Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

sobota, 21 sierpnia 2010

Rajd Niemiec - straty/zyski w sekundach na kilometr [ Aktualizacja niedziela, godz. 19:29, podsumowanie rajdu]

fot. Torstein Eriksen
Witam serdecznie w nowej serii bloga, "Trochę statystyki". 
Znajdziecie tutaj odpowiedź na pytanie o tempo jakie prezentuje Robert Kubica na poszczególnych OS-ach rajdów WRC, a także statystyki innych kierowców, wybranych przez was w komentarzach. Seria ta będzie się rozwijać, także z waszym udziałem. Jeśli macie uwagi, propozycje statystyk, kierowców których tempo też  chcielibyście zobaczyć, piszcie w komentarzach pod postem. 

Po emocjach związanych z szutrowym Rajdem Finlandii, nadszedł czas powrotu na nawierzchnię asfaltową. Rajd charakteryzuje się bardzo dużą ilością nawrotów. Jak Kubica poradzi sobie na sprzyjającej mu nawierzchni asfaltowej? Ile straci do lidera na poszczególnych OS-ach?

Tabelę z wynikami RK będę aktualizował po każdym dniu Rajdu Polski.




 Tempo Kubicy w tegorocznych rajdach WRC

Poniżej odświeżone tabele ze statystykami rajdu Monte Carlo, Szwecji, Meksyku, Portugalii, Sardynii i Polski





















































Aktualizacja niedziela, godz. 13:15

Wyniki Kubicy w całym rajdzie. Później zamieszczę krótkie podsumowanie statystyk (będzie kilka ciekawych spostrzeżeń), a także tabelę mierzącą postępy Kubicy w rajdzie Niemiec.






Aktualizacja niedziela, godz. 19:29

Tradycyjnie zamieszczam tabelę śledzącą postępy Roberta Kubicy w oparciu o punktację Ligi Fantasy. 





Z powyższej tabeli wynika, że Kubica nie tylko przejechał mniejszą liczbę czystych OS-ów, ale i że tempo miał znacznie gorsze jak w 2014 roku. Jednak patrząc na wcześniejszą tabelę ("Statystyki Kubicy Rajd Niemiec 2015"), zauważyłem dużą różnicę między tempem uzyskanym w czasie niedzielnych OS-ów (OS 18-21, strata 0,2-0,6 sek/km), a tempem uzyskiwanym w dniach wcześniejszych (OS 1-12, strata 0,5-1,5 sek/km). Doszedłem do wniosku, że negatywny wpływ na tempo Kubicy miała zmiana przepisów dotyczących kolejności startowej, w wyniku której Kubica przez pierwsze dwa dni rajdu startował z dalekiej 12 pozycji.

Teorię tą potwierdzałaby poniższa tabela, porównująca szybkość Kubicy w zeszłorocznym i tegorocznym Rajdzie Niemiec, na OS-ach przejechanych z dobrą pozycją startową (1-2), jak i złą pozycją startową. Po rozdzieleniu OS-ów ze względu na pozycję startową, zamiast 20% spadku szybkości, spadek wynosił 6,1-6,7%. Czyli Kubica w tym roku jechał podobnym tempem jak przed rokiem.



Pomimo niezbyt udanego występu w Rajdzie Niemiec, warto odnotować wynik uzyskany przez Polską załogę na Power Stage. 5 miejsce na ostatnim OS (4 czas) to jak do tej pory najlepsza lokata uzyskana przez Roberta, co pokazuje poniższa tabela:



Jest więc pozytywny aspekt rajdu Niemiec, szczególnie że mogło być jeszcze szybciej (na 21 OS Kubica wyraźnie stracił na jednym nawrocie). Wygląda na to, że w niedalekiej przyszłości, (szczególnie w rajdach asfaltowych), gdy Kubica stanie się trochę szybszy, a z powodu awarii samochodu/błędu na trasie, będzie jechał ostatniego dnia w ramach Rally2, dostarczać nam będzie emocji walcząc o punkty na Power Stage.




Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

5 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Robert tylko 0.25s/km szybszy od Prokopa. Taki sam samochód, takie same opony, taka sama praktycznie pozycja startowa. Chyba rzeczywiście te nawroty to jego zmora.

kargul102 pisze...

I jaki z tego wniosek ?

Anonimowy pisze...

Jaki tylko chcesz koleżko.

matapl pisze...

Wniosek taki że trzeba jeszcze ciężej pracować i czekać na efekty, ja wierzę w Roberta nawet jakby nie zakończył w tym sezonie żadnego wyścigu. następny sezon będzie naprawdę lepszy :)

Lux Perpetua pisze...

Zobaczymy, jak wyjdzie porównanie do poprzedniego Rajdu Niemiec. Z tego co pamiętam to z wyjątkiem 2 OS-ów tempo nie było gorsze. Porównanie zamieszę po ostatnim OS.