rajd Monte-Carlo, Rajd Niemiec, Rajd Francji i mieszany Rajd Hiszpanii i to pewnie jest te 30% poważnych startów w rajdach razem z Fordem. Dzisiaj wystartował asfaltowy Rajd Francji Robert mógłby być na zapoznaniu z trasą a juz za miesiąc rajd Hiszpanii to by tłumaczyło brak czasu przez miesiąc. Mam nadzieje że mam rację :) Po drodze jest Rajd Sardynii we Włoszech ale to juz szuter ale on wypada w przyszłym roku z kalendarza WRC.

Maciej P. pisze...

Niespodzanka TVN :)

"W najbliższą sobotę, w Dzień Dobry TVN, Robert Kubica wraca do gry - gorąca relacja z rajdu Citta di Bassano. Czy wróci do Formuły 1? Bądźcie z nami! "

A tu zapowiedź video, w którym pada ciekawe zdanie w odpowiedzi na spekulacje odnośnie Pirelli.

Robert Kubica:
"Jeśli będę mógł zasiąść za fotelem bolidu formuły 1, nie sadze żebym miał problemy ze znalezieniem fotela i to nie do testowania a do wyścigów"

http://dziendobry.tvn.pl/video/weekend-z-ddtvn-robert-kubica-wraca-do-gry,104,newest,60449.html

karluum pisze...

grecgold: napisałem dokładnie to samo w poprzednim poście. Ford potrzebuje "asfaltowego specjalisty" bo ani Solberg ani Latvala nie błyszczą na tej nawierzchni.
A Włochy w kalendarzu w 2013 roku dalej są. A gdzie będzie rajd? Nie wiadomo, być może w San Marino :) :) :)

Yahoo pisze...

Ale Robertowi z tymi 70% i 30% chodziło raczej o procentowe szanse wystąpienia w którejś z tych "dyscyplin", a nie że 70% sezonu w wyścigach i 30% sezonu w rajdach. Czy może się mylę?

HeavyRain pisze...

dokładnie Yahoo..nie wiem czemu niektórzy rozumieją to inaczej :)

Tom Tom pisze...

z tego co czytałem na innych portalach to każdy interpretuje wypowiedz Roberta w inny sposób.
zwłaszcza te 70% i 30% .
A na facebook pojawiło się znowu kolejne info
"Jeśli będę mógł zasiąść za kierownicą bolidu F1 to nie sądzę abym miał problemy ze znalezieniem fotela i to nie do testowania, a do wyścigów" autor Agnieszka Koszmider

HeavyRain pisze...

^to jest z wywiadu Mołek dla Dzień Dobry TVN, jak widać nie została "olana" przez Roberta ani wyrzucona.

macmp4 pisze...

Moze bylo trzecie podejscie ... i Robert w koncu zgodzil sie zamienic z nimi pare slow...do trzech razy sztuka podobno..

Wojciech Wójcik pisze...

Jak to jest Panie Michale, że Twoje czarnowidztwo i ubolewanie nad zrozumieniem przez czytelników różnych doniesień na temat przyszłego roku ni jak nie pasują do tego co mówi osoba której poświęcone jest to forum. Myślę, że osoby, z którymi się tutaj skonfliktowałeś są prawdopodobnie intuicyjnie bliżej prawdy niż to o czym mówisz, a właściwie obrzygujesz innych rozmówców - patrz chociażby dzisiaj o 9:08.
Nie mam zamiaru Cię obrażać, chodzi tylko o to, że może warto zachować odrobinę zrozumienia dla cudzych przekonań.

norbert.sajdok pisze...

Hembery z Pirelli - "Chcemy współpracować w Schumacherem, aktualnie współpracujemy z Robertem Kubicą, ale tylko w rajdach" :):)

Michał pisze...

@up - zrozumienie tego co ktoś mówi wprost jasno i wyraźnie nie jest tematem przekonań tylko tematem zrozumienia. Trochę tak jak z matematyką czy fizyką - to się rozumiem, a nie czuje intuicyjnie i interpretuje zgodnie z jakimiś tam przekonaniami.

A to, że jeden z drugim + głupie media jak słyszy hasło pełne mistrzostwa to odrazu ma w głowie rajdowe mistrzostwa świat albo F1 i nie konfrontuje tego z wcześniejszymi czy równoległymi wypowiedziami to jest kwestia nie przekonań ale kompletmego braku umiejętności czytania/słuchania ze zrozumieniem i jeżeli wytykanie tego jednemu czy drugiemu jest obrzygiwaniem to tak będę obrzygiwał takich, bo właśnie przez takich tłuków potem w mediach powstają takie a nie inne debilne informacje, które powtarzane przez kolejne mediach i kolejnych idiotów tworzą jak to między innymi Kubica określił "polskie piekiełko"

Tak jak już napisałem powyżej - gdybać to sobie można było jeszcze miesiąc temu, teraz jest wszystko kawa na ławę i albo ktoś w końcu wyskoczy ze swoich fantazji i zacznie czytać i rozumieć to co czyta albo nie przestanie lepiej produkować bzdury i zajmie się uprawą marchewki.

norbert.sajdok pisze...

Hembery przyznał, że jego firma cieszyła się dobrą współpracą z Niemcem i mogłaby pracować z nim także w innych seriach wyścigowych. „Michael jeździł motocyklem Superbike na naszych oponach, a zajmujemy się także rajdami i wyścigami GT. Kimi używał naszych opon, a teraz współpracujemy z Robertem Kubicą w rajdach, więc może Michael chciałby spróbować czegoś innego.

limaK pisze...

Robert nie będzie miał problemu ze znalezieniem miejsca w F1 bo kontrakt z Ferrari jest nadal aktualny :) :) :)

Wojciech Wójcik pisze...

Zgadzam się. Nie można bić piany i fantazjować na tematy prasowe. Myślę o tym, że ani Ty ani ja nie wiemy co Kubica ma z ręką, czy ona jest sprawna, czy nie, sztywna, luźna, gumowa, jakakolwiek. Nie widzieliśmy jego dokumentów lekarskich, ani nikt nas o tym nie informował. Ja biorę pod uwagę wcześniejsze zachowanie Kubicy w kwestiach dotyczących jego planów. Mam na myśli np. sytuację po wypadku Massy, gdzie były spekulacje o tym, że Kubica może go zastąpić i dopiero po trzech latach dowiedzieliśmy się jak było na prawdę, że w istocie Kubica rozmawiał z Ferrari. Podobnie może być teraz [z góry uprzedzam Cię: nie próbuję forsować tezy o tym, że Kubica-Ferrari-F1-2013]. Zapewne jesteśmy w lesie z jakimikolwiek konkretnymi informacjami i właśnie nie uważam żeby skończył się czas gdybania. Z drugiej strony, jakbym miał być na miejscu Kubicy, obwinąłbym bym sobie rękę bandażami, aby się takie tłumy wokół mnie nie tłoczyły ze sloganami typu "jak feniks z popiołów", ale to już tylko taka humorystyka z mojej strony.

Bartek pisze...

Może nie "kontrakt", a "kontakt" na pewno. Sprawa jest jasna jak słońce. Ferrari nadal jest zainteresowane Robertem i nie ma co do tego wątpliwości. Gdyby tak nie było to nie przedłużaliby kontraktu z Massą, który nie zapewnia zespołowi punktów i nie dorównuje swojemu koledze z teamu. Gdyby na miejsce Massy mieli zakontraktować kogoś innego, to nie na jeden sezon, a na 3 minimum i musiałby być to kierowca doświadczony umiejący pomóc z rozwojem bolidu i przede wszystkim szybki. W przypadku m.in. Pereza tylko szybkość mogła być plusem. W stawce co prawda jest kilku kierowców, którzy spełniają kryteria, ale skoro Ferrari nie zdecydowało się na żadnego z nich, to sprawa jest jasna: Oni chcą Roberta i już. Druga sprawa to pośpiech Roberta. Najwyraźniej coś wchodzi w grę i to już w 2013 roku, ale nie wiem nie znam się :P Wolę poczekać spokojnie na rozwój wydarzeń.

Jakub Bednarski pisze...

a skąd info, ze rajd włoch wypada- jest tylko w innym terminie niż będzie w tym roku;

nawet pomijając roberta (chociaż bóg wie co bedzie)- ford może mieć mega problem w przyszłym roku z mocną obsadą dwóch aut- jeśli nie "przekonają" jm latvali zeby został to nie jest powiedziane, ze zastapi go sordo, który już podobno odwiedził wersal;
wilson oficjalnie też narzeka na tanaka, a przecież ekipa juniorska to też m-sport

Jakub Bednarski pisze...

zupełnie zgadzam się z wojtkiem i bartkiem

Fabek pisze...

Trochę OT - wyścig w Japonii będą komentować kierowcy VRT ;)

limaK pisze...

Fabek

http://www.youtube.com/watch?v=npdNMTmRTs8

Krystofer pisze...

Chłopcy z VRT będą chyba za M.Kochańskiego, wiecie - opieka nad wschodzącą gwiazdą K.Mirocha przysparza więcej obowiącków (CHYBA) :)

Wojciech Wójcik pisze...

No to się zrobiło rozrywkowo. :)
A jeśli trzymamy się jak spódnicy tych zakrytych kół to proszę bardzo:
http://uploadscdn.sportnetwork.net/upload/491/491_0_1228742639.jpg

Kiter Surf pisze...

Witam! Robert pojedzie z numerem 0, a moje pytanie jest takie czy będzie podany czas jego przejazdu "dla porównania" i czy będzie również możliwe śledzenie tego rajdu w internecie jak poprzednie?
Z innej beczki...śledzę ten blog regularnie, a sam piszę sporadycznie...nie miałem okazji, więc GRATULUJE MATEUSZOWI C. za pracę, którą wykonuje z innymi użytkownikami bloga. Czytam wszystkie informacje, a również komentarze i nie mam żadnego problemu ze zrozumieniem słów Kubicy...wiem, że blog służy do wyrażania opinii, ale nie ma się co emocjonować każdym doniesieniem prasowym czy interpretacją pojedynczego słowa czy zdania. Fajnie by było, gdyby Robert powrócił do ścigania na najwyższym poziomie jak najszybciej i tyle, a co pokaże życie to już musimy poczekać:-/ W każdym razie życzę mu tego z całego serca!
Pozdrawiam

Mroovka pisze...

@Kiter Surf

Z tego co sie orientuje w tematyce rajdowej to czas Roberta nie bedzie mierzony, relacja live w necie powinna byc chociaz pewni nie mozemy byc bo jest to debiut tego rajdu, ale nawet jak by byla relacja to czasow Roberta tam nie zobaczysz!


I dobrze bo Robert wybral najlepszy mozliwy trening dla siebie! Bez testow na super wynik nie ma co liczyc, a chociazby Kubica mowil ze wynik sie dla niego nie liczy jak w przypadku poprzednich rund to nie uwierze ze tak jest w 100%. Mysle ze Robertowi zalezalo na wynikach a najbardziej wlasnie w pechowym rajdzie San Martino, co mozna bylo zaopserwowac po ciszy medialnej (chyba tylko jeden wywiad) od wypadku az do Bassano! Natomiast po wygranej rundzie odrazu jest inaczej! Jednak w tej rundzie czas nie bedzie mierzony nie ma presji a jest to mozliwie najdluzszy test Clio i swojej prawej reki w warunkach rajdowych! Robert sprawdzi siebie, reakcje ciala na zmiane samochodu i obslugi go, a takze pokona mozliwie najwiecej KM w warunkach dla siebie bojowych! Ciesze sie z tego i mysle ze Robert tanim kosztem przygotuje sie do dalszych rajdow!!

Oczywiscie to tylko moja subiektywna opinia, Pozdrawiam

FORZA RK

Piotrek pisze...

Ostatnia aktualizacja i słowa Roberta wskazują, że chyba już się rozgląda za opcjami powrotu do F1 :-D

Szybkiego powrotu na tor Robert

joanna kusmierska pisze...

robert ma własny rozum i wie co dla niego jest najlepsze.dopóki musi wspomagać się jeszcze np. przy odpalaniu auta lewą ręką to znaczy ,że jeeeeeeeeeeeeeeszcze ciut mu brakuje. gdyby było inaczej to JUŻ BY SIEDZIAŁ W BOLIDZIE. A NIE SIEDZI PRZECIEŻ.

Mateusz Cieślicki pisze...

Przypominam, że kwalifikacje jutro o godz. 7 zostały zatem ostatnie chwile na typowanie:
http://mcformula.blogspot.com/2012/10/typowanie-grand-prix-japonii.html

Krystofer pisze...

Z tą zerówką to świetny pomysł. Może sobie spokojnie, szkoleniowo jeździć w warunkach rajdowych, poznawać auto i jednocześnie nie narażać się na obniżanie morale przez słabe wyniki przejazdów gdyż inne przy poznawaniu auta być nie mogą. Wygląda na to, że Robert już nie odpuści, teraz przygotowania i rajd, być może w międzyczasie, a na pewno po rajzie próba jakimiś autami na zamkniętym torze a na bieżąco zasadnicza rehabilitacja. A nam przyjdzie poczekać chyba na lakoniczne wyznanie za jakiś czas, że jeździł już tym i tym i być może deklaracja co do przyszłego roku :)

Vaviorky pisze...

Fajnie, że nastąpi zmiana samochodu, gdzie przede wszystkim zmiana biegów jest inna. Oczywiście owe zmiany są wprowadzane stopniowo, ale to dobry prognostyk przed kolejnymi startami w rajdach.

Michał pisze...

@Krystofer - Fin, który zmiażdżył naszą polską czołówkę w Rajdzie Polskim - wsiadł pierwszy raz do tego samochodu którym jechał i jechał pierwszy raz na tych trasach. Dodam że ma 21 lat. Więc to co napisałeś - "gdyż inne przy poznawaniu auta być nie mogą" to raczej słaba reguła dla dobrego szofera.

grand460 pisze...

Bardzo rzadko tu się wypowiadam ale wchodzę na ten blog kilka razy dziennie szukając jakieś nowej informacji.
Dzięki Mateusz za kawał świetnej roboty :)

Krystofer pisze...

@Michał, może i tak być z tą regułą, ale musimy wziąć pod uwagę, że tu chodzi o Roberta, który mówił w jednym z wywiadów o "szukaniu obejść dla pewnych rzeczy", chodzi oczywiście o jego aktualne dysfunkcje. Porównanie do czynnych "rajdowców" trochę jednak nie adekwatne do tej sytuacji :)

Łbz pisze...

Kurde... Liczyłem na jakieś torówki...

Maciej P. pisze...

Stary art.(03.10), ale podają m.in: prawdopodobnie w kolejnym rajdzie Rally Aci Como-Etv Robert pojedzie już Citroenem C4 WRC, podany jest też plan rajdu.

http://www.corrierecomo.it/index.php?option=com_content&view=article&id=42999:robert-kubica-correra-il-rally-aci-como-etv&catid=33:sport&Itemid=31

GIZD pisze...

https://twitter.com/ESPNF1/status/254495336037511168/photo/1
Blokowanie Alo przez Vet

Ado pisze...

DDTVN: Robert Kubica wraca do gry!

http://www.youtube.com/watch?v=rm5ltm1hJjU&feature=youtu.be

Mateusz Cieślicki pisze...

Słabe! Najgorszy ten fragment z "przekazywaniem mechanikom to czego potrzebuje" - wystarczyło dobrze dobrać opony i nie wykręcić bączka.

GIZD pisze...

http://www.youtube.com/watch?v=YHTgPCUU9E4
Solberg w winnicy :-)

Maciej P. pisze...

Pełna relacja video z wywiadu Dla Dzień Dobry TVN

http://www.youtube.com/watch?v=rm5ltm1hJjU&feature=youtu.be

Co cieawe, to są wszystko ujęcia kiedy Robert wypowiadał sie dla TVP(fragmenty z Bassano), ale z kibicami udało im się pogadać osobiście:)

wiz pisze...

ludzie zanim cos wstawicie sprawdzcie czy to działa drugi filmik z ddtvn i drugi zrąbany

Yahoo pisze...

No, mi też nie działają te filmiki

Kiter Surf pisze...

chodzi tylko dzwięk...:-(

lexus0000 pisze...

tu macie i obraz:
http://www.youtube.com/watch?v=rmwvSrH5bvU

Zwłaszcza ostatnie 15sek jest bardzo optymistyczne, Robert trzyma jeden puchar w lewej rece a drugi w prawej, potem na innym ujeciu trzyma ten "duży" puchar prawą ręką. Kazdy taki obrazek napawa optymizmem

JJ pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
joanna kusmierska pisze...

ludzie ślepi jesteście czy co? robert może trzymać w prawej dłoni puchar czy telefon bo to są stosunkowo duże rzeczy ale pewnie nadal jest problem albo w samym zginaniu palców/czyt.w zaciśnięciu dłoni w pięść/ a już na pewno w trzymaniu drobnych rzeczy.

Paulus77 pisze...

Dziekuje Joanno, Twoj komentarz otworzyl mi oczy. Ale moze dla Roberta zrobia specjalna duza kierownice i jednak powroci do F1? Dziekuje z gory za cenny komentarz.

Piotrek pisze...

Ale kierownicę spokojnie utrzyma. Myślę, że największy problem jest z rotacją łokcia, bo mało miejsca w kokpicie i z precyzją pracy palcami, bo przyciski na kierownicy są dość małe. Ale problemy są do przejścia. Oczywiście podstawa to rehabilitacja, a dodatkowo kierownicę zespół może Robertowi specjalnie tak zrobić, żeby większość ważnych przycisków miał po lewej stronie.

Szybkiego powrotu na tor Robert

eustachy80 pisze...

Kokpit bolidu jest relatywnie niewielki, na dużą kierownicę nie ma tam tam miejsca,
a i przepisanie przycisków na lewą stronę, tak by całość nadal była funkcjonalna i nie dekoncentrowała zawodnika nie jest sprawą błahą.
Rzecz jest oczywista.
Robert musi mieć zarówno pełną rotację łokcia,
jak i zakres ruchów nadgarstkiem, do tego funkcjonalne kciuk i palec wskazujący prawej dłoni.
Bez tego komfortowa jazda bolidem, na poziomie umożliwiającym nawiązanie walki z najlepszymi możliwa nie będzie.
A czy jest w stanie dojść do takiej sprawności czas pokaże.

Krystofer pisze...

Pożyjemy, zobaczymy:). Dajmy się nacieszyć Robertowi i samym sobie tym co już udało się osiągnąć.

wiz pisze...

chyba już troszeczke przesadzacie z tymi domysłami lewa, prawa co za różnica jak nie może skrecac reki w łokciu co sam powiedział. Gdybyście troche poogladali onboard z wyścigów roberta to można zobaczyc, że i tak przełaczał przyciski na kierwnicy lewą ręką. Dajcie sobie spokój z domysłami robert sam powiedział, że jak bedzie w stanie zasiąśc za kierwnicą to miejsce znajdzie bez problemu.

sewerynus pisze...

czy są jakieś wieści z Italii ?
http://www.rallyepromotion.com/pdf/programma-valtidone.pdf

Fabek pisze...

http://www.youtube.com/watch?v=r8hQSTD-gLU&feature=g-all-lik

Piotrek pisze...

Właśnie chciałem spytac o to samo. Wiemy coś jak sobie Robert radzi?

Szybkiego powrotu na tor Robert

Makatak pisze...

Ja tu wchodzę od rana i patrzę, czy coś jest właśnie na temat tego rajdu. Jakby ktoś miał cokolwiek na temat tego rajdu to niech wyśle, bo ja na stronie rajdu czy w googlach nic nie znalazłem.

Marcin81 pisze...

http://www.facebook.com/photo.php?id=52634073082&l=bfdb804375&pid=13605936

Rafał Chmura pisze...

Wielki szow w TVN dzień dobry, a nawet nie było bezpośredniego wywiadu, tylko korzystali z rozmowy TVP, niezła olewka pani gwiazdy Mołek, nawet nie odzywała się w czasie zapowiedzi, bo i w sumie , co miała by powiedzieć...

Piotrek pisze...

Mogła się pochwalić, że nie nadaje się do niczego. A w szczególności na dziennikarkę. Jak widać Robert to zauważył. To inteligentny facet :-)

Szybkiego powrotu na tor Robert

sewerynus pisze...

http://www.youtube.com/watch?v=VOsGPywBW24 to chyba jeden z OS-ów

Marcin81 pisze...

http://www.sevenpress.com/index.php?option=com_content&view=article&id=22004:1d-rally-ronde-dellalta-val-tidone&catid=36:motori&Itemid=92

Maciej P. pisze...

Nowe zdjecia Roberta z 1° Rally Ronde dell'alta Val Tidone:

http://3.bp.blogspot.com/-kiDjPDvJcGQ/UHBqG-kCeyI/AAAAAAAABaA/fWG0BH7mir4/s1600/rk+klub.jpg

http://1.bp.blogspot.com/-GJH9zTomzOc/UHBeavwU4SI/AAAAAAAABZU/9FxXTHQkHUc/s1600/KubicaRobert.jpg

A na koniec:
http://www.sevenpress.com/index.php?option=com_content&view=article&id=22004:1d-rally-ronde-dellalta-val-tidone&catid=36:motori&Itemid=92

marshad pisze...

Do śledzenia informacji o udziale RK w włoskich rajdach używam forum www.rallylink.it (poprzez pokraczne tłumaczenie Google'a). Tym razem jednak nie wiele się tam pojawiło (czasów też nigdzie nie widać), ale są pierwsze zdjęcia. Link podany na forum to http://rallymania.forumfree.it

Marcin81 pisze...

Mateusz wal aktualizacje hehe

Jacek pisze...

Roberta zobaczymy w bolidzie F1 już w 2013r. Jeśli mówi, że gdy tylko będzie mógł zasiąść w bolidzie to znajdzie się miejsce i będą to wyścigi nie testy to znaczy, że ma oferty pracy od zespołów F1. I nie chodzi o rok 2014 gdyż o testowaniu opon mówiło się w kontekście 2013r. Poza tym sam Kubica powiedział że przed nim długa droga ale nie aż tak jak wcześniej myślał. Następny sezon zaczyna się za 5 miesięcy i to powinno wystarczyć by rozkręcić rękę i zmieścić się w bolidzie.

Maciej P. pisze...

Kolejne Fotki:

http://i49.tinypic.com/33wxukk.jpg
http://i47.tinypic.com/262wh0m.jpg

sewerynus pisze...

Nie sądzę że ma jakiś nawet luźny kontrakt podpisany bo startuje w rajdach a to z wiadomych powodów nie podoba się szefom zespołów F1

Piotrek pisze...

http://i47.tinypic.com/262wh0m.jpg - to jest dobre zdjęcie. Pokazuje, że Robert musi fajnie grzać, aż tylne koło się podniosło przy hamowaniu i wchodzeniu w zakręt.

Szybkiego powrotu na tor Robert

marshad pisze...

Nic specjalnego, ale jest kilka nowych fotek: http://rallymania.forumfree.it/?t=63439960