Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

sobota, 30 stycznia 2010

Toyota potwierdza - wraca do WRC

Prezydent Toyota Motor Company, Akio Toyoda ogłosił podczas konferencji prasowej w Tokio, że jego firma powróci do WRC od 2017 roku. Przedstawione zostało również malowanie samochodu.

Program WRC będzie prowadzony przez Toyota Motorsport w Kolonii, które przeprowadzało już testy auta na szutrze i asfalcie.

Pierwszym kierowcą, który został włączony do programu rozwoju młodych kierowców Toyoty jest Eric Camili. Toyota wynajęła Francuzowi Fiestę R5 na Rajd Monte Carlo i będzie sponsorować kolejne jego starty w tym roku. Camili będzie prowadził program testowy wspólnie ze Stephanem Sarrazinem oraz Sebastianem Lindholmem.

Zaprezentowany model odpowiada obowiązującym przepisom, ale będzie zmieniany i uaktualniany do przepisów na 2017 rok.

Toyota ma na swoim koncie cztery tytułu mistrzowskie kierowców i trzy producentów.


Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

22 komentarze:

Anonimowy pisze...

Zastanawiam się czy w 2017 wciąż będzie jeździł volkswagen. Może kilka lat dominacji im wystarczy. Zgarną co się da, a później pomyślą o zmianie dyscypliny, podobnie jak zakończyli swój udział w Dakarze.

Konrad Kobedza pisze...

https://www.youtube.com/watch?v=QY8A4m0g5aw&feature=youtu.be

Anonimowy pisze...

Roberta powinni zatrudnić do organizowania ekipy, oraz do rozwoju auta. On swój zespół ogarnął w 4 tygodnie i już OSy wygrywa.
Toyota będzie się gramolić ze trzy lata i po jednym sezonie startów i porażek zdecydują żeby się wycofać bo coś nie gra.

Anonimowy pisze...

Szkoda, że nie zostawili malowania jak na Corolli:
http://www.mojehobby.pl/zdjecia/8/0/6/981_rd.jpg

TJ pisze...

Malowanie auta prawie jak przedstawicieli handlowych od tej firmy narzędziowej
yato.pl/wp-content/uploads/2011/11/218.jpg
Oni też chyba nawet yarisami jeżdżą.

Anonimowy pisze...

Dobrze ze wracają, ale samochod mają bardzo brzydki

Anonimowy pisze...

No cóż. Urodziwa to ta Toyotka nie jest... Jakiś czas temu pojawiły się informacje o zmianach regulaminowych i powrocie na trasy w przyszłości pojazdów segmentu B lub nawet C, co odpowiadałoby raczej Corolli, a nie Yarisowi ... Wiadaomo coś na ten temat ?

Anonimowy pisze...

Hej, wkradł wam się mały błąd, na pasku po prawej stronie, z informacjami z WRC i F1, tytuł tego artykułu to " Toyota potwierdza powrót do F1", wypadałoby poprawić na WRC zamiast F1 :). Co do samego samochodu, wydaje mi się, że jest dużo krótszy od innych rajdówek, jeżeli tak jest to chyba może mieć problemy na szutrze (poślizgi), ale za to na asfalcie chyba nie powinno to przeszkadzać (to są tylko moje domysły wzięte z tąd, że krótkim samochodem gorzej się operuje w głębokich poślizgach).

AMG pisze...

@ 7.56 VW potwierdził zaangażowanie w WRC do 2019

Może i ładna nie jest ale wraz z przypływem sponsorów będzie zmienią barwy :) i wydaje mi się, że sam samochód może być konkurencyjny względem VW, dopieszczony technologicznie, zwróćcie nawet uwagę, że na zamkniętej przepustnicy wydaje podobne odgłosy ja VW. Pozostaje tylko kwestia kierowców

Anonimowy pisze...

Fajnie, że jest kolejny producent i fabryka. Ale kto by chciał się takim kiblem ścigać.?
Te przepisy są chore, dobrze, że nie zdecydowali się wystawić Aygo WRC. Wkurza mnie to, że takie Focusy, Imprezy, Xsary, Lancery stoją gdzieś w fabrykach czy odstawionych garażach pod płotem i już nigdy nie wyjadą na trasy, a to przecież prawdziwe rajdówki z tym czymś.
Jak patrze w mieście na cywilnego i20, to śmiać mi się chce, że to jeździć w WRC.....

Anonimowy pisze...

Anonimowy 12:48

Święte słowa!

Co do Toyoty to na pierwszych wizualizacjach w barwach biało-zielonych wyglądała w miarę znośnie, w tych tragicznie.

Grzegorz Herda pisze...

O, widzę, że nie tylko mi się nie podobają te mikrusy w WRC, nie wiem, kto o tym decyduje, jak miałem naście lat to na ścianie w pokoju miałem plakat z rajdową Lancią Stratos, a czy teraz jakiś nastolatek powiesi sobie plakat z polo, fiestą, i20, fabia, yarisem? chyba tylko dla napisu "Kubica/Szczepaniak" innych powodów nie widzę.

Anonimowy pisze...

Oj racja. WRC mocno swój urok straciło i nadal traci. Kiedyś te rajdówki robiły duże wrażenie i każdy chciał je mieć nawet w wersji cywilnej (taki Lancer, impreza, Celica, Delta...). A teraz? Yaris WRC. Jak usłyszałem to z rok temu to myślałem, że się przewrócę. To świetnie, że Toyota wraca, ale dlaczego z Yaris! ;/ O mój Boże... Czekajmy teraz jeszcze tylko na Lupo WRC. Może nawet Smart pokusi się o starty.
---
Qu

TJ pisze...

@Qu
Gwoli ścisłości: Lupo dekadę temu zastąpił Fox, a obecnie "up!". Wszystkie należą jednak do segmentu A, więc ich odpowiednikiem w gamie Toyoty byłoby Aygo. Yaris i Polo to przedstawiciele segmentu B.

Anonimowy pisze...

No niech jeszcze wprowadzą segment A. Wtedy będziemy mieli VW UP!, Cytryne C1, Forda KA, Hujtaja i10 no i Toyote AYGO. Aha i zamiast pilota będzie nawigacja głosowa, bo dla pilota już miejsca nie będzie .......

Anonimowy pisze...

WRC schodzi na psy, kiedyś te auta miały kalsę, styl, a nie teraz takie małe autka jak zabawki...TRAGEDIA!

Anonimowy pisze...

Na kratce z przodu jest napisane "TMG" czyli To Małe Gówienko ;) Brzydszego auta w MŚ już chyba być nie mogło... Wygląda tragicznie.

Anonimowy pisze...

Jak tak dalej wszystko będzie zmierzało w takim kierunku to w wrc będą jeździły "zakupowozy" segmentu A, a w F1 zamiast bolidów podrasowane melexy lub wózki kompletacyjne(chociaz jest juz Formuła E..) :D

Z sentymentem ogląda sie archiwalne materiały z rajdów z udziałem potworków takich jak Audi Qattro i Lancia Stratos czy tez kultowych mitsubishi lancer i subaru impreza.. :/

Anonimowy pisze...

No tak ... To jeszcze trzeba wprowadzic SMART'a do WRC i bedzie komplet :)))

Anonimowy pisze...

nie kapuję, mamy w WRC fiestę, polo, i20, ds3... wszystkie auta klasy B, a jak Toyota wprowadza tej samej klasy auto do WRC to się robi jakiś zbiorowy lament, że to zbyt małe auto.
Powinniśmy się cieszyć, że zadebiutuje kolejny fabryczny team a mamy prawie wyłącznie narzekanie... typowa polska mentalność :(

Wojtaswww

Anonimowy pisze...

Wojtaswww
Typowa polska mentalność....
Myślisz, że tylko "my" Polacy mamy coś przeciwko tym małym samochodzikom.? Proponuje zajrzeć na niektóre strony/forum nie polskie i poczytać trochę to zobaczysz, że innym to się też nie podoba. Z czego się cieszyć, że jest kolejny producent, który wprowadza pudełko po zapałkach.?? Z czym ci się będzie kojarzyć Yaris oraz i2o WRC.? bo mi tylko z tanim miejskim wozidłem z Azji, który nic nie ma wspólnego z rajdami.

Anonimowy pisze...

Yaris będzie spełniał założenia przepisów przypisujących to auto do danej klasy.
To wina producenta że jest tak mały?
Też wołałem focusa, celice, imprezę i lancera, są ładniejsze, większe i bardziej kojarzą się z autem sportowym niż te małe wypierdki.
ten yaris ze zdjęcia jest dodatkowo brzydki okrutnie, ale na 100% nie tak będzie wyglądał w 2017r.
Możemy narzekać na to że auta w najwyższej klasie rajdowej są tak małe, ale nie jest temu winny nowy model toyoty, nie odbiega on od klasowych rywali gabarytami więc skąd tyle narzekań że jest mały?