Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

piątek, 9 października 2009

Test nowego formatu rajdów jeszcze w tym roku?

Informacja z dnia 9 października 2014:

Być może już podczas Rajdu Francji dojdzie do testu nowego systemu rozgrywania rajdów WRC. W formacie shootout zwycięzca wyłaniany jest z wąskiego grona w ostatnim dniu rajdu.

W skrócie mówiąc formuła shootout zakłada, że na Power Stage szansę na zwycięstwo w całym rajdzie będzie miała wąska grupa kierowców. Pierwotny format zakładał, że tylko 1. i 2, a kolejni w parach będą walczyć o następne pozycje. Czyli np. w przypadku takich różnic czasowych przed Power Stage:

1. Ogier
2. Latvala +0,1
3. Hirvonen +0,2
4. Meeke +0,3
5. Kubica +0,4
6. Ostberg +1:34

O zwycięstwo walczyliby tylko Ogier i Latvala, a np. Robert Kubica miałby szanse co najwyżej na 5. miejsce.

Nowa propozycja zakłada, że O zwycięstwo mogliby walczyć tylko zawodnicy z pierwszych 4 miejsc, a różnica czasowa pomiędzy nimi zostałaby podzielona na 4.

Podobno na przetestowanie systemu, który ma uatrakcyjnić rajdy, zgodziły się wszystkie zespoły i jego symulacja zostanie przeprowadzona podczas Rajdu Wielkiej Brytanii. Zwycięzca wyłoniony zostanie w tradycyjny sposób, a zwycięzca wg formatu shootout zostanie jedynie wyliczone.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC FORMULA oraz onestopstrategy.com

3 komentarze:

Kaczmar pisze...

Troche sie w tym pogubilem, zasada przyznania zwyciestwa w power stage zostanie zmieniona wczy w całym rajdzie?

Dzielenie różnicy czasowej między zawodnikami na 4? To jaki sens ma wypracowywanie wiekszej przewagi skoro zostanie ona zniwelowana?

Jaki sens ma brak możliwości na podanym przykładzie przez R.K. o 4 miejsce skoro traci 0,4sekundy? Czy aby napewno tak to ma funkcjonować?

Tomasz Goljan pisze...

Myślę, że Matusz pokazał Roberta na 5tej pozycja z tak małą stratą żeby pokazać niebezpieczeństwa jakie daje taki system kiedy to właśnie różnica między 3,4,5 zawodnikiem jest minimalna a sztywno o zwycięstwo walczą tylko zawodnicy od 1 do 4.
Przydałoby się więcej szczegółów dotyczących tego jak miałby działać taki system, w mojej ocenie może to się skończyć trochę jak reforma Polskiej Ekstraklasy gdzie można lekceważyć 3/4 sezonu wiedząc, że zdobyte punkty i tak zostaną podzielona na 2. Tutaj może być podobnie i zobaczymy oszczędzanie opon i jazdę na "alibi" po to aby znaleźć się w pierwszej czwórce i pojechać na świeżych oponach ostatni odcinek. Sam pomysł wydaje się udziwnieniem a rajdy potrzebują po prostu transmisji w tv tak jak było to we Francji i większej liczby konkurencyjnych aut fabrycznych bo aktualnie i tak mamy VW jako WRC, Citroen jako WRC 1,5 i Ford jako WRC 1,75 a później auta WRC 2 ;)

Mateusz Cieślicki pisze...

Tak, specjalnie dałem tak małe różnice. Całość w tej najnowszej propozycji ma wyglądać podobnie, jak reforma polskiej ekstraklasy.