Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

sobota, 13 listopada 2010

Rajd Wielkiej Brytanii - straty/zyski w sekundach na kilometr [Aktualizacja niedziela, godz. 18:39, postęp RK w Wielkiej Brytanii, Kubica vs M-SPORT, po ostatnim OS]

fot. bestofrally
Witam serdecznie w nowej serii bloga, "Trochę statystyki". 
Znajdziecie tutaj odpowiedź na pytanie o tempo jakie prezentuje Robert Kubica na poszczególnych OS-ach rajdów WRC, a także statystyki innych kierowców, wybranych przez was w komentarzach. Seria ta będzie się rozwijać, także z waszym udziałem. Jeśli macie uwagi, propozycje statystyk, kierowców których tempo też  chcielibyście zobaczyć, piszcie w komentarzach pod postem. 

Po emocjach związanych z asfaltowym Rajdem Hiszpanii, przyszła pora na ostatni rajd kalendarza WRC. Rajd Wielkiej Brytanii, jest często rajdem mokrym, z śliską nawierzchnią i koleinami tworzącymi się po przejazdach kolejnych kierowców, co zawdzięcza specyficznemu klimatowi. Rajd ten jest też ostatnią szansą by się pokazać i powalczyć o miejsce w zespole fabrycznym na przyszły rok. Czy Kubica okaże się szybszy od kierowców M-SPORT, na ich własnym podwórku? Ile straci do lidera na poszczególnych OS-ach?

Tabelę z wynikami RK będę aktualizował po każdym dniu Rajdu Hiszpanii.




 Tempo Kubicy w tegorocznych rajdach WRC

Poniżej  tabele ze statystykami.







































































Aktualizacja piątek, godz. 12:48

Wyniki Kubicy po 3 OS. Niestety na 3 OS nie był czysty, jednak strata nie jest duża- Kubica wciąż ma spore szanse na punkty.



Aktualizacja piątek, godz. 17:13

Wyniki Kubicy po 6 OS. Na drugiej pętli Kubica poprawił tempo na wszystkich OS-ach, .szczególnie OS 5 gdzie strata do lidera wynosiła jedynie 0,5 sek/km.


Aktualizacja sobota, godz. 11:36

Statystyki po 9 OS. Początek dnia należy zaliczyć do udanych, świetne tempo Kubicy, dwa OS-y ze stratą do lidera mniejszą niż 0,5 sek/km.

Aktualizacja sobota, godz. 16:40

Statystyki po 13 OS. Świetne tempo na 10 OS, potem niestety było gorzej. Wolne tempo, kapeć i problemy z dyferencjałem. Oby wieczorem poszło lepiej.

Aktualizacja sobota, godz. 22:09

Statystyki po 15 OS. Niezłe tempo na wieczornych OS-ach (strata poniżej 1 sek/km).

Aktualizacja niedziela, godz. 17:41

Statystyki po ostatnim OS. Świetne drugie miejsce na 18 OS (strata jedynie 0,3 sek/km do lidera).
Genialne 3 miejsce na Power Stage.



Kubica zajmował na tegorocznych walijskich OS-ach wszystkie możliwe miejsca w top 10 z wyjątkiem 1.





Poniżej także tabela z porównaniem tempa Kubicy do kierowców fabrycznych M-SPORT. Wynika z niego, że Kubica na czystych OS-ach, jechał porównywalnym tempem od Tanaka (szybciej o 0,01 sek na km). Jednak w przeciwieństwie do Estończyka, Kubica ukończył rajd w punktowanej 10, i przejechał większą ilość czystych OS-ów.

Evans, startujący u siebie, prezentował lepsze tempo od Kubicy, mniejsza ilość problemów technicznych przełożyła się na większy % czystych OS-ów.

Cóż, na miejscu Wilsona, jeśli ten Rajd miał zdecydować o pozostaniu w zespole, do fabrycznego zespołu M-SPORT na 2016 rok wziąłbym Evansa i Kubicę.


















































Aktualizacja niedziela, godz. 18:39

Tabela mierząca postęp Kubicy w Rajdzie Wielkiej Brytanii. Liczby nie kłamią- postęp jest imponujący. W tegorocznym Rajdzie Wielkiej Brytanii Kubica w prywatnej Fieście, na oponach Pirelli zanotował lepsze tempo na czystych OS-ach, niż 2 lata wcześniej w fabrycznym Citroenie! 
W porównaniu do zeszłego roku, w pół fabrycznym zespole M-SPORT, udało się unikać błędów i zwiększyć tempo w rajdzie o prawie 110%.

Także patrząc z punktu widzenia całego sezonu Polskiej załogi, na szutrze Kubica jechał szybciej tylko raz: w Rajdzie Polski. Także średnia punktów na OS wypada nieźle (biorąc pod uwagę ilość problemów technicznych w tym rajdzie wręcz rewelacyjnie). 
Świetny występ załogi Kubica/Szczepaniak!






Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com