Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

wtorek, 21 lutego 2012

Barcelona: "To prawda, że mamy sześciu mistrzów na torze, ale nadal czekamy na Ciebie Robert" [aktualizacja]

Polscy kibice po raz kolejny nie zawiedli. Na trybunach toru Catalunya pod Barceloną mogliśmy dziś przeczytać na polskiej fladze: "Six champions... it's true. But we're still waiting for you Robert", czyli: "To prawda, że mamy sześciu mistrzów, ale nadal czekamy na Ciebie Robert". To piękne zachowanie kibiców pokazuje, jak tęsknimy za występami naszego kierowcy i nim samym. Dziś ponadto wyniki sondy i wiele ogłoszeń. "Uruchomiona" został już strona avis-kubica.it.

Dziś rozpoczęły się przedsezonowe testy w Barcelonie. Jeszcze niedawno marzyliśmy, że pojawi się na nich Robert Kubica. Niestety, rehabilitacja Polaka przedłuża się i nadal nie wiadomo, kiedy wróci za kierownicę samochodu wyścigowego.

Polscy i zagraniczni kibice nie przestają wyrażać swojej tęsknoty i wsparcia dla przeżywającego najtrudniejszy okres w życiu Roberta Kubicy. Na trybunach w Barcelonie pojawiła się Polska flaga z napisem: "Six champions... it's true. But we're still waiting for you Robert", czyli: "To prawda, że mamy sześciu mistrzów, ale nadal czekamy na Ciebie Robert". Odnosi się ona do rekordowej liczby mistrzów świata obecnej w tym roku.

Oto flaga, o której mowa:
Link do zdjęcia dostarczył czytelnik RafałW, źródło: http://www.facebook.com/pages/F1WMpl-Wyprzed%C5%BA-Mnie/312906321837

Nie są to pierwsze i jedyne przejawy łączności kibiców z Robertem. Polskie flagi były obecne też w Jerez. Liczymy, że już niebawem dowiemy się kiedy również i krakowianin będzie mógł osobiście oglądać takie flagi na torze.

Wczoraj media szeroko cytowały ranking najlepiej zarabiających sportowców w Polsce. Na jego czele znalazł się Robert Kubica, który zarobił 20 mln zł. Warto dodać, że jest to mniej niż wartość kontraktu, jaki kierowca podpisał z Lotus Renault GP. Ten bowiem wynosił 6 mln euro czyli 26 mln zł. Kontrakt kierowcy był jednak ubezpieczony, podobnie jak sam Robert w związku z czym nie ponosi on kosztów leczenia i rehabilitacji. Wszyscy przyznamy chyba jednak, że sam Robert jak i my wolelibyśmy, żeby nie zarobił ani grosza, ale nie miał wypadku.

Ponieważ dziś wtorek, to chciałbym przedstawić kilka spraw organizacyjnych, związanych głównie z ułatwieniami dla Was, najpierw jednak wyniki ankiety. Pytanie brzmiało: Kiedy według Ciebie Robert Kubica odezwie się do swoich kibiców?

Niebawem, w ciągu miesiąca 29 głosów (5%)
Jak odzyska pełną sprawność 222 głosów (39%)
Jak rozpocznie pierwsze testy 67 głosów (12%)
Dopiero gdy podpisze kontrakt z zespołem F1 101 głosów (19%)
Gdy będzie ogłaszał zakończenie kariery 77 głosów (14%)
Robert nie zwróci się już do kibiców 61 głosów (11%)

Dziękuję za udział w tej sondzie i zapraszam do kolejnej, która już niebawem ukaże się na blogu.

Chciałbym poinformować, że zostały uruchomione kanały RSS na blogach i teraz można subskrybować zarówno ten blog, jak i jego angielską wersję oraz MC Formula.

Po drugie został stworzony specjalny wpis, w którym można poznać alternatywne sposoby komentowania na blogu, głównie poprzez użycie OpenID. W polu komentarzy znajdziecie link do tego wpisu, gdzie dowiecie się szczegółów.

Kolejną sprawą jest prośba o opinię, kierowana do użytkowników Facebooka. Jeszcze dziś stworzone zostanie na nim pytanie o kształt facebookowego profilu bloga. Czy ma on pozostać w niezmienionej formie, czy może ma na nim pojawiać się więcej treści. Zainteresowanych odsyłam do profilu bloga na Facebooku.

Dziękuję Wszystkim, którzy przysyłają do mnie własne filmy o Robercie. Jeszcze dziś niektóre z nich zostaną umieszczone w dziale filmów z Robertem, zostaną także dodane inne, już nie Waszego autorstwa.

Nadal czekamy na jakiekolwiek informacje dotyczące Roberta i mam nadzieję, że kiedy w końcu się pojawią, to będą one bardzo pozytywne i pewne. Możecie być pewni, że stale szukam nowych wieści o naszym kierowcy i jak tylko jakieś się pojawią, to natychmiast je tu przekażę.

Aktualizacja piątek:
Została "uruchomiona" już strona avis-kubica.it, ściślej mówiąc po wpisaniu adresu strony w przeglądarce jesteśmy przekierowywani na stronę www.avisprovincialesavona.it. Po wejściu na nią po lewej stronie widzimy zdjęcie Roberta Kubicy. Niestety, to jedyne informacje dotyczące polskiego kierowcy, znajdujące się na tej stronie. Warto dodać, że strona jest jeszcze częściowo w konstrukcji.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku! Dołącz do osób go lubiących! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i f1ultra.pl

Polecam lekturę miesięcznika F1 Racing - nowy numer już w piątek kioskach!

53 komentarze:

Vaviorky pisze...

Bardzo ładny gest. Trudno jest zapomnieć o Robercie. Trudno było pogodzić się z faktem, że nie będzie go w stawce F1. Ale mam nadzieję, że cała nasza cierpliwość zostanie wkrótce nagrodzona :)

THE VIPER pisze...

To prawda gdy Robert powróci,zobaczycie będzie wygrywał ale na razie niech dojdzie do siebie żeby był sprawny w 100%

Piotrek pisze...

I pomyśleć, że mogłem tam być. Ach...
Brawo dla tych kibiców. Naprawdę piękny gest.

Szybkiego powrotu na tor Robert

Jacek pisze...

Super! Taka rola nas kibiców by wspierać Roberta i wierzyć.

PiotrF1 pisze...

Nawet sześciu mistrzów świata
luki po Nim nie załata.
W kasku i kombinezonie,
na torze w kokpicie
kierownice trzymają dłonie
i w padoku z zespołem
tam jest miejsce Twoje
całym sercem wspieramy
i wierzymy że na torze
wkrótce Cię zobaczymy!!!

Forza Roberto!!!

Igor pisze...

Czy jest gdzieś w sieci zdjęcie tej flagi? Chciałbym zobaczyć jak to wyglądało.

Piotrek pisze...

Ja nie znalazłem.

Szybkiego powrotu na tor Robert

RafałW pisze...

Witam :) tutaj jest zdjęcie polskiej flagi o której jest mowa ;)

http://imageshack.us/photo/my-images/196/42178210150633705621838.jpg/

Mateusz Cieślicki pisze...

RafałW - dziękuję!

RafałW pisze...

Nie ma za co! wprawdzie to nie mi się należą podziękowania :) flagę znalazłem na koncie fb portalu "F1WM.pl - Wyprzedź Mnie!"
tutaj link: http://www.facebook.com/pages/F1WMpl-Wyprzed%C5%BA-Mnie/312906321837

Mateusz Cieślicki pisze...

Aaa, to zmienia postać rzeczy, dzięki.

Mateusz Cieślicki pisze...

No to sobie Kimi i Romek pojeździli: http://mcformula.blogspot.com/2012/02/lotus-rezygnuje-z-dalszego-udziau-w.html

Rovanpera pisze...

Piękny gest kibiców:) Taka jest ich rola. Tak ma być;]
Ja już tęsknię za jakąś inf. na temat Roberta (wiarygodną) i mam nadzieję, że jako pierwsza ukaże się u Mateusza.
Co do Kimiego i Romka, czas pokaże. Jeden skowronek wiosny nie czyni. Średnio na jeża wierzę w Kimiego, może bardziej w Romka, co nie zmienia faktu, że sam LOTUS jest zagadką. Jak dla mnie będzie to maksymalnie środek stawki (w porywach). Kimi kojarzy mi się trochę z "wypalonym dynamitem". Ja w takie powroty nie wierzę. Trochę jak z Schumacherem... po co się rozdrabniać.

Rovanpera pisze...

Dodam oczywiście, że jeżeli będzie inaczej i LOTUS z Kimim będzie szalał, to będę się bił w pierś:)
W zasadzie sam jestem ciekawy, co Kimi pokaże w nadchodzącym sezonie F1. Mam nadzieję, że nie jest to tylko powrót dla powrotu i Kimi nie będzie tłem da innych kierowców.

Seba_kalisz pisze...

Lotus ewidentnie znów coś kombinuje. Kimi podobnie jak Robert, jest gwarantem, że bolid nie będzie się cofał w rozwoju. Nie sądzę żeby spadli na dół stawki. O ile kasy im nie braknie. Mogą pozytywnie zaskoczyć. Tak samo Mercedes. Ross Brawn za długo pozostaje bez sukcesu. A i Daimler AG czeka już od 2009 z MS.

pozdr.

jurek krak pisze...

Witam
dzisiaj mija 36 dzień od kiedy Robert opuścił szpital i CISZA nic oficjalnego czyzby jeszcze 54dni ciszy (90 dniowy plan rehabilitacji) a jak nie to co???

Tomy pisze...

Zapomnij o tych 90 dniach. Morelli coś takiego rzucił, chcąc zaznaczyć że jest jakiś plan, że wszystko jest pod kontrolą i że Robert wróci szybciej jak później.

Robert może się pokazać właściwie w każdym terminie, nie kierowałbym się tymi 90 dniami.

Seba_kalisz pisze...

@ jurek krak ..

A jak nie to co?... to ja powiem to nic. Czy cokolwiek to zmieni? My najwyżej będziemy jeszcze bardziej sceptyczni. Kiedy faktycznie w ogóle nie wróci temat zostanie zamknięty, a jeśli wróci, w co wierzę wszystko bardzo szybko zapomnimy. Od i cała prawda.
Tylko czekanie Nam pozostało, a dla osób z szerszym horyzontem zainteresowania F1 - podziwianie pozostałych kierowców.
Robert prócz rehabilitacji zapewne właśnie to robi (czyli śledzi cała F1), a nie zajmuje się czytaniem tylko i wyłącznie komentarzy z Polski i świata na jego temat, a zwłaszcza wiadomości dotyczących jego stanu zdrowia bo jako podmiot zainteresowań wie najlepiej w jakiej jest obecnie formie. Chyba, że nie wie?.. oczywiście pytanie retoryczne :-)


pozdr.

Rovanpera pisze...

@Seba_kalisz; zgadzam się, Kimi jest gwarantem na rozwój bolidu. Jak to z LOTUS-em nigdy nie wiadomo, jak wygląda sytuacja od str. finansowej.
Poniżej środka stawki na pewno nie spadną, ale mam wątpliwości co do "powyżej środka stawki". Może sporadycznie, raz na jakiś czas. Zależy od rozwoju bolidu:)
p. s. Robert pokaże się kiedykolwiek (o ile będzie zdrów), nie liczyłbym na magiczne 90 dni. Niestety.

M_F1 pisze...

Bylem i jestem ogromnym fanem Robka, ale z coraz mniejszymi nadziejami i coraz rzadziej odwiedzam ten i inne blogi, fora etc... Nadzieja umiera ostatnia, ale coraz blizej u mnie tej śmierci...

Piotrek pisze...

M_F1 - nie dawaj się. Więcej wiary w Roberta. On jest naprawdę bardzo silny. Będzie dobrze, głowa do góry. Już bliżej niż dalej.

Szybkiego powrotu na tor Robert

Joanna pisze...

Wypowiedź znaleziona dzisiaj na twitterze:
B. Ecclestone @MrEcclestone

Falta #Kubica en la #F1 estaría bien como el 7mo. campeón del mundo en pista. Cuando tenga un auto que tire de vdd, cuidado con el.

Piotrek pisze...

A co to znaczy? Bo Google mi nie pomogło.

Szybkiego powrotu na tor Robert

Magelot pisze...

@Piotrek
Można to przetłumaczyć następująco

"Brakujący (w znaczeniu tymczasowo nieobecny) Kubica w F1 będzie z pewnością 7-mym mistrzem świata na torze. Gdy spotkasz kierowcę dążącego do perfekcji, miej respekt."

VDD - raczej chodzi o skrót:
a Vendor Due Diligence

HerrF1ick pisze...

Tak dla jasności, to nie konto ,,tego'' Berniego tylko jakiś FAKE.

Piotrek pisze...

Dzięki.

Szybkiego powrotu na tor Robert

Karol pisze...

Wirtualna Polska wreszcie napisała jakieś normalne rzeczy....
''Fakt, że w sporcie, którym rządzą bezwzględne reguły, gdzie nie ma czasu na sentymenty, Kubica nadal jest tematem wielu padokowych rozmów, a kibice na każdym kroku przypominają o swoim wsparciu, sprawia, że w powrót Kubicy do F1 po prostu musi się udać. ''
FORZA ROBERT!!!!

Piotrek pisze...

Nie wierzę, że coś takiego napisali. Wow.

Szybkiego powrotu na tor Robert

rafalk74 pisze...

Falta #Kubica en la #F1 estaría bien como el 7mo. campeón del mundo en pista. Cuando tenga un auto que tire de vdd, cuidado con el.

Przetlumacze:
Brakuje Kubicy w F1, bylby dobry jako 7 mistrz swiata na tgorze. Kiedy bedzie mial pojazd ktory na prawde dobrze jezdzi, uwazajcie na niego.
Jest to tekst po hiszpansku a vdd oznacza verdad-prawda.

Asia pisze...

To miło że dla Berniego problem szybkości Roberta po poważnej kontuzji nie istnieje.., wazne jest tylko aby pojazd który będzie prowadził był odpowiednio szybki.:))

Rovanpera pisze...

Wszyscy będą uważać na Roberta, gdy wróci do zdrowia:) nadal 3mam kciuki. Mam nadzieję, że uda mi się wytrwać do samego końca. To jestem winien Robertowi, jako jego Fan.
@Piotrek; Twoja wiara i optymizm; zdumiewające. Nie raz Twoje komentarze podniosły mnie na duchu. Tak 3maj! Ostatnio brakuje nam pozytywnego myślenia.

Piotrek pisze...

Przynajmniej tyle mogę zrobić dla Roberta. Cały czas w niego wierzyć i wspierać jak tylko mogę:-)
@Asia, jest tylko jedno pytania: "Czy to napewno konto Ecclestone'a? Jeśli tak, to może się kroić gruba niespodzianka.

Szybkiego powrotu na tor Robert

Frodo77 pisze...

Nie mam pojęcia

Foka pisze...

Frodo to jest jednak Felipe Massa

Frodo77 pisze...

to może to lepsze ale i tak pod innym kątem
http://www.grandprix.com/ns/ns22808.html

Frodo77 pisze...

nie bede sie spierał czy massa czy alonso bo musiałbym sprawdzić jakie kaski mieli na testach ale to jeden z nich i w Abu Zabi na 100% a nie tor w Mugello.

Znikam bo rano do pracy

pozdrawiam

Robert czekamy !

Frodo77 pisze...

Foka - ah ten Internet wszystko da sie znaleźć - jednak alonso
http://www.formula1nexus.com/ferrari-tops-time-sheets-in-pirelli-test-at-abu-dhabi/

Michał pisze...

http://www.grandprix.com/ns/ns22809.html

http://www.grandprix.com/ns/ns22808.html

W pierwszym linku wygląda na ten sam moment tylko z innej perspektywy. No cóż ale łosie tam już robią pod siebie ze szczęścia. Ja tam już mam stałego bana :) bo kilka razy wykazałem kłamstwa. Tym wpisem pogrążył się zupełnie.

skalsky pisze...

Witam.
Istotnie sa to zdjecia z testów opon Pirelli w Abu Dhabi. Na bloga tego Mike'a trafilem przez przypadek a i tu jestem sporadycznie. Ewidentnie widac ze jego poczynaniami kieruje jakas zlosliwosc. Takie granie na emocjach jest powiedzialbym - pewna forma sadyzmu, niemniej ukrytego. Bo uwierzcie mi nie sadze aby kłopotał sie do stworzenia bloga tylko po to aby dawac informacje nie sprawdzone z trzeciej reki bo ktos bardzo zaufany powiedzial ze z kolei inny widzial itd. Albo ten czlowiek jest bardzo naiwny albo bardzo zakompleksiony. Sam po prostu nie widzialbym logiki aby tworzyc miejsce zbierajace plotki wyssane z palca i jeszcze zrzeszac w nim ludzi. Nie chcialoby mi sie.

Vaviorky pisze...

Gwoli sprostowania: http://f1fanatics.wordpress.com/2010/11/19/drivers-reaction-following-first-pirelli-tyre-test/
to były testy Pirelli z 2010 r. Dodam też, że to jest oczywiśćie Felipe Massa.

Michał pisze...

Mateusz luzik. Taki temat zastępczy, lepiej o tym niż jakieś dziwne kłótnie. Poza tym tam autor już nie przepuszczam dementujących postów oraz takich które krytykują go i podważają jego wiarygodność, więc dobrze jest czasem coś tu zdementować, bo czytelnicy tamtego bloga zaglądają tu systematycznie.

A co do celu jaki przyświeca temu mike-owi, no cóż moim zdaniem jest jeden - kasa z reklam. Dużo wejść to dobra kasa z reklam, narazie robi sobie statystyki, a reklamy wkrótce się pojawią. Zresztą jedna już jest.

Michał pisze...

A miałem dodać - niby blog o Kubicy, ale co tu pisać, jak od połowy zeszłego roku mamy same plotki, spekulacje i nie do końca wiarygodne doniesienia (złamana noga dla mnie nadal jest wykrętem i zasłoną dymną)

robo-tabu pisze...

@ Michał

No właśnie. Jest to pewien problem, cały czas sobie myślę, że musimy czekać, ale tak naprawdę nie wiadomo kiedy się czegoś doczekamy...

@ Cyclops

Ciekawa inicjatywa. :P

Rafał pisze...

"Noga jest wykrętem i zasłoną dymną". To jest niesamowite jak ludzie potrafią sobie wymyśleć coś i w to uwierzyć. Wymyślone złamanie nogi, zaprzężone do tej akcji sporo mediów i m.in. dr Brinzi, który operował nogę i wypowiadał się w tej sprawie. Przepraszam jeśli przekręcam nazwisko, może nie Brinzi, Brinzo lub Brinzio. W każdym razie po operacji 13 stycznia sprawdzałem czy ktoś taki istnieje. Istnieje Michale, to lekarz szpitala w Mantovie (w Polsce najczęsciej mówimy Mantua a nie Mantova) i przyjmij do wiadomości, że 11 stycznia Robert Kubica złamał nogę.

Michał pisze...

Rafał nie wydaje Ci się dziwne, że po zabiegu poprawienia łokcie po wakacjach nastąpiła cisza, zero info nt skutków operacji, dalszych planów rehabilitacyjnych, dalszych planów zawodowych, a tu nagle wszyscy naraz dowiadują się o wywrotce przed domem, na chodniku czy gdzie to tam było (wersji było kilka) i złamaniu nogi i ... chwalmy Pana wykrytym przy okazji problemie z mineralizacją, odwapnieniem i co tam jeszcze kości, bo przecież przez ten blisko rok, nikt tego nie kontrolował. No i do tego dochodzi po raz kolejny totalna cisza po wszystkim. Nie ma info oficjalnych informacji czy wyszedł, co się dzieje, jak po zabiegu. Nic kompletnie nic. No sam przyznasz przecież to się kupy nie trzyma.

Nie wiem jak zrozumiałeś moje stwierdzenie o wykręcie i zasłonie dymnej, ale apropo wiary w wymyślone historie to proszę uzasadnij mi dlaczego właściwie mam wierzyć w złamanie? Przecież poza tym, że ktoś tam coś napisał to nawet rozmazanego zdjęcia nie ma. Wartość historii jest niewiele większa od tych wszystkich spekulacji nt Ferrari.

Jedno co jest pewne, to Kubica żyje, ma dwie nogi - prawdopodobnie już praktycznie zdrowe, dwie całe ręce - stan bliżej nieznany i tyle. Reszta może póki co jest tym w co chcemy lub nie chcemy wierzyć.

HerrF1ick pisze...

Kolejna galeria warta uwagi:)

http://www.motorsport.com/all/photos/main-gallery/?d=4110&s=2&p=4

Cyclops pisze...

A co sądzicie o dzisiejszej postawie Ferrari. Myślę, że Fisichella pokazał wszystkim zajmując 2 miejsce

sick pisze...

Witam wszystkich. Czytam tego bloga mniej więcej od połowy zeszłego roku, a trafiłem tu z sokolimokiem, które czytałem odkąd wydarzył się wypadek Roberta (wtedy było to najpełniejsze źródło informacji). Tak się dziwnie złożyło, że w tym czasie mnie również przydarzył się wypadek i utrata zdrowia, ale nieco wcześniej (1 lutego). Śledzę walkę Roberta o powrót i wydaje mi się, że rozumiem, jak on się czuje. U mnie również wszystko przebiega pomyślnie i wszystko wskazuje, że jest duża szansa na wyzdrowienie, ale dopóki to nie nastąpi, póki nie zostanie to obiektywnie stwierdzone, nie chcę żadnego kontaktu ze światem. Pracuję nad wyzdrowieniem, robię co tylko można i czekam na efekt. Byłem tzw. "dzieckiem szczęścia", któremu wszystko szło dobrze. A teraz to...
U mnie pierwszy sprawdzian w połowie kwietnia. Mam poczucie, że moja droga biegnie równolegle z drogą Roberta i szczerze mówiąc trochę się z nim ścigam;-)

Przepraszam za tak długi off topic, ale podziwiam, że jest tak liczna grupa ludzi, którzy codziennie mają mnóstwo do powiedzenia w temacie powrotu Roberta do zdrowia.

Szybkiego powrotu do zdrowia Robert!

Cyclops pisze...

jesteśmy z tobą "sick"

mF1 pisze...

@HerrF1ick no, muszę powiedzieć że to kolejna bardzo fajna galeria

Arof pisze...

@Mateusz - zastanawiałem się, czemu zniknął mój komentarz, ale cofnąłem trochę stronkę i już rozumiem. Jest ok. Pozdrawiam.

MG pisze...

Wy tu gadu gadu, a Roberto spotkał się ze zwycięzcami konkursu Lotto: http://sokolimokiem.tv/?p=2727

Jeżeli ta wiadomość była wcześniej to przepraszam :)

anwod pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.