Strona główna Informacje z WRC O Robercie Kubicy Klasyfikacje Kontakt English version

poniedziałek, 19 października 2009

Jak będzie wyglądało WRC w 2015 roku?

Na niedawnym spotkaniu Komisji WRC ustalono, że większość proponowanych zmian w formule rozgrywania rajdów nie zostanie wprowadzona. Co się jednak zmieni? Jakie będą rajdy w 2015 roku? Zapraszam na krótkie podsumowanie.

- Podobnie jak w tym roku, rajdy WRC będą trwały dwa i pół dnia - od piątku do niedzielnego południa. Starty honorowe będą mogły odbywać się w czwartki.

- Rajdy będą musiały liczyć minimum 300 km Odcinków Specjalnych

- Zmieniono termin Rajdu Argentyny - miał on się zakończyć 19 kwietnia, ale na prośbę organizatorów zostanie rozegrany tydzień później. Aktualny kalendarz WRC wygląda zatem tak (terminy zakończenia rajdów):
25 stycznia - Rajd Monte Carlo
15 lutego - Rajd Szwecji
8 marca - Rajd Meksyku
26 kwietnia - Rajd Argentyny
24 maja - Rajd Portugalii
14 czerwca - Rajd Włoch
5 lipca - Rajd Polski
2 sierpnia - Rajd Finlandii
23 sierpnia - Rajd Niemiec
13 września - Rajd Australii
4 października - Rajd Francji
25 października - Rajd Hiszpanii
15 listopada - Rajd Wielkiej Brytanii

- W rajdach rozgrywanych poza Europą będą mogły brać udział auta homologowane w poszczególnych państwach. Nie będą one mogły jednak zdobywać punktów do klasyfikacji generalnej oraz na powerstagach. Chodzi o to, aby zwiększyć frekwencję w tych rundach.

WRC będzie również naciskać na organizatorów rajdów aby tworzyli dłuższe OS-y.

W sferze propozycji pozostają obecnie:

- Ograniczenie liczby części dostępnych podczas serwisu poza bazą rajdu

- Kolejność startowa zgodna z klasyfikacją WRC w ciągu dwóch pierwszych dni rajdu.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

A nie wie ktoś co ze zmianą biegów? Mają wprowadzić system zmiany biegów podobny do systemu Roberta czy jednak zostanie wszystko po staremu?

Marcin J pisze...

Mi sie wydaje ze to chyba bylo klepniete juz wczesniej. Bo to nie tylko system ale troche inna budowa skrzyni, bez dodatkowych dzwigien etc, bardziej niezawodne.

Trzebaby poszperac we FIA i poszukac.